Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost

A DOOM III legnagyobb konkurenciájának igérkezik az ukrán fejlesztésű akciójáték.

2003.05.08. 00:00 | szerző: Gerry | Előzetes

A cikk címe „az oroszok már a spájzban vannak” is lehetne, de az ukrán nemzeti öntudatra való tekintettel inkább az „ukránok már a spájzban vannak” cím lenne ideálisabb. Hiszen már ott vannak, ez tény. A többi kelet-európai fejlesztőhöz hasonlóan az ukrán programozók is az utóbbi években emelkedtek fel, és ma már, ha valaki egy készülő kelet-európai játékról hall, akkor mindennemű megjegyzések nélkül, érdeklődve kérdezget róla. S ha netán az illető meghallja, hogy a játékot a GSC Game World fejleszti, akkor különösen fellelkesül. Ugyanis a GSC talán a legismertebb ukrán fejlesztőcsapat. Elég csak annyit mondanom: Cossacks. A fejlesztők jelenleg gőzerővel dolgoznak azon, hogy hírnevüket tovább öregbítsék a S.T.A.L.K.E.R.: Oblivinon Lost-tal, melyet a megtisztelő „Doom III-verő” néven is szoktak emlegetni, és azt hiszem, hogy ennél nagyobb dicséretet nem is kaphat egy játék.

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost

A S.T.A.L.K.E.R.-ről mintegy háromnegyed éve jelentek meg az első képek, melyek alighanem jó pár álmatlan éjszakát szereztek John Carmacknak. Ugyanis a S.T.A.L.K.E.R. grafikus motorja felveszi a versenyt a Doom III-éval. A GSC-s srácok valami eszméletlenül szép motort készítettek, az X-Ray-t, melynek nagy előnye, hogy mind a külső, mind a belső tereket tökéletesen meg tudja jeleníteni. Hihetetlenül részletes a környezet, az objektumok és a karakterek textúrái, s természetesen a futtatáshoz is igen drága masina kell (kíváncsi lennék, hogy az ukrán átlaggépen hány FPS-t produkál a program :-). A fejlesztők egy átlagos gépen 60 FPS-t ígérnek, miközben 100.000 körüli sokszög jelenik meg egyszerre a képernyőn.)

A történet nem is kicsit sablonos, de egy FPS-ben nem ez a lényeg. A fáma úgy szól, hogy 2006-ban Csernobilban ismételten urániummal akartak csirkét grillezni, és természetesen nemcsak a csirke grilleződött, hanem a tudósok is. A kormány körbekerítette a területet, melyet a sejtelmes „Zóna” névre kereszteltek, s szigorúan tilos volt a belépés. Ugyanakkor természetesen kutatók és kincsvadászok nagy számban mentek a Zóna területére. Visszatérni azonban egy sem tért közülük. De ahogy telt az idő, egyeseknek csak sikerült be-, majd kijutniuk a Zónából, s az onnan hozott tárgyakat jó pénzért adták el. Évekkel később egyre többen mentek megtalálni a szerencséjüket, vagy halálukat megtalálni a Zónába, őket nevezik „stalkereknek”. Mi egy ilyen kezdő stalkert alakítunk.

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost

A hangulat előreláthatóan nagyon jó lesz, legalábbis a képeket elnézve remek poszt-apokaliptikus hangulatú játékot kapunk. A játékos előtt nyitva áll a Zóna teljes, mintegy 20 négyzetkilométeres területe, ahol esetenként küldetéseket teljesítünk, de ha akarjuk, akkor saját szakállunkra fel is fedezhetjük azt. Az ígéretek szerint az NPC-k, és a szörnyek élik saját életüket, nem csak velünk foglalkoznak majd.

A Soldier of Fortune óta már megszokhattuk, hogy a sérülésmodell realisztikus, ez most sem lesz másként: nem mindegy, hogy humánusan kézen, avagy mérsékelten humánusan fejen lőjük a delikvenseket... Ezen delikvensek nagy része a sugárzástól eltorzult létforma lesz, de szembekerülhetünk más zsoldosokkal is. Természetesen a készítők most is a lehető legokosabb MI-t ígérték be, de ez majd elválik.

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost

A S.T.A.L.K.E.R.-ben több mint 30-féle fegyver lesz. Ez nagyon soknak tűnik, és fenn is áll a veszélye annak, hogy minimális különbségek lesznek csak közöttük, avagy egyes modelleket nagyon elszúrnak, de előre nem akarok borúlátó lenni.

Kiemelnék még néhány technikai paramétert, amit a fejlesztők nyilvánosságra hoztak a játékról. A karakter-modellek igen részletesek lesznek, 500-tól egészen 10.000 sokszögből álló modellel egyaránt találkozhatunk majd. Dinamikus, színes fények, dinamikus árnyékok, közvetlen- és visszavert világítás, tükröződések, krómos felületek és egyéb látványos effektek teszi élethűbbé a grafikai megjelenítést. A zene a cselekménynek megfelelően fog változni. És ez csak néhány fontosabb dolog a fejlesztők listájáról, mely olyan információt is tartalmaz, mint hogy a programot nagyrészt C nyelven írják.

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost

A tisztelt olvasó most minden bizonnyal úgy érzi, hogy ez itt a Kánaán: fantasztikus grafika, nemlineáris játékmenet, remek hangulat, okos MI, sokféle fegyver... Ugyan némi szkepticizmus van bennem azzal szemben, hogy mindent meg tudnak valósítani az ukrán srácok, viszont az is igaz, hogy ha az Oblivion Lost már csak felennyira jó lesz, mint ahogyan beharangozták, már akkor is remek játékkal leszünk gazdagabbak, remélhetőleg már idén. ■

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostS.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
A legutóbbi S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.