Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Afrika Korps vs Desert Rats

Első benyomásunk a Digital Reality új taktikai stratégiai játékáról.

2004.02.26. 00:00 | szerző: Morello | Előzetes

Kíváncsian vártam a Digital Reality új játékának tesztpéldányát, különösen, mivel annak „főszereplője” a Második Világháború észak-afrikai hadszíntere, mely a számítógépes játékokban igencsak a háttérbe szorul. Igaz, hogy meglehetősen irrealisztikusnak tartom a Sudden Strike jellegű stratégiai játékokban szereplő, health point-ra épülő játékmenetet, de ez nem csökkentette lelkesedésemet a CD becsúsztatásakor. Néhány küldetés után szeretném első benyomásaimat megosztani, mintegy előzetesként a hamarosan boltokba kerülő játékról. Ezen cikket aztán később egy részletes ismertető is követni fogja.

Afrika Korps vs Desert Rats
Hartmann alezredes ebben a játékban nem a demagóg német katona figuráját mintázza meg

Az oktató küldetés végigbogarászása után kétféle hadjáratba vághatunk bele. Történet módban egy érdekes sztori kibontakozását kísérhetjük figyelemmel, amely a két hadban álló fél és egy asszonypajtás körül bonyolódik. Ez utóbbi érdekes jelenség egy háborús játéktól, a készítők biztos sok Angol beteget néztek :o). A hadjárat módban szimplán végigharcolhatjuk az észak-afrikai hadszíntér csatáit, a Tengelyhatalmak és a Szövetségesek oldaláról. Ezen kívül lehetőségünk van az eddig teljesített küldetéseket külön-külön is újrajátszani vagy akár négyesben többjátékos csatákban megmérettetni hadvezetői jártasságunkat.

A Digital Reality alkotásába belefeledkezve egyre jobban megismerhetjük a játék erényeit. A HP-rendszer még mindig zavart, de azért szerencsére próbálták mindezt ellensúlyozni a harckocsik lövegtornyára ill. lánctalpaira leadott különleges lövésekkel, a fegyver-páncélzat rendszerrel és a rengeteg gyalogossal. Gyalogos katonáink amúgy fontos szerepet játszanak az egész játék során: csak velük tudunk járműveket vezetni és különböző harci eszközöket – lövegek, géppuska-fészkek, stb. – használni, ezért érdemes vigyáznunk rájuk. Persze a legnagyobb szerep itt is a harckocsiknak jut. Kifejezetten tetszett, hogy a páncélosok itt valóban élethűen mozognak, átgázolnak mindenen. A játék középpontjában a főszereplőink (ha úgy tetszik, a hőseink) állnak, akik oroszlán módra harcolnak, és nyilvánvalóan minden küldetést túl kell élniük. A pályák elején lehetőségünk van összeállítani a hadba vonuló csapatot: ez némi taktikázásra is lehetőséget biztosít, valamint a harcedzett sivatagi rókák tapasztalata később rendkívül sokat fog érni. Sőt, ha ügyesen taktikázunk a küldetésekben, bónusz presztízs pontokat, és ezzel járó csapatokat is kapunk! Elégedetten láttam, hogy járműveink a küldetések előrehaladtával szintet is lépnek, és nem csak statisztikai paramétereik, hanem külsejük is megváltozik. (Külön érdekesség, hogy az ellenfél haditechnikáját is el tudjuk tulajdonítani.)

Afrika Korps vs Desert Rats
A Tommy bázis védelme full extrás!

A sivatagos hadszíntér sivársága eleve hátrányos helyzetbe hozta a grafikusokat, de szerintem nagyjából kihozták a maximumot a lehetőségekből. A homokviharok és porfelhők különösen jól mutatnak, és igen látványosak a robbanások és árnyékhatások is. A zenei aláfestés pedig ismét bizonyítja, hogy a Digital Reality zeneszerzői a világ élvonalába tartoznak! Hangeffektek terén se kell szégyenkeznie a játéknak, az angol hangok viszont jobban is sikerülhettek volna (a magyar változatban felirat formájában láthatjuk ezeket a szövegeket). Végezetül pedig szépek lettek az átvezető videók is.

