Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Armed & Dangerous

A Giants készítői egy újabb fergeteges humorú akciójátékkal álltak elő.

2003.12.18. 00:00 | szerző: Warhawk | Ismertető/teszt

Ha egy szóval kellene jellemeznem a Planet Moon Studiosnál dolgozókat, az valószínűleg az „őrült” lenne. A szó legjobb értelmében méghozzá, mert kell ahhoz valamilyen szintű egészséges ökörség, hogy az ember egymás után három abszolút agyatlan humorral teli játékon dolgozzon. Az első volt ugyebár az MDK (a Shiny tagjaiból váltak ki a PMS alapítói), majd jött a Giants: Citizen Kabuto, most pedig itt van előttem az Armed & Dangerous. A készítők itt nem ígértek mást, mint egy hatalmas tombolást, eredeti, angolos PMS humorral fűszerezve, és be kell vallanom, végül is ezt a két kitételt teljesítették. Persze azért több dolog áll itt a háttérben, nézzük tehát meg részletesebben az üdvöskét!

Armed & Dangerous

Az A&D főszereplői a Lionhearts nevű banda, akik – bár nevük ezt sugallja – nem a törvény oldalán állnak. Ultramodern-kori Robin Hood bandája az övéké (szigorúan csak a Fuszeklik fejedelméből), akik lopnak a gazdagtól és segítenek a szegényeken. A gazdag a történetben Forge király és a... mondjuk úgy, mentálisan kihívásokkal küszködő fia, aki lehet, hogy agyilag egy négyéves szintjén áll (és itt kell elnézést kérnem minden megsértett négyévestől), fizikailag inkább Frankenstein egyik rosszul sikerült szörnyetegére hasonlít. A történet szerint Forge király meg akarja szerezni az Uralkodás Könyvét, melynek birtokosa hihetetlen hatalomra tehet szert. Két gond van csak: 1. Egy bölcs mágus olyan egyedi védelemmel ruházta fel a könyvet, melytől az minden méltatlan halandónak a Kosárfonás Könyveként mutatkozik, illetve 2. a Lionhearts, akik feladata természetesen a könyv megszerzése lesz, és segítségével felszabadítani a gonosz király elnyomása alatt senyvedő Milola népét.

Természetesen a Lionhearts tagjai is igazi egyéniségek. Van a főhős, Roman, aki az arcát takaró lepeltől eltekintve teljesen normális, de mint az később kiderül, vitális szerepe van Milola sorsának alakulásában. Leghűbb társa Q1-11 (barátoknak szimplán Q), aki egy hatalmas, félelmetes harci droid, annyi hibával, hogy tériszonya van, és földöntúli vonzalmat érez a tea iránt. Másik társunk Jonesy, a skót akcentusú (és modorú) vakond, illetve robbantási szakértő, végül pedig ott van Roman nevelőapja, Rexus. Ő volt az a mágus, aki a könyvet „megátkozta”, sajna azonban mára kisebb elmeügyi és testi változásokon ment keresztül. Egy fél méter magas, tökéletesen vak gnóm lett belőle (és különös hasonlóságot mutat egyébként a Giantsban szereplő Smarties néppel), aki mostanra az olyan luxusokról is lemondott, mint a rendszeres fürdés – viszont szép legyei vannak! Négyüknek tehát három fő feladata lesz:

    • Az Uralkodás Könyvének elrablása
    • Az Uralkodás Könyvének megfejtése
    • Elmenekülni abból a kalamajkából, amit ezzel okoznak

    Ehhez pedig be kell majd járnunk velük Milola egész világát, csak pusztítást hagyva magunk után.

