Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Far Cry interjú

A CryTek producere válaszolt az igen látványosnak igérkező FPS-sel kapcsolatos kérdésekre.

2003.05.03. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

A német CryTek cég főhadiszállásán lelkesen dolgoznak egy új FPS-en, melyből az első képeket meglátva mindenkinek elállt a lélegzete. A játék producere, Christopher Natsuume válaszolt néhány kérdésre, igaz, sok esetben elég titkolódzóan viselkedett, de azért megtudhatunk pár érdekes dolgot a Far Cry-ról.

Far Cry interjú

Mindenekelőtt röviden bemutatnád a játékot? Miről szól a történet és ki a főhős?
Christopher Natsuume: A történetről egyelőre nem sokat árulhatok el. A főhős Jack Carver, aki rejtélyes múltjával leszámolva charter hajójáratot üzemeltet a Csendes-óceánon. Egy szép újságírónő felbérli, hogy titokban Mikronéziába, egy térképen nem jelölt kis szigetre vigye. A hajót azonban zsoldosok elpusztítják, Jack pedig a szigetre kerül. Itt kapcsolódunk bele a történetbe, feladatunk pedig az újságírónő megtalálása, és a titokzatos események mögött álló dolgok felderítése lesz.

Hányan dolgoztok a játékon?
Coburgi irodánkban mintegy 45-en dolgoznak, 16 nemzetet képviselve csapatunkban. Sokan közülük sok év tapasztalattal rendelkeznek, és ismert projektekben is részt vettek már.

Far Cry interjú

Mi a fő célotok a Far Cry-jal?
Fő célunk mindig is az volt, hogy a lehető legjobb előrelépést tegyük az FPS-ek terén. Valami olyasmit szeretnénk csinálni, ami megváltoztatja a játékunk után megjelenő FPS-ekkel szemben támasztott elvárásokat.

Mely játékok befolyásoltak a fejlesztés során?
Több tucatnyi nagyszerű programmal játszunk szívesen. Nem lenne elég hely ezek felsorolására, de biztosíthatlak, hogy a legjobb akciójátékokkal mind játszottunk, és sokat tanultunk is belőlük.

Far Cry interjú

Milyen újdonságokat hoz a Far Cry az FPS-ek piacára?
A taktikusan intelligens mesterséges intelligenciát, a változatos játékmenetet és az FPS-ekben eddig még nem látott különleges eseményeket említeném meg. Biztosak vagyunk abban, hogy a játékosok érdekes keverékét kapják az akció és taktikai elemeknek, olyat, amilyennel még nem játszottak korábban. Gyors és akciódús játékra kell számítani, melyben azonban a harc hevében fontos lesz jó taktikai döntéseket hozni.

Mennyire használja ki a Far Cry az aktuális technológia biztosította lehetőségeket?
A külső és belső terek minél látványosabb grafikai megjelenítéséhez kihasználjuk a DirectX 9, valamint a vertex- és pixel-shaderek adta lehetőségeket is, párosítva mindezt a saját fejlesztésű fizikai rendszerrel, melyet Intel és AMD processzorokra egyaránt optimalizáltunk.

Far Cry interjú

Említetted a játék mesterséges intelligenciáját, beszélnél erről kicsit bővebben?
Olyan szinten fog az ellenségeket vezérlő MI működni, amilyet eddig nem nagyon próbáltak meg más játékokban. A legtöbb játékban az MI inkább passzív, az ellenfelek arra várnak, hogy a játékos levadássza őket. A Far Cryban ez másként lesz: az ellenfelek fognak vadászni a játékosokra.
Az MI vezérelte szereplők emellett „hobbival” is rendelkeznek. Amikor unatkoznak, különböző dolgokat fognak cselekedni: könyvet olvasnak, beszélgetnek egymással, vagy egy fa felé fordulva könnyítenek magukon, ha épp nincs más dolguk. De amint közeledtünket érzékelik, abbahagyják tevékenységüket, és velünk foglalkoznak.
A legjobb az egészben, hogy nem egyszerű scriptek vezérlik a szereplőket, amelyek azonos esetben ugyanúgy cselekednek, hanem értelmesen reagálnak, a játékos cselekedetétől és a környezettől függően. A pályák újrajátszása így valóban élvezetes lesz: kipróbálhatunk más és más taktikát és stratégiát, és figyelhetjük, hogy reagál az MI.

