Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Worms 4: Mayhem

A kukacok ismét visszatértek, a Forts Under Siege epizód után végre ismét magukra találva!

2005.09.22. 00:00 | szerző: Methos | Ismertető/teszt

A mókás kukacok világával közel 10 éve ismerkedhetett meg a játékos-társadalom. Az akkori Worms még MS-DOS környezetben futott, és igen pixeles grafikával rendelkezett. De ne feledkezzünk meg arról a tényről, hogy a Worms sorozat sohasem a grafikájával akarta lenyűgözni a játékost, hanem a poénos, mulattató és élvezetes játékmenetével. Pár évvel később a Worms 2 hatalmas sikert aratott, köszönhetően az újszerű grafikának, az újfajta fegyvereknek, és a kukacok poénos beszólásainak, amelyeket immár több nyelven – még akár magyarul is – élvezhettünk! Nem sokkal később megjelent a Worms Armageddon, majd a Worms World Party, azonban ezek a második részhez képest kevés újítást tartalmaztak.

Worms 4: Mayhem

2003-ban jelent meg a Worms sorozat új generációs verziója, a Worms 3D. Mint ahogyan a neve is frappánsan utal rá, ez már 3D-ben pompázott. Ez a fajta „átalakulás” gyökerekben megváltoztatta a játékélményt: a 3D-s környezet miatt a tüzelés, a mozgás, valamint a célba találás sokkal nagyobb kihívást jelentett az elődökhöz képest. Elsőre talán furcsa és nehézkes volt az irányítás és a kezelés, azonban véleményem szerint egy 1 órás játékkal, és a gyakorló küldetések teljesítésével egészen bele lehetett jönni. Sajnálatos módon ezt sokan nem így gondolják, hiszen a kicsit nehezebb kezelhetőség sok játékost visszariasztott az új résztől.

A Worms sorozat történelmi áttekintése és elemzése után itt az ideje végre az „áldozatunkkal” is foglalkozni. A harmadik részhez hasonlóan természetesen a Worms 4 is 3D-ben pompázik. Az első dolog, ami talán szembeötlő lehet, hogy a főmenü néhány új ponttal is bővült. Ezek közé tartozik például a „Bolt”, a „Trófea terem” és a „Történet” menüpontok. Az előbbi arra szolgál, hogy különböző dolgokat vásároljunk magunknak a küldetésekért kapott aranytallérokból. És hogy mégis miket? Térképeket, játékmódokat, kukac kezeket, szemüvegeket, sapkákat, sisakokat, stb. Ugyanis a másik nagyszerű újítás a játékban, hogy ezentúl a kukacok kinézetét is testre szabhatjuk. A következő szempontok alapján állíthatjuk össze a csapatunk kinézetét: szem, kalap, kezek és bajusz. Ez sokat dob a játék hangulatán, hiszen olykor-olykor igen mókásra sikerül az összeállítás.

Worms 4: Mayhem

Ha már a testre szabás résznél tartunk, elmondanám, hogy az új részben, akár saját fegyvereket és játékstílusokat is összeállíthatunk! Az utóbbi az előző részek „séma” opciójának felel meg. Azaz egyéni játékmódokat hozhatunk létre, beállíthatva, hogy emelkedjen-e a víz vagy sem, mennyi lőszer legyen, meddig tartson egy kör, és így tovább. Az úgynevezett „fegyvergyár” részlegben, pedig különböző adatok megadásával létrehozhatjuk a titkos csodafegyverünket. Beállíthatjuk az erősségét, a típusát (gránát-szerű, rakétavető-szerű, avagy légicsapás-szerű), azt, hogy befolyásolja-e a szél és további ilyen opciókat. Azonban a készítők vigyáztak arra, hogy nehogy túlontúl brutális fegyvert készíthessünk: egy kis mérőműszer jelzi, hogy az aktuális beállításokkal a fegyverünk milyen szinten van. Ha a mutató eléri a piros csíkot, akkor egész egyszerűen mindaddig nem menthetjük el a fegyver beállításait, míg vissza nem veszünk az erősségéből.

A „Trófea teremben” az általunk megszerzett serlegeket találhatjuk meg. Minden serleg elnyeréséhez teljesíteni kell bizonyos követelményeket. („Mágikus töltény” díj megszerzése stb.). A negyedik rész egy újfajta játékmóddal is kiegészült: a „Történet” móddal. A dolog lényege, hogy a játék kezdésekor egy olyan professzor osztályába kerülünk be, aki egy időgépen dolgozik, majd az időgépét élesben is kipróbálja, és kezdetét veszi a móka. Ugyanis a professzorral utazva a legkülönfélébb korszakokban fordulunk meg. Az őskortól kezdve az arab világon és a lovagkoron át a vadnyugatig mindenhol. Minden korszakban öt küldetést találunk, és minden korszak után kapunk egy átvezető videót, ahol a professzor „utazását” követhetjük figyelemmel. Egy jó pont a Team 17-nek, hogy a különböző korok térképei rendkívül jól felépítettek, változatosak és kidolgozottak. Egyedül csak a küldetések feladatait éreztem egy picit túlságosan könnyűnek. Nem mondom, volt olyan küldetés, ahol azért próbálkoztam egy párszor, de a legtöbbet első blikkre meg lehet csinálni. De a Team 17 malmára hajtja a vizet, hogy a küldetések feladatai is ötletesek, jól kidolgozottak és változatosak. Ez némiképpen ellensúlyozza a feladatok egyszerűségét.

