Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Games Convention 2005: Eidos/SCi

Összefoglalónk a legnagyobb brit kiadó megjelenés előtt álló játékairól.

2005.09.12. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

Az Eidos-SCi standon Emily Britt PR menedzser vezette körbe az újságírókból összeverbuválódott kis csoportot, hol átadva bennünket egy-egy prezentátornak, hol pedig saját maga kezébe véve az irányítást, és bemutatva a soron következő játékújdonságot. Lássuk hát, mire is számíthatunk a közelmúltban történő felvásárlással létrejött legnagyobb brit kiadó háza tájáról!

Games Convention 2005: Eidos/SCi

Elsőként a Battlestations: Midway játékot láthattuk, ami ugyebár egy hazai fejlesztés, a Mithis berkeiben szorgoskodnak rajta. Ezúttal kivételesen nem Nyulászi Zsolt tartotta a bemutatót, de ettől függetlenül átfogó képet kaphattunk a játék jelenlegi állapotáról. A jövő évre csúsztatott programban az évekkel ezelőtti eredeti koncepcióval ellentétben az akció áll inkább középpontban (1993. őszén tett látogatásunkkor még úgy tűnt, jelentősebb szerepet kap a taktikai tervezés, ez mostanra azért már háttérbe szorult). Prezentátorunk egy digitális és analóg kart is tartalmazó gamepaddel igen könnyedén irányította a játékot, kérdés, mi vár azokra, akik billentyűzettel és egérrel szeretnének játszani. (Zsolttal nemrég összefutva megnyugtatott, hogy úgy is tökéletesen vezérelhető lesz a Midway.)

Utunk a stand belseje felé vezetett, ahol csoportunkat kettéválasztották, és felváltva tekinthettük meg a Hitman: Blood Money és Commandos: Strike Force játékokat. A 47-es ügynök újabb kalandjaiban bevezetésre kerül a címben is szereplő „Blood Money” rendszer: minél „szebben” intézünk el valakit, annál több pénzt kapunk, melyet aztán például felszerelésünk bővítésére költhetünk. Fegyverünket ennek megfelelően sokféle módon fejleszthetjük a játék során, például javíthatjuk a hatótávolságát, újratöltési idejét vagy pontosságát, esetleg csökkenthetjük a hangját. A játék látványos megjelenéséről az IO Interactive Glacier engine-jének legújabb, továbbfejlesztett verziója gondoskodik.

A taktikai-stratégiai Commandos sorozat újabb reinkarnációjával, a Commandos: Strike Force-szal egész más vizekre eveznek az Eidosnál: az új játék egy first-person akciójáték lesz. A csapat három tagját – green beret, mesterlövész és kém – irányíthatjuk a küldetésekben. Egy-egy misszióban ezúttal egy vagy két fő vesz részt. Ez utóbbi esetben szabadon váltogathatunk a két szereplő között játék közben. A helyszín és időpont természetesen a sorozathoz illően a II. világháború dúlta Európa, ezúttal konkrétan Franciaország, Norvégia és Oroszország egyes pontjaira visznek a küldetések. Feladataink változatosak lesznek: szabotázsakció, lopakodós küldetés, kémkedés, merénylet, emberrablás, felderítés, stb.

Games Convention 2005: Eidos/SCi
Battlestations: Midway

A következő játék Mexikóba kalauzolt bennünket. Egy vérbeli, túl sok gondolkodást nem igénylő külső nézetes akciójáték lesz a Total Overdose, melynek főhőse egy igazi rosszfiú, Ramiro Cruz. 18 különböző környezetben játszódik a történet, Los Toros piroslámpás negyedétől a mexikói sivatagok mélyéig. A fő hangsúlyt a szabad harcrendszer kapta. Minél ügyesebben irtjuk az ellent – lövöldözésünket sűrűn megtűzdelve különböző látványos kaszkadőr elemekkel –, annál több bónuszpontot kapunk ténykedésünkért. Tehát elsősorban azon kell ügyeskednünk, hogy egyik ellenfelünk kinyírása a másikat kövesse, és lehetőleg minél macsóbban végezzünk velük. Mindehhez húszféle fegyver áll rendelkezésünkre. Ha esetleg egy kombó nem sikerülne, egyszerűen visszatekerhetjük a „filmet”, és próbálkozhatunk újra a gyilkolással. A bemutató során Emily igen sokat kísérletezett, hogy elérje a lehető legmagasabb bónuszt, vagy kedvenc kombóját, de ez nem jött össze, aztán idő híján inkább tovább vezetett a következő állomásra.

Természetesen nem maradt távol a kiállításról az aktuális Tomb Raider sem. (Sőt, ahogy az lenni szokott, egy hús-vér Lara modell is ott mászkált a standon, együtt pózolva néha a 47-es ügynökkel.) A Lara Croft Tomb Raider: Legend bemutatóját zárt ajtók mögött tartották, és még a fényképezést, filmezést is megtiltották a kis terembe lépőknek. A legújabb epizód fejlesztését a Core Designtól a Crystal Dynamicsnak adta át az Eidos vezetése, tőlük remélik, hogy az elmúlt években népszerűségét vesztő sorozat ismét a topra kerül a third-person akciójátékok között. Lara külseje ismét átalakuláson ment keresztül, és poligonszámát is jelentősen növelték. A bemutató bár látványos volt – az egyik pálya egy részét láthattuk –, elgondolkodtatott arról, hogy vajon a valóságtól kissé távol eső akrobatikus elemek biztos, hogy jót tesznek-e a játékélménynek. Konkrétan egy olyan jelenetről jutott ez eszembe, amikor Lara egy párkányra felkapaszkodás során hátralökte magát, majd kézenállásba lendülve gyakorlatilag felszaltózott a magaslatra.

Az SCi PR menedzsere végül egy PS2-höz vezetett bennünket, ahol ismét ő prezentált egy játékot. Ez pedig a Conlict sorozat következő része volt, a Conflict: Global Storm. Ebben ismét egy négyfős veterán katonai csapatot irányíthatunk, ezúttal a terroristák ellen. ■

Games Convention 2005: Eidos/SCi
Hitman: Blood Money
Games Convention 2005: Eidos/SCiGames Convention 2005: Eidos/SCiGames Convention 2005: Eidos/SCiGames Convention 2005: Eidos/SCiGames Convention 2005: Eidos/SCiGames Convention 2005: Eidos/SCi

hozzászólások (0)

cikkajánló

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.

Ernest Cline: Armada [könyv]

Egy olyan erős kezdés után, mint a Ready Player One, nagyon nehéz újra megugrani a szintet. Ernest Cline-nak sikerült.