25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

A.G.O.N.

Hunt professzor kalandjai Lappföldön folytatódnak...

Írta: Lacko 10 hozzászólás

Hunt professzor kalandjai tovább folytatódnak a magyar fejlesztésű, kéthavonta megjelenő kalandjátékban. Az előző részben Hunt - akit mi magunk alakítunk - furcsa és titokzatos levelet kapott. Meg kell keresnie a világon elrejtett társasjátékokat, melyekhez rejtélyes jelek vezetnek. Az első ilyen játék helyét a prof - a magyar rovásírás segítségével - megfejtette: Lappföld.

Újabb kalandjaink egy elhagyott lappföldi vasútállomáson kezdődnek. Vagy mégsem annyira elhagyatott? Egy delíriumos vasutas fekszik a priccsen, és kutatásaink során kirajzolódik elénk tragikomikus élete. Ám mindez csak kevéssé segít rajtunk, hiszen nekünk egy közlekedési járművet kell kerítenünk, hogy eljussunk a faluba, ahol a Vainio család őrzi évszázadok óta az AGON-tól kapott társasjátékot, hogy megmutathassák annak a különleges idegennek (ezek volnánk mi), aki az AGON nevében betoppan egy szép napon.

Persze ahhoz, hogy eljussunk idáig, rengeteg dolgon kell túltennünk magunkat. A vasútállomásról például kiderül, hogy nem éppen hagyományos, mivel - kicsit a Syberiára hajazva - mindent elmés szerkezetek népesítenek be, és anélkül, hogy a bakter felébredne, képes magától is elindulni a bakterház. Utunk végén aztán persze végre megláthatjuk a Private Moon által megálmodott játék lényegét: a kalandokon keresztül logikai és stratégiai társasjátékokhoz juthatunk el, melyeket - végigjátszás után - önállóan is játszhatunk, mesterséges intelligencia ellen, vagy akár a neten keresztül, élő játékosokkal.

Ebben a részben egy stratégiai játékot kapunk, melyben - története szerint - egy király tróntermébe beront 16 gonosz, hogy elfogja a királyt. A testőrség azonban csak 8 bábuból áll, ezért remény sincs arra, hogy a gonoszokat likvidálják, és így az egyetlen cél a király kijuttatása a trónteremből. A bábuk úgy tudják leütni egymást, ha két saját bábu közé kerül egy ellenséges. A király akkor szökött meg, ha eléri a tábla valamelyik sarkát, és akkor kapják el, ha négy gonosz bábu veszi körül. Sajnos a készítők csak a támadó oldal MI-jét készítették el, ezért gép ellen csak a testőröket játszhatjuk.

A kalandjátékot csak akkor fejezhetjük be, ha a Vainio leszármazottat sikerül elpáholnunk a játékban. Persze nem baj, ha nem sikerül elsőre, rendes a srác, és ad még lehetőséget... Arra azonban hamar rá lehet jönni, hogy a nyitáson nagyon sok múlik. Hiába játszunk jól, ha a legelső lépésünk béna volt, egész biztos, hogy elveszítjük a mérkőzést. Ha azonban jó lépéssel kezdünk, akkor már kezünkben a győzelem - legalábbis a géppel szemben ez igaz. Persze ha egyáltalán nem sikerül megverni a gépet, de mégis szeretnénk látni a történet végét, akkor át lehet kapcsolni a főmenüben, hogy gyenge fokozatban játsszon az MI. Ezt persze én meg sem próbáltam... :-)

Most pedig ne olvassa tovább az, aki önállóan szeretné megoldani a kalandokat, mert most leírom azokat a történetbeli pontokat, amiknél én - a normálisnál tovább - keresgéltem a megfejtést.
Ha már megvan a gőzorgona és működik is, akkor le kell játszani egy dallamot, ami odahívja a rénszarvast. Ez a dallam a szobában a falon lévő egyik plakáton (tervrajz) található a sarokba tollal feljegyzett ábécés hangok kötőjellel elválasztva.
A kutyagyógyszerhez a vizet a kocsma bejárata felett lógó jégcsapból kell olvasztani.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.
  • A.G.O.N.

A.G.O.N.

Platform:

Fejlesztő: Private Moon Studios

Megjelenés: 2003. szeptember 1.

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

CorMyuS
CorMyuS [16]
Na mindegy, lényegében kevés kalandjátékkal találkoztam (a több száz végigjátszottból) amit nem vittem végig. Volt közöttük LucasArts és Sierra is bőven, szerettem is szinte mindegyiket, még a KGB-t is. Valahogy ez a feladványok nehézségéhez képest történetével nem keltett olyan mértékű kíváncsiságot, hogy végig akarjam játszani. Amúgy kíváncsi lennék hány ember tudta ezt végigvinni mindenféle segítség nélkül. Kevés játékkal találkoztam amiben sok ilyen "fejtörő" lenne hogy a végigjátszás elolvasásával sem értem a logikáját. Egyébként hogy a 4-rész után vége lett már az is sokat elárul. Akadnak benne jó részek és sajnos akadnak erőltetett vontatott pillanatok ami sajnos azt eredményezte hogy a madagaszkári totemoszlopos résznél úgy döntöttem tojok én a táblás játékokra...
gregmerch
gregmerch [3766]
A LucasArts sosem szivatott, maximum bődületesen dinka fejtörőket tartalmaztak a játékai. A Sierra játékok azok tudtak szivatni: pontoztak és el is lehetett bennük bukni! No meg ott voltak még a KGB és hírhedten nehéz társai :-) ...
Sityi
Sityi [1615]
Nem az a korszak? 2004-ben még azért bőven belefért az ilyesmi. Plusz nem egy Sierra/LucasArts cucc ment rá akkoriban a játékos szivatására...
CorMyuS
CorMyuS [16]
Sajnos jogos a kritika. Sok olyan dolog van benne ami nehezebbé teszi a játékot mint az a való életben lenne. Már az elején idegesítő hogy nem tudsz magaddal vinni dokumentumokat vagy nem jegyzi meg a játék magától. Most komolyan én írogassam le külön papírra, ez már nem az a korszak szerintem. Vagy lámpát kell szereznem a sötét raktárba, pedig ott van a részeg őr előtt az asztalon, persze azt nem engedi felvenni. A kulcsokat 2 kivételével csak próbálgatással lehet sorba tenni. Ha nem stimmel akkor közli hogy nem jó és kezdheted elölről. De honnan tudja hogy nem jó ha fingja sincs arról hogyan kell??? Morse kódos rész is egy gyötrelem, nem lehet a kódot felvenni és használni a szalag mellett...talán azt is le kellene írnom? Ha hibázol nem lehet javítani csak visszatörölni akár az elejéig....brrr. Ráadásul ha nem gyújtasz be a kályhába a morse kódos részt hiába írod be jól nem fogadja el... Bugos, átgondolatlan, frusztráló....
Arthur Dent
Arthur Dent [1949]
Az elmúlt egy hétben kisebb adagokban játszottam végig - hát mit mondjak a Toledo - Az elveszett kard után nem valami nagy élmény. A feladatok néha őrjítően nehezek, de a pályák ugyanakkor rövidek, párbeszédek alig vannak, nagyon sok helyen el lehet akadni, nem ajánlanám senkinek, akkor már inkább a Toledo, az sokkal kiforrottab darab.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)