Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

A hazai Digic Pictures csapat 60 trükköt készített a Terminator 3 filmhez.

2003.07.16. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

A hazai Digic Pictures munkatársainak neve is feltűnik a hazánkban augusztus 21-én bemutatásra kerülő Terminator 3 – A gépek lázadása stáblistájában. Az Andy Vajna többségi tulajdonában lévő Games Unlimited szoftverfejlesztő cégcsoport tagjaként működő csapat ugyanis megbízást kapott a film készítőitől két trükk elkészítésére. Az eredménnyel azonban annyira elégedettek voltak, hogy a munka nem állt meg, és összesen 60 kisebb-nagyobb feladatot bíztak végül a Marinov Gábor irányította 15 fős csapatra. A mai napon tartott sajtótájékoztatón bepillanthattunk néhányba ezek közül a jelenetek közül, ráadásul Gábor elég sok háttérinformációt, kulisszatitkot is megosztott az újságírókkal.

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

Az első bemutatott jelenetben a Kristanna Loken alakította T-X robotot lövi Arnold Schwarzenegger, miközben a T-X kezéből fegyver alakul ki. Az ILM által készített trükkel azonban nem volt elégedett a rendező. A Digic Pictures ötlete az volt, hogy a lepattanó lövedékek sebezzék meg a T-X-et. Ezután rájuk bízták a kivitelezést is, és mivel a következő jelenetekben nem voltak sérülések a roboton, azoknak a korrigálását is. „Volt olyan jelenet, ahol emiatt az ILM által készített effektet is ki kellett cserélnünk az általunk készítettre” – mondta Marinov Gábor. Egy másik jelenetben egy teljesen új robot jelent meg, mivel a francia Attitude csapat fejlesztésében készülő számítógépes játékban bevezették a T900-as robotot, mely azonban nem szerepelt eredetileg a filmben. A nagyobb részletességű modell kidolgozására is a hazai csapatot kérték fel. Az első tervek szerint egy csatajelenetben szerepelt volna ez a robot, végül azonban a tesztlaborban látható.

A további jelenetek között szerepelt egy daruskocsi roncsolódása, egy helikopter nagyobb fokú sérülésének megjelenítése, egy folyosón lévő robbanási jelenet újrakészítése (eredetileg egy Los Angeles-i társaság dolgozott rajta), valamint egy teherautó betört ablakának megjelenítése. A Digic Picturesnél tehát nem unatkoztak, és sűrűn kommunikáltak az óceán túlpartján lévő fejlesztőkkel. Erre az internetet használták, a mozivászonra készült nagyfelbontású animációkat pedig 40-80 GB kapacitású mágnesszalagon küldték át.

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

Jogosan merülhet fel ezek után a kérdés mindenkiben, hogy hogyan is találtak rá a Digic Pictures csapatra a nagy hollywoodi cégek. A válasz egyik része természetesen a cég hátterében álló Andy Vajna, de a legfontosabb mindenképpen a csapat igen komoly animációs alkotása volt, az Exigo játékhoz készült 3D-s intro animáció, melyet az idei Siggraph konferencián a 635 beküldött alkotásból kiválogatott 25 legjobba is beválogattak. (A Black Hole fejlesztésében készülő Exigóról játékinfo oldalunkon találhattok további információt.) Itt figyeltek fel a csapatra, és kapták a már említett 2 snittre szóló megbízást.

Érdekességként elhangzott még a sajtótájékoztatón, hogy a csapat elsődlegesen Maya szoftvert használ 3D modellezésre, a renderelésre azonban a kissé bonyolult kezelésű, de profibb eredményt adó Pixar Photorealistic Renderman programot alkalmazzák. ■

Magyar animátorok a T3 munkálataiban
Magyar animátorok a T3 munkálataibanMagyar animátorok a T3 munkálataiban

hozzászólások (0)

cikkajánló

John Scalzi: Vének történetei és más írások

A Vének háborúja sztori két még hiányzó része érkezett meg végre magyarul, mellettük rövidebb írásokkal.

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.