Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Command & Conquer: Generals

A három fél közül először a kínaiakat mutatjuk be részletesen.

2003.01.15. 00:00 | szerző: BladeRN | Előzetes

A Generals általános bemutatása után elkezdjük a három fél bemutatását. Első cikkünkben a kínaiakról lesz szó részletesen.

Command & Conquer: Generals

A fejlesztők felülmúlták önmagukat azzal, hogy felfedezték (valószínűleg öntudatlanul) a szoros kapcsolatot a kommunizmus és a nacionalizmus között, azaz az előbbi az erejét az utóbbiból nyeri. A politikai realitás az, hogy a kommunizmus a nacionalista (ebben az esetben inkább imperialista) érzelmek és ambíciók táplálása révén képes magát fenntartani. A Generals kínai hadserege hazafiság és agymosás révén éri el, hogy a kínai katonák gondolkodás nélkül haladnak „szabad hazában Mao útján”. Hangszórók harsogják a propagandát, amelyek visszaállítják az egységek egészségét és megújítják a harci kedvet. Kína kombinálja a high tech-et és a puszta ravaszságot a hackereknél és a speciális egységnél (boldogan ajánlják fel szolgálataikat, hogy az internetről vagy az ellenség őrizetlenül hagyott bázisából pénzt szerezzenek, járműveket tegyenek használhatatlanná, vagy épületeket foglaljanak el), mégis hiányzik belőlük az amerikai oldalnál megszokott kémkedési tulajdonságok némelyike.

Bár a kínai sereg Overlord tankjai talán csak reumás csigákkal folytathatnának futóversenyt a győzelem halvány reményében, úgy vánszorognak ide-oda a harcmezőn, mégsem veheti fel a többi oldal a versenyt a kínai tankok nyers erejével és ellenálló képességével. Ha téged is elbűvöl ezeknek a páncélozott szörnyetegeknek a vezényelgetése a harcmezőn, akkor a kínai oldal minden álmod beteljesülése lesz. A légierőt, (bár csak egy egységet képes csatasorba állítani, a MiG-eket) sem szabad egy csapásra leírni. A gépek nem csak villámgyorsak, de nagy számban alkalmazva a célpontnál tűzvihart is képesek okozni.

Command & Conquer: Generals

Épületek:
Parancsnoki központ: a bevetéseket és a speciális vagy szuper fegyvereket irányítja, valamint itt készülnek az építéshez használatos buldózerek.
Nukleáris reaktor: energiát termel és túlhajtható, ilyenkor 50%-al több energiát szolgáltat, majd egy idő után felrobban.
Utánpótlás-raktár: pénz begyűjtése és felhalmozása
Hadiüzem: járműgyártás.
Barakk: gyalogság kiképzése.
Propaganda centrum: az Overlord tankok építéséhez szükséges és más fejlesztéseket is lehetővé tesz.
Propaganda hangszóró: az épületeket és egységeket javítja egy bizonyos körzeten belül.
Repülőtér: a MiG-eknek.

Védelmi épületek:
Gépágyús torony (erős mind a gyalogság mind a légierő ellen, de viszonylag kicsi a hatótávolsága) és a bunker (5 gyalogos egységet képes befogadni).

Command & Conquer: Generals

Szuperfegyver:
Nukleáris rakéta.

Fejlesztések:
Aknásítás: minden épület mellé telepíthető, nagyon hatásosan meg tudja akadályozni azt, hogy az ellenség az épületet elfoglalja.
Fekete napalm: 25%-kal erősebb rombolás minden lángszórós egységnek.
Lövedék heveder: 25%-al gyorsabb tüzelés minden gépágyúnál.
MiG páncélzat: 25%-kal erősebb ellenálló képesség a MiG-eknek.
Nacionalizmus és tudatalatti befolyásolás: mindkettő növeli a propaganda hangszórók hatékonyságát.