Worms 4: Mayhem

Az eddig felsorolt dolgok az újításoknak csak egy részét képezik. Számos olyan fejlesztés került még a játékba, amely feldobja a játékélményt. Például itt említhetőek meg az új fegyverek. Bizony ám, a fegyvertárunk is gazdagodott néhány új „csodával”. Ezek részletes bemutatásától most eltekintenék, inkább csak felsorolnám őket, és valamelyiknél, egy-egy jellemzőt említenék meg: mérgezett nyíl, mesterlövész puska (ez remek móka :-), Inflatable Scouser (egy kis emberkét indítunk el a célpont felé, akit útközben irányíthatunk is. Amikor elértük a kiszemelt áldozatot, a kis fickó bekebelezi, felfúvódik, és magasra felviszi a kis kukacot, majd kipukkan, és az ellenség a földre zuhan. Ezzel akár 80 pontos sérülést is okozhatunk!), Tail Nail (gumikalapács – a fejsze helyett), és a Starburst (kukacunk egy rakétát köt a hátára, majd célba vesszük az áldozato(ka)t és kilőjük magunkat feléjük. Tulajdonképpen ez a Kamikaze egy továbbfejlesztett változata.). A fegyverek mellett két eszközzel is kiegészült a készletünk. Az egyik az Icarus Potion, amelyet ha megiszunk, a görög mitológiából ismert Icarushoz hasonlóan szárnyakat kapunk, és ezáltal juthatunk el gyalog számunkra elérhetetlen területekre (a hátrakétához hasonló eszköz, azonban nem fogyaszt üzemanyagot!). A másik a Bubble Trouble, amely tulajdonképpen egy gépágyú. Egy területen elhelyezve minden kör végén (amikor mi akciózhattunk) az általunk megsebesített kukacot teljes tűzerővel megsorozza. Ezzel a módszerrel egy kukacon akár 100 életerőpont feletti sebzést is elkövethetünk!

Visszatérve az irányításra: azoknak a játékosoknak is ajánlanám a játék kipróbálást, akiknek nem tetszett a harmadik rész kezelése, mivel tapasztalataim szerint a kamera mozgásán és a kukacok irányíthatóságán sokat javítottak. Igaz, néha még előfordult, hogy a kamera „beleütközött” egy-egy tereptárgyba, és így kicsit nehézkes volt a célzás vagy a mozgás, de ez ritkán fordult csak elő. Mint említettem, a kevésbé gyakorlott felhasználók számára a célzás elsőre kicsit nehézkes lehet, azonban ezért találták ki a gyakorló küldetéseket. Ezek teljesítése utána biztos vagyok benne, hogy mindenki megtanul normál szinten célozni, és a folyamatos játékkal ez a tudás még tovább fejleszthető.

Worms 4: Mayhem

Végszóként még elmondanám, hogy sokkal de sokkal kevesebbet vártam a Worms 4-től, és számomra a játék nagyon pozitív csalódást jelentett. Amint elkezdtem vele játszani, alig tudtam abbahagyni. :-) Mindenkinek kipróbálásra ajánlom! ■

Worms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: MayhemWorms 4: Mayhem

értékelés

Worms 4: Mayhem

Pozitívumok
  • Választható kukac kinézet
  • Új fegyverek
  • Változatos pályák és korok
Negatívumok
  • Az elődhöz képest változatlan grafika
  • Néhol túlságosan könnyű küldetések
Minimális rendszerigény: 1 GHz-es processzor, 256 MB RAM, ATI Radeon/NVIDIA GF2 vagy újabb, DVD-ROM, 2,3 GB HDD
8,5
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 9
Worms 4: Mayhem
A legutóbbi Worms 4: Mayhem cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Dark Archon
Dark Archon 2005.09.23. 11:28
Kedves Methos!

A Bubble Trouble-nek semmi köze a gépágyúhoz, az egy buborék, ami véd a sebzéstől. A gépágyú a Sentry Gun, de az sem az általunk megsebesített kukacot sebzi, hanem azt, amelyik a "látómezejében" van és megmozdul.
Spider man
Spider man 2009.05.13. 14:24
hát igen, utánanézhetett volna egy kicsit jobban is. :D
Barthezz
Barthezz 2009.05.13. 14:28
Te meg megnézhetted volna a hsz időpontját egy kicsit jobban is. :-D
Spider man
Spider man 2009.05.14. 13:10
Tudom h régi.De attol még lehet irni, vagy nem? XD
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?