Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Végigjátszás

Half-Life végigjátszás - 1. rész

1999.03.31. 00:00 | szerző: Thomas | Végigjátszás

A Half-Life egy igen sikeres, komoly történeti szállal rendelkező FPS lett. Cikkünkben először az ellenfelekről olvashattok, majd a teljes végigjátszást megtaláljátok.

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Alien Grunt

Az ellenfelek

Headcrab - A leggyengébb ellenfél. Kicsi, sárga négylábú idegen. Az első, amivel találkozni fogunk. Szép nagyokat tud ugrani és már 2-3 darab veszélyes lehet.
Houndeye - Közepes méretű, sárga, kutyához hasonló micsoda. Hanghullámokkal támad, de előtte "behangolja magát". Mikor meghalljuk még van 1-2 másodpercünk.
Bullsquid - Alacsony, zöldesbarna színű idegen. Két lába és egy hosszú farka van. Valamilyen sárga folyadékot (talán savat) köpköd. A többi bullsquidet is megtámadja, ezért többnyire egyedül van.
Barnacle - Ez az idegen életforma a plafonra tapad és pecázik. Egy hosszú csáp lóg le a szájából, amihez hozzáérve megfog és lassan felhúz. Ilyenkor még kilőhető.
Zombi - Pontosan az. Emberszabású, fehér, a kezén négy túlméretezett újjal. Elég lassú, ezért a feszítovassal is sérülés nélkül elintézheto. Egy fejlövéstol kimúlik (pl shotgunnal).
Alien Slave - Emberszabású szürkésbarna idegen, egyetlen nagy piros szemmel. A fejénél és a karjánál zöld. Pár másodpercig feltölti magát, majd villámokkal támad. Nem túl strapabíró, egy lövéstől kimúlik. Általában csapatosan támad.
Alien Grunt - Na ez már keményebb ellenfél. Nagy, szürkés, és Hornet Gunnal van felszerelve, melynek lövedékei korlátozottan célkövetők. Közelharcra egy divatos karmos nyúlvánnyal is el van látva, ami a hasából nyúlik ki. A Hornet Gun két sorozatától általában kimúlik. Nem szereti a nyílpuskát és a .357-est sem. Főleg a játék vége felé fordul elő, de akkor aztán jó gyakran. Egyedül és csoportban is találkozunk vele.
Gargantua - Hatalmas lény, ellene nincs esélyünk. Valami lángszórószerű fegyverrel támad és nagyon erős. Mindig csak valamilyen külső segítséggel tudjuk elintézni (pl. transzformátor, bombázás). Szerencsére elég lassú.
Snark - Kicsi, nagyon gyors, motyogó micsoda. Nagyon veszélyes, főleg, ha szem elől tévesztjük mert elég nagyot sebez. Többnyire csapatosan nyomul, amitől még veszélyesebb. Ajánlott folyamatos hátrálás közben levadászni őket. Mi is használhatjuk, de vigyázzunk, mert ha végez az ellenféllel, akkor visszajöhet. Az aktiválás után bizonyos idővel (kb. 15 másodperc) magától megsemmisül.
Repülő szörny - Emberszabású, barna, repülő idegen, hatalmas fejjel. Sárga színű gömböket dobál (talán gömbvillámok). Nem túl gyors, de erős. Ő az egyetlen a súlycsoportjában akinek két lövés kell a .357-ből. Csak a legutolsó pályákon fordul elő. Nagyon ritkán támad egyedül.
Ichtyosaur - Egy nagytestű halszerű idegen, csak a mélyebb vizekben fordul elő. Nagyokat tud harapni. Mikor már van nyílpuskánk, akkor 2-3 lövéssel el lehet intézni, de inkább kerüljük el.
Katona - Több változata van. MP5-tel, shotgunnal és gránátokkal van felszerelve. Fehér álcázóruhát és terepszínű hátizsákot visel. Néhányan gázálarcban, néhányan pedig vörös sapkában vannak. Támadás esetén fedezékbe vonul és ilyenkor előszeretettel dobál gránátokat. Többnyire csapatosan, egymást fedezve támad.
Bérgyilkos - Teljesen feketébe öltözött ember hangtompítós pisztollyal. Nagyon gyors és veszélyes. Mindig mozgásban van, rövid időre ugrik csak ki a fedezékéből, lő néhányat és el is tűnik. Néha kézigránátot is használ. Csak néhányszor találkozunk vele. Mindig csapatosan támad, általában négyen vannak.
Turret - Sajnos nem találtam jobb nevet neki, az automata géppuska egy kicsit hosszú lett volna. Mikor észrevesz, akkor egy csippanással aktiválódik. Néha a vörös sugarak keresztezésével kell aktiválni - vigyázat, ez a fajta is megtámad, ha rálövünk. Nem túl erős, de veszélyes lehet. Többnyire háromlábú állványon áll, de a plafonra szerelt változata is előfordul.
Lézerek - Két fajtája van. A piros többnyire turreteket aktivál, míg a kék egy falra tapasztott akna tartozéka. A kék lézert megszakítva az akna robban. Ezeket az aknákat messziről lőjük ki.
Bunker - Egy katona van benne, géppuskával. Szerencsére jobbra/balra csak kb. 45 fokos szögig tud lőni. Gránáttal, robbanószerrel el lehet intézni.
Helikopterek - Két fajtája van: az Apache a SURFACE TENSION pályán fordul elő, de ott végig követ minket. Rakétákkal és géppuskával támad. A másik egy két rotoros csapatszállító. Kötélen egyszerre két katonát ereszt le. Néha gránátokat is dobálnak belőle. A Gauss Gunt és az RPG-t nagyon nem szeretik.

A végigjátszás

ANOMALOUS MATERIALS

Megérkezésünk után első dolgunk a megfelelő védőruha beszerzése, ehhez kövessük a zöld (vagy sárga ?) "Perosonal Facilities" feliratú csíkot, ami az öltözőbe vezet. A védőüveget az emelvényen található gombbal lehet felnyitni. A "FREEMAN" feliratú öltözőszekrényben egy elemet tehetünk a magunkévá. Visszatérve az elágazáshoz, kövessük a kék "Anom.Mat.Labs DEVELOPMENT" feliratú csíkot (az őr csak akkor enged be, ha védőruhát viselünk). Némi barangolás után a vezérlőbe jutunk. Az egyik tudós kinyitja a szemben lévő ajtót. Menjünk le a következő szoba végén lévő lifttel és kövessük a folyosót, míg egy szobában két tudóssal nem találkozunk. Miután elmondták a mondanivalójukat aktiválják a két retina scannert és a szoba leereszkedik. Menjünk be a laborba és másszunk fel a létrán. Miután elmagyarázták, hogy mi az aznapi program, aktiváljuk a kapcsolót (miután felnyitották a fedelét) és figyeljük a show-t. Mikor szólnak menjünk le a létrán, várjuk meg, hogy leengedjék a szonda körüli rácsot, majd toljuk be a mintadarabot az energiaáramba. Valami nem jól működik, a sugarak elkezdik lebontani a labort. Lehetőleg távolodjunk el az energiaáramtól, mert néha idegenek is megjelennek és nem túl egészséges a közelükben lenni. Egy pillantást vethetünk az idegen dimenzióra is, később még úgyis jövünk ide látogatóba.

