Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Total Immersion Racing

A Razorworks új autóversenyében GT autókkal száguldozhatunk a körpályákon.

2003.03.05. 00:00 | szerző: Peac | Ismertető/teszt

Amint a kiadott sajtóanyag alapján készült előzetesben már említettem, nagyon vártam a játék teljes verziójának megjelenését. Egy kissé talán elbizonytalaníthatta az embert a december tájékán napvilágot látott demo verzió, de a végleges változat már sokkal jobban sikerült, és egy jó kis játékkal leptek meg bennünket a fejlesztők.

Total Immersion Racing

Lényegében egy három kategóriában játszható GT autóversenyről van szó, amiről azt érdemes tudni, hogy igencsak szériaautóra emlékeztető brutális versenyautók szaggatják az aszfaltot, egy merész versenypálya-ültetéssel és komoly aerodinamikai elemekkel. Sajnos nem igazán találok párhuzamot a GT-autók valós mozgásával és a játékban tapasztalhatókkal, de mivel arcade-autóversenyről beszélünk és nem szimulációról, ez egyáltalán nem nevezhető komoly hibának. A versenyek izgalmasak, a grafika szép, bár nem kivételes, a játék élvezhetősége jó, bár nem kivételes. A játék jellegét leginkább a Le Mans 24h-hoz tudnám hasonlítani, grafikai hasonlóságot pedig a Half Life-fal találtam (ez aztán merész párhuzam :-) – Dino). Az autó kezelhetősége sajnos már nem a Le Mans-tól öröklődött, de ezúttal is megszokható irányítási lehetőséget kaptunk a kezünkbe.

A versenyeket három kategóriában küzdhetjük végig, és egyre feljebb haladva a ranglétrán, egyre keményebb ellenfelekkel mérhetjük össze erőnket és tehetségünket, persze egyre nagyobb sebességnél. Így versenyzői törzsfejlődésünk során egyre komolyabb és komolyabb kihívások elé állít minket a játék. Csupa érdekes, izgalmas és gyakran jól ismert pályán száguldhatunk a kategóriánkon belüli öt ellenfél ellen. Az autósportokban valamennyire járatosaknak legalább névről illik ismernie – de leginkább a pályarajzot kívülről tudnia – a következő pályákat: Silverstone, Hockenheim, Monza. Ezek a Formula 1-ben is előforduló pályák Hockenheim kivételével valós pályarajzukkal szerepelnek a programban, bár ami azt illeti, néhol fellelhetők apróbb hiányosságok és pontatlanságok, de ez azt hiszem, senkit nem fog vészesen érdekelni egy komoly párharc közepette. A párharcot kizárásos alapon merem ilyen nyíltan kijelenteni, ugyanis a többjátékos-módban összesen két fél „birkózhat”! Ezt azért a mai világban az ember már leginkább kevesli, pláne, hogy ez a többjátékos-mód is a jó öreg osztott képernyős megoldással örvendeztet meg minket. Ez a része a programnak olyan, akár a ’90-es évek derekán készült Lotus néven futó DOS-os játék. Mai szemmel egyszerűen élvezhetetlen és zavaró. (Nem tudom, én azért szoktam örülni, ha egy játékba belekerül az osztott képernyős mód is. Nincs mindenkinek lehetősége hálózatban játszani... – Dino)

