Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Warlords IV: Heroes of Etheria

Az 1989-ben indult körökre osztott stratégiai sorozat újabb résszel bővült.

2004.01.03. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Miközben minden évben szomorúan emlékezünk meg arról, hogy a kalandjátékok haldokolnak, elfeledkezünk arról, hogy egy szintén igen öreg műfaj, a körökre osztott stratégiák piaca is meglehetősen gyér, évente alig pár program jelenik meg, és ezek eladásai is igen szerények. Ha feltenném a kérdést, hogy milyen hagyományos fantasy stratégiák jelentek meg az elmúlt bő négy évben, kétségkívül szinte mindenki rávágná a kulcsszavakat: Heroes, Disciples, Age of Wonders. Ezek azok a sorozatok, melyek az érdeklődés középpontjában állnak, miközben szépen-lassan mindenki elfeledkezett egy 14 éve indult sorozatról, a Warlordsról. Ezt a tűrhetetlen állapotot látva az Infinite Interactive fejlesztői elhatározták, hogy 6 év szünet után elkészítik a sorozat negyedik epizódját, a Heroes of Etheriát.

Warlords IV: Heroes of Etheria

Tehát jelen cikkem alanya ezen új epizód, mely megkísérel beevickélni a már említett triumvirátus által uralt vizekre, hogy ott újabb babérokat hozzon a sorozat számára. Kalandjaink színtere ismételten Etheria békésnek nem mondható világa, ahol – micsoda meglepetés – ismételten megindult a harc a hatalomért, s mi egy nagyhatalmi ambíciókkal rendelkező hadurat fogunk alakítani. Új játék esetén beállíthatjuk héroszunk portréját, faját, képességeit, a kezdő tartományunkat, és már indulhat is a haddelhadd.

Egységeinket fővárosunkban képezhetjük ki, majd pedig csoportokba oszthatjuk őket, ezek összetételében teljesen szabad kezet kapunk. Mint minden ilyen jellegű játékban, a Warlords 4-ben is előre meg van szabva egységeink mozgáspontja, a varázslatok elsütésének száma, a különféle skillekről nem is beszélve, így aki találkozott már hasonló időrabló játékkal, az rögtön nyeregben fogja érezni magát-egy darabig. A Föld gravitációjának kétes következményeit akkor fogja igazán érezni a játékos, mikor először harcra kerül a sor. Ekkor ugyanis nagy valószínűséggel emberesen pofára esik a gémer, miközben boci szemekkel vizslatja a képernyőt, „ez meg mi a manó?” kérdéssel operálva közben. Az történt ugyanis, hogy a fejlesztő szakik úgy gondolták, hogy ők bizony nem igazodnak a trendhez, hanem egy igen egyedi harcrendszert alkotnak. Az még rendben is volna, hogy nem trendi – ezt még pártolnám is –, azonban a mélyen tisztelt gárda olyan rendszert alkotott, ami kifejezetten egyedi, és ezzel együtt kifejezetten siralmas is.

Warlords IV: Heroes of Etheria

Tudniillik mikor eljön az „eksön” ideje, a két sereg nagy dirrel-durral felsorakozik egymással szemben, mi kiválasztjuk, hogy melyik egységünkkel akarunk támadni, és... támadhatunk is, face-2-face az ellen egyik erre a sorsra kárhoztatott peonjával. Semmiféle grandiózus ütközet nincs a Heroes of Etheria-ban, pusztán párviadalok sora az egész. Ezt az antitrendi rendszert még csak-csak el lehetne viselni, csakhogy az okos bácsik egyéb formabontó dolgot is kieszeltek, ez pedig a „mindenki egyenlő” elv. Ez abban nyilvánul meg, hogy az ember azon kapja magát, hogy übertápos héroszát egy mezei kis goblin annak rendje és módja szerint lecsapja, tudniillik hőseink nem sebeznek nagyobbat, mint bármely mégoly jelentéktelen kreatúra, pusztán nagyobb az esélyük, hogy a találatot bevigyék! Ez számomra érthetetlen, hiszen az, hogy, egy életerőtől duzzadó, mindenféle mágikus ketyerével felszerelt hőst egy vézna kis denevér lecsapjon pusztán azért, mert héroszunk éppen kevésbé volt szerencsés-nos ez így irreális.

„Audio van, vizualitás bár ne lenne” – valahogy így kezdődhetne a Warlords 4 reklámszövege, ugyanis – bár ez a képeken nem jön át igazán – a Heroes of Etheria kegyetlenül ronda. Nélkülöz mindennemű innovációt, sőt, objektíven szemlélve elmarad az ugyanezt a motort használó Battlecry sorozat szintén nem túl épületes látványvilágától is. Sokkal közelebb áll a Heroes 3 grafikájához, amely egy közel öt éves játékipari produktum. Felülemelkedve a vizualitás okozta sokkhatáson hamar szembe (azazhogy fülbe) ötlik a remek zenebona, ezen a téren nincs mit szégyenkeznie az Infinite fejlesztőinek, a Warlords 4 audio része igazán jól sikerült.

Warlords IV: Heroes of Etheria

Nehéz egy ilyen „untrendi” játékot értékelni, mint a Warlords 4: Heroes of Etheria. Kétségtelen, hogy jelentős hibái vannak a harcrendszer illetve a grafikai megvalósítás terén, azonban tény az is, hogy élvezetes játszani vele, és végtére is ez a lényeg. Erősen kétlem, hogy a Heroes of Etheria új rajongókat szerezne a Warlords sorozatnak, azonban a már meglévők minden kétséget kizáróan remekül fognak szórakozni vele. Összességében tehát érdemes egy esélyt adni ennek a programnak: ha fél óra után nem törlöd le ijedten, akkor egészen remek szórakozásban lesz részed. ■

Warlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of EtheriaWarlords IV: Heroes of Etheria

értékelés

Warlords IV: Heroes of Etheria

Pozitívumok
  • Régi klasszikus felelevenítése
  • Hosszú játékidő
  • Remek audio rész
Negatívumok
  • Rendkívül elavult grafika
  • Idétlen harcrendszer
  • A sarki ork is leveri a hősünket
Minimális rendszerigény: Pentium II 450, 128 MB RAM, 16 MB-os 3D kártya
7,0
grafika 5
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 8
Warlords IV: Heroes of Etheria
A legutóbbi Warlords IV: Heroes of Etheria cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Kalwa
Kalwa 2004.01.03. 10:11
nembaj... most veszem meg a Radeon9800Pro-mat biztos fog menni rajta eme fantasztikus játék
HaaS_
HaaS_ 2004.01.28. 11:00
Jó látni, hogy a nép jobbnak látja a játékot, mint a cikkiró:) A játék khúl!

HaaS
_________________
panem et internet
Gerry
Gerry 2004.01.28. 13:32
Én azért vagyok, hogy lehúzzam a játékot.
Ti azért vagytok, hogy megvegyétek, és rajongjatok.;-)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?