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Alien Slave

UNFORSEEN CONSEQUENCES

Ideje elhagyni a labort. Sajnos nem maradt tudós, aki ki tudna engedni minket, de nyugodtan használjuk a kissé sérült retina scannert, az kienged minket. Az ajtó előtt mindjárt egy elsősegélycsomaggal lehetünk gazdagabbak. menjünk el a liftig, lehetőleg e folyosó szélén haladjunk, mert a szekrények felrobbannak. Fent addig ne hagyjuk békén a tudósokat, míg az egyik ki nem nyitja a vezérlő ajtaját. A vezérlőben várjuk meg, míg a sugár ki nem robbantja az ajtót, majd rohanjunk ki. A folyosón találkozunk az első szabadon lévő idegennel, egy headcrab-bel. Ne álljunk le ismerkedni, mert fegyvertelenül semmi esélyünk sincs ellene. Az ajtó mögött a folyosón néhány elszabadult lézersugár éppen a berendezést amortizálja. Maradjunk a bal oldalon, és leguggolva haladjunk. A folyosó közepén térjünk át a jobb oldalra. Az ajtó előtt megtaláljuk első fegyverünket, egy feszítővasat, amivel mindjárt verjük is ki az ajtó alsó üvegét. A liftet lehívva halálra ítélünk néhány kollégát. A felső szintre a liftaknában található létrán juthatunk fel. Mikor felérünk egy zombi támadja az őrt. Ha sietünk, még meg tudjuk menteni, és egy ideig fedezni fog minket. Ha későn érünk oda, akkor legalább ránk hagyta a pisztolyát. Nem érdemes feláldozni a pisztolyért, mert ezen a pályán minden ellenfelet el lehet intézni a feszítővassal és az őrnél legalább nem fogy el a lőszer. Később még úgyis találhatunk másik pisztolyt. Menjünk az öltözőbe, ahol némi lőszerrel és két elemmel lehetünk gazdagabbak. A mosdóban van egy elsősegély terminál (a jövőben csak ES terminálnak fogom hívni - lustaság fél egészség). A recepciónál a riasztót az asztal alatti piros gombbal lehet kikapcsolni. Menjünk be a szellőzőn át a számítógép terembe, ahol két headcrab-et és egy ES terminált találunk. Menjünk tovább a bal oldali sarokban lévő szellőzőn át. Egy folyosóra jutunk, mindkét oldalon van egy iroda. A bal oldaliba nem tudunk bejutni, a jobb oldaliban pedig csak egy zombi van. A kanyar után a halott őrtől vegyük fel a pisztolyát. Menjünk át a kettős ajtón, a másodikat a gombbal kell kinyitni. A folyosón két houndeye-jal ismerkedhetünk meg, majd a lépcsőn lemenve újabb kettővel. A bal oldali ablak mögött egy ES terminál van. Az ablakkal szemben egy halálfejes ajtót látunk, menjünk be. Vigyázat, mögötte egy headcrab várakozik. Másszunk fel a létrán, intézzük el a két headcrab-et és a zombit a robbanó palackok segítségével. Jobbra egy tudóst találunk, aki majd kinyitja nekünk a bal oldalon található fegyverraktárat. Bent lőszert, ES terminált és kézigránátokat találunk. Menjünk vissza a folyosóra és haladjunk tovább. A szemben lévő ajtó mögé egy alien slave fog teleportálódni, és ki fogja robbantani az ajtót. Intézzük el a zombit a rács mögött. Essünk be a csatornába, keressük meg a csapot és tekerjük meg. Erre emelkedni kezd a vízszint, így fel tudunk mászni a rács túloldalán lévő nyíláson. Egy terembe jutunk, ahol a bal oldali kapcsolóval a középen lévő padlót le lehet süllyeszteni. Vegyük fel a lőszert a halott őrtől és rohanjunk a süllyedő padlóhoz. Készüljünk fel pár headcrab látogatására a lefelé úton. Az alsó szinten két ES terminál és a ládákba némi lőszer van. Menjünk tovább. A leszakadt részt kikerülhetjük jobbra a csöveken keresztül. A szellőzőn át az első rácsot szétverve és a folyosót követve egy csatornához jutunk, néhány barnacle, headcrab és bullsquid társaságában. Nem kell a magasból leugranunk, visszafelé van egy létra, ami levezet az alsó szintre. Toljunk be néhány ládát a vízbe és azokon ugráljunk át a túloldalra. Másik lehetőség, hogy egyszerűen ugorjunk be a vízbe, és a bal oldalon lesz egy létra, ahol ki tudunk menni. Ott lesz egy ES terminál is. A túloldali ajtón át némi bolyongás után egy nagy terembe jutunk, ahol a plafonról lógó ládákon ugrálva juthatunk át a másik oldalra. Ismét egy kis bolyongás következik, míg el nem jutunk a lifthez.

OFFICE COMPLEX

A liftből kilépve balra nem tudunk menni, a lelógó vezeték miatt (azért intézzük el a headcrab-eket. A jobb oldali ajtó mögötti teremben egy kis helyiségben van a főkapcsoló. Ha a tudós nem nyitja ki az ajtót, akkor menjünk a szellőzőn keresztül, ahova a folyosó középénél lévő rácson át jutunk be. Az elágazásnál menjünk jobbra, balra némi lőszerhez jutunk. A plafonról több barnacle lóg, tehát legyünk óvatosak. A lifttől balra lévő ajtót kerüljük ki az üvegen át. A jobboldali szobában van egy ES csomag és egy headcrab. A ízbe ne ugorjunk be amíg a szemben lévő kapcsolót ki nem kapcsoltuk. A kettős piros ajtóval szemben van a raktár, bent éppen egy zombi csinál aprófát a berendezésből. Várjuk meg, míg szét nem veri az ajtót, mert nekünk nem fog sikerülni. Bent két tárat találunk. Menjünk tovább a folyosón, verjük szét a ládákat és intézzük el a headcrab-et. Egy terembe jutunk, vegyük fel a shotgunt és a lőszert, majd menjünk oda az őrhöz és lőjük le a zombit. Az alsó szinten a ládákban ES csomag és elem van. Ha először alulra megyünk, akkor a zombi elintézi az őrt, és nincs aki kinyitja a rácsot, pedig a hátsó szobában lőszer és ES csomag van. A shotgun nagyon hasznos lesz a későbbiekben, de vegyük figyelembe, hogy csak kis távolságra hatásos. Irány vissza a kettős ajtóig. Toljuk a ládákat a plafonon lévő létra alá és másszunk fel rajtuk. A szellőzőn keresztül egy terembe jutunk, vigyázat, jobbra egy turret lövöldözi a tudósokat és minket. A shotgunnak már messze van, ezért inkább a pisztollyal intézzük el. Másik lehetőség, hogy az alatta lévő kapcsolóval egyszerűen kikapcsoljuk. Balra némi lőszerrel lehetünk gazdagabbak. Irány tovább egyenesen, majd fel az emeletre, ahol egy őr vár ránk. Szóljunk neki, hogy fedezzen, szűkségünk lesz rá. Több irodához jutunk, bennük sok alien slave-vel és headcrab-bel. Intézzünk el mindenkit, vizsgáljunk meg minden irodát. A kijárat a bejárattal pont szemben, kissé balra van. Vigyázat, mert több slave van ott. A kijárattól jobbra egy pihenőhelységben a plafon alatt "MAINTENANCE ACCESS" feliratot olvashatunk. Lőjük ki a felette lévő álmennyezetet és a heverőről ugorjunk fel a létrára. Menjünk jobbra, mikor a turret észrevesz és csipogni kezd menjünk vissza a kapcsolóhoz és kapcsoljuk ki. A turret alatt van egy kis lőszer. Másszunk le az irodákhoz és menjünk ki. Egy lépcsőhöz jutunk. A plafonon egy barnacle lóg, a sarokban egy tudós és egy ES terminál van. A felső szinten néhány headcrab várakozik. Ha még nem kapcsoltuk ki a turretet, akkor most lőjük ki. A folyosón egy zombi és lét alien slave várakozik. Menjünk tovább, míg egy őrhöz nem jutunk. Menjünk le a rámpán, ott van némi lőszer és gránátok egy bullsquid társaságában. Nemsokára beteleportálódik két alien slave is. Menjünk vissza a rámpán és menjünk be az ajtón. Balra van egy alacsonyabban fekvő terem, benne több headcrab-bel és egy zombival. A bejárat mellett van egy zárt szoba, benne sok hasznos dologgal. Menjünk vissza oda, ahol az őrrel találkoztunk. Az ajtó mellet verjük ki a rácsot és másszunk be. Több rácsot szétverve és sok bolyongás után eljutunk a zárt szobába. ES terminál, kézigránátok és lőszer van bent. Menjünk vissza a bedeszkázott ajtóhoz és vegyük kezelésbe a feszítővassal. A hűtőkamrában keressük meg és aktiváljuk a kapcsolót, majd másszunk fel a létrán és menjünk be a szellőzőrendszerbe. Menjünk el a mozgó daruhoz és ugorjunk rá. A ládákban elemek vannak. Menjünk tovább a másik oldalon a szellőzőbe. Egy kis szobába jutunk, a plafonról több barnacle lóg. A létrán felmászva és a csöveken ugrálva folytathatjuk utunkat. A szellőzőt elhagyva a lépcsőházban egy halott és egy élő őrrel találkozunk. A lépcsőn felmenve egy liftaknához jutunk, az előtte lévő irodába érdemes bemenni. A folyosón két zombival futunk össze. Ugorjunk be a liftaknába és a létrákon ugrálva menjünk fel a lifthez, amiről egy tudós lóg, és éppen a reggeli tornagyakorlatait végzi - bár már nem sokáig. A liftbe a tetején lévő rácsot beverve jutunk be.

"WE'VE GOT HOSTILES"

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Apache

A liftből kilépve csak jobbra mehetünk. Használjuk a HEV és ES terminálokat. Mindjárt meg is csodálhatjuk a lézeres aknát működés közben, mert a tudós pánikba esik és belerohan. A kanyar után egy terembe jutunk, ahol majd több headcrab támad ránk. Ha megszakítjuk a vörös lézert, akkor egy turret is fogad minket. Álljunk a lézerek elé és lőjük ki a turretet. A jobboldali láda mellett, a rács mögötti kis fekete folt az. Itt találkozhatunk a "felmentő sereg" első - bár már halott - képviselőjével, az MP5-öt ne hagyjuk ott. A folyosót követve egy étkezőbe jutunk, útközben két lézeres aknával találkozunk. Egy alien slave teleportálódik elénk, még messziről intézzük el. A szobába csak később tudunk bemenni, most menjünk le a rámpán. Vigyázzunk, nehogy megszakítsuk a vörös sugarat és gyorsan rohanjunk be a terembe. Mögöttünk két alien slave fog megjelenni, aktiválják a turreteket, amik elintézik a problémát. A turreteket egy jól elhelyezett gránáttal iktassuk ki. Másszunk fel a ládákon, de még ne ugorjunk le a túloldalon, mert ott is van két turret. Az ajtó felé haladva headcrab-ek teleportálódnak mögénk, siessünk. A ládákon átmászva a sarok mögött ismét két turret vár ránk. Vigyázzunk, mert a padló csúszik, nehogy beleessünk a liftaknába. A folyosó végén kutassuk át a ládákat, majd a létrákon másszunk fel az átjáróra és menjünk át a másik raktárba. Most találkozunk az első élő katonával, aki a szemünk láttára öli meg az egyik tudóst. Álljunk bosszút, vizsgáljuk át a termet és a ládákat, majd menjünk le a lifthez.

