Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

GT Legends

A GTR fejlesztői második autós játékukkal is nagy sikerre számíthatnak.

2005.12.15. 00:00 | szerző: Toya | Ismertető/teszt

Ha egy ismeretlen programozó csapat elsőre hatalmas sikert ér el játékával, akkor csodáról beszélünk, és hajlamosak vagyunk a következő fejlesztésnél azt elvárni, hogy a készítők az első művüknél szebbet-jobbat alkossanak. A SimBin azon kevés csapat egyike, akik véghezvitték ezt a csodát. Első programjuk, a GTR bár megosztotta az autóversenyekkel játszók népes táborát, de vitathatatlanul sikeres volt, és bebizonyította, hogy érdemes kőkemény szimulátort készíteni