Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Legacy of Kain: Defiance

Káin és Raziel negyedik nagy össznépi populációcsökkentése kissé vérszegényre sikeredett.

2004.03.05. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Vámpírok. Egyesek szerint az éjszaka halhatatlan vadászai, mások szerint nagyra nőtt piócák csupán. Bárhogyan is legyen, ha torkunknak nem is, a szórakoztatóiparnak szerves részét képezik kedvenc élőhalottjaim. Amióta Bram Stoker több mint száz évvel ezelőtt megalkotta Drakula történetét számtalan film (a legtöbb megfilmesítéssel eme erdélyi nemes büszkélkedhet), könyv, és játék készült, melyek alapjait a vámpírok adták. Személy szerint valami mindig is vonzott ezekhez a sötét teremtményekhez, és lelkesen nézek meg szinte minden filmet, amelynek főszereplői vámpírok, még a Sarah Michelle Gellar nevével fémjelzett, nem is kicsit gagyi Buffyt is hajlamos vagyok néha megnézni – persze csak barátnővel, akkor úgysem a villogó szemfogakra figyelek...

Legacy of Kain: Defiance

Jelen cikkem szenvedő alanya szintén a vámpírokra fókuszál, mégpedig azokra, amelyek Nosgoth gótikus világának lakói. Mint annyi más világban, itt is jelen vannak azok a teremtmények, melyek soha nem hordanak napszemüveget, azonban az embereket valamikor régen a Kilencek Köre irányította, akik vezetésével béke uralkodott a földeken, de a deus ex machina folyományaként pár jelentéktelen bandita megölte a hatalmas földesurat, Káint. Ez nem is volna túl nagy probléma – földesurak vannak voltak és lesznek is –, azonban Mortanius, a Kör nekromanta tagja felajánlotta holt lelkének a revans lehetőségét, viszont a kockázatokat és mellékhatásokat elfelejtette közölni vele, így hősünk újjáéledve (-halva) meglepve tapasztalta, hogy szemfogai ijesztő mértékben megnőttek. Időközben a Kör egyik tagját meggyilkolták, így felborult az egyensúly, melyet Káin a holt tag tanácsára úgy akart visszaállítani, hogy megöli a megmaradt tagokat, így a gyilkost is. Harcba kezdett hát a Kör az újonnan létrehozott antivámpír szervezet, a Sarafan ellen, és fényes győzelmet aratott. Idővel azonban az emberek harcba kezdtek ellene és vámpírjai ellen, és hosszú, vérzivataros harc után legyőzték őket, így Káin csak 200 évnyi kényszerpihenő után térhetett vissza, hogy elkezdje apasztani a népsűrűséget. Mindeközben felkelt vízágyából Raziel is, akit uralma idején Káin azért dobatott a Holtak Tavába, mert mesterét felülmúlva mutálódott: hetyke szárnyakat növesztett. Ezt természetesen Káin sem hagyhatta szó nélkül, így a már említett helyre száműzte Razielt-a vámpírokra nincs túl jó hatással a minket éltető H2O.

A nyolc éve tartó sorozat legújabb része, a Defiance tovább fűzi a történeti szálat, nem is akárhogyan, de természetesen nem harapom át a poén torkát, legyen elég annyi, hogy a könnyek legalább annyira fognak hullani, mint a végtagok. Mivel a sorozat előző tagjait igen mérsékelt lelkesedés övezte, így a fejlesztő Crystal Dynamics radikális változtatásokat hajtott végre, azonban kérdéses, hogy elérhetik-e a hőn áhíott üdvösséget.

Legacy of Kain: Defiance

Az elődök egyik legfájóbb hibája a monotonitás volt: a kombóválaszték rendkívül szegényes mivoltára csak rátett egy lapáttal az, hogy ellenfeleink mindennemű intellektust nélkülözve birka módjára egyenként támadtak ránk, így igen mérsékelt kihívással szembesülhettünk játék közben. A helyzet a sorozat legújabb inkarnációjában gyökeresen megváltozott, most már végre viszonylag széles a kombók repertoárja, és az ellenfelek intelligenciahányadosa is fölötte van a Való Világos nagyátlagnak – végre összehangolt támadásokat kell hárítanunk, és külön öröm, hogy a delikvenseket számtalan módon ölhetjük meg... A monotónia jelentős vérveszteségeket könyvelhet el a játékelemek variálása miatt is, hiszen számos logikai elem színesíti a játékot (az ügyességi elemekről most szándékosan nem szólok) továbbá nemcsak Káint, hanem Razielt is irányíthatjuk, kettejük harci taktikája pedig gyökeresen különbözik.

A grafika, bár a PS2-es öröksége részeként alacsony részletességű textúrákkal rendelkezik, igen pofásnak mondható, és a pályatervezők is mesteri munkát végeztek, a helyszínek remek hangulatot árasztanak magukból, továbbá a karakterek mozgásanimációit is igen jól eltalálták. A zenék és a szinkronhangok stílszerűen vérprofira sikeredtek, mind a zenebonákért felelős úriember, mind a szinkronszínészek nagy főhajtást érdemelnek.