A felső szintre megérkezve néhány katona vár ránk, ne okozzunk nekik csalódást. Miután elintéztük őket, nézzük át a ládákat. A terem másik végében van egy HEV és egy ES terminál. Menjünk fel a felső szintre, majd át az ajtón. Egy elágazáshoz jutunk, először menjünk jobbra a futószalaghoz, ahol a ládákban némi lőszert találunk. Vigyázat, a magasabb szinten katonák vannak, akik előszeretettel dobálóznak gránátokkal. Visszatérve az elágazáshoz (a két lézeres aknát még jó messziről lőjük szét) három turret vár ránk. Az ajtó után csak balra mehetünk, ahol 4-5 katona vár ránk. Figyeljük a plafont. Menjünk fel a legfelső szintre, ahol van egy ES terminál, némi lőszer és egy átjáró átjárón egy másik terembe. Intézzük el a két katonát, majd menjünk le a lépcsőkön, és a sarokban megtaláljuk a liftet.

Sikeresen és egy darabban feljutottunk a felszínre, ahol katonák nyüzsögnek, valamint egy helikopter hozza folyamatosan az erosítést. A katonák nagyon jók, maradjunk az ajtó közelében és használjuk az ES terminált. Az udvaron maradjunk a falak közelében. Vigyázat a helikopterekből néha gránátokat dobálnak. Az udvar közepén van egy bunker bejárata, menjünk be és másszunk le a létrán. Nyissuk ki az ajtót, ami mögött egy szellőzőakna van. Ekkor berobbantják a szellőzőakna tetejét és nemsokára két katona ereszkedik le kötélen, majd később még többen követik. Menjünk a legalsó szintre és irány a szellőző. A másik ventillátornál a felső és a középső nyíláson át mindazokba a szobákba eljuthatunk, ahova eddig nem sikerült. Rengeteg lőszert találhatunk, érdemes megcsinálni a kitérőt. A bevásárló körút után irány vissza a ventillátorhoz, majd folytassuk utunkat a legalsó nyíláson át. A végén másszunk fel a létrán, a középső nyíláson át a biztonsági vezérlőbe jutunk, ahol ki tudjuk nyitni a D silót.

BLAST PIT

Ez a pálya tele van radioaktív folyadékkal és idegenekkel. Elemeket és ES csomagokat még találhatunk, de lőszert nem, kivéve kézigránátokat, mert abból van elég. Letérdelve verjük szét a barikádot, intézzük el a két headcrab-et és a bullsquidet, majd jobbra kapcsoljuk be a kapcsolót. Az ajtó mögött egy zombi és néhány gránát van. A kapcsolóval egy liftet aktiváltunk, amihez a létrán lemászva jutunk el. Az alsó szinten néhány houndeye érkezik üdvözlésünkre, viszonozzuk a köszönést, majd másszunk be a targoncába. Indítani a "USE"-zal lehet, a sebességet változtatni pedig az előre/hátra gombokkal. Az alagútban több houndeye-jal és néhány bullsquid-del találkozunk, tetszés szerint lőjük le őket, vagy egyszerűen kapcsoljunk maximális sebességre és gázoljuk el aki elénk kerül. Mikor meglátjuk a sorompót, kapcsoljunk maximális sebességre, így mikor a targonca nekiütközik az ütközőnek mi kirepülünk és a radioaktív folyadékban landolunk, de több mint a felén átrepültünk. A ládákon ugrálva viszonylag kevés sérüléssel megúszhatjuk. Az alacsonyabb ládákra a következő trükkel lehet felugrani : álljunk közvetlenül mellé, ugorjunk és rögtön utána guggoljunk le. Intézzük el a bullsquidet, másszunk fel a létrán, majd irány be a csőbe. A cső másik végén másszunk ki (ugrás + guggolás egyszerre), intézzük el a bullsquid-ed, másszunk fel a létrán, vissza a nagy csőre, majd onnan a felső csőre, ahonnan be tudunk ugrani az erkélyre. Vegyük fel az elemeket és az ES csomagokat és menjünk tovább. Egy hatalmas terembe jutunk, középen egy lifttel. A csövön másszunk át lifthez (a terem szélén a bal oldalon van pár elem és ES csomag - a siló ferde falán haladva lehet eljutni oda). Az átjárón bejutunk a siló előterébe, ahol több houndeye és bullsquid vár ránk. Az átjárón álló bullsquid-del vigyázzunk, mert a hordót eltalálva felrobbantja a fél hidat és nehéz lesz átugrani. Menjünk be az ajtón, bent egy kapcsolót találunk, ami kinyitja a belső ajtót. A silóban lévő csápok ellen normál fegyverekkel esélyünk sincs. Be kell gyújtanunk a rakétamotort a vezérlőből, ehhez azonban szűkség lesz energiára, üzemanyagra és oxigénre. Menjünk a vezérlőbe várjuk meg, míg az egyik csáp el nem kapja a tudóst, majd menjünk ki a másik ajtón. Másszunk fel a létrán, ahol egy őrrel találkozunk néhány gránát társaságában. Most a siló negyedik szintjén vagyunk. A csápok csak mozgásra és zajra reagálnak. Elsőként az alattunk levő szinten lévő ládák közé dobjunk egy gránátot, majd a második és az első szinten lévő bedeszkázott ajtókat robbantsuk ki egy-egy jól irányzott gránáttal. Mozogni csak leguggolva mozogjunk, így a csápok nem vesznek észre. Ha valami zajt csapunk, akkor azonnal dobjunk egy gránátot a terem másik végébe. Menjük ki a második szinten lévő ajtón és hagyjuk el a silót. A zombit lőjük ki. Ha a hordót találjuk el, és a robbanás viszi magával a hidat, akkor a csöveken menjünk át. Kövessük a kék és piros csöveket az ajtóig, ami sajnos zárva van. Az ajtótól nem messze van egy létra, menjünk le rajta, de előtte intézzük el a lent várakozó két zombit. A rácsot szétverve menjünk le a másik létrán a csatornába. A csövön haladva az elágazásnál menjünk balra, majd a létránál másszunk fel. A rácsot verjük szét a feszítővassal. Nyissuk ki az ajtót és intézzük el a két zombit. Egy hatalmas szellőzőaknába jutunk. Másszunk le a ventillátorhoz, aktiváljuk a kapcsolót és óvatosan másszunk fel a létrán, nehogy eltaláljon az egyik forgó lapát. Mikor a ventilátor felpörög ugorjunk bele, a légáramlat felvisz a bedeszkázott tetőhöz, ahol a feszítővassal jutunk át. A légkondicionáló nyílásába is ezzel a szerszámmal jutunk be. Némi mászkálás után eljutunk a vezérlőbe, ahol be tudjuk kapcsolni az üzemanyagot és az oxigént. Három zombi őrzi. Menjünk fel a létrán és kövessük a csöveket vissza a silóba. Most le kell mennünk az alsó szintre, tereljük el a csápok figyelmét egy gránáttal és menjünk ki az ajtón. Két helyen le van szakadva a rács, ugorjuk át a réseket. Öljük meg a zombit és hagyjuk el a silót. Menjünk át a hídon, intézzük el a támadókat. Egy nagy terembe jutunk, a közepén hívjuk le a liftet. Az akna közepén a lift elromlik majd belezuhan a radioaktív folyadékba - még idejében ugorjunk ki belőle. A folyosó a D-02 silóba vezet, ahol az alsó szinten lévő bullsquidet egy gránáttal el lehet intézni. Másszunk fel a létrákon majd aktiváljuk a reaktort a két, egymással szemben lévő gombbal. Menjünk vissza a lezuhant lifthez és másszunk fel a létrán. A legtetején a jobb oldalon van egy kis nyílás ahonnan kisebb sérülésekkel leugorhatunk a platóra. Használjuk az ES terminált. A folyosón az áram visszakapcsolása miatt életveszélyes a tócsán átkelni. Használjuk a ládákat az előző teremből és építsünk egy hidat (toljuk a ládát a folyosóra, fogjuk meg, egy lépés vissza, egy előre és engedjük el. Ha jól csináltuk, akkor elég messzire csúszik). Menjünk vissza a silóba és másszunk fel a vezérlőbe. Szükség esetén tereljük el a csápok figyelmét egy-egy gránáttal. A vezérlőteremben nyomjuk meg a gombot és pár másodperc múlva kezdődik az előadás. Mikor vége, másszunk le a siló legaljába, ahonnét a csápok jöttek elő. Próbáljuk a zuhanásunkat úgy irányítani, hogy a vízbe essünk - nem könnyű. Kimászva a vízből a halott őrnél egy .357-est találunk. Ez egy nagyon jól használható fegyver, sajnos csak 36 lövedék lehet egyszerre nálunk (+6 a pisztolyban). Nagyon kevés ellenfél van, akinek két lövés kell belőle. Nézzünk körül, mert további hat lőszert is találhatunk az új fegyverünkhöz. Másszunk vissza a vízbe, ússzunk le a csőbe a ventillátorokig, majd a legszélén ússzunk fel. Egy nagy terembe jutunk, aminek az alján radioaktív folyadék van. Másszunk le a létrán és használjuk a HEV és ES terminálokat. Másszunk vissza a létrán, és folytassuk utunkat a csöveken, míg az egyik nagy cső tetején egy nyílást nem találunk. Erről ugorjunk át a másik oldali cső nyílásába és kövessük a csövet, míg le nem szakad alattunk. Egy raktárba jutunk, ahol a ládákat szétverve aknákat és ES csomagokat találunk. Kövessük a folyosót.

