Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Worms Forts: Under Siege

A kukacos sorozat újabb epizódja sajnos nem hozta helyre a 3D-s rész hibáit.

2005.02.02. 00:00 | szerző: Warhawk | Ismertető/teszt

Be kell valljam, nem igazán volt kedvem hozzáfogni e kis sirám megírásához. Nem mondom, hogy hihetetlenül vártam ezt a játékot, mert az előző rész a nagyon jó kezdés után gyorsan leült, elfelejtődött. Ez pedig nem a Worms játékok ismérve, szóval volt néhány nagy gond a 3D kukacháborúban. Ettől függetlenül valamennyire reménykedtem... Francba is, ennek a sorozatnak az első része jelentette fiatalságom egyik legjobb többjátékos élményét! Ha pedig a Team 17 azt ígérte, hogy teli lesz nagy újdonságokkal a Forts, hát én márpedig hiszek nekik. Nos, igazából beváltották a srácok az ígéretük – de bárcsak ne tették volna!

Worms Forts: Under Siege

Mi is jellemez egy Worms játékot? Kukacok, temérdek viccesebbnél viccesebb fegyver, nagy, gondosan megalkotott, de porrá rombolható terepek, pergős játékmenet. Ha pedig ez megvan, akkor nézzük, mit hagytak belőle a Fortsban. Kukacok... Nos, gondolom ez egyértelmű, Worms játék kukacok nélkül olyan volna, mint a Zoxigén nélküli víz. :-) A fegyvereknél már kicsit borul a téma, de ez egy hosszabb téma, kezdjük inkább az elejénél!

A Fortsban jelentősen át lett alakítva a játékmenet, ugyanis egy bázissal – várral – kezdünk, melyet körönként lehet megtoldani különböző kiegészítőkkel, minél nagyobbra építve őket. Ezzel még nem is lenne gond, új, érdekes megoldás. A fegyverek viszont... legtöbbjük olyan lett, hogy csak bástyákról lehet őket használni, azaz legtöbbször annyit fogunk tenni, hogy kiugrunk egy ládáért, majd vissza a tornyunkra, mintha csak a készítők azt próbálták volna elérni, hogy ne mozogjunk játék közben!

Worms Forts: Under Siege

Oké, ezen még talán túltenném magam, ekkor viszont jön a következő pofon: a pályák abszolút nem pusztíthatók! Igen, jól olvastátok, valószínűleg a Forts az első olyan rész a sorozat történelmében, melyből kihagyták ezt az alapvető funkciót. Remélem, nem kell ecsetelnem, mennyire fájdalmas, hogy a taktikus játékmenetnek ezzel nagyjából búcsút mondhatunk, nincs lépcsőfaragás, nincs napalm-ásás, a darkside technikák nagy része tökéletesen megsemmisül... Ezt azért nem kellett volna. Azért egy pici öröm az ürömben, hogy váraink rombolhatók és megsemmisíthetők.

Ami viszont a legnagyobb probléma, az a játék üteme. Emlékeztek az Armageddonra? Hatvan másodperc, gyorsan pereg, ninja rope-pal jól kell időzíteni, hogy lendületből ráejtsük az ellenfél fejére a dinamitot és még biztonságos távolságba kerüljünk. Nos, ilyen adrenalin-pumpáló jelenetektől itt nem kell félni, nem fogunk velük találkozni. Voltak olyan pályák, ahol majd’ egy óra alatt sikerült győznöm – ennyi idő alatt régebben már vagy tíz meccset lenyomtunk volna. Az egészben a vicces az, hogy nem feltétlen a körök hosszabbodtak, hanem a várakozási idők nőttek eszméletlenül hosszúra. Fegyverváltás, bekalibrálás, ide-oda állítgatás, lövés, animációk végignézése, állásmutató felbukkanása, ellenfél köre (Az MI egy külön mese, ennyire tökölős, „nem tudom mitévő legyek” mesterséges intelligencia nincs még egy! A legblamább, mikor másodpercekig gondolkodik, hogy felvegye-e az előtte centikre lévő ládát!), néhány unatkozó kukac megszemlélése, dobozok érkezése, aztán majd egyszer, a jövőben talán megint sorra kerülünk. De mikor végre kezünkben a gyűrűsféreg irányítása...! Hát, igazából a „kezünkben van” elég suta kifejezés, ugyanis az előző rész idegesítően buta kameráját sikerült átemelniük a készítőknek, így a körünk nagy része egy-egy mozdulatunk korrigálásával fog telni. Ha pedig ez nem elég, próbáljatok meg billentyűzetről várat építeni – én sokszor feladtam.

Worms Forts: Under Siege

Azért vannak jó pontja is a játéknak, bár nem túl sok jut eszembe. A grafika – bár korszerűnek nem mondanám – igen egyedi, hangulatos, kedves. A kukacokat persze imádni kell, nagyon viccesek tudnak lenni, és az új fegyverek is nagyon poénosak. Dicséretre méltó, hogy folyamatosan elidegenedő világunkban azért még benne hagyták a játékban a Hot Seat opciót. (Nem, kedves most született játékos, itt nem valami forró kocsiról, vagy újfajta ételről van szó, hanem mikor két haver egy gépen játszik egymás ellen. Igen, felváltva. Igen, egy gépen. Régebben ilyen is volt.) Van más multiplayer mód is természetesen, példának okáért a GameSpy támogatását élvező (?!) online aréna, melyről biztos sok érdekes dolgot írhatnék, ha nem lett volna holt üres mindig, mikor benéztem. Természetesen a magányos játékosoknak is van rengeteg kihívás – eltekintve a mesterséges (un)intelligenciától – ilyen például a kampány mód, ahol különböző, időnként fura feladatokat kell megoldanunk. Az előző részhez hasonlóan itt is sokszor inkább az ügyességünk a fontos, nem a taktikai érzékünk. Aki pedig csak szimplán rombolni szeret(ne), annak ott a Trials, melyben egyszerű deathmatch meneteket játszhatunk a gép ellen.

Kinek ajánlom a Worms Fortsot? Rajongóknak semmiképp nem. Azok, akik rengeteg időt töltöttek az Armageddonnal vagy a World Partyval egyszerűen nem fogják tudni megszokni ennek a játéknak az idétlen mivoltát. Fiatalok számára viszont még mindig nagyon jó választás lehet ez a játék, hiszen nincs benne vér, az erőszak is inkább humoros, mint rémisztő, és az apuka is ott ülhet a gyerek mellett, hiszen egy gépen többen is játszhatnak. A tesztelő pedig lekonyuló szájjal visszaadja a játékot. Nem azért szomorú, mert nem tarthatja meg, hanem mert becsapva érzi magát... De majd talán a negyedik rész! Talán... ■

Worms Forts: Under Siege
Worms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under SiegeWorms Forts: Under Siege

értékelés

Worms Forts: Under Siege

Pozitívumok
  • Vértelen
  • Hot seat mód
  • Könnyen ki lehet lépni belőle :-)
Negatívumok
  • Rossz irányítás
  • Lassú játékmenet
  • Rombolható területek hiánya
  • stb, stb...
Minimális rendszerigény: Pentium III 800 MHz, 256 MB RAM, 1 GB HDD
5,5
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 4
hangulat 5
Worms Forts: Under Siege
A legutóbbi Worms Forts: Under Siege cikkek, hírek

hozzászólások (9)

KillX
KillX 2005.05.03. 16:19
Mire jók ezek az újítások? A Worms Armageddon volt jó... Ez a 3d-s grafika, ami szerintem nagyon csúnya, ráadásul röhejes.
Idétlenek a hangok, és a játékélmény pedig...:-(
--FTC--15--
--FTC--15-- 2005.05.11. 16:08
rövid leszek és tömör: SZäR.8-)
Eric
Eric 2005.05.11. 16:09
Három hozzászólás, három leszarozás!
Grat! :-)
CamelX
CamelX 2005.05.11. 16:40
Überszar.... szánalom.... (4.) :D
De tényleg. a 3d is szar volt már, de ez csak nagy seggberúgás a Team 17-nek, be a szakadékba :)
Barthezz
Barthezz 2005.05.11. 17:23
A 3D nekem tetszett :-) A Forts-ot cseszték csak el sztem.
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.