Command & Conquer: Generals

Előléptetési fejlesztések:
Légi aknásítás: aknákat telepít bárhová a térképen. Különösen hasznos nagyobb járműcsoportok ellen, illetve utánpótlás raktárak közelében telepítve, ez utóbbiaknál, ha az ellenség Kína vagy GLA.
Tüzérségi támogatás: megszórják lövedékkel az általunk kijelölt helyet a térképen kívüli tüzérek. Minél magasabb a rangunk, annál nagyobb a tüzérségi támogatás.
Pénz lecsapolás: 1, 2 vagy 3 ezret lehet bekaszálni az ellenségtől attól függően, hogy mi a rangunk.
Szükség-javítás: 30, 45 vagy 60 másodpercig hatásos minden járműre egy meghatározott területen.
Elektromágneses lökéshullám: ideiglenesen hatástalanítja a járműveket és épületeket egy meghatározott hatókörben, a GLA Stinger rakéta védelemmel egyetemben. Nagyon hatékonyan használható közvetlenül légi vagy szárazföldi támadás előtt, az ellenség védelmének hatástalanítása érdekében.
Nukleáris löveg: viszonylag lassú, különösen a települése és a visszatelepülése csigaszerű, valamint elég vékony páncélzattal lett megáldva. Ennek ellenére – ahogyan gyakran ő maga is ismételgeti: „az összes fegyverzet apja” – képes nagy távolságra és magaslatra is tüzelni, ahol a robbanás után még komoly radioaktív szennyeződést is hagy maga után. Ez utóbbival mellékhatásként egy hivatását komolyabban vevő polgári védelmi tisztet, vagy egy greenpeace aktivistát is sírba tud vinni.

Gyalogság:
A kínai gyalogság alap egysége a vörös gárdista. A hivatalos kínai családtervezési program ellenére úgy tűnik, a demográfiai nyomás továbbra is erős maradt, ezzel magyarázható, hogy a kínai generálisnak többek között a saját országa férfi lakossága egy részének az eltüntetése is feladata lett. Ezzel magyarázható, hogy egy katona áráért kettőt kapunk. Ez főleg a játék elején lehet érdekes, amikor az egyik katonát mondjuk védelemre foghatjuk be, míg a másikat elküldjük épültek elfoglalásra. A vörös gárdisták minta példányai a kommunista oktatási-nevelési rendszer olajozott működésének is, ahogyan a szolidaritást hangsúlyozzák („Mi mind együtt vagyunk!”), vagy ahogyan az egyén hősi önfeláldozását alárendelik a közjó érdekének („Kína emlékezni fog rám!” kiáltanak fel haldokolva.)
A páncélos vadász, nevéhez méltóan, olyan erős fegyverzetet kapott, amely még az örök optimista amerikai páncélozott dzsip sofőrjeit is búskomorságba taszítaná. Akkor a leghasznosabbak, ha épületekbe vagy bunkerekbe küldjük őket, ahonnan kedvükre lövöldözhetik az ellenséges járműveket és repülőgépeket. Ezen túlmenően épületek felrobbantására is képesek.