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Barnacle

POWER UP

Egy udvarra érkezünk, ahol egy hatalmas idegen (Gargantus) harcol pár katonával. Ne álljunk meg nézelődni, mert a katonák után mi következünk. Menjünk be a szemben lévő bejárón, készüljünk fel néhány alien slave üdvözlésére. Az elágazásnál menjünk balra. Nemsokára leszakad alattunk a padló és néhány headcrab támad ránk. A létrán a Track Conrol szobába jutunk, egyelőre nem érdemes bemenni. Menjünk az alsó szinti folyosón és kövessük a Power Generator feliratot. Közben többször beomlik a plafon és alien slave ill. headcrab-ek támadnak. A folyosó végén az ajtót a csappal nyithatjuk ki - folyamatosan nyomjuk a "USE" gombot. Másszunk fel a létrán, vigyázat, felül egy katona és egy turret van. A katona akkor támad, amikor az első létra tetejére érünk. Ezen a szinten pár gránátot találunk az MP5-be. Másszunk a következő szintre. A turretet intézzük el egy gránáttal. Használjuk az ES terminált. Jobbra egy újabb katona vár. A ládákat verjük szét, némi lőszert találunk bennük. A folyosó végén egy újabb szoba van, benne egy barikád, mögötte egy katonával és pár robbanó ládával. Lőjünk a ládákba, és minden el van intézve. Menjünk be a szobába, forduljunk meg és egy kis nyílást láthatunk, ahol az előbb lejöttünk. Egy kis szobába vezet, ahol pár gránátot és egy ES terminált találunk. Menjünk ki és menjünk fel a szemben lévő rámpán. Balra több katona harcol pár headcrab-bel, jobbra pedig ládák vannak. Egyik lehetőség : vegyünk kézbe egy lézeres aknát, oldalazzunk ki a folyosóra, amíg meg nem lát a katona. Rakjuk fel az ajtóra az aknát és futás vissza a terembe, jó messze. Mielőtt visszamennénk, még dobjunk be pár gránátot az ajtóba. Először menjünk jobbra és vásároljunk be a ládákból (a bal oldalon is van egy). A generátorhoz a lifttel kell lemennünk, de lent több kék robbanó lézer vár ránk. Küldjük le a liftet és dobjunk utána egy gránátot. A folyosón egy csigalépcsőhöz jutunk, ahol menjünk le a legalsó szintre, ami a kissé víz alatt lévő karbantartási szint (zombi jobbra). Menjünk a generátorhoz és távolítsuk el a gépet akadályozó két ládát, erre a gép elindul. Menjünk fel a középső szintre és pont szemben van a generátor vezérlőterme. Kapcsoljuk be a bal oldali gombot. A szoba elhagyásakor vigyázzunk a villamos ívre. Menjünk vissza a lifthez, de vigyázat, mert a katonák visszafoglalták korábbi parancsnoki posztjukat, és nem örülnek a látogatóknak. Ketten már az alsó szinten üdvözölni fognak. Menjünk vissza a Track Control szobáig, de ne menjünk be, hanem másszunk fel a létrán, ugorjunk át a túloldalra (amerről jöttünk, de most a felső szintre) és menjünk ki az udvarra. Rohanjunk balra az átjáróba, de előtte lőjünk egyet a Gargantuába, hogy kövessen minket. A folyosó végén balra, menjünk át a transzformátor mellett és kapcsoljuk fel a szoba végében jobbra lévő kapcsolót. A villamos ívek elintézik a követőnket. Menjünk be a kis ajtón, így kikerülhetjük a transzformátort. A túloldalon a ládákban pár gránát van. Menjünk vissza az udvarra, de vigyázat, mert a sínek feszültség alatt vannak. Vezessük a kocsit a forgatóra. Menjünk be a Track Control szobába és a karral fordítsuk el a kocsit. Használjuk a HEV terminált az ajtó mellett. Irány vissza a kocsihoz (a legegyszerűbb az ablakon kiugrani) és hajrá ! A barikádot egyszerűen törjük át.

ON THE RAIL

Álljunk meg a biztonsági őrnél és beszéljünk vele. Egy üzenetet ad át a tudósoktól : ki kell lőnünk a műholdat, hogy az idegenek invázióját meghiúsítsuk. A katonák megszakították a kilövést ezért el kell jutnunk a vezérlőbe. A kapcsolóval nyissuk fel a sorompót és lassan induljunk el. A plafonon több barnacle lóg, intézzük el őket. Hajtsunk rá a liftre. Az alsó szinten a vízbe ne szálljunk ki, mert feszültség alatt van. Vonatozzunk egy kicsit. A váltókat lövésekkel tudjuk átállítani. Az egyik megállónál balra három houndeye vár ránk. A kocsit elhagyva balra egy folyosó van. Az első elágazásnál balra több halott katonát és egy nagy piros ajtót találunk, mögötte a rakétával. Nem ajánlott bemenni, mert fentről headcrab-ek potyognak. A folyosót követve egy használhatatlan lifthez jutunk, de közben lőszereket, gránátokat és robbanószert találunk. Irány vissza a vonathoz. Az egyik váltót jobbról egyenesbe állítva egy kis hídhoz jutunk, ami egy kissé koszos víz felett vezet át. A plafonról több barnacle lóg le. Jobbra a halott katona mellet van egy ES csomag, a víz alatt némi lőszer, a ládákban pedig elem és gránát. A következő megállónál két halott katona, egy bullsquid, lőszer, gránátok és egy ES terminál vár. Menjünk fel a lépcsőn, verjük szét a ládákat, de vigyázat, mert mögötte egy turret van. Húzzuk meg a kart. Menjünk vissza a kocsihoz, majd egy kisebb kör után eljutunk a váltóhoz, amit a kapcsolótól láthattunk. Itt menjünk balra. Eddig egy daru akadályozta a továbbhaladást, azt távolítottuk el az útból a karral. Az alagút végén egy lift és pár katona vár ránk. Menjünk rá a kocsival a liftre, majd ugorjunk ki a szemben lévő rácsos ajtónál. Itt némi lőszer, gránát és ES terminál mellett egy létra is van, azon utolérjük a vonatunkat (persze a katonákat intézzük el). A váltónál menjünk egyenesen, míg egy sorompóhoz nem jutunk. Mindkét oldalon katonák vannak, jobbra pedig egy géppuska várja, hogy használjuk. A jobb oldali lépcsőn menjünk fel, fent pár katona őrködik, a többiek alien slave-ekkel harcolnak. A győztesnek személyesen gratuláljunk. Kövessük a folyosót míg egy újabb lépcsőhöz nem érünk, aminek az alján egy katona várakozik - gránátot neki. A lépcső alatt egy láda, alatta egy rács, az alatt pedig egy létra van. Lent némi robbanószert találhatunk. Visszatérve a lépcsőhöz jobbra pár katona és alien slave fogad, balra pedig a sínek fölött két lézeres akna. Intézzük el mindet. Menjünk vissza a kocsihoz, majd ugorjunk át a másik oldalra és ott is alaposan nézzünk körül. Pár alien slave, katona, lőszer és egy HEV terminál van arrafelé. Vissza a kocsihoz és indulás. Addig menjünk, míg a homokzsákokkal elbarikádozott alagutat meg nem látjuk. A bal oldalon több katona vár ránk, küldjünk oda nekik egy gránátot. Menjünk jobbra, az ajtón át egy folyosóra jutunk, ahol pár alien slave üdvözöl minket. Balra a bedeszkázott irodában egy biztonság őr és a ládákban ES csomag és lőszer vár. Az irodával szemben pár láda és egy ES terminál van, de a belépés után azonnal lőjünk egyet a plafonba a ládák fölött, mert ott pár headcrab bújócskázik. Óvatosan menjünk tovább, mert a sarok után egy bunker, benne pedig egy géppuskás katona szeretne üdvözölni. Használjuk a ládákat fedezékként és rohanjunk át a síneken balra az alagútba, itt már tűzvonalon kívül vagyunk. Robbantsunk egy gránátot pont a géppuska előtt. Menjünk be szemben a vörös ajtón, ahol a rakétához jutunk. Az ajtón belül két lézeres akna, az alsó szinten pedig egy katona vár. Az alsó vörös ajtó mögött egy újabb kocsit, jobbra az irodában lőszert és elsősegélycsomagot, az iroda mögött pedig egy HEV terminált találunk. Menjünk tovább a kocsival, a lézerek alatt guggoljunk le, így nem bántanak a turretek. A harmadik turretnél az ajtó mögött pár katona földi maradványaiba botlunk, néhány idegen társaságában. Ha lőszerre van szűkségünk, akkor menjünk be. Vissza a kocsira és indulás. A második kanyar után a távolból egy katona rakétákkal kezd el lövöldözni ránk, ezért inkább bukjunk le. Várjuk meg míg elég közel érünk és intézzük le. A közelben egy ES csomag is lesz. Lőjük ki a lézeres aknát és folytassuk utunkat. A sorompó előtt jobbról három alien slave fogad, tőlük balra egy ES terminált találunk. Menjünk a folyosón, míg egy lépcsőhöz nem érünk. Ugorjuk át a ládákat, lőjük ki a lézeres aknákat és menjünk fel. Intézzük el a két katonát és nyissuk fel a sorompót a kapcsolóval. A falon egy HEV terminált is találunk. Menjünk ahhoz a kocsihoz, amit a kapcsolótól láttunk. Aki kíváncsi az folytathatja útját a korábbi kocsival is, de előtte mentsen, mert közel lesz a végállomás :-). Az új kocsival addig menjünk, míg egy újabb sorompót nem találunk. Álljunk meg az elágazás előtt, mert az elhagyott géppuskával szemben egy bunker van. A felső szinten több katona is vár ránk. A sorompót felnyitó kapcsoló persze a bunker mellett van. Rohanjunk egyenesen a létrával szembeni falhoz, itt nem tudnak eltalálni minket a bunkerból. Ugorjunk egy párat és eresszünk el egy-egy gránátot. Ezzel a módszerrel el lehet intézni a katonákat. Futás fel a létrán, és a ládák fedezékét kihasználva menjünk a bunker mellé. A tüzért egy a bunker és a fal közé belőtt gránáttal el lehet intézni. A kapcsoló meghúzása és az ES terminál használata után menjünk vissza a kocsihoz. A lift előtt álljunk meg, jobbra a két ládában elemet és robbanószert találunk. A személyfelvonót felül robbanószeres ládák blokkolják, ezért küldjünk fel egy távirányítású robbanószert. A teherlift túloldalán a kis beugróban van két gránát, majd ugorjunk ki érte, mikor megyünk fel a vonattal. Most másszunk le a létrán és intézzük el a másik katonát is. Most már nyugodtan feljöhetünk a kocsival. A villamos íveknél várjuk meg a biztonságos pillanatot. A lézeres aknákat messziről lőjük ki. Másik lehetőség, hogy leugrunk a kocsiról, az aktiválja az aknákat, ezután biztonságosan visszatérhetünk a kocsira. Persze ezt ne próbáljuk ki maximális sebességnél, mert nem fogjuk utolérni a kocsit. A következő sorompónál két katona várakozik, ezért ajánlott a ládák előtt megállni és gyalog megközelíteni őket. A sorompót felnyitva egy emelkedő után újra ládák jönnek, majd a következő kanyar után egy katona rakétavetővel. Az újabb villamos ívek után a váltónál egyenesen menjünk tovább, egészen a liftig. Szálljunk le, a jobboldali létrán másszunk le, de még félúton dobjunk le egy gránátot, ezzel elintéztük a lézeres aknákat. Kerüljük ki a vörös sugarat, intézzük el a négy a turretet, majd menjünk be az irodába, ahol két zombi várakozik pár gránát és egy ES terminál társaságában. Folytassuk utunkat az alagútban, a kanyar után egy katona és egy bunker őrködik. Messziről intézzük el a katonát, majd használjuk a ládákat fedezékként és jussunk el a bunker mellé. Tegyünk egy távirányítású robbanótöltetet a bunker hátsó falához, ezzel elintéztük a tüzért. Pár kanyar után egy ajtóhoz jutunk, ami a szabadba vezet. Nyírjuk ki a katonákat, de vigyázzunk, balra a magasban egy álcázó háló mögött van egy mesterlövész. Nyissuk ki a vörös ajtót a balra lévő gombokkal. A második ajtó mögött jobbra három katonát küldhetünk át az örök vadászmezőkre pl. a baloldali géppuskával. Az ajtón belépve egy lépcsőhöz jutunk, amit rögtön felejtsünk is el a piros lézerek miatt, amik a kétoldalt elhelyezett robbanótölteteket aktiválják. Toljuk a jobb oldalra a kettős, majd a szimpla ládát és azokon másszunk fel. Az ajtó mögött üdvözöljük a két katonát. Balra a szobában nyomjuk meg a piros gombot, ezzel ki is pipálhatjuk a műhold kilövését. Menjünk vissza egészen a sínekig, és menjünk balra (a kapu korábban zárva volt). Menjünk le a létrán, rámoljuk ki a ládákat, majd másszunk fel az újabb kocsira és indulás.

