Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Command & Conquer Generals Zero Hour

Beszámoló a küldetéslemez újdonságairól.

2003.12.29. 00:00 | szerző: Blade Runner | Ismertető/teszt

A tavaly megjelent Generals beváltotta a hozzá fűzött várakozásokat. A grafikája kiválóra sikerült, és a játékmenet meg az interfész is változott itt-ott a klasszikus C&C játékokhoz képest, szerencsére főleg előnyére. Sajnos a fejlesztés közben ígért, nagyon izgalmas újításnak tűnő „Generális rendszer” (amit a cikkben később részletesebben tárgyalok) az idő rövidsége miatt nem kerülhetett be az eredeti játékba. Azonban már a megjelenés idején fogadkoztak a fejlesztők, hogy a játékhoz készülő kiegészítőben ez is megvalósításra kerül. És ezt az ígéretüket be is tartották. Ezen túlmenően a kiegészítőben mind a három oldal kapott egy pár hosszabb-rövidebb egyjátékos küldetést is, melyeket kis összekötő mozik fűznek fel kampánnyá. (Igen, igen! Visszatértek a klasszikus C&C átvezető filmek a játékban!) A fejlesztők hallgatva az idők szavára ügyesen felhasználták a mozikban a jelenlegi CNN-es, iraki háborús hangulatot, stílust, és a játék menete alatt megszámlálhatatlanul elhangzik a „tömegpusztító fegyver” elnevezés is.

Command & Conquer Generals Zero Hour

A kiegészítőben minden oldal új egységekkel, illetve a régi egységek némelyike új fejlesztési lehetőségekkel gyarapodott. Ezek az egységek illetve fejlesztések mind a szóló, mind a többjátékos üzemmódban használhatóak. A legizgalmasabb új lehetőség mégis a generálisok megjelenése. Minden oldal három-három generálist választhat, melyek alapvetően befolyásolják az adott oldal lehetőségeit és stratégiáját. Például az amerikai General Malcolm „Ace” Granger a légierőt favorizálja. King Raptor és Combat Chinok gépeket gyárthat a normál légierőn kívül, és a Comanche helikoptereket is elláthatja Stealth tulajdonsággal. Ennek fejében az a játékos, aki ezzel a generálissal játszik, nem építhet tankokat, sem Crusadert, sem Paladint. A példán látszik, hogy egy-egy generális oly mértékben megváltoztatja az adott oldal stratégiáját, hogy így minden generálist akár egy új oldalnak is tekinthetünk. Így a teljes paletta a 9 generálissal és az eredeti 3 oldallal összesen 12 oldallá bővült, ami elég komoly fejlődés egy átlagos kiegészítőben tapasztalható változtatásokhoz viszonyítva.

Már az eredeti játék is gyönyörű grafikát kapott. A fejlesztők nem ültek tétlenül mégsem, így a grafikus motort egy kicsit tuningolták. Az eddig néha itt-ott picit akadozó megjelenítés (főleg nagy csaták esetén) sokkal gördülékenyebb lett, illetve az eddig is magas színvonalú effektekhez, robbanásokhoz újabb látványos megoldások készültek.

Command & Conquer Generals Zero Hour

A zene és a hangok is megmaradtak az eredetinél, a már megszokott kiváló minőségű szinten. Az új fegyverek, robbanások, stb. hangja tökéletesen illeszkedik az eredeti jól megkomponált megoldásokhoz. A zene pedig a harcokhoz adja a kemény ütemes aláfestést.

A kiegészítő sok újdonságot hozott, az általában szokásos „toldozgatás-foldozgatás, meg tegyünk bele azért néhány új kampányt” jellegű kiegészítőkhöz képest. Szinte önálló játékként tekinthetünk rá. Aki szereti az eredeti játékot, vagy a C&C játékokat általában, annak feltétlenü kötelező darab. Aki általában idegenkedik a C&C játékoktól a kevés oldal és az egysíkúnak tűnő fejlesztések miatt, annak is érdemes kipróbálni a Generals Zero Hourt, mert az alapjáték a kiegészítővel sokkal összetettebb és érdekesebb lett, anélkül, hogy az eredeti, és általában a C&C játékokban már megszokott pergős gyors játékmenetet feladták volna. ■

Command & Conquer Generals Zero Hour
Command & Conquer Generals Zero Hour

értékelés

Command & Conquer Generals Zero Hour

Pozitívumok
  • Gyakorlatilag 9 új oldal
  • Élvezetes kampányok
  • Átvezető mozik
  • Jól kiegyensúlyozott egységek
  • Magas szintű zene hangok.
  • Grafikailag még mindig a topon van
Negatívumok
  • Nincs vízi egység
Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 800 MHz, 128 MB RAM, 1,8 GB HDD, 32 MB-os 3D kártya, eredeti C&C Generals
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 10
Command & Conquer Generals Zero Hour
A legutóbbi Command & Conquer Generals Zero Hour cikkek, hírek

hozzászólások (14)

lámpa8
lámpa8 2006.04.18. 16:29
Hajrá pakik.
lámpa8
lámpa8 2006.04.18. 16:34
Nem tudja valaki miko lesz magyar lan?
lámpa8
lámpa8 2006.04.18. 16:40
Adjétok át gerikének ha jön h készüljön.
Mattmaster
Mattmaster 2006.04.18. 16:41
Léccives egybe, ha lehetséges:-/
vion3
vion3 2009.03.23. 17:44
Sziasztok salynálom hogy ezzel zavarlak titeket de tudtok aján lani olyan oldalt ahonnan a zerot letölthetem telles-ben.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?