Milyen ellenfelekre számíthatunk? Lesznek fő ellenségek?
Dr. Krieger egy őrült tudós, aki a modern tudományt felhasználva szeretne világuralomra törni. Látni és tapasztalni fogjátok majd az ő kísérleteinek eredményeit. Ó igen, és a fő kísérleteit is. Igen nagyokat.
Ennél többet is elmondanék, de akkor meg kell, hogy öljünk. :-)

Far Cry interjú

Milyen fegyverek lesznek a játékban?
A pisztolytól a gépfegyverig és a mozsárágyúig igen változatos arzenálját kínáljuk a fegyvereknek. Lesznek még robbanószerek is, különböző látási módok, valamint gránátok is, melyek mindegyike más hatású lesz, így lesz értelme egyik esetben az egyiket, máskor a másikat választani. Sőt, még irányítható járművek is lesznek, például egy Hummer terepjáró vagy egy buggy.

Mennyi pálya kerül a játékba, és milyen feladatokat terveztek?
A küldetések száma egy olyan kérdés, aminek igazából nincs értelme. A játék egy hosszú történet, amelyben a játékos részt vesz. Természetesen különböző helyszínekre és különféle részfeladatokra lesz bontva, de az egész egy komplett történetet alkot. Ennek során a kutatás mellett embereket kell megmenteni, rá kell bukkanni különböző információkra, és persze megölni egy rakás ellenfelet, a lehető legkülönfélébb módokon. Lesz köztük pár igen furcsa dolog.

Far Cry interjú

Szóba kerültek a külső és belső terek. Ezek között mennyire lesz folytonos az átmenet? Milyen látványvilágra számíthatunk?
Mivel mind a külső, mind a belső tér megjelenítésére ugyanazt az engine-t használjuk, nincs sok értelme váltásról beszélni a kettő közötti átjárás során, természetesen folytonos lesz az átmenet. Őszintén kijelenthetem, hogy olyan külső helyszíneket fogtok látni, mint FPS-ben még soha. Fák és más tárgyak ezrei lesznek a terepen, a szélben hajladozva, vagy a játékos és az ellenfelek cselekedeteire „reagálva”.
A belső terek is csillogni-villogni fognak, az új világítási rendszer fényforrások tucatjait teszi lehetővé a játék minden helyszínén, a saját fejlesztésű PolyBump technológiának köszönhetően pedig a környezet sokkal részletesebbnek fog tűnni, mint amennyit a sokszögek száma alapján elvárnánk.
Bár nem szokták a látványhoz sorolni, de megemlíteném, hogy a játék fizikai motorja is nagyszerű lesz, és ez az, ami élővé teszi az egész világot. A tárgyak arrébb mozdulnak, ha beléjük lövünk vagy botlunk, vagy ha a Hummerrel elgázolunk valamit. A grafika szépségén felül ez is növeli a beleélés mértékét.
Összefoglalva: a Far Cry új mércét fog jelenteni a játékok számára.

Lesz multiplayer játéklehetőség a Far Cryban?
Természetesen. Még gondolkodunk azon, hogy pontosan milyen játékmódok legyenek, de az alap módok, mint a Deathmatch és a CTF biztos, hogy benne lesznek. A nagy külső terepek következtében igen egyedülálló élményre lehet számítani. A multi játékhoz külön pályák lesznek, de ezekben felhasználjuk az egyszemélyes rész egyes pályaelemeit is, így hangulatukban hasonlóak lesznek.

Far Cry interjú

Várható, hogy a lelkes játékosok számára pálya- és mod-szerkesztőt adtok ki?
Igen, de még nem tudjuk, mikor.

Mikor jelenik meg a játék? Lesz belőle demo verzió is?
Karácsonyra szeretnénk elkészülni vele, és természetesen, lesz belőle demo is, de annak tartalmáról és megjelenési dátumáról nem tudok még semmit se mondani.

Far Cry interjú

Végül: mire vagy legbüszkébb a Far Cry-ból, és miért pont arra?
Rengeteg mindenre lehetnék büszke, de személy szerint mindig a játékmenet volt az, ami legjobban érdekelt. Az új MI rendszer a külső területekkel olyan élményt biztosítanak, ami hosszú ideig kellemes szórakozást nyújtanak majd a játékosoknak. Az biztos, hogy én sokat fogok vele játszani.

Köszönjük a válaszokat.
Nagyon szívesen. Nincs is jobb annál, mint a játékunkról beszélni. ■

Far Cry interjú
Far Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjúFar Cry interjú
Far Cry
A legutóbbi Far Cry cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.