APPREHENSION

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Bérgyilkos

A kocsit nem lehet irányítani, mikor meglátjuk a katonákat ugorjunk le róla. Menjünk jobbra, ahol az alsó szintek víz alatt vannak. Szintenként nézzünk körül a szobákban, néhány katona tetemét lehet kirabolni arrafelé - a mellékelt zombikat intézzük el. Ugorjunk be a vízbe a sínekhez közelebbi oldalon. A víz alatt legalul egy átjárót találunk, ússzunk be oda, míg a jobb oldalon egy ajtót nem találunk, ami mögött némi levegőhöz juthatunk. Folytassunk utunkat, a romok és gerendák után egy elágazáshoz érünk. Jobbra a padlón a rácsot szétverve és kicsit úszkálva lőszereket találunk. Menjünk vissza a folyosóra, ahol rövidesen száraz részt találunk, majd egy terembe jutunk. A vízben egy ichtyosaur úszkál, a plafonról pedig több barnacle lóg, először ezeket lőjük ki. Középen egy cápaketrec lóg, benne egy új fegyverrel, a nyílpuskával. Ez egy nagyon hasznos fegyver. A másodlagos módjával már messziről és főleg csendben le lehet szedni az ellenfeleket. Sokszor nem is kell a testre célozni, elég a kart vagy a lábat eltalálni. Maradjunk a terem szélén, ahol az egyik bejáró mögött a létrán felmászva egy tudóssal találkozunk. Használjuk a HEV és az ES terminálokat. Menjünk ki a darura és ugorjunk be a ketrecbe, ami nemsokára le fog szakadni a súlyunk alatt. Intézzük el az ichtyosaurt, ússzunk ki a ketrec tetején és vegyünk egy kis levegőt. Merüljünk le és keressük meg a rácsot, mellette a csappal. Tekerjük folyamatosan a csapot, majd ússzunk be a rács alatt. A folyosó végén egy terembe jutunk, a plafonról pár barnacle lóg. Az egyik ládán van pár sörét, de vigyázat, ráugorva beszakad a teteje és két alien slave teleportálódik a szobába. A következő terem ismét víz alatt van, benne két ichtyosaurral. Ugorjuk át az első rést, majd rohanjunk balra, de vigyázat a plató le fog szakadni és egy alien slave fog teleportálódik pontosan elénk. Ugorjuk át a második rést is, egy elég nehéz ugrás lesz (futás közben nyomjuk meg a guggolás gombot, majd nyomjuk meg hozzá az ugrást). A lelógó kábel miatt inkább a jobb oldali, a kerítésen lévő lyukon ugorjunk be. Merüljünk le és ússzunk át az átjárón. A generátorhoz jutottunk. Nyírjuk ki a két bullsquid-et, majd menjünk el jobbra, másszunk fel a létrán, aktiváljuk a kapcsolót és kövessük a folyosót, így némi lőszerez jutunk. Menjünk vissza a kapcsolóhoz, lökjük le a kis ládát az alsó szintre és kövessük. Toljuk a ládát a terem másik végében lévő zöld ládákhoz, verjük szét az útban lévő és másszunk fel a létrán. A folyosót követve egy számítógép terembe jutunk, ahol két headcrab, három alien slave, egy tudós és egy HEV terminál található. A kapcsolótáblával nyissuk ki a fagyasztót, de vigyázat, mert még a védőruha sem véd sokáig a hideg ellen. Verekedjük át magunkat a létráig, másszunk le. A ládák között több alien slave támad ránk. A ládákban több hasznos dolgot találunk. Menjünk fel a folyosó végén található lifttel. Fent egy biztonsági őr akar mondani valami fontosat, de sajnos lelövik, mielőtt elmondaná a lényeget. Intézzük el a bérgyilkosokat és vásároljunk be. Az U-alakú folyosón van egy raktár és a ládákat is verjük szét. Menjünk fel a platón és a kapcsolóval nyissuk ki a felszínre vezető ajtót. Az ajtó sajnos csak csapda, nemsokára lekapcsolják a villanyt és a sötétben elkapnak minket. Nem pazarolnak időt kihallgatásra, egyszerűen beraknak a szemét préselőbe. Akkor térünk magunkhoz, mikor a falak megindulnak, mindenkit és mindent összepréselnek, tehát siessünk. Gyorsan másszunk fel a ládákra és ugorjunk fel a kis járatra. A katonák természetesen elvették az összes fegyverünket, ezért ideiglenesen kénytelenek leszünk megelégedni a feszítővassal, amit a szoba másik oldalán találunk. Ezzel mindjárt törjük is fel a csatornanyílást védő rácsot és ugorjunk be.