Command & Conquer: Generals

A hacker egy kis nyamvadt sápatag tagja a kínai értelmiségnek. Profi gépírókat megszégyenítő sebességgel repkednek ujjai a laptopjának billentyűi felett, ahogyan minden lehetséges módon igyekszik az internet szabotázs és minden lehetséges számítógépes bűncselekmény révén a kínai háborús erőfeszítést pénzelni. A szlogenje: „Nincs biztonságos rendszer!”, nem üres kérkedés. Pihenőnapi szórakozásként ír olyan vírusokat, amelyekhez képest a Klez vagy a Kurnyikova vírusok ártatlan baciknak, az utóbbiak szerzői pedig tehetségtelen amatőröknek tűnnek. A fő hátulütője a hackereknek, hogy nincs más önvédelmük, mint összekapni a számítógépes cuccost, és futás valahova, biztonságosabb területre. Hozzánk, közönséges halandókhoz hasonlóan az olyan Genfi konvenciókba ütköző atrocitásokat is nehezen viselik, mint pl. a lépfene vagy a radioaktív szennyezés. Részben a fentiek miatt, másrészt a titkosság érdekében egyszerre csak kis mennyiségben lopkodott pénzek miatt érdemes egy egész hadseregnyi hackerrel rendelkeznünk és szétszórni őket a bázis teljes területén. Persze védenünk is kell a fegyvertelen hackereket. Vigyázzunk, mert akár egy benzin bomba is felküldheti a teljes hacker sereget az égi számítógépes központba, ha szorosan egymás mellett összebújva guggoltatjuk őket a laptopjaikkal.
A kommunista eszmények egyik sarokköve (persze mindenhol szigorúan csak papíron!) a női egyenjogúság. Ez alól a szabály alól Kína sem kivétel, ezért itt találhatjuk a játék egyetlen női szereplőjét, a fekete orchideát. Nem egy szófogadó feleség-típus, hanem egy olyan nő, aki a többet ésszel mint erővel mondást komolyan véve a számítógépes zsenik koronázatlan királynője. A hacker honfitársainál sokkal komolyabb összegeket képes kicsalni az ellenség zsebéből, sőt épületeket, valamint járműveket is el tud foglalni zseniális elektronikai felkészültségével. Gyorsasága, kecsessége és lopakodó képessége pótolhatatlanná teszi, bár a botanikai névrokonához hasonlóan törékeny, és így a parancsnokától komoly intelligenciát követel, ha hatékonyan akarja képességeit a kínai sereg szolgálatába állítani.

Gépesített egységek:
A Kínai tankhadsereg igáslova a csatamester. Kicsi, de erős (mint a bors) és elég komoly rombolást tud végezni. A gyalogság komoly problémát jelent a számára, ezért a légkézenfekvőbb és legegyszerűbb megoldásként érdemes a flaszterbe (sárba, homokba, stb. talajtól függően) tapostatni vele az ellenséges gyalogság közelébe merészkedő egységeit. A légierő ellen szintén védtelen, ezért a legjobb ha mindig gépágyús tankokkal küldjük ki őket (amelyek hatásosak mind a gyalogság, mind a légierő ellen.)
A sárkány tank, akár egy jó kínai anyós, lángot okádik mindenre ami a közelébe tartózkodik. Különösen az ellenség gyalogos egységeinek pirításában jeleskedik. Még az épületekben sem érezhetik magukat biztonságban, ugyanis a sárkány tank képes pikk-pakk kifüstölni őket. Még az esőerdőkben időtlen idők óta égetéssel terültet foglaló parasztoknak is tudna újat mutatni a tűz romboló munkáját illetően. Persze az ellenséges járművek ellen is hatásos a tüze, szegény támadó járművek nosztalgiával emlékeznek vissza gyerekkorukra, amikor kikerültek a kohóból. Most is ez történik velük: amint kis olvadt fém patakocskává válnak a tank lángszórójának tüzében. A Sárkány tank az egyik legfontosabb egysége a kínai uralom biztosítására törekvő hadvezéreknek.
A gépágyús tank a nagytestvére a Yuri’s Revenge-ben már megismert egységnek. Szerencsére itt már nem úgy hangzik a lövése, mint egy mézre éhes maci által földhöz vágott méhkas zúgása. Különösen hatásos (a Yuri-ban már megszokott módon) a gyalogos egységek és a repülőgépek ellen.

Command & Conquer: Generals

A Pokoli Ágyú sátáni kacaja balzsam a Kínai egységek fülének, amint néhány az ellenségre leadott lövést követően a büszke épület helyén csak szálldogáló hamufelhő látszik. Ez az egység rendelkezik a leghosszabb lőtávval a teljes kínai tank hadseregben, így különösen az ellenség védelmi épületeinek megsemmisítésére nagyon hatásos. Persze minden jó dolognak ára van, ebben az esetben az, hogy igazán akkor hatásosak, ha több ágyúval lőjük egyszerre az adott pozíciót. Arra vigyázzunk, hogy a pokoli tank csak nagy számban és álló célpontok ellen hatásos.
A Pszh a gyalogságot szállítja a térképen ide-oda viszonylag gyorsan, és legyártásakor mindjárt 8 vörös gárdistával együtt kapjuk kézhez. Azon a teljesen kézenfekvő felhasználáson kívül, hogy ide-oda utaztatjuk a katonaságot benne, arra is alkalmas, hogy észrevétlenül katonákat küldjünk egy óvatlan ellenség bázisa mögé, ahol azután a bátor harcosaink lövöldözéssel és épületek elfoglalásával komoly károkat képesek okozni. Főleg akkor hatásos ez a taktika, ha az ellenség figyelmét máshol lekötöttük.