Legacy of Kain: Defiance

A cikk eddigi része alapján egy remek játék képét adhatja a Legacy of Kain, azonban most jöjjön a feketeleves, azaz a borzalmas kamerakezelés, melynek ismeretében a jó játék képe ambiciózus víziónak tűnik csupán. In medias res nyitva: a kamerakezelés borzalmas. Először is, opcionálisan beállítható az, hogy egérrel kövessük vérszipolyunkat, azonban ezt gyorsan felejtsük el, hiszen egyszerre menni, harcolni, és a kamerával bajlódni voltaképpen lehetetlen. A második, és egyben utolsó lehetőségünk a fix nézőpont, azonban ezt olyan fokon eltolták a fejlesztők, hogy ad absurdum ki kell jelentenem: ezen lehetőség is voltaképpen használhatatlan. A kamera sokszor nem tudja követni hősünket, hol oldalról, hol felülről mutatja, a váltások nehézkesek-nagyon sokszor haltam meg, vagy estem le azon igen egyszerű okból, hogy képtelen voltam pixelre pontos ugrást végrehajtani, ilyenkor alig-alig tudtam magamat visszatartani, hogy ne kattintsak vehemensen az „Uninstall” ikonra, főként azért, mert sokszor találkozhatunk ügyességi részekkel. Konzolátirat vagy sem, de ilyen katasztrofális irányítást 2004-ben már nem szabadna megengednie egyetlen kiadónak sem –pedig gondolom az Eidos teszterei is jelezték ezt a problémát a kiadó és a fejlesztők fele, azonban a kiadási határidő, és a pénzszűke nagy úr. :-)

Mindent összevetve ez a vérfürdő nem az a vérfürdő amire várunk, a Crystal Dynamics szemfogai ismételten beletörtek a feladatba, hogy emlékezetes játékot alkossanak. Hiába a remek grafika, a pompás audio rész és a jó történetvezetés, a kritikán aluli kamerakezelés és irányítás miatt még sem tudom jó szívvel ajánlani a programot szinte senkinek, talán csak a megrögzött Káin fanoknak nyújthat hosszú távú szórakozást a program. A többieknek azt tudom tanácsolni, hogy várják messiásként a Vampire: Bloodlinest, és vigyázzanak, ha valaki a sötét utcán a vércsoportuk felől érdeklődik. ■

Legacy of Kain: Defiance
Legacy of Kain: DefianceLegacy of Kain: DefianceLegacy of Kain: DefianceLegacy of Kain: DefianceLegacy of Kain: DefianceLegacy of Kain: Defiance

értékelés

Legacy of Kain: Defiance

Pozitívumok
  • Remekbeszabott körítés
  • Jó történet
  • Változatos játékmenet
Negatívumok
  • Borzalmas irányítás és kamerakezelés
7,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 5
hangulat 7
Legacy of Kain: Defiance
A legutóbbi Legacy of Kain: Defiance cikkek, hírek

hozzászólások (13)

Dark Archon
Dark Archon 2004.03.08. 21:42
Aki nem szereti az efféle stílust, nem fog vele játszani, aki meg igen, az fog és nem ad más véleményére ;-) Nem t'om játszottál-e az elözö LoK játékokkal, de azokhoz képest jó volt, hogy mindkét szereplövel lehetett lenni és a harc is jobb volt. Azt nem értettem persze, hogy a LoK: Soul Reaver 2 viszonylag jó kamerakezelése után hogyan lehetett ebben így elb...altázni.
Én mondjuk egyántalán nem játszok abszolút RPG játékokkal, így kétlem, hogy ezért objektív cikket szülnék. Leginkább hozzá nem értö cikk lenne :-)
Gerry
Gerry 2004.03.09. 14:44
Igen, a sorozat eddigi összes tagjával játszottam hosszabb-rövidebb ideig, és nagyon komálom a TPS-ket is.
Ugyanakkor soha nem voltam a sorozat rajongója-valami mindig hiányzott belőlük.
buli94
buli94 2007.07.09. 17:06
CSá all!

Valaki leírná nekem hogy össz. mlyen játékok jelentek a a Legacy of Kain játékokból és leíná hogy mikre jelentek meg ?????
Előre is köcc!!!!!!!!!!!!4 :-D;-)
TBone142
TBone142 2007.07.09. 17:22
Csá! :-D
TBone142
TBone142 2007.07.09. 17:28
Csá! :-D

Kronológiai (megjelenési) sorrend:

- Blood Omen : Legacy of Kain (PS, PC ...)
- Soul Reaver - Legacy of Kain (PC, Dreamcast, PS ...)
- Legacy of Kain - Soul Reaver 2 (PS2, PC, ...)
- Legacy of Kain - Blood Omen 2 (PC, ...)
- Legacy of Kain - Defiance (PC, ...)

Elvileg PS-re az összes rész kijött, de ezt a listát most csak fejből írtam. Egyébként van egy tuti jó oldal, ha komolyabban érdekel a téma: The Lost Worlds
Szigorúan angol nyelvű oldal, de ha ez nem probléma, itt mindent megtalálsz, ami érdekelhet.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?