RESIDUE PROCESSING

A csövön keresztül a szabadba jutunk. Menjünk jobbra, mivel balra nincs semmi érdekes. Szerencsére az idegenek értékelik, hogy fegyvertelenek vagyunk, ezért csak a gyengébb ellenfelek támadnak ránk, kezdetben néhány headcrab. A silóhoz jutva gyorsan tekerjük meg a csapot, majd siessünk fel a létrán és ugorjunk be a silóba. A padló leereszkedik és az alján a szellőzőbe jutunk. A másik végén egy őr pár headcrab-re vadászik, de mire odaérnénk eltűnik a folyosón. Egyelőre ne kövessük, hanem vegyük fel az ajtó előtti tárat, majd menjünk a tartályhoz és másszunk fel a létrán. A tartályban valami zöld, egészségre káros folyadék hömpölyög, ezért a tetején úszkáló micsodákon ugrálva jussunk el a túlsó oldalon lévő nyílásig. Némi kószálás után egy üzembe jutunk. Másszunk le a létrán. Az alsó szinten két ajtót találunk, de csak az egyik van nyitva, menjünk be azon. Egy lépcsőházba jutunk, alul egy HEV terminál és két headcrab, felül pedig egy ES terminál valamint több barnacle található. A csápokat kerülgetve megtalálhatjuk az őr földi maradványait. Vegyük magunkhoz a pisztolyát. A barnaclekat ne lövöldözzük le, mert a lőszerrel ajánlott spórolnunk. Menjünk vissza az üzembe, másszunk fel a létrán és a mozgó dugattyúkon ugrálva jussunk el a terem túloldalán lévő csőhöz. Mindig arra a dugattyúra ugorjunk, ami felfelé mozog. A csöveken ugrálva a következő teremben az alsó szinten van egy ES terminál. Az ajtókon át már ismert helyekre jutunk. Másszunk vissza a létrán és a keverő lapátokon át menjünk a túloldalra. A következő teremben három futószalag és pár láda van. Utóbbiakban gránátokat és ES csomagot találunk. Ugorjunk fel a felfelé menő futószalagra, ahonnan egy szép zuhanás után a szennyvízben landolunk. A zúzó kerekek előtt másszunk ki a vízből és kerüljük meg a gépet a szárazon. Ugrás vissza a vízbe és merüljünk le jó mélyre. Ússzunk át következő morzsolókerekek alatt és kövessük a vizet, a járat legvégéig. Közben jobbra lesz egy nyílás, ott felmenve egy ES terminálhoz jutunk. Ne menjünk fel a három futószalagra, hanem másszunk ki a vízből a jobb oldalon. Intézzük el bullsquidet az irodában. Robbanószert, elemeket és a .357-est találhatunk még itt. Menjünk ki az irodából és menjünk a futószalagok mellé, ahol kapcsolóval állítsuk be úgy, hogy mindhárom futószalag felfelé mozogjon. Menjünk vissza az irodába és nyomjuk meg az ottani kapcsolót. Ezzel rövid időre kikapcsoltuk a döngölőket, ezért siessünk. Másszunk fel az egyik szalagon és utazzunk egy kicsit. Útközben kerüljük ki a dugattyúkat. Egy nagy terembe jutunk, ahol a szalag egy tartályban végződik, amiben valami egészségtelen folyadék van. Mindig ugorjunk le az alattunk lévő, merőlegesen haladó futószalagra. Ha leesünk, akkor kövessük a STAIRS feliratot és a lépcsőn keresztül visszajutunk a szalaghoz. Közben pár headscrab-bel és egy bullsquiddel találkozunk. A kemence után újra ugorjunk jobbra le a szalagról, majd alattunk két párhuzamos szalagot találunk, egy jobbra és egy balra megy. Nekünk a balra menő kell, ugorjunk rá, de vigyázat egy lézeres akna van a bejáratnál. Ki is lőhetjük, de inkább küldjünk előre egy távirányítású robbanószert, és akkor aktiváljuk, miután elhagyta az aknát. Ezzel kis szerencsével a kanyar utáni újabb aknát is elintézzük. A hengereket a párhuzamosan haladó szalagra való átugrásokkal kerülhetjük ki. Lehetőleg a termet a baloldali szalagon hagyjuk el, de gyakorlatilag mindegy. Egy kis zuhanás után kis szerencsével egy újabb szalagra jutunk. Egy zöldes fényű terembe jutunk. Hagyjuk el a futószalagot a vége előtt és menjünk tovább a szemben lévő létrán keresztül.

QUESTIONABLE ETHICS

Pár kanyar után egy létrához jutunk, a tetején egy ráccsal. Vigyázat, a felső teremben öt houndeye várakozik. A rács szétverése után dobjunk be egy kis meglepetést (robbanószert), majd a létra közepéről aktiváljuk. Ha az ajtót is kirobbantottuk, akkor jó, ha nem, akkor lőjük ki a szigetelőt a kerítés tetején. Igény szerint használjuk az ajtó melletti ES terminált és menjünk ki. Egy laborba jutunk, ahol középen egy csőben egy új ellenfél, egy alien grunt várakozik. Persze nem sokáig, amint meglát elkezdi verni az üveget. Ez csak idő kérdése, ezért siessünk. Verjük szét a gombot védő üveget, nyomjuk meg a gombot és rohanjunk ki a balra kinyíló ajtón. Ha úgy tartja kedvünk, akkor a .357 három lövésével el tudjuk intézni, de ennél szebb megoldás is van. Csaljuk el a folyosó végén lévő kis laborba. Bent középen pár headcrab unatkozik egy ketrecben. Menjünk be vezérlőrészbe. Várjuk meg, míg a grunt bejön és nyomjuk meg a gombot. Tetszés szerint használjuk az ES terminált, majd hagyjuk el a labort. Vigyázzunk, egy katona vár az ajtóban. Intézzük el és vegyük magunkhoz az MP5-öt. Egy biztonsági őrrel találkozunk, akitől megtudjuk, hogy az épületet csak a főbejáraton keresztül tudjuk elhagyni. Ehhez azonban keresnünk kell egy tudóst, aki jogosult a retina scanner használatára. A folyosót követve el is jutunk a főbejárathoz. Balra a kapu, jobbra egy balkon és egy pult. A pulton lőszer a shotgunhoz, amit nemsokára az egyik katona hagy ránk. Szemben két katona, miután azokat elintéztük megérkezik az erősítés. Azokat is üdvözöljük. Menjünk egyenesen, majd jobbra, a lépcsőn menjünk fel a balkonra. Egy újabb kis laborba jutunk, balra két rács, mögöttük headcrab-ek. Ha követ minket egy biztonsági őr, akkor szóljunk neki, hogy várjon az ajtó előtt. A rácsokat nyissuk ki a gombbal és rohanjunk a vezérlőbe. A már megszokott módon járjunk el. Várjuk meg, míg kijönnék néhányan, majd aktiváljuk a sugarat. A maradék idegent intézzük el. A jobb oldali rács mögött egy eddig ismeretlen új fegyvert a snarkokat, a baloldalon pedig egy nyílpuskát tehetünk magunkévá. Menjünk ki az ajtón és intézzük el a lépcső aljánál cirkáló két katonát - l rögtön ki is próbálhatjuk a snarkokat, de vigyázzunk, ne használjunk sokat, mert visszajönnek. Balra ismét a főbejárathoz jutunk, tehát menjünk jobbra. Egy laborba kerülünk. A jobbra lévő lézeres aknákat ne bántsuk, hanem vegyük fel a két elemet és menjünk balra. A katonánál találunk három lézeres aknát, 2-3 darabot tegyünk fel mindjárt a folyosó labor felöli oldalára. Menjünk fel a rámpán, egy vezérlőbe jutunk. Lőjük ki a laborban lévő aknákat (nem azokat, amiket mi raktunk fel). A robbanás hatására katonák robbantják be a másik ajtót és két grunt emelkedik fel a terem két végén. A páholyból figyeljük az előadást. A győztes fel akar jönni a vezérlőbe, ezért helyeztük fel az aknákat. Menjünk ki az ajtón, amit a katonák robbantottak ki. Egy elágazáshoz jutunk, a balra lévő katonát intézzük el, majd menjünk jobbra. Egy zárt ajtóhoz jutunk, bent valami gép forog. Mivel nem tudunk bemenni, menjünk tovább. A folyosó végénél pár láda és egy ES terminál van, vigyázat, mert az egyik ládán egy akna van. Két tárat találhatunk itt. Balra a rács mögött van egy másik ajtó, ami a forgó gépes terembe vezet. Oda kell majd bejutnunk. Menjünk vissza az első elágazáshoz és menjünk balra. Bent négy terráriumban számtalan headcrab várakozik. Természetesen az üvegek csak addig bírják, míg oda nem érünk. Rohanjunk be és balra fel a lépcsőn. Az újabb folyosón néhány katona harcol pár bullsquiddel. A győztest üdvözöljük. Jobbra az első laborban két elem található (esetleg egy bullsquid is). Nyomjuk meg a gombot, ezzel aktiváltunk egy lézert. Még további hármat kell hasonló módon aktiválni a többi laborban. Menjünk a folyosó túlsó oldalán lévő átjáróba. A végén pár láda és jobbra egy elbarikádozott ajtó található. Az ajtó mögött pár tudós éppen egy Gauss Gunnal szórakozik. Miután sikeresen felrobbantották magukat és a barikádot menjünk be és vegyük fel az új fegyverünket, ami a későbbi pályákon helikopterek és más nagyobb ellenfelek ellen nagyon hatásos tud lenni. Itt is aktiváljuk a lézert és menjünk vissza a folyosóra. Az elágazásnál menjünk balra. Az első szobában jobbra egy lézerágyú várakozik. Ezt tápláljuk a sugarakkal, de még nem vagyunk készen. Menjünk ki és látogassuk meg a másik két labort is. A ládákat verjük szét. Mikor végeztünk a négy sugárforrás aktiválásával, menjünk vissza a lézerágyúhoz. A jobbra lévő gombbal indíthatjuk be. Ha kinézünk az ablakokon, akkor megláthatjuk alattunk azt az ajtót, ahova el akarunk jutni. A lézer pont kivinné a falat, csak a leereszkedő pajzsot kell kikapcsolnunk. Ehhez toljuk a sarokban lévő ládát a pajzs alá, így az nem tud teljesen leereszkedni és a falnak annyi. A legkevesebb sérüléshez először a bal oldali csőre, majd a ládára ugorjunk. Az ajtó mögött három tudós üdvözöl minket. Mindegyik jogosult a főbejárat kinyitására, ehhez azonban oda kell juttatni őket. Menjünk be a terembe és a jobb szélén leguggolva haladva kapcsoljuk ki a gépet az ajtó előtti gombbal. Meg ne szóljunk a tudósoknak, hanem menjünk a terráriumos szobába és nyírjuk ki a headcrab-eket. Most már szólhatunk a tudósoknak. Némi unszolás után követnek, elég lesz egy is az ajtó kinyitásához. Menjünk el a terráriumok előtt, de most ne menjünk fel a lépcsőn. Pont a főbejárathoz jutunk, jobbra előfordulhat egy katona. Használjuk a retina scannert, erre a tudós is követi a példánkat és kinyitja az ajtót. Elmondja, hogy az egész bázis katonai felügyelet alatt van, szó szerint át kell verekednünk magunkat a Lambda komplexumig. Ő elmegy és figyelmezteti az ottani kollégáit, hogy jövünk. Menjünk ki a forgóajtón. Végre kijutottunk a felszínre. Jobbra intézzük el a katonát. Ne távolodjunk el a bejárattól, mert a tetején két turret őrködik. Az alagutat elzáró robbanó ládákat messziről intézzük le egy gránáttal. Irány az alagút, egészen a kapuig. A ládákat természetesen verjük szét.

