Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

ECTS 2002 beszámoló

Összefoglalónk az idei kiállításról.

2002.09.05. 00:00 | szerző: Dino | Rendezvények

A hagyományoknak megfelelően idén is megrendezésre került a londoni ECTS kiállítás, mely a tavalyi ExCeL csarnok után idén ismét új helyet kapott. Ez pedig az Earls Court kiállítási központ, mely ismét egy belvárosi hely, elég közel a korábbi évek Olympia helyszínéhez. Még a kiállítás utáni estéken megírtunk pár beszámoló cikket, a technika ördöge azonban sajnos közbeszólt, és a sajtóközpont elavult, Win98-cal telepített gépeire se a képeket, se a cikkeket nem tudtuk átmásolni, így aztán csak utólag kezdhettük meg beszámolónkat.

ECTS 2002 beszámoló

Ahogy azt már az elmúlt években megfigyelhettük, az ECTS lefelé ível színvonalát tekintve, a szervezők azonban mindig megpróbálnak valami pluszt adni, ami odavonzza a látogatókat. Az egyik ilyen volt idén a Sony rendezvénye, a PlayStation Experience, melyre nem csak az újságírókat és üzletembereket engedték be, így a nagyközönség is kipróbálhatta az új PS2 játékokat. A kb. 200 nevet tartalmazó kiállítói listán szerepeltek a nagyobb cégek is, mint a Codemasters, az Eidos vagy az EA, ezek azonban maximum egy elzárt, csak üzleti látogatókat fogadó tárgyalótermet jelentettek, jó esetben egy sajtóanyag-csomagot lehetett kapni tőlük. Az Electronic Arts ismét az ECTS-t megelőző este tartotta bemutatóját, erről már beszámoltunk külön cikkünkben.

A csütörtökön megnyitott kiállításon a „legszembetűnőbb stand” címet az NVIDIA kapta, a pavilon bejáratával szemközti részén ugyanis rögtönzött fotóstúdiót állítottak fel, melyben az NVIDIA két szemrevaló modelljének társaságában bárki fényképezkedhetett. A legnagyobb méretű stand címért a Ubi Soft és az ATI versengett. A francia játékkiadó a közeljövőben megjelenő játékait mutatta be, nagy méretű monitorjaikon bárki kipróbálhatta a Splinter Cell, Raven Shield, XIII és Rayman 3 fejlesztés alatt lévő változatait, melyekről nemsokára újabb cikkünkben olvashattok, különös tekintettel a Splinter Cellre, melyet exkluzív bemutató keretében csodálhattunk meg. Az ATI a kiállításon jelentette be a Mobility 9000-es, mobil készülékekbe szánt grafikus chipjét, valamint bemutatta hamarosan boltokba kerülő Radeon 9700-as grafikus chipet is, mellyel ígéretük szerint 30 százalékkal megelőzik a jelenleg kapható leggyorsabb NVIDIA processzort. Az ATI újdonságairól szintén egy külön cikkünkben olvashattok majd bővebben.

ECTS 2002 beszámoló

A nagyok hiányában igen nagy figyelmet kaphattak az ECTS-en a kisebb cégek. Egy svéd csapat, a Grin négy számítógépen, összesen 12 monitoron mutatta be a Matrox Parhelia videokártyák hárommonitoros „surround gaming” módját is támogató lövöldözős autóversenyét, a Bandits-et. Első ránézésre leginkább az Insane-hez hasonlíthatjuk a pergő multiplayer játékmenetet, azonban a svédek fegyverekkel is felszerelték a járműveket, így egy egészen más típusú program jelenik meg hamarosan. Egyszemélyes módban egy történeti szál kapcsolja össze a küldetéseket, melyekben általában az ellenség eliminálásáról szólnak. Sokféle autó és fegyver közül választhatunk, ez utóbbiakkal tetszés szerint szerelhetjük fel járművünket, persze bizonyos korlátozások mellett.

