Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Prince of Persia: Kindred Blades

Év végén befejező epizóddal folytatódik a Herceg és az Idő Homokjának története.

2005.08.29. 00:00 | szerző: Dino | Előzetes

A Games Convention alkalmával egy prezentáción vehettem részt a Ubi Softnál, ahol a fejlesztőcsapat egyik tagja mutatta be a Prince of Persia sorozat idén megjelenő legújabb, harmadik epizódját. A kiállításra egy konzol verzióval készültek, de sajnos ebben is előjött egy-két bug, ami miatt nem tudtak mindent megmutatni, amit szerettek volna, de a fontosabb újdonságokat azért szerencsére látni lehetett.

Prince of Persia: Kindred Blades

A történet ott folytatódik, ahol a Warrior Withinben abbamaradt. Hercegünk Kaileenával együtt visszatér az Idő szigetéről Babilonba, ahol azonban a hőn áhított béke és nyugalom helyett harcok dúlnak, és a birodalom is ellene fordul. A Herceget fogságba ejtik, és Kaileenának nincs más választása, mint feláldoznia magát és szabadon engednie az Idő Homokját, hogy megmentse. A szökevényként utcára kerülő Herceg egyedül indul útnak Babilonban, hogy megmentse Kaileenát és birodalmát.

A Herceget a testébe került Idő Homokja annyira „megmérgezte” már, hogy kalandjai során sokszor előtör belőle „második énje”, a Sötét Herceg (Dark Prince), így immáron két karaktert irányíthatunk a játékban. A Sötét Herceggé alakulás főhősünk külső átalakulásával jár együtt. Ilyenkor a testében lévő láncot (Daggertail) is alkalmazni tudjuk, mind mozgáshoz (például átlendülni két épület között), mind harc során. A Sötét Hercegnek az életben maradáshoz szüksége van a folyamatos gyilkolásra, így marad biztosítva testében a megfelelő mennyiségű homok.

Prince of Persia: Kindred Blades

Az egyik legjobban kiemelt és legfontosabbnak tekintett újítás a harcrendszer kiegészítése az ún. „Speed Kill System”-mel. Ez az ellenségek likvidálásának látványos módját jelenti, azonban az szükséges hozzá, hogy a megfelelő időben hajtsuk végre az adott mozgáskombinációt. A kulcsszó a pontos időzítés, máskülönben ellenségünk észrevesz a csapás előtt, és hagyományos küzdelemben vagyunk kénytelenek elintézni (ilyenkor jön képbe a Warrior Withinben bevezetett „Free Form” harcrendszer továbbfejlesztett változata). A Speed Kill System segítségével gyakorlatilag egyetlen ütéssel végezhetünk egy vagy akár több ellenféllel is. Az új harci lehetőség azonban a mesterséges intelligencia átalakítását is szükségessé tette a játékban: őrjáratozó ellenfeleink észrevehetik vagy meghallhatják a közelükben lévő Herceget, ha óvatlanok vagyunk. A bemutató során természetesen példákat is láthattunk a Speed Kill System alkalmazására: egyszer egy falon futott át a szemközti erkélyre a herceg, és végzett hirtelen az ott álló őrrel, egyszer pedig fentről, két fal között lefelé „lépegetve” lepte meg az ellenséget. Ez utóbbi helyen ráadásul egy teleport-szerű létesítmény – egy úgynevezett Sandgate – is volt, amin keresztül ellenségünk azonnal erősítést hívott, ha észrevett bennünket. A Herceg és a Sötét Herceg irányításakor egyaránt alkalmazhatjuk a Speed Killeket, az előbbi az Idő Tőrét, az utóbbi láncát használja a kivégzéshez.

A játékterület a történet előrehaladása érdekében korlátozott lesz, nem mászkálhatunk szabadon Babilon területén, de egy ilyen játéknál ez jól is van így, nincs szükség a GTA-jellegű szabad barangolásra. Az egészet pedig változatossá teszik a néha közbeékelt fogatos küldetések: egy lovas fogatra pattanva száguldozhatunk az utcákon, miközben támadnak ránk az ellenséges katonák. Nem kell azért fogat-szimulátorra számítanunk: ilyenkor csak jobbra és balra mozgathatjuk a járgányt, emellett viszont a Herceget is irányítani kell, hogy lecsapja támadóit.

Prince of Persia: Kindred Blades

Egy-egy fő ellenfél (boss) is az utunkba akad, ezek leveréséhez is nagy segítséget nyújtanak a Speed Kill kombinációk. Kissé skizofrénné váló hercegünknek a másik énje is szolgál néha tanáccsal, segítve eltalálni a megfelelő támadási módot az ellenfél elintézéséhez.

A Prince of Persia 3 a záró epizódja lesz a Sand of Time-mal indult sorozatnak. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz több Prince of Persia játék, de az Idő Homokjához kapcsolódó történetnek a tervek szerint ez évben vége szakad. A következő generációs konzolokra így már maximum egy teljesen új PoP sorozatra számíthatunk – egy sikeres játékszériát ugyanis nem valószínű, hogy veszni hagynának a fejlesztők és a kiadó... ■

Prince of Persia: Kindred Blades
Prince of Persia: The Two Thrones
A legutóbbi Prince of Persia: The Two Thrones cikkek, hírek

hozzászólások (7)

kEnAcE
kEnAcE 2005.09.19. 11:50
Két fajta befejezése van a POP2-nek. Ha megtalálod az összes titkos folyosót, akkor a végén nem vele, hanem a Dahakával kell megküzdened.
Bloodspys
Bloodspys 2005.09.19. 11:59
Az mondjuk tenyleg nem derult ki hogy mi lett a Farrah nevu csajjal,de ettol fuggetlenul biztos durva lesz a game
Dark Archon
Dark Archon 2005.09.20. 11:36
Még pontosabban az összes titkos folyosót (9) kell megtalálnod és a Vízkardot. Ekkor Dahakával kell küzdened, s Kaileena visszamegy a herceggel Babilonba (útközben töcskölnek egy jót).

Mellesleg a videón nekem nagyon úgy tűnt, hogy Farah az, aki ki van kötve a keresztre, mikor az égő Babilont mutatják.
Prince of Persia
Prince of Persia 2005.10.21. 18:20
Nem Kindred Blades hanem The Two Thrones:-)
Evil Prince
Evil Prince 2006.02.24. 00:36
honnan lehet kindred blades előzetest nézni vagy lehúzni?
köszi..
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.