Half-Life végigjátszás - 1. rész
Bullsquid

SURFACE TENSION

Az egyik kedvenc pályám következik. Az ajtó mellett mindkét oldalon egy-egy katona várakozik, és nemsokára megérkezik további kettő is. Négy ES csomagot találunk a barikádok között. Folytassuk utunkat, míg egy gáthoz nem jutunk, amit pont most támad egy Apache. A gát jobb oldalán van egy kis fülke, a hozzá vezető hidat a szemünk láttára robbantják fel. Ne foglalkozzunk senkivel, hanem ugorjunk be a gát jobb oldalán a vízbe. A víz alatt egy ichtyosaur úszkál, intézzük el a nyílpuskával. Másszunk fel a létrán, a fülkéig. Bent nyomjuk meg a gombot és használjuk az ES terminál. Ugorjunk vissza a vízbe, és a gát tövénél csavarjuk meg a piros csapot. Egy rács húzódik odébb, ússzunk be. A gáttól távolabb bukkanunk a felszínre. Az Apache az egész pályán követni fog, ezért mindig maradjunk fedezékben - jelen esetben a víz alatt. Vegyük fel a szikláról az elemet. Ússzunk a csatorna másik végéhez és másszunk ki a létrán, majd menjünk be a csőbe. Egy betonfalhoz jutunk. Verjük szét a ládákat és másszunk fel a létrán, majd a peremen haladva egy újabb létrához jutunk. Azon is felmászva egy erődítményt találunk, de bejutni egyelőre nem tudunk. Balra a sziklák között két nyílást találunk. A houndeye teteménél lévő vezet a tovább, az előtte lévő zsákutca, de érdemes bemenni oda. A homokból egy olyan csáp nyúlik ki, mint amit a silóban elhamvasztottunk. Körülötte több értékes tárgyat találunk. A helikopter folyamatosan támadja a csápot (mi is besegíthetünk egy-egy gránáttal), ami komolyabb sérülés esetén visszahúzódik a föld alá. Ezt kihasználva szerezzük meg a tárgyakat. Figyeljünk arra, hogy az Apache csak magánszorgalomból támadja a csápot, az elsődleges célja mi vagyunk. Ezen a pályán a headcrab-ek a homok alól támadnak, ezért amint egy mozgó homokkupacot látunk lőjünk bele. Vigyázat, a csáp hangra és mozgásra reagál, ezért guggolva mozogjunk. A beszerző körút után menjünk vissza az erődhöz és menjünk tovább a houndeye teteménél található nyíláson át. Egy táblát találunk "STORM DRAIN HATCH" felirattal, kövessük. A sziklák között több katona várakozik, üdvözöljük őket illedelmesen. Az kis épületben meg is találjuk a jelzett csapot, tekerjük meg. A sziklafalat megvizsgálva három járatot találunk. Ezek közül kettő lőszereket és ES csomagot tartalmaz. A harmadik a tábla mögött van és egy aknamezőre vezet. Menjünk egyenesen, maradjunk mindig a sziklafal tövénél. A kis "barlang" után menjünk tovább jobbra, fel az emelkedőn. Az újabb "barlang" után szemben egy simább részt találunk. Lőjünk oda egy gránátot, az elrendezi az aknákat. Jobbra egy lejárat van, de be van kerítve. Menjünk egyenesen fel az emelkedőre, forduljunk vissza és ugorjuk át a kerítést. Másszunk le a csatornába. A rácsor verjük szét a feszítővassal. Most a játék egyik legszebb és egyben az egyik legnehezebb része következik. A cső egy szakadékba vezet. Másszunk ki balra, mert jobbra egy turret fogad minket. Intézzük el egy gránáttal. Az alatta levő szinten is van egy katona. Balra a kis peremeket használva essünk le két szintet, itt egy katona téblábol, még a magasból megajándékozhatjuk egy gránáttal. A vastag kettős csövet kerüljük meg, menjünk át a turret roncsai között. A következő jobbkanyar után egy újabb katona várakozik. Egyetlen lehetőségünk van továbbmenni, rá kell ugrani az alattunk lévő csőre és azon kell lecsúszni. Alul a cső mögött egy katona őrködik. Abba az irányba elindulva, amerről jöttünk egy halott katonát találunk és egy függőhidat, a túloldalon egy elemmel. A híd deszkái leszakadnak, ha átmegyünk, de a kötélen még vissza lehet jönni. Másik lehetőség, hogy odafele átugorjuk a hidat. Menjünk vissza a csőhöz, majd haladjunk tovább a peremen. Jobbra egy barlangban egy katona fogad. Mögötte az ajtók mögött több ládát találunk (benne elemek és ES csomag), valamint egy RPG-t némi lőszerrel. Új fegyverünket mindjárt fel is avathatjuk egy régi ismerős, az Apache lelövésével. Maradjunk a barlang mélyén és mindig hátulról támadjuk a helikoptert. A kilövés után tartsuk a fegyvert (pontosabban a piros pontot) a célponton, mert a rakéta lézervezérlésű. Két rakétával le is törölhetjük az Apache-ot az égről. Hagyjuk el a barlangot és menjünk jobbra. Másszunk fel a létrán. Újra menjünk jobbra, menjünk fel az emelkedőn és ugráljunk el az újabb létráig. A legfelső szinten menjünk el a csőig, és egy pillanatra nézzünk bele. Erre egy headcrab veti ránk magát. Ha idejében elhajoltunk előle, akkor megcsodálhatjuk a "halálugrás a szakadékba" című magánszámát. Másszunk be a csőbe. Némi bolyongás után egy elágazáshoz jutunk. Én a bal oldalt javaslom, de lényegében mindegy, mert minden úton ugyanoda jutunk, egy katona gyakorlótérre tele katonával és egy tankkal. Használjuk a fedezékeket és maradjunk mozgásban, mert a tank gyorsan elintéz. A katonák elintézése után guggolva menjünk el a tank mellett. A túloldalon két javítóműhelyt és ládákat találunk. A mindegyik műhelyben egy-egy ES terminál. A ládákban robbanószer és rakéták vannak. A tankot nem fontos kilőni. Kihasználhatjuk, hogy lassan forog a tornya. A kaput a mellette lévő kapcsolóval nyithatjuk ki. Az út jobbra kanyarodik, de vigyázat a kanyar után a távolban egy újabb tank várakozik, ez a változatosság kedvéért rakétákkal lövöldöz. Használjuk a ládákat fedezékként. Bennük egyébként kézigránátokat és elemeket találunk. Ezt a tankot sem fontos kinyírni, a rakétákat oldalazással ki lehet kerülni. Utunkat a tank mögött kapun folytatjuk. A második kapu mögött már komolyan folyik a harc. Egy idegen repülő egy gruntot és egy alien slavet dob le elénk. Intézzük el mindkettőt. Menjünk jobbra a két épület között. Előtte jó messziről lőjük ki a lézeres aknát. A lépcsőnél vigyázzunk, mert egy csomó törmeléket kapunk a nyakunkba. Lent két lézeres akna vár ránk. Az elsőt ugorjuk át és a másik lépcső tövéből lőjük ki. A másikat is át lehet ugrani, vagy egy robbanószerrel hatástalaníthatjuk. A második lépcső aljánál állva szemben egy épületet látunk. A felső szinten két ablak van, a baloldaliban egy álcázó háló mögött egy lesipuskás várakozik. Csalinak az udvaron lévő sebesült biztonsági őr szolgál. Intézzük el egy gránáttal (ne az őrt). Utunkat az előbb megkerült épületben kéne folytatnunk. Ehhez az aknamezőn keresztül vezet az út. Az aknákat robbanószerrel ill. gránáttal tudjuk hatástalanítani. Egy vízszintes kerítéshez jutunk, vigyázat felettünk egy újabb mesterlövész leselkedik. Miután elintéztük ugorjunk fel a vízszintes kerítésre, dobjunk egy gránátot a bal oldali sarokba a hordók közé. Ezzel egyszerre feszültségmentesítettük a kerítést és hatástalanítottuk az aknákat. Ugorjuk át a kerítést és másszunk fel a ferdén álló oszlopon keresztül a tetőre. Némi mászkálás után egy lyukat találunk a tetőn, alul pár ládával és egy tudóssal. Valaki nagyon szorgalmas volt és telepakolta az egész épületet lézeres aknákkal. Egyiket se bántsuk, mert olyan láncreakciót indítunk el, amit biztos nem élünk túl. Menjünk ki a folyosóra. A bal oldali szobában csak egy lézeres akna van a ládákban. A folyosóra visszatérve felejtsük el a lépcsőt, toljuk a ládát a lápcső mellé és azon másszunk fel. Ugorjuk át a kék lézert és menjünk le a raktárba. Középen van a lift, ahová el akarunk jutni. Lőjük ki a két headcrab-et. Minden ládát alaposan vizsgáljunk meg, és csak az verjük szét, ami nem aktivál aknát. Keressük meg a nagy FRAGILE feliratú ládát és középen törjük át. A túloldalon egy őr füstölgő tetemét találjuk. Verjük szét a jobbra előre lévő ládákat, amik a második liften állnak. Menjünk el balra, guggolva menjünk át a lézer alatt, fel a lépcsőn. Hívjuk fel a liftet, arról be tudunk ugrani a terem közepén lévő nagy liftre. Egy raktárba érkezünk, a földön egy újabb fegyver, a Hornet Gun. Nagyon hasznos, mert nem igényel lőszert, pontosabban az rövid idő alatt regenerálódik. A kilőtt rakéták korlátozott célkövetéssel