Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Tron 2.0

Az 1982-es kultuszfilm számítógépünk képernyőjén folytatódik.

2003.09.19. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

1982-ben készül a ma már kultuszfilmnek számító Tron, melyben Alan Bradley bekerül egy számítógép belsejébe. A programok élőlényekként viselkednek itt, és rengeteg kaland és harc várja, míg kijut onnan. Ennek a filmnek a folytatása számítógépen a Tron 2.0, melyben Alan fia Jet játssza a főszerepet.

Tron 2.0

A rendszerek fejlődtek az eltelt évek során és Jet-et egy MI digitalizálja be a rendszerbe. Ma3a segítséget remél a fiatalembertől, mivel egy vírus terjed a hálózatban és már őt is veszélyezteti. Melléadja Byte-ot, aki felkészíti és segíti hősünket. Persze nem mennek könnyen a dolgok, azonnal megjelenik a Corruption és menekülni kell. Közben Jet elszakad Byte-tól is és más programok segítségével halad a célja felé. A történetben sok fordulat van és rengeteg izgalmas helyzet.

Kétféle mód van a játékban, az egyik egy hagyományos FPS pár RPG elemmel, míg a másik a LightCycle rész, melyben a filmből már ismerős motorokkal kell száguldozni. A LightCycle rész szinte teljes egészében a régi film hangulatát adja vissza. Ott vannak a motorok, melyek falat húznak maguk után, ebbe, vagy a pályát határoló falba kell beleszorítani ellenfelünket. Persze ez nem ilyen egyszerű, lehet gyorsítani, lassítani, ha nagyon közel megyünk az ellenfél falához, akkor gyorsulunk attól is. Ezen kívül szinte minden pályán van kétféle mező, a zöld felgyorsítja, míg a piros lelassítja a motorunkat. Ahogy haladunk előre a játékban, a pályákon egyre többféle bónusz is található, melyek jó szolgálatot tehetnek nekünk. Ilyen a Shield Break, mely lehetővé teszi, hogy áttörjünk egy falat, vagy a Turbo, mely felgyorsít minket. Rengeteg fajta ilyen bonusz van még, de sokkal jobb játék közben kiismerni őket, illetve a segítség részben is ott a rövid leírásuk.

Tron 2.0

Az a játékrész, amiben a legtöbb akció zajlik, egy normál FPS rész, melyet egy kellemes fejlődéses rendszerrel bővítettek. Induláskor – számítógépes rendszerről lévén szó – Jet 1.0.0-ként indulunk. Ahogy haladunk előre a történetben, egyre inkább nő a verziószámunk, és amikor elérünk egy újabb egész változatot, fejleszthetjük tulajdonságainkat. Ezek az energia, az életerő, a fegyverhasználat hatékonysága, az átviteli sebesség és a CPU. Alapban az életerő és az energia is 100 pont, ezt fejleszthetjük tovább. Minden tulajdonságra igaz, hogy ha elérjük a maximumát, az nagyobb bónuszt jelent, így a teljesen felturbózott életerő nem 200 pont lesz hanem 300. Az energia az alapfegyveren kívül mindenhez kell, de ezt használjuk akkor is, ha programokat vagy jogosultságokat akarunk letölteni. Az életerő a nevéből adja magát. A fegyverhasználat hatékonysága csökkenti a fegyverek energiaigényét, így tesz nekünk roppant hasznos szolgálatot. Az átviteli sebesség akkor kap szerepet, ha programokat vagy jogosultságokat töltünk le. Időnként szükség van a gyorsaságra is ilyenkor, mert közelednek az üldözők, vagy valami más erősen kártékony hatás. A CPU a töredezettség-mentesítésben és a vírusirtásban kap fontos szerepet. Mivel a Corruption káros hatása a programok megfertőzése illetve az üres memóriarekeszek tönkretétele, ezeket tudjuk így sokkal gyorsabban orvosolni. Verziószámunk nő a megoldott feladatoktól és a pályán elrejtett Build Note-októl is. Az ellenfelek megölése azonban nem jelent közvetlenül fejlődést.