Az Afrika Korps vs Desert Rats próbál megfelelni a történelmi hűségnek is, a küldetések kezdetén például eligazítást láthatunk az aktuális történelmi helyzetről, majd saját feladatunkról. Előfordul, hogy a fő veszélyforrást nem is az ellenség, hanem a beduin haramiák jelentik. Szóval sikerült jó ötleteket beválogatni a játékba, a kivitelezést is sikerült eltalálni, a legtöbb feltétel tehát adott a jó hangulatú, élvezetes játékmenethez.

Afrika Korps vs Desert Rats
Ilyen sivár, egyhangú környezetben az ember életkedve is elmegy. És akkor a forróságot még nem is érezzük a gép mellõl

Meglátjuk, hogy fogadja majd a nemzetközi piac a játékot (német és francia lapok eddig elég pozitívan nyilatkoztak róla), hazai viszonylatban mindenesetre mindenképpen figyelemreméltó próbálkozás. Az év folyamán szintén megjelenő Codename: Panzersszel együtt pedig majd bátran kijelenthetjük, hogy hazánk fejlesztői igen jelentősen képviselik országunkat a taktikai stratégiák világában.

Beszámolónkat hamarosan folytatjuk egy teljes ismertetőben. ■

Afrika Korps vs Desert RatsAfrika Korps vs Desert Rats
Afrika Korps vs Desert Rats
A legutóbbi Afrika Korps vs Desert Rats cikkek, hírek

hozzászólások (13)

Morello
Morello 2004.02.26. 19:05
Jah, első blikkre én is a Red Alertet hoztam volna példának, csak gondoltam az már olyan régi játék, hozzunk valami újabbat :-D
Én úgy tudom, a Sudden Strike első részében még nem vették ennyire komolyan ezt a dolgot, de lehet hogy nem emlékszem jól (régen volt már :-D). Mindenesetre akkor valóban nem volt a legjobb példa, maradjunk a Red Alertnél :-D
Wotan
Wotan 2004.02.26. 23:49
bevallom férfiasan nem emlékszem, hogy Sudden Strikeban és SSForeverben hogy van, de most pattintottam Dinotól SS 2-őt és abba biza úgy átrongyol rajtad egy Tigris, hogy csak nézel :))) SS 2 FOREVER!!!
darkforce
darkforce 2004.02.28. 12:32
Wotan mondja az igazságot.

Én mint fő Sudden Strike rajongó jól tudom, hogy bár az első részben és a kiegészitőben még egy gránátvetővel is kilehetett lőni egy királytigrist a 2. részben ez már nincs így. Bár a távolságot nem veszik figyelembe (ahoz már be kell szerezni egy SSN mod-ot), de azt, hogy milyen irányból érkezik és mekkora löveg, nagyon sokat számit. Ezért is volt idegesítő, amikor multiban japán tankokkal próbáltam átgázolni 1 tigrisen, hát bizony hátulról kellett rommá lőni =)

Mellesleg ha valaki ennél többre vágyik, akkor a már emlitett SSNmod-ot tudom neki említeni, ahol már igen komoly szintre van felfejlesztve a csata, elvégre a lövések nem mindig találják el az ellenséget, távolságtól függően és tudásszinttől függően bénáznak tankjaid, és a becsapódás ereje is nagyban függ a távolságoktól, lövésszögtől. Egy kicsit így visszafejlődésnek érzem a DrvsAk-t, mert kb. az SSF -ben megismert sivatagi pályák hangulatát idézi, ami már nagyon régen volt, igaz nagyon is jó volt =)
Nagy érdeklődéssel várom a teljes verziót azért.
beuceron
beuceron 2004.05.02. 21:41
vallaki tudna nekem segiteni nem tudok multizni az afrika korps al nem jön be semi szerver
Tib
Tib 2004.05.05. 11:41
A GameSpy-on általában vannak emberek, akikkel tudsz játszani.
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.