Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Worms 3D

Boggy B és barátai év végén már három dimenzióban térnek vissza egymást irtani.

2003.04.29. 00:00 | szerző: Warhawk | Előzetes

Az időpont 1994. Egy kis csapat, akik bár csináltak pár jó játékot, mégse igazán ismertek, kiadják legújabb fejlesztésüket, mely egy csapásra híressé teszi őket. Ez a játék a Worms volt, a csapat pedig a Team 17. Igazából nem volt egy szép játék, sőt, az alapötlet is ősrégi volt, viszont a megvalósítás valami hihetetlenül jól sikerült. Rengeteg fegyver, majdnem teljes egészében átszabható játékmenet, több mint négymilliárd pálya... Emlékszem, anno csak a demójával (melyben egy pálya volt, és erősen limitált lehetőségek) napokig játszottunk. Természetesen, mint minden sikeres játéknak, ennek is elkészült a folytatása, 1997-ben adták ki a Worms 2-t. A grafika a régi pixelhalmazból gyönyörű rajzfilmszerűvé alakult, sokkal több opció, valamint egy pályaszerkesztő jelent meg benne. A siker garantált volt. Innen már csak finomítani lehetett a játékot, amit a Team 17 végre is hajtott. Így született meg a Worms Armageddon és a Worms World Party. A legutóbb megjelent Worms játék, a Worms Blast pedig teljesen szakított a hagyományokkal, és a patinás sorozatot – valljuk be – egy kedves kis ügyességi játékká degradálta.

Worms 3D

Ennyit a múltról, inkább tekintsünk a jövőbe, hiszen 2003 végén fog megjelenni a Worms 2 igazi folytatása, melynél a névadók igen kitettek magukért, ez lett ugyanis a Worms 3D :-).

A Team 17 marketingesei tökéletes munkával kicsiny adagokban csepegtetik az információt az új részről, de van néhány dolog, ami már most fix. Ezek egyike, és talán a legfontosabb motívum, a grafikai megvalósítás. Amint az sejthető volt – és az új címből is látható –, az új rész át fog csusszanni a harmadik dimenzió világába. Igen nagy lépés ez, hiszen gyökerestül forgatja fel a megszokott stratégiákat, fejlesztői szempontból pedig hatalmas többletmunka kellett, hogy ne legyen egy Hogs of War klón a játékból. A fiúk szerencsére nem akartak félmunkát végezni, így kialakítottak egy olyan rendszert a program alá, mely tökéletesen támogatja a pálya darabokra szedését, a lebegő szigetek kivitelezését, a különböző pályaelemek keverését, és hasonló, 3D-ben nehezen megoldható problémákat. Emellé természetesen kellemes, meseszerű és vicces grafika párosul, és bár kérdésként felmerült, a játék a várakozásokkal ellentétben nem fogja a manapság nagyon menő cell-shading technológiát alkalmazni.

Worms 3D

A szép látvány párosulni fog a tökéletes játékélménnyel, hiszen a fejlesztők nagy része azon dolgozik, hogy a fegyverek kezelése, az irányítás és az MI az előző részekhez hasonlóan tökéletes legyen. A fegyverarzenálból így kivették azokat a darabokat, melyek nem használhatók a 3D világban (például a homing cluster bombát), helyettük pedig teljesen újakat alkottak. Pletyka szinten, de hallani például a természet erőivel játszó fegyverekről is. Természetesen azért az örök kedvencek, mint például a ninja rope és az airstrike megmaradnak. A kukacok több hangsémában is beszélni tudnak majd, viszont ezek valószínűleg mások lesznek, az előző részekben megszokottaknál – ennek egyik oka az, hogy a készítők nagy figyelmet fordítanak arra, hogy kukackáink (nem röhögni!) ajakszinkronja illeszkedjen a hangokhoz. A zenét és a hangokat egyébként egy ember készíti, ő pedig nem is lehet más, mint Bjorn Lynne, a híres Wormsong - és egyúttal az elmúlt évek Team 17 játékaihoz készült összes zene és hangeffekt – megalkotója. Amiről még nem beszélnek a készítők (maximum annyit, hogy jó lesz), az az irányítás, de természetesen ezt úgyis csak élőben lehet majd letesztelni. Természetesen a játékban lesz hotseat illetve online módozat is, és a szimpla egymás elleni küzdelmek mellett sok, egy illetve több játékosra kialakított játékmóddal is találkozni fogunk.

Úgy néz ki tehát, hogy a Team17 újabb nagy dobásra készül, és az év végi megjelenési dátum azt jelzi, hogy nem is sietik el a dolgot, hiszen a játék nagyjából már készen van, csak a finomítások, és hasonló kedvességek vannak hátra. Remélem, hogy nem csak puszta ígéretek azok, amit a fiúk írnak, és karácsonykor már mindenki örömmel kiálthatja a Worms egyik legismertebb mondatát: „Boggy B lives!” ■

Worms 3D
Worms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3DWorms 3D
Worms 3D
A legutóbbi Worms 3D cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.