Minden kétség nélkül a legkedvesebb egységem a kétcsövű Overlord Tank. Minden más szárazföldi egység eltörpül mellette. Önbizalma talán még egyébként óriási méreténél is nagyobb. Lépten nyomon kinyilvánítja, hogy „Óriási vagyok!”, amit egyébként a legrövidlátóbb hacker szemüveg nélkül is meg tudna állapítani kilométerekről. Bár már így is nyálcsorgatva nézné minden tank mániás, de ezen felül még 3 fejlesztést is kaphat az Overlord. (Sajna egyszerre csak egyet.) Az egyik egy bunker (ide 5 tankvadász vagy vörös gárdista kapaszkodhat fel), a másik egy gépágyú állás és végül egy propaganda hangszóró (ami nem csak magát a tankot javítja folyamatosan, hanem a közelében elhelyezkedő egyéb egységeket is).
Végül de nem utolsó sorban az egyetlen kínai légi egység a MiG. Védi a kínai légteret, mind légi, mind szárazföldi egységekre egyaránt lő. A fegyverzet feltöltésének sebessége elég gyors ahhoz, hogy a bázis védelmének fontos szereplőjévé váljon. A közeledő ellenséges tankokat nagy pontossággal lövi, így a támadásokat könnyebben vissza lehet verni.

Command & Conquer: Generals

Ezzel végére értünk a kínai fél bemutatásának, azt hiszem, sikerült elég átfogó képet adni róluk, épületeikről, egységeikről és egyéb fő tulajdonságaikról. A következő cikkben az amerikaiakról lesz szó. ■

Command & Conquer: GeneralsCommand & Conquer: Generals
Command & Conquer: Generals
A legutóbbi Command & Conquer: Generals cikkek, hírek

hozzászólások (21)

chief
chief 2003.01.19. 19:38
hát nem tudom szerintem jó gém lesz csak nekem jobban tetszett a jobb oldali menü sor

ui:amikat mikor mutatjátok be?
GRIM ONION
GRIM ONION 2003.01.25. 20:17
Szerintem is jó kis játékot kapunk. Igencsak Starcraftos\Warcraftos lett a menü. Ez szerintem nem baj. Nekem nagyon béjött mind a két játék. Egyedül az a bajom, hogy nem kezdhetek el egységet gyártani ha nincs elég pénzem. Pl a RA2-ben kényelmesen beadagoltam a legyártandó egységeket azt ráértem a bázisom szépítésével foglalkozni. Azthiszem ez itt a Generalsban nem így lesz. :( Nem baj. Már nagyon várom. (Ha valaki tud címet honnan lehetne letölteni demót belőle légyszi írja ide. Kösssssz!)
Death man
Death man 2003.01.26. 14:21
Watezró lszedtem le a multyt és nem megy vmi serial baja van.
Hogytudnék ingyen nyomni a MultyvaL?
(amugy már aranyon van)
Hát az átvezető mozik ivétele ront a gamen nagyon....
GRafika az hát.....
Nekem a RA 2ével semmibajom nemvolt.
Ezt még nem "csodálhattam" mert nem megy a Multy.
GRIM ONION
GRIM ONION 2003.01.29. 02:04
Mikor lesz már a GLA bemutatása? nem tudja valaki? nagyon várom már a játékot!!! nem bírom ki nélküle! :)
Andrew09
Andrew09 2003.02.12. 08:01
Nemtom mit vagytok úgy oda a menüért?!
5 perc után mindenki annyira megszokja hogy ha utána vissza kéne térni RA2-höz már mindenki fújjongana miatta.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.