Fegyvereink elég sokszínűek lehetnek. Az alapfegyver a disc, mely távolsági és közelharci fegyver egyben, valamint védekezésre is használható. Később szert tehetünk jó pár más fegyverre, melyek között több fejleszthető program is helyet kapott. Ilyen fegyver a mesterlövész puska vagy a golyóvető. Az alapfegyvert kivéve minden más használata energiába kerül.

Tron 2.0

Védekezéshez, fegyverként és egyéb célokra is programokat használhatunk. Minden program három verzióban érhető el, alfa, béta és arany állapotban. Az alfa egy kezdetleges változat, három memóriahelyet foglal még és hatása sem oly jelentős, míg az arany verzió csak egy helyet foglal már és a funkciója is jóval erősebb. Minden rendszerben más a rendelkezésünkre álló tár kiosztása és mérete. Ez függ az aktuális rendszer kapacitásától is. Jobb programot szerezhetünk úgy, hogy letöltjük a tárolókból, vagy pedig a pályákon ritkán található fejlesztő helyen javítunk rajt egy szintet. Ugyanazokban a tároló rekeszekben találhatunk e-maileket és hozzáférési kódokat is. Míg az első csoport leginkább az érdekesség kategóriába tartozik a hozzáférési kódok általában nélkülözhetetlenek a továbbjutáshoz.

Az MI nagyon jó lett a játékban. Ellenfeleink erősítésért rohannak, taktikusan több oldalról jönnek, és zárótüzet zúdítanak ránk. A semleges programok rémülten menekülnek ilyenkor, az is előfordul, hogy véletlen lelőnek közülük egyet-egyet.

Tron 2.0

A játék többjátékos része nem lett túlbonyolítva. Küzdhetünk a már korábban ismertetett LightCycle módban egymás ellen, vagy lehetőségünk van arra, hogy arénaharc-szerűen disc csatákat vívjunk platformokon ugrálva. Ezek a platformok el is tűnnek, ha meglövik őket, így lehet az ellenfél leesésére is játszani, mely ugyanúgy a vereségét jelenti. Maximum kétfős csapatok játszhatnak így, mindig a győztes csapat marad bent az arénában egész addig, míg nem találnak ők is legyőzőre.

A készítők a LithTech Jupiter motort használták fel a játékhoz, mely tökéletesen megfelelt ide a véleményem szerint. A grafika nem az a csillogó-villogó környezetet ábrázolja, ahogy jó pár sci-fi film a jövő számítógépes rendszereit ábrázolj, inkább a rideg funkcionalitás jellemzi. De inkább ez illik a játék hangulatához és a környezet jellegéhez. Az effektek szépek lettek, minden fegyverhez kellemes animációk társulnak, ellenfeleink mozgása is jól kidolgozott.

Tron 2.0

A játék zenéi és hangjai is megfelelnek a 2003-as elvárásoknak. A zenék hangulatos, illenek a helyhez, és nem lesznek unalmasak hosszabb távon sem. A fegyverek hangjai is jók lettek, beleillenek a világba és igazodnak a funkciójukhoz. Nagyon feldobják a játékot a programok párbeszédei is, kedvencem az ICP-k egyik közbekiabálása a „Stop executing escape subroutine”.

Összességében nagyon jó FPS játékot adott ki a Buena Vista, hangulata és története is remek lett, a játékrendszer pedig szinte egyedülálló és tökéletesen illeszkedik a játék világához. Bár nem vártam igazán sokat az előzetes információk és a multiplayer demo alapján a játéktól hatalmas és szerencsére kellemes csalódás ért ezek után. 2003 egyik legjobb játékát készítették el a fejlesztők. ■

Tron 2.0
Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0Tron 2.0

értékelés

Tron 2.0

Pozitívumok
  • Fantasztikus hangulat, jó történet
Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 500 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os T&L videokártya, 2,4 GB HDD
9,0
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 10
Tron 2.0
A legutóbbi Tron 2.0 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?