Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Call of Duty

A XX. század legnagyobb ütközetei kerülnek a MoHAA alkotóinak új akciójátékába.

2003.05.15. 00:00 | szerző: Viper | Előzetes

A számítógépes játékok világában mondhatni reneszánszát éli a második világháború, aminek újabb ékes bizonyítéka a Call of Duty, melynek fejlesztőcsapatában, az Infinity Ward berkein belül a Medal of Honor: Allied Assault 20 fejlesztője is dolgozik. A játék alapötlete a második világháború katonáinak szemszögéből moziszerűen megjeleníteni a harcok átláthatatlan káoszát. Az E3-on kiadott bemutatót végignézve elég jól sikerült a fejlesztőknek tartani magukat ehhez az elképzeléshez.

Call of Duty

A háború szörnyű valóságát a szövetséges katonák sorában kísérhetjük végig, amint a nácik ellen küzdenek. A játékban több történelmi csata mellet taktikai rajtaütésekben, szabotázsakciókban, mesterlövész küldetésekben, sőt, járműves akciókban is részt vehetünk. A 24 küldetés többségében megtapasztalhatjuk, mi is az a káosz a csatatéren, miközben a szövetséges bombázók szórják áldásaikat mellettünk, amitől megremeg a föld, nyomjelző lövedékek süvítenek a fülünk mellett, és bajtársaink hullnak a szemünk láttára az ellenség golyózáporától. Az egyes küldetések helyszínéül történelmi városok, hidak, erdők és hadihajók szolgálnak, melyek elkészítését komoly történelmi háttéranyag-kutatás előzte meg. A játék grafikus motorját egyébként a továbbfejlesztett Return to Castle Wolfenstein/Quake III engine adja, ezért minden esély meg van arra, hogy mindez ne csak ígéret legyen.

Lévén a Call of Duty egy FPS játék, itt fontosak a használható fegyverek, melyek közt ott találhatjuk a pisztolyokat, gépfegyvereket, orvlövész fegyvereket és gránátokat. De tovább fokozhatjuk a tűzerőt a géppuska-fészkekben, az elrejtett robbanótöltetekkel és a tankok fegyverzeteivel.

Call of Duty

A játék érdekességét az adja, hogy nem egyedül kell boldogulnunk a küldetések során, hanem nagyon is fontos szerepet kap a szakasz együttműködése. A csapat minden tagja más képességekkel rendelkezik, és máshogy reagálnak a különböző helyzetekben. Szerencsére mindenki képzett katona módjára fog mozogni a harctéren, így komolyan számíthatunk szakasztársainkra: mindenki fedezékbe vonul az ellenséges tűz elől, fedeznek az előrenyomulás alkalmával, sőt kimenekítik megsérült bajtársaikat, akárcsak egy valódi csatában. A csapatmunka olyannyira fontos lesz, hogy egyedül nem leszünk képesek sikerre vinni a küldetést, de persze a szakasz sem boldogul nélkülünk.

A Call of Dutyban egyaránt lehetünk amerikai, brit vagy orosz katonák. Elsőként egy amerikai katona bőrébe bújva ugorhatunk le a híres 101-esek közt a normandiai partraszálláskor az ellenséges vonalak mögé. Később a Brit Különleges Erők egyik egységeként harcolhatunk tovább, majd egy orosz katona szemszögéből vehetünk részt a sztálingrádi csatában. Végül a három katona sorsa összefonódik, és egy közös ütközetben vehetünk részt, bármelyik harcos szerepében.

Call of Duty

A játék várhatóan 2003 őszén kerül a boltok polcaira. ■

Call of DutyCall of DutyCall of DutyCall of DutyCall of DutyCall of Duty
Call of Duty
A legutóbbi Call of Duty cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.