Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

UFO: Aftermath

Az X-COM széria sikerét próbálja folytatni a cseh Altar fejlesztőcsapat új játékával.

2003.12.08. 00:00 | szerző: Đuke | Ismertető/teszt

Az első UFO programmal valamikor 1994. körül játszottam. Akkor még élénken élt bennem a ’93-as Bullfrog sikerprogram, a Syndicate, mely hasonló alapokra építkezett. A UFO: Enemy Unknown stílusa már akkor sem számított újnak, hiszen a jó pár évvel korábbi Laser Squad szintén az akciójátékok eme „intellektuális” válfaját képviselte, de a különbség mind grafikailag, mind tartalmilag számos ponton túlmutatott rajta, s így lett a korszak egyik meghatározó játéka. Azóta persze jó néhány év eltelt, volt pár klón, pár más UFO játék is, mígnem meg nem született a legújabb, az Aftermath. A sikeres X-Com sorozat eme legújabbjának folytatását a cseh Altar programozói készítették el, lássuk milyen eredménnyel!

UFO: Aftermath

A történetére talán nem kellene túl sok szót pazarolni (azt mindenki tekintse meg maga). A lényeg, hogy a megmaradt emberiség úgy dönt, hogy felveszi a kesztyűt a behatolókkal szemben, és újjászervezve magát megmenti bolygónkat.

A játék elején eldönthetjük, hogy melyik kontinensen szeretnénk kezdeni, majd a szépen animált földgömbön kapunk két bázist: egy katonait és egy kutatót (később gyártót is csinálhatunk). Az előbbinél – értelemszerűen – a játék akció részében szereplő katonáinkkal kapcsolatos beállításokat végezhetjük el. A rengeteg infón túlmenőleg a legfontosabbak itt embereink továbbképzésének lehetősége (mesterlövész, katona, gránátos, orvos, stb.), gyógyítása illetve felfegyverzése. Ez utóbbihoz tartozó arzenál bővítési módja például új fegyvereket zsákmányolása (és utána szükség szerinti kikutatása/gyártása) vagy fegyverraktárak elfoglalása. A típusok lehetnek kézifegyverek, puskák, nehézfegyverek, egyéb tárgyak (gránátok, füstbombák, stb.) illetve védőfelszerelések. A játékban mindegyikből szép számmal találni. Ezeken kívül az újonnan érkező katonák is itt jelennek meg – a csapat többi tagjával együtt – itt is gyógyulnak (sem ekkor, sem pedig a továbbképzés idején viszont nem lehet őket csapatba tenni). Egy tipp: küldetést nem érdemes úgy befejezni, hogy a jobb katonáinknak súlyosabb sérülésük van, ugyanis a játék ebben az esetben automatikusan dögrovásra küldi őket, és pár napig nem tudjuk őket használni. Mielőtt végeznénk a pályával, célszerű őket az elsősegély-csomaggal meggyógyítani.

UFO: Aftermath

A kutatóbázisban bizonyos feltételek teljesítése esetén (pl. mutánsok boncolása, különféle technikák és tárgyak beszerzésekor, stb.) fejlesztési programokat hajthatunk végre, melyek eredményei nagy mértékben megkönnyíthetik a dolgukat (pl. több fokozatban radar felszerelés, légi őrjárat, plazma- és lézerfegyverek, páncélzatok, stb.). Hogy mihez mire van szükségünk, azt az adott kutatásnál megtaláljuk. A megvalósításhoz már csak gyártó bázist kell létrehoznunk. Természetesen minél több bázisunk van egy azon fajtából, annál gyorsabban fog végbemenni a „termelés” (kutatás, gyártás vagy új emberek elérhetősége).

A játékban időről-időre küldetések jelennek meg bizonyos helyeken. Mi dönthetjük el, hogy ezeket elfogadjuk, nem foglalkozunk vele, vagy „kiadjuk”. Területszerzésre is lehetőség van természetesen, de az ehhez szükséges küldetést (mely általában kétszintű báziselfoglalás) szintén a gép nyújtja. Persze minél nagyobb a területünk, annál több bázist tudunk rajta üzemeltetni és annál nagyobb terület légvédelmét tudjuk kontrollálni (ha már kifejlesztettünk ilyet). Ha UFO lép a légtérbe, mindig lehetőséget kapunk arra, hogy elfogjuk. Az infóból kiderül, hogy mekkora és milyen típusú, ezek alapján dönthetünk. Az elején nincs értelme kisméretű és felderítő típusúaknál nagyobb falatra hajtani, bár, ha csak egyet is leszedünk, a lelőtt UFO felderítésére odaküldhetjük csapatunkat és az ott talált legénységnek köszönhetően számos technikai újdonságot tudunk elcsenni. Hasonlóan járhatunk el, ha a légterünkbe UFO szállt le.