Total Immersion Racing

Ha kihevertük az osztott képernyő okozta sokkot és epilepsziás rohamokat, az egyjátékos módban egészen tűrhetően kézben tudjuk tartani a saját versenyeinket, ha már hozzászoktunk az irányításhoz. Versenyzésünket a menüben ki-be kapcsolható blokkolás- és kipörgés-gátló segíti (ABS, TC), melyeknek működését, ha hangok alapján nem is, de a fordulatszámmérőben fel-fel villanó „aktív”-lámpa pulzálása alapján érzékelhetjük. Ez idáig teljesen elfogadott pályaautózást megkönnyítő segítség. Viszont, ami a hihetetlen, hogy szinte úgy éri meg a legjobban beérkeznünk egy-egy adott kanyarba, hogy aztán keresztbe sodródjunk a kanyar feléig. Igazán nyugodtan csapathatunk és broadside-olhatunk, ha úgy tartja kedvünk, mert más valamire való GT autókkal szemben ezek a járművek a játékban nem pördülnek meg, csak csúsznak keresztben a pályán. Többek között ez, az irányítás jellege és a légellenállási tényezők (például a szélárnyék) hiánya mutatja igazán, hogy nem egy halálosan komoly szimulátorról van szó. De éppen ezek azok a hiányosságok, amiktől élvezetes lehet a versenyünk és a bajnokságunk. A három nehézségi fokozat közül leginkább az első kettőt (Amateur, Professional) lehet emberi léptékkel sikeresen abszolválni, de kitartással és kellő megszállottsággal felzárkózhatunk a Legend-kategóriához.

Az előzetes sajtóanyagban a gyártó arról áradozott, hogy ebben a játékban igazán komoly mesterséges intelligenciával és „fehér ember nem felejt”-jelenségekkel kell majd szembenéznünk, hiszen ellenfeleink minden, a sérelmükre elkövetett agresszív megmozdulásra hasonló viselkedéssel válaszolnak. Na, ennek sajnos a játékban se híre, se hamva, legalábbis nekem nem nagyon tűnt fel. De az ellenfelek eleve nem is előzékenyek, és nem húzódnak le, mintha alig várnák, hogy hátrébb szorítsuk őket a sorrendben. Sőt, előfordul, hogy kettesével szinte lezárják előttünk az utat a sokkal lassabb autók, és ilyenkor kénytelenek vagyunk lökdösődni egy picit. Tény ugyan, hogy ezt nyugodtan megtehetjük, mert semmiféle következménnyel nem jár. Az autók ugyanis nem törnek a játékban. Az ütközések úgy érzetre nem rosszak, csak egy kicsit túl lényegtelennek tűnik egy-egy koccanás. Igaz ugyan, hogy lényegében ez adja a játék élvezhetőségének velejét.

Total Immersion Racing

Habár mindezt még egészen nyugodtan megfejelhették volna egy kis grafikai finomítással, mert egyáltalán nem nevezhető részletesnek és a hangokról egyenesen jobb nem is beszélni, mert annyira gyengén sikerült a modellezés, hogy sajnos közel sincs a valósághoz, de összességében kellemes benyomást kelt az emberben a program. Habár a motorhangból nagyjából sejthetjük az aktuális fordulatszámot, de éppen amikor már olyan igazi, kemény, sportautós hanghatások jelennének meg, egyből elérjük a „tiltást”, amikor is leszabályoz a motorelektronikai, hogy ne pörgessük túl az erőforrásunkat, viszont ez a jelenség (mármint a tiltás) maga a rémálom. Hihetetlenül lassan ugrándozik ilyenkor a fordulat és úgy az egész tiltás karaktere egy borzasztóan komolytalan fejlesztői munka gyümölcse. Úgy is mondhatnám, hogy aki ezt a részét megalkotta a játéknak, az még soha nem hallott benzinmotort letiltani.

Mindezen negatívumok ellenére úgy érzem, lesznek néhányan, akik erre a játékra teszik le a voksukat, mint az egyik legjobb arcade-autóverseny, de nem valószínű, hogy komoly hatása lesz a játéknak a nagy kaliberű szoftverpiacra. Mégis nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek a játékot, hiszen egy nagyszerű időtöltés, ha az embernek egy kis pályaautózásra fáj a foga. ■

Total Immersion Racing
Total Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion RacingTotal Immersion Racing

értékelés

Total Immersion Racing

Pozitívumok
  • Éppen elég könnyű versenyek
  • Hivatalos pályák
  • Izgalmas időmérő edzések
Negatívumok
  • A valóságtól távol álló hangok
  • Nagyon gyenge fizikai modellezés
6,5
grafika 6
hangok 4
játszhatóság 8
hangulat 7
Total Immersion Racing
A legutóbbi Total Immersion Racing cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.