Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kütyü+hardver

Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse

Pár hónapja jelent meg a Logitech első kifejezetten játékosoknak ajánlott egere.

2005.08.25. 00:00 | szerző: Phoenix | Kütyü+hardver

Újabb „pro-gamer” egér jelent meg a piacon, ezúttal a Logitech gondozásában, az új trend szerinti 1600 dpi-s mozgáskövetési érzékenységgel. A Razer Diamondback után ez a második ilyen, ha nem vesszük számításba az MX1000-et, mivel az MX 518 ugyanazt a szenzort kapta, de hát ugye egy profi játékos vezeték nélküli egeret nem használ. Nézzük tehát, hogy mit tud az új játékszerünk.

Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse

Az MX518 külső megjelenését tekintve az MX510 színes burkolata után visszatért az ezüst-fekete kombóhoz, de valahogy úgy néz ki, mintha a jó öreg MX500-ast – ami eleve nem egy matyóhímzés – egy kicsit elverte volna a jégeső... Persze kívülről teljesen sima a felülete, de belülről kapott valami érdekes felületkezelést, ami teljesen térhatású horpadások látszatát kelti. Kicsit furán néz ki, de meg lehet szokni. Bár mondhatnánk, hogy teljesen mindegy, hogy néz ki, úgysem vesszük már észre a különbséget, miután a kezünket ráhelyeztük, de ez nem egészen így van, mert az MX518 átlátszó burkolatának teljesen simának kell lennie, már csak hogy látszódjon a spéci belső minta, viszont így nem olyan kellemes a fogása, mint az MX500 matt fényű, enyhén recés hátának. Persze nem vészes a dolog, erre sem mondanám konkrétan, hogy rosszabb, talán ez is csak szokatlan.

Gombjainak számában és funkcióiban is majdnem teljesen megegyezik az MX500-zal. 7 gomb plusz a gördítő, ami ugye középső gombként funkcionál alapból, természetesen mind egyéni igények szerint programozható. (Itt megemlíteném az elődök kisebb ergonómiai problémáját, miszerint van rajtuk két gomb, ami elég nehézkesen használható, ezt sajnos az MX518-nak egy az egyben sikerült megörökölnie...) Mindössze két apró különbséget fedezhetünk fel, mégpedig a scroll-gomb előtt és mögött elhelyezkedő két kis gomb, melyek az elődöknél PageUp/PageDown-ként működtek az alapbeállítások esetén, itt (+) és (-) jelölést kaptak, amelyek az egér 1600 dpi-s mozgáskövetési érzékenységéből adódó új funkciót hivatottak kiszolgálni, miszerint az előre beállított 5 érzékenység között az egér driver-ének megnyitása nélkül váltogathatunk a fent említett két gomb segítségével. Ezek elvileg az FPS játékokban tennének jó szolgálatot, vagyis ha pl. géppisztoly van a kezünkben és gyorsabb mozdulatokat kell tennünk, akkor magasabb dpi-re váltunk, de ha esetleg időközben távcsöves puska akad a kezünkbe, és lassabb, de biztosabb mozdulatokkal kell céloznunk, akkor az érzékenységet lentebb vesszük. Mondhatnánk persze, hogy ez mind szép és jó, de ugye a játékokban általában már amúgy is meg van az oldva, hogy a mesterlövészfegyverek jóval lassabban reagálnak az egér mozdulataira, mint a pisztolyok és géppisztolyok, de az új funkció segítségével ezt az automatikus sensitivity-állítást is a saját igényeinkhez igazíthatjuk.

Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse

Az egér drivere abszolút áttekinthető és egyszerű, különösebb magyarázatra egyik része sem szorul, mindent könnyedén megtalálhatunk benne – a legalapvetőbb „pointer speed”-től és „Scrolling size”-tól kezdve az egér gombjainak konfigurálásán át a „game settings”-ig – amire egy egér esetében szükségünk lehet. Még valami bal/jobb kezes állítási lehetőséget is találtam, amit nem igazán tudok mire vélni, főleg, miután megpróbáltam bal kézzel használni az egeret. No de visszatérve a driverhez: a Game settings alatt találhatjuk meg az „Advanced Game Settings” gombot, ahol is az egér igazi erőssége, a mozgáskövetési érzékenység beállításait találhatjuk. Itt szembesülünk azzal a ténnyel is, hogy a Logitech is követi azt a divatirányzatot, mint jó néhány gyártó sok más kategóriában piacra dobott hardverének esetében, miszerint a driverek kezelőfelületét is próbálják „megdizájnolni”, azzal az apró különbséggel, hogy a Logitech-féle SetPoint „Advanced Game Settings” még jól is néz ki. (Tudnék pár ellenpéldát mondani, elég ha csak a Genius scannerek drivereire gondolok...) Itt tudjuk tehát beállítani az érzékenységet 400 és 1600 dpi között tetszőlegesen. Sőt, nem is egy, hanem mindjárt 5 értéket adhatunk meg, és ezek között az egéren található (+) és (-) gombok segítségével válthatunk, amint azt már említettem.