    Armed & Dangerous

    Mely pusztítást most szó szerint értem. A játék stílusa klasszikus shoot 'em up, tehát nem kell lopakodnunk, nem kell sziklaszirtekről ugrálnunk, nem kell kódokat megfejtenünk. Egy szabály van csak: ami mozog, azt le kell lőni. Ja, és legtöbbször azt is, ami nem mozog... A játékot hajtó Amityville II: The Possession nevű motor egyik legfőbb erénye ugyanis, hogy hatalmas robbanásokat képes szinte bármikor, bárhova varázsolni. Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a pályák általában azzal telnek, hogy a tömegesen ránk rontó ellenfeleket kaszaboljuk le, miközben a környéken atombomba-szerű pusztítást viszünk végbe. Házak fognak porba dőlni, lőállásokat omlaszthatunk le, később pedig hatalmas zeppelineket kell a földre parancsolnunk. Néhány pályánként pedig bemutatkozik a motor másik erőssége: szinte már lehetetlen számú ellenfelet képes egyszerre, minden frame rate visszaesés nélkül a képernyőre varázsolni. Ezt néhány speciális, várvédős misszióban mutatja be, melyek véleményem szerint a játék legélvezetesebb momentumai közé tartoznak. Adva van egy várfal, középen főhősünk egy lőállásban, mellyel mozogni, illetve forogni is képes. Előttünk egy hatalmas mező, melyen egyszer csak pici, rendezett sorok kezdenek felvonulni. Egyre közelebb és közelebb jönnek, majd a sorokból pontok lesznek, a pontokból katonák. Mi pedig ekkorra már szórjuk őket ólommal, illetve gránátokkal, egy-egy becsapódáskor sikítozó, repülő testeket hagyva magunk után. Nem éppen népnevelő célzatú pályák, viszont rendkívül szórakoztatóak.

    Ha pedig a szórakozásnál tartunk, meg kell említenem, hogy ha eddig nem tűnt volna fel, az A&D teli van jobbnál jobb poénokkal. A játék pályái közt összesen több mint egy órányi átvezető film található, melyekben hihetetlen poénokat sikerült a készítőknek elsütniük. Felhívom mindenki figyelmét, hogy szerencsére a srácokat nem fertőzte meg a mostanság nagyon menő, különböző testnedvekkel operáló humorirányzat, ők maradtak a jól bevált angolos poénoknál. Így a játék hangulata körülbelül olyan lett, mintha a Giants-ot kevernénk a Monty Python sorozattal – temérdek verbális poén, és természetesen egy csipetnyi francia-gyűlölet, mely természetesen csak bizonyos szokásaik kifigurázásában lelhető fel.

    Armed & Dangerous

    Mint említettem, a történet folyamán szinte egész Milolát be kell járnunk, így a készítők több különböző környezettel leptek meg bennünket. Induláskor még a kietlen hómezőkön vagyunk, onnan sietve elérünk egy sűrű erdőbe, de járunk még majd egy vad tengermelléki sziklafalnál, vagy éppen Forge király kastélyában. Természetesen a készítők mindent megtettek, hogy a látvány minél inkább elkápráztasson minket, ez viszont sajnos csak részben sikerült. Tény, hogy vannak szép pontjai a játéknak (ilyen például a sziklákon megtörő hullámok ábrázolása), de összességében inkább a „fura” jelző illik a grafikára. Igen alacsony poligonszámmal dolgoztak a készítők (valószínűleg a rengeteg ellenfél szerepeltetésének ez a böjtje), így a legtöbb ellenfél, de sajnos néhány főszereplő is eléggé csúnyácska lett.

    A hangok és a zene viszont mestermunka lett. Zeneileg elég egyedi stílust alkottak a készítők, viszont a klasszikus hangszerek, illetve a skótduda szerepeltetése igazi felüdülés volt a mostanában dívó „ticsung” zenék után. A szinkronhangok pedig bődületesen jók lettek, de igazából ismerve a Giantsot, illetve a kiadó – a LucasArts – ilyen téren mutatott igényességét, nem is vártam kevesebbet. Nagyon vicces, hogy még a nagy pusztítás közben is képesek főhőseink, illetve ellenfeleink egy-egy elmésebb beszólást elejteni.

    Armed & Dangerous

    Az irányítás szintén nagyon profi, bár úgy vélem, nem igazán lehetett volna ezt elrontani. Nincs semmi túlbonyolítva, a mozgások mellett van két tüzelés gomb (a normál, illetve speciális fegyverek miatt), egy ugrás és egy aktiválás. Ennyi. Ha már itt tartunk, meg kell említenem, hogy a készítőknek sikerült megint teljesen őrült fegyvereket kitalálni. Az előzetesben már említettem a félelmetes Topsy-Turvy bombát, illetve a cápavető fegyvert, viszont van itt egyéb őrültség is. Van például egy olyan bomba, amely ellenfeleinket egymás ellen fordítja, illetve néha megtalálhatjuk a Világ Legkisebb Fekete Lyukát is, amelyet elengedve egy kisebb területen mindent magába szippant. Természetesen vannak normálisabb fegyvereink is, így találunk gépágyúkat, mesterlövész puskákat, illetve több célpont befogására is alkalmas rakétavetőt is.