Egy holland cég, a HD Interactive izgalmasnak ígérkező FPS-t mutatott be, a Devastation-t, mely az Unreal Warfare grafikus motorjára épül, és igen látványos megoldásokat tartalmazott. A fizikai részt igen komolyan vették, pisztolylövésekkel felboríthatunk vagy arrébb tolhatunk ládákat vagy más tárgyakat, melyek aztán igen realisztikusan mozdulnak el. A karján vagy lábán eltalált ellenfelek nem ugyanúgy halnak meg, mindegyik a sérült részhez kap hirtelen. A fegyverek között találunk gépfegyvert, kardot, távcsöves puskát, de akár egy földről felszedett üveget is a falnak csaphatunk, aztán a csonkkal támadhatunk másokra. Olyan extra felszerelésünk is van, mint a távirányítható, kamerával felszerelt patkány, mellyel felderíthetjük a terepet. A játék fejlesztése még eltart egy darabig, jövő év elejére számíthatunk rá. Ez a cég amúgy két másik játékot is bemutatott, egy rádiótávirányítós autó szimulátort (Big Scale Racing) és egy 3D-sített Artillery Duelt, Ballerburg címmel. Az utóbbira valószínűleg sokan emlékeznek még a C64-es időkből (esetleg később PC-n a Scorched Earth-re, vagy a még modernebb Worms-re), ez volt az a játék, amiben két tankkal kellett egymást lőni az ágyúcső szögének és a lövés erősségének beállításával. Nos, ezt most valós időbe vitték át, és nem 1-1 tank, hanem egy vár van minden játékos birtokában, melyet tetszése - és a rendelkezésre álló anyagi keret - szerint bővíthet fegyverekkel, vagy különböző épületekkel.

ECTS 2002 beszámoló

Láttuk még az Arxel Tribe újdonságait, köztük a LithTech Jupiter engine-re épülő Hannibalt, mely az azonos című filmhez kapcsolódik. A 3DO-nál a Four Horsemen of the Apocalypse játékról hallhattunk sok érdekeset, míg egy közeli bár emeletén az Empire mutatta be újdonságait, a Total Immersion Racinget, a Warrior Kings második részét és a kiállítás egyik legmókásabb játékötletét, a Ghost Masterst. Ez utóbbiban feladatunk ugyanis egy-egy ház lakóinak megrémisztése különböző szellemekkel. A kiállítás első napján mutatta be Charles Cecil a Broken Sword sorozat újabb részét. Ezekről a cégekről és játékokról az elkövetkező hetekben írunk részletesebben.

Szintén egy közeli helyen, egy szállodában tartotta bemutatóját a Wanadoo, ahová a Digital Reality főnöke, Fehér Gábor hívott el minket, hogy megnézhessük a Haegemonia aktuális verzióját. Elmondhatjuk, hogy tényleg egy komoly, színvonalas űrstratégia fog megjelenni november során, fantasztikusan látványos grafikával.

ECTS 2002 beszámoló

Az ECTS területén a fejlesztőknek is jutott látnivaló, külön kis részleg volt fenntartva számukra, melynek két fő kiállítója a nagy riválisok, az Intel és az AMD voltak. Ezen a részlegen képviseltette magát egyébként egy kis zárt szobával a Microsoft is, aki a kiállítás előtt megrendezett konferencián, a GDC Europe-on a DirectX 9 lehetőségeit mutatta be a fejlesztőknek.

Az ECTS tehát annak ellenére, hogy összességében hanyatlik, idén is nyújtott elég látnivalót ahhoz, hogy azt mondhassuk, érdemes volt kimenni ismét Londonba. Figyeljétek tovább magazinunk ECTS rovatát, ahova folyamatosan kerülnek majd fel az új cikkek a bemutatott játékokról. ■

ECTS 2002 beszámoló

hozzászólások (7)

okoska3000
okoska3000 2002.09.06. 11:20
Szépek a lányok, ezek kik voltak, ők az nVidias lányok :DDDD

Vagy azokról nics kép????????? :DDDDD
Dino
Dino 2002.09.06. 16:39
Nem, az NVIDIA-sok zöld NVIDIA pólóban voltak, legkésőbb holnap estig kint lesznek azok a képek is :)
okoska3000
okoska3000 2002.09.06. 17:55
Ok, nagyon várom, de sajna hétfőn leszek legközelebb, úgyhogy addígra biztos kinn legyenek ám :DDDDDDD
okoska3000
okoska3000 2002.09.06. 17:56
És ezek a szép lányok kik voltak??????? Az a két fekete ruhás cica?????
HoriG
HoriG 2002.09.06. 23:14
Kiraly, minden kérésem így teljesüljön... :D
cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.