UFO: Aftermath

A csapat felszerelését úgy célszerű összeállítani, hogy az ne haladja meg nagyon a 100-120%-ot, máskülönben emberünk lelassul. Érdemes mindenkinél 1-1 elsősegély csomagot is elhelyezni arra az esetre, ha nem kapunk olyan kritikus találatot, amibe bele is halnánk. Fegyverek összeállításánál az adott figura képességeire érdemes odafigyelni és aszerint válogatni a fegyvertípusok között (rakéták, puskák, pisztolyok, stb.). Ne feledjünk póttöltényeket sem vinni! Végül: nem érdemes „dugig” pakolnunk magunkat, legyen legalább pár játékosnál hely arra az esetre, ha új fegyver(eke)t találnánk. A küldetésekben maximum 7 ember vehet részt. A terepeket nem kell „felfedezni” mert a megérkezésünk után átlátjuk az egészet. A katonákat természetesen külön tudjuk mozgatni, de a szokásos módon lehetőség van csapatmozgásra is. Alapbeállítás, hogy ellenség észlelésekor a játék leáll, és eldönthetjük, mit csinálunk. Mivel ez sok kellemetlenségtől megkímélhet minket, ezért érdemes olyan katonát (illetve katonákat) fejlesztenünk, akinek amellett, hogy mesterlövész, a megfigyelőképessége is magas, így a lényt már igen távol észreveszi, és akár sebezni is tudja. Ha parancsot adunk ki és azt a katonák teljesítették, akkor a játék ismét megáll. Ez néhol kicsit idegesítő, de kikapcsolható (különösen akkor „jó”, amikor mind a 7 katona egyszerre áll meg és egymást túlharsogva hétféleképpen mondják, hogy „kész”, „további utasítást várok”, stb.). Szintén kikapcsolható az ellenség leverése utáni pause és véleménynyilvánítás, ami egy idő után uncsi. A többszintű feladatoknál (pl. báziselfoglalások esetében) a zöld négyzeten állva, a képernyő felső részén található szintlépés gombra kattintva tudunk továbbjutni.

Egy-egy küldetés befejezése után – amennyiben szerzett tapasztalatpontszámunk ezt lehetővé teszi – módunk van katonáink képességeit szintlépéssel fejleszteni. Jó ötlet, hogy az erő, agilitás, gyorsaság, ügyesség, reakciókészség, akaraterő, intelligencia és észlelés emelése esetén a túloldalon máris látjuk, hogy milyen tulajdonságunk/képességünk fog ezzel változni. Ezek lehetnek: harcászati tulajdonságok (pl. célzás, kézifegyverek, puskák), védekező tulajdonságok (pl. gyorsaság, PSI-erő, életerő, stb.) felderítés tulajdonság (megfigyelés, rejtőzködés) és egyéb tulajdonságok.

UFO: Aftermath

Összességében elmondható, hogy a UFO: Aftermath egy színvonalas játék gyönyörű 3D-s grafikával és engine-el. Bár az animációk néhol gyengusok, máshol az effektek (lövések, robbanások, sebzések stb.) is nagyzók és a sok nagyon hasonló küldetéstől a játék egy idő után akár unalmassá is válhat, a rengeteg új ötlet, fejlesztenivaló kütyü, fegyver, szörny és pörgős játékmenet bizonyára mindenkit kárpótol. ■

UFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: AftermathUFO: Aftermath

értékelés

UFO: Aftermath

Pozitívumok
  • Szép 3D-s grafika és engine
  • Rengeteg fegyver
Negatívumok
  • Hasonló küldetések
  • Néhol gyenge animációk
Minimális rendszerigény: Pentium III 500, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya, 750 MB HDD
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8
UFO: Aftermath
A legutóbbi UFO: Aftermath cikkek, hírek

hozzászólások (7)

Z-Master
Z-Master 2003.12.08. 23:57
Könyvelő vagy? :-D
Martin bátyó
Martin bátyó 2003.12.09. 11:56
mi az h 5 pont az alap? akkor miert 10es a skala?
mert hat ugye az 1 a legszarabb akkor :D

amugy nemtom mit lazadtok sztem full king a gamma tobb hetig elvoltam vele persze nem ugy h egesz nap elotte ulok.
szedrencs
szedrencs 2003.12.09. 12:08
Úgy a passziánsszal is elvan az ember. :)

Egyébként a program hibái csak kb. 3-4 napos intenzív játék után buknak ki, pl. az orosz missziónál, ahol valami olyan szinten felcsesztem magam - annak ellenére, hogy 99,9%-ban full nyugodt vagyok, hogy gyors uninstall lett a vége.

Tényleg sehol nincs a régi UFO-sorozathoz képest. Mondjuk nem is a MicroProse csinálta. (Milyen király egy cég is volt.) Ahhoz képest - sajnos - a grafikán kívűl egy jelentős visszalépés a game.

A szétgyakott utcák, meg az Ikarusz buszok viszont tök hangulatosak. :)

Tényleg, 5 pont alatt semmit nem értékeltek, nincs egy igazán jó, fikázós, lehúzós szerkesztőtök? Vagy csak belső szabály, hogy "szarra nem pazaroljuk a drága időnket!" ? :)
Đuke
Đuke 2003.12.09. 13:06
Elnézést, az "alap"-ot elfelejtettem " jelbe tenni. Természetesen ha egy játék nem érdemli meg, akkor nem kap 5-öt sem.
-=RiCs=-
-=RiCs=- 2004.01.06. 19:20
Üdv!
Ez a játék egy nagy okádék szó szerint! Totál bukás, irányithatatlan! És szerintem a grafika se jó, na mind1 aki szereti egye meg!
Értékelés -10
1.
-5 pont: az ösük meggyalázása , sárba tiprása
2.
-2 pont: irányitás
3.
-3 pont: a hangulat

fos. fos, fos:-/:-/
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?