    Viszont sajnos a fent említett grafikai bakik mellett vannak egyéb hibái is a játéknak. Talán a legfontosabb a monotonsága. A legtöbb pályán ugyanis a célunk A pontból B pontba eljutni (természetesen a két pont a pálya két végén található), útközben pedig esetleg felrobbantani ezt-azt. Néha találunk olyan küldetéseket, melyeknél néhány elveszett embert kell megmentenünk, de igazából itt is a lövöldözés kap főszerepet. Én személy szerint örültem annak, hogy végre nem kell lopakodni sehova, de tény, hogy lehetett volna kissé változatosabb a missziók felhozatala. Az egyhangúságot tovább növeli, hogy összesen talán ha 3-4 ellenfél található a játékban, maximum különböző fegyverekkel vannak ellátva. Kellemes meglepetés volt viszont a pályákon elrejtett bónusz tárgyak (pályánként egy van belőlük), melyek megszerzésével bónusz feladatokat, illetve különböző cheateket nyerhetünk. Hibának kell felrónom azt is, hogy bár a négy főszereplős történet sikít érte, a készítők úgy döntöttek, mi csak egyet fogunk majd tudni irányítani. Ez azt jelenti, hogy bár Jonesy és Q a pályák legtöbbjén mellettünk lesz, maximum golyófogóként fogjuk őket használni. (Amire viszont egész jól megfelelnek.) Sajnos MI tekintetében sincs nagyon elengedve a játék, az ellenfelek egyik fele általában lükén várja, hogy belé lőve elindítsuk a scriptjét, másik felük pedig az „agyatlanul felénk rohanás” és az „őrült módon tüzelés” opciókat váltogatva dolgozik.

    Armed & Dangerous

    Lehet kérdezni, hogy miért kapott mégis a játék ilyen előkelő pontszámokat. Nos, eltekintve a legkézenfekvőbb választól („azé' me' csak!”), a fő ok az, hogy bármilyen hibái is vannak, mégis jó volt vele játszani! A poénok ütnek, a pályák, még ha egyhangúak is, magasabb nehézségi szinteken kihívással teltek, és az ember már csak az átvezetők miatt is (melyek egyébként megszerzésük után az optionsból megnézhetők) neki fog ugrani egy-egy újabb pályának. ■

Armed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & DangerousArmed & Dangerous

értékelés

Armed & Dangerous

Pozitívumok
  • Hatalmas poénok
  • Sok ellenség, robbanás, pusztítás
Negatívumok
  • Hamar egyhangúvá vállik
Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya (T&L), 4,5 GB HDD
7,5
grafika 7
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 7
Armed & Dangerous
A legutóbbi Armed & Dangerous cikkek, hírek

hozzászólások (7)

Detto
Detto 2003.12.18. 08:45
Én nem birtam olyan sokáig. Kb a 4. pályánál töröltem.:-D
MagicMoment
MagicMoment 2003.12.18. 09:05
HÁt..most akko' mi legyen?? asszem egyik unalmasabb perceimben csinálok egy biztonsági másolatot róla és kiprószálom.
Bugs Bunny
Bugs Bunny 2003.12.18. 15:49
Probald ki nyugodtan, jo jatek. En mar majdnem vegigvittem, nincs sok hatra... :);-)
Scribble
Scribble 2003.12.28. 22:40
én a demóját leszedtem a netről, és végig is csináltam.. nekem nagyon tetszik, bár INSANE-en már kicsit durva a dolog..

a beszólások nagyon jók, az átvezető animációk szintén, és ha az ember még angolul is tud, akkor röhög nagyokat..
MagicMoment
MagicMoment 2004.01.10. 16:25
Itt van..feltettem. Kiprobáltam. nem teccet. leszedtem.
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.