rendelkeznek. Főleg az alien gruntok ellen használtam, akkor is a másodlagos tüzelési módban, így egyetlen sorozatban kilövi mind a nyolc rakétát. Rendezzük le a ládákat. Mikor elindulunk a folyosón egy őr rohan szembe, és nemsokára megérkezik az őt követő három katona is. A folyosó másik végén egy teherautó áll, a platón némi lőszer a Gauss Gun-ba és egy turret. Menjünk balra fel a platón. Jobbról egy idegen repülő most dob le három gruntot. Ne foglakozzunk velük, hanem meneküljünk vissza a föld alá, mert nemsokára megjön egy F-16 és lebombázza az egész bagázst. Óvatosan menjünk vissza, jobbra egy tank és pár katona jelent meg. Mutassuk meg magunkat és rohanjunk vissza, mert a tank nem sokat várakozik. A katonák nemsokára megjelennek. Miután elrendeztük őket, szlalomozzunk el a tank mögé. Indulás előtt mentsünk, mert lehet, hogy sok próbálkozás kell. A tank mögé érve lőjük ki, a négyes gombbal előhívható fegyverek valamelyikével. Ajánlott a Hornet Gun, mert az nem fogyaszt lőszert. Menjünk vissza a lejáróhoz és vizsgáljuk meg a fölötte található ládákat. A guberálás után irány vissza a tankhoz, majd menjünk be a két épület közötti átjáróba. Vigyázat, mögöttünk az emeleten egy lesipuskás bujkál, gránátot neki. Menjünk be a jobb oldali nyitott ajtón és köszönjünk szépen a két katonának. Menjünk fel az emeletre. Az ágyak után egy őr vár, aki kinyitja nekünk a fegyverraktárat. Menjünk be, olyan, mint húsvét és karácsony egyben. Minden van, ami csak kell. Menjünk vissza a lépcsőhöz és másszunk ki az ablakon. A fal melletti vékony platón menjünk jobbra, a két épület közötti átjáróba. Ugorjunk át az egyik trafóházról a másikra, majd a létrára. A másik épület tetejére jutottunk, ami nagy részen be van szakadva. Intézzük el a lent lévő katonákat, majd másszunk le a jobb oldali ferde gerendán. Néhány ES csomagot és némi lőszert találunk. Másszunk vissza a ferde gerendán. Most a szemben, a második szinten balra lévő ajtóhoz kell eljutnunk. Használjuk a középső gerendadarabot és jussunk el a baloldalon kb. félúton lévő kis plafon maradványra. Innen már át lehet ugrani az ajtóhoz. Fussunk előre, a darab széle előtt nyomjuk le a guggolás gombot, majd nyomjuk meg hozzá az ugrást. Némi gyakorlással sikerülni fog, de mentsünk előtte. Ha lezuhanunk, akkor a legegyszerűbb belelőni egy gránátot a legközelebbi falba. Miután meghaltunk a program automatikusan betölti a legutolsó kimentett állást. A sikeres ugrás után az ajtón át egy leszállópályára jutunk. Mikor bemegyünk két grunt robbanja ki a távoli ajtót. Rövidesen egy helikopter is megjelenik és két katona ereszkedik le kötélen. Mi vonuljunk fedezékbe, menjünk vissza az ajtó mögé. Mikor kitisztult az udvar rohanjunk át a szemben lévő kapuhoz, ami egy nagy üres terembe vezet. Menjünk tovább a jobb oldali ajtón, le a rámpán. Szemből nemsokára egy újabb grunt támad ránk, hátráljunk vissza a garázsba, közben sorozzuk rendesen. Szemben a felső szinten egy szép nagy ágyú vár ránk. Menjünk fel oda a ládákon ugrálva. Álljunk az ágyú mögé, nyomjuk meg egyszer a "USE" gombot és máris az ágyút irányítjuk. Érdemes megfigyelni, hogy bármerre is néz az ágyú csöve, a torkolattűz mindig ugyanott jelenik meg. Lőjük ki a távolban balra lévő kaput. A kapu mögül két újabb grunt fog előkerülni, intézzük el őket is az ágyúval. Menjünk a berobbantott kapuhoz, közben intézzük el az újonnan érkezett katonákat. A második kanyar után egy szépen felállított géppuska várakozik. Használjuk, hogy elintézzük az udvarra teleportálódó alien slave-eket. A romos épület első szintjére az udvar közepén lévő rózsaszín trambulinnal jutunk fel. Menjünk jobbra, ahol lent pár katona harcol egy grunttal és egy slave-vel. Ugorjunk le és vegyük fel amire szűkségünk van. Menjünk tovább a sarokban lévő szellőzőnyíláson át, és készüljünk fel pár snark támadására. Nagyon idegesítők tudnak lenni a kis dögök. Mikor a rácshoz jutunk, óvatosan verjük ki a feszítővassal. Egy javítóműhely fölé jutunk, mikor a rácsot szétverjük a két katona alul kilyuggatja a szellőzőt, tehát ne nagyon siessünk. Dobjunk le néhány snarkot, azok elintézik őket. Lent három elemet és egy ES terminált találunk. Álljunk háttal a kocsinak és a bal oldali gombbal eresszük le a kocsiemelőt. Menjünk az ajtóhoz, de miután kinyitottuk rohanjunk vissza, mert igazi meleg üdvözletet kapunk néhány gránát képében. Az üdvözlet elviszi az épület fél falát is. Nyomjuk meg újra a korábbi kapcsolót és fussunk rá az emelőre. A magasból már ki tudunk ugrani az udvarra, de előtte intézzük el a két katonát. Az ágyúval robbantsuk ki az ajtót, majd várjunk egy kicsit, mert négy grunt akar kijönni az udvarra és az ágyúval könnyebb elintézni őket. A folyosón egy hatalmas garázsba jutunk, ahol katonák harcolnak egy slave és két grunt ellen. A győztest intézzük el mi. Az alsó szinten alaposan nézzünk körül, a raktárt se felejtsük ki. Másszunk vissza a létrán, ugorjunk át a másik balkonra és menjünk ki az ajtón. A kanyar után egy grunt dob elénk egy katonát, persze a falon keresztül. Intézzük el. Maradjunk az emeleten és egyelőre ne bántsuk a katonákat, van azoknak elég problémájuk. A győztest természetesen intézzük el. Vigyázat, a fejünk felett a második szinten egy újabb grunt leselkedik, ne felejtsük el, mikor lemegyünk. Használjuk a sorompó előtti trambulint és ugorjunk fel az alacsonyabb épületre. Az egyik sarokban egy rácsot találunk, törjük be és ugorjunk le a vízbe, majd másszunk be a csőbe. Mikor félúton vagyunk, egy katona egy robbanótöltetet tesz a csőbe, rohanjunk vissza és bukjunk le a víz alá, különben megsülünk. A csövet elhagyva egy, az alsó szinten pedig további kettő katona várakozik, az alsó szinten lévők pár headcrab-bel harcolnak. Alul csak egy ES terminál van. Másszunk vissza a létrán és ugorjunk át a piros csaphoz, tekerjük meg, mire kinyílik az ajtó. Menjünk be a csőbe. Pár kanyar után a cső végénél jobbra egy katona fogad, majd az alsó szinten a polcok után egy másik. Az emeleten egy biztonsági őrrel futunk össze, vigyázzunk rá, mert ő nyitja ki nekünk az ajtót a földszinten és némi unszolás után a sorompó melletti kapusfülkében találhatót is. Egy garázsba jutunk, ahol egy Gargantua éppen aprófát csinál a kocsikból. Ne foglalkozzunk vele, hanem rohanjunk jobbra, ki a felszínre. A felszínen egy hatalmas kapu állja utunkat, ezért használjuk a jobbra lévő trambulint. Kis szerencsével a fal túloldalán lévő medencében landolunk. A szemben lévő oszlop tetejére a másik trambulinnal jutunk fel. Mikor felérkezünk pont akkor mondják a rádióban, hogy mindenki felejtse el Freemant (tehát minket), a katonák elhagyják a bázist, mert az egészet lebombázzák. Ha vannak még lebombázandó céljaink, akkor azokat jelöljük be a digitális térképen. Természetesen vannak ilyen céljaink, az egyik (a Gargantua) pont most érkezik a kapuhoz. Jelöljük be a pozícióját és nyomjuk meg a középső gombot. A térkép használata némi gyakorlással elsajátítható, nem kell spórolnunk a lövedékekkel. Az udvart a távoli sarokban lévő ferde ajtón keresztül hagyhatjuk el. A falakat és az ajtót bombáztassuk le, így át tudjuk ugrani a vizesárkot a toronynál lévő feljáróról. A bombázás megkezdődött, ajánlott nagyon sietni. Menjünk be az alagútba, vigyázzunk az omló plafondarabokkal. A nagy kapunál menjünk fel a lépcsőn.

Folytatás következik... ■

Half-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. részHalf-Life végigjátszás - 1. rész
Half Life
A legutóbbi Half Life cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

F.E.A.R. 3 tippek és trükkök a Day 1 Studiostól

Tizenöt ötlet, hogy jobb legyél a játékban - egyenesen a fejlesztőktől!

Sam & Max: Season 1 - Episode 1: Culture Shock végigjátszás

Az első epizód lépésről lépésre.

C.S.I. - Crime Scene Investigation végigjátszás

Warhawk segít a játék végigvitelében.

Warcraft III - Reign of Chaos végigjátszás - Ember kampány

Vortób a tavalyi év népszerű stratégiai játékáról írt.