Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

HistWar: Les Grognards

Napóleon seregeit vezethetjük majd egy Combat Mission-szerű játékban...

2005.09.06. 00:00 | szerző: Lacko | Előzetes

Szinte még meg sem száradt a virtuális festék az Imperial Glory ismertetőjén, és máris egy újabb napóleoni időket újraélő játékról írunk itt a PC Dome-on. Furcsa dolog ez a dömping (Cossacks II, Crown of Glory, Imperial Glory). És valószínűleg tényleg a Total War sorozat római részének sikerén támadt inger a kiadókban, hogy nekiálljanak leporolni ezt az időnként felfutó (Fields of Glory), aztán újra eltűnő időszakot. Ami mégis megfogott a HistWarban, az a kiadója volt. Hiszen ezt a játékot a Battlefront adja ki, ami – legalábbis számomra – egyfajta minőségi biztosíték.

HistWar: Les Grognards

Megnézve a screenshotokat első látásra szembetűnik, hogy kedves meg szép a grafika, de semmiképpen sem ez lesz az, ami sikert hozhat majd ennek a játéknak. Ennél már jóval szebb játékokat is láttunk a témában. Azonban hosszabb szemlélődés után azt is észrevehetjük, hogy a táj mennyire hasonlít a Battlefront vezető (és egyben saját) játékára, a Combat Missionre. Innen már persze gyanítható, hogy a játékot ugyan egy francia csapat készíti (ez jót tehet az autentikus Napóleon érzésnek), azonban a játék mögött álló motor mégiscsak a CM-é. Erre persze nem csak a grafikából következtethetünk.

Hiszen a játékot – hasonlóan a CM-hez – egy többrétegű mesterséges intelligencia vezérli. Míg a CM-ben ez csak két szint volt, itt a kettő közé betoldottak egy harmadikat is. Hiszen a legfelső – hadsereg szinten irányító – és a legalsó szinten (a HistWarban ez az ezred szint) irányító MI közé ékelődött a hadosztály szintű mesterséges értelem. Ez azt jelenti, hogy a Grand-Tactical névre keresztelt legfelsőbb MI nagyvonalú döntéseket hoz a saját és ellenséges erők, illetve a terep ismeretében. Ezeket az elképzeléseket parancsra konvertálva eljuttatja a különböző hadosztályokat irányító „Tactical AI”-nak, amely a saját szerepkörében hoz döntéseket, és ezeket eljuttatja a legalsó (ezred) szintű „Regimental AI”-nak.

HistWar: Les Grognards

Ezek a mesterséges intelligenciák nem csak az ellenfelet irányítják majd, hanem a mi egységeinket is. Hiszen mi alapvetően a hadsereg parancsnok szerepét töltjük be, ezért mi is nagyobb volumenű tervezést hajtunk végre és adunk parancsba. Amit a parancsainkkal az alárendelt egységek kezdenek, az az alsóbb szintű MI-ktől függ. Természetesen beleszólhatunk és felülbírálhatjuk a döntéseiket, de ahogy a valóságban, itt is az ilyen piszlicsáré beleszólás elvonhatja a figyelmünket a nagyobb döntésektől. Egyszóval nem kell – de lehet – minden egyes ezreddel bíbelődnünk a harcban, mint a legtöbb stratégiai játékban.

És hogy még mindig a mesterséges intelligenciánál maradjunk – hiszen a grafikáról meg a hangokról nincs sok minden, amit elmondhatnánk – meg kell említenünk, hogy a küldetésszerkesztőkön kívül (mely térképszerkesztőre és hadrend összeállítóra bomlik) egy doktrínaszerkesztő is tartozik a játékhoz, mellyel átszerkeszthetjük az eredeti, beépített – történelmi – katonai doktrínákat a saját szánk íze szerint. Ez a lehetőség időnként feltűnik egy-egy játékban, aztán újra elsikkad az ötlet, pedig egy játékos közösség, amelyik éjjel-nappal az adott játékkal játszik, bizony néha jobb MI-t képes faragni, mint a fejlesztők. Piros pont érte!

HistWar: Les Grognards

Nekünk magyaroknak külön érdekesség, hogy természetesen magyar egységek is kerülnek a játékba, méghozzá csodaszép huszárjaink. A screenshotok között van egy kép, melyen délceg könnyűlovasaink búzamezőben álldogálnak Máriás magyar zászlóval. Sajnos – a történelmi hűség miatt – valószínűleg nem hallunk majd magyar hangokat a játékban (mint ahogy a Combat Missionben), hiszen a vezénylő nyelv akkoriban a német volt. Azonban ha jóra sikeredik a játék és könnyen MOD-olható lesz majd, akkor készíthetünk hozzá 1848-as módosítást. Ezért aztán duplán drukkolunk a készítőknek, hogy egy olyan csillagot készítsenek, ami túléli a többi „tömeg” napóleonos játékot. ■

HistWar: Les Grognards
HistWar: Les Grognards
A legutóbbi HistWar: Les Grognards cikkek, hírek

hozzászólások (13)

SirHiggins
SirHiggins 2005.11.28. 13:30
rendben,nem leszek telhetetlen:-) anno mi is csináltunk páran egy napóleoni társasjátékot 1:72-es figurákkal szobamáretű négyzetrácsos pályán, azis egész hasonló volt...régi szép idők;-) egyébként valami kiadásra vonatkozó dátumot kb-ra sem tud még senki?
Lacko
Lacko 2005.11.29. 07:43
1:72 ??????
Atyaég, ti aztán fanatikusok vagytok. És ti festettétek őket? Én még egy Tigrissel is bajban vagyok 1:72-ben, hátmég egy katonával. Elismerésem!

Egyébként te szoktál játszani a Combat Mission-nel?

Csak azért kérdem, mert amikor az első részéről írtam a cikket, akkor pont ez jutott eszembe, hogy amikor otthon az öcsémmel playmobilokkal harcoltunk egymás ellen a paplan-dombság és az asztal-fennsík domborzaton... na ehhez hasonlít a CM, csak II.VH-s. De aki képes szobányi bábuhadsereggel játszani, szerintem annak bejönne. Minden új CM-fan-nek örülünk a topikjában. Nézz be ha van kedved.
Petyo
Petyo 2005.11.29. 08:24
Úgyvan!:-)

egyszer én is kifestettem egy szakasz amcsi katonát(1:72-ben). Nem volt egyszerű, pepecs munka.
SirHiggins
SirHiggins 2005.11.29. 09:07
Azért az erős túlzás, hogy bábu hds.( http://www.plasticsoldierreview.com/PeriodNapoleonic.html )leginkább ESCI,Italeri,Revell figurákat használtunk; mi festettük, de a látvány megérte amikor ezrével állnak csatarendben a katonák (ezért sajnálom csak pc-s játékokon felnőtt mai fiatalságot, teljesen más léptékű,mélységű szórakozást nyújt ha gógyizni kell egy-egy lépés előtt órákat); de természetesen csatákat csak ünnapekkor vívtunk, mert akkor értünk rá 2-3 napra csak alvásszünettel.;-)
Mr. Varga
Mr. Varga 2006.11.05. 17:07
Sziasztok!
Szeretném valahonnan megszerezni a Les Grognards-t.
Tanács talan vagyok,kérlek adjatok tippeket hogy honnan tudnám megvásárolni illetve letölteni a játékot.

Köszönettel:Varga József Biatorbágyról
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.