A sok elmélet után jöjjön most egy kis gyakorlat, és ha már „Gaming Grade” egeret tesztelünk, hát játsszunk egy kicsit. Ugyebár elvileg az 1600 dpi-nek FPS-ekben kellene, hogy nagy hasznát vegyük, de hát ugye nem árt az sehol, ha az egér egészen pontosan azt csinálja, amit mi szeretnénk. Így hát a Counter Strike: Source és az UT2004 után C&C: Generalsban és az Armies of Exigoban is próbára tettem az MX518-at. Na meg Corel DRAW-ban, és Maya-ban, de ez már egy másik történet. Végül is azt kell mondjam, a 800 és az 1600 dpi közötti különbség észrevehető, de nem jelentős. Nem vettem észre, hogy bármi is múlna rajta, nem lett tőle több fragem, nem ugrottam a frag-lista elejére. Persze lehet, hogy bennem van a hiba, de ha jobban belegondolunk, 0,015 mm-es elmozdulásokról van szó... Az akció közbeni sensitivity állítás soha nem hiányzott, de most, hogy kipróbáltam, rá kellett jönnöm, hogy nem is rossz ötlet. Teljesen még nem sikerült megszokni, de ha az ember reflexszerűen, ösztönösen tudja használni ezt a funkciót, akkor jelentős mértékben megkönnyítheti az általam nagyra becsült mesterlövészfegyverek használatát.

Logitech MX518 Gaming-Grade Optical Mouse

Végül felsorolásszerűen megemlíteném az egér főbb technikai paramétereit:

  • Maximális mozgáskövetési érzékenység: 1600 dpi
  • Képfeldolgozás: 5,8 megapixel/másodperc
  • Maximális gyorsulás: 15g
  • Maximális sebesség: >1 méter/másodperc
  • Teljes USB átviteli sebesség: 8000 bit/másodperc
  • USB frissítési frekvencia: 125 Hz
  • Adatformátum: 16 bit/tengely
  • Összsúly: 106 g
  • Vezeték: 15 grammos, ultrakönnyű és rugalmas
  • Statikus súrlódási tényező(ns): 0,23
  • Dinamikus súrlódási tényező (nk): 0,13.

    Összegezve tehát a tapasztalatokat, bátran kijelenthetem, hogy a Logitech új egere maximálisan eleget tett az elvárásaimnak, nyugodtan tudom ajánlani bárkinek, akinek egy jó egérre van szüksége akármilyen jellegű szoftverhez, mert ugye jó egér nem csak játékhoz kell, és az MX518 elődeinek jó tulajdonságai mellé tudat alatt még az a tény is társul, hogy az egerünk mozgáskövetési érzékenysége nem „csak” 800, hanem 1600 dpi! Aztán októberben pedig várhatjuk az újabb trónkövetelőket, a G5 és G7 egereket... ■

hozzászólások (2)

nemm1
nemm1 2008.01.20. 01:09
Látszik hogy nem jáccottál fps játékkal
"gépfegyverhez" kell lassabb érzékenység
"távcsöveshez" gyorsabb érzékenység
és nemtoom mit akartál azzal mondani h ez már a játékokban megvan oldva 0_o
Kolin Mekré
Kolin Mekré 2008.01.20. 11:38
Jól írta, és te is, de rendet teszek :D

Ő a DPI-t írta, te az érzékenységet.


AZAZ Nagy DPI és alacsony érzékenység (sensitivity), kell a pontos célzáshoz.
cikkajánló

Logitech G900 Chaos Spectrum

Nagyszerű gamer egér brutális áron.

Oculus Rift játékok a gamescomon

Három Oculus Touch-vezérlésű VR-játékot mutatunk be.

Scanneléstől a 3D-s nyomtatásáig - video Enji Nighttal

Megnéztük, hogyan készül el egy 3D-nyomtatott, élethű minifigura. Most Te is nyerhetsz ilyen szobrot!

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A szerencsésebbek jövő héttől játszhatnak otthonukban a Sony VR-headsetjével.

HyperX Cloud Stinger gamer headset

Belépő szintű prémium kategóriás gamer füles érkezett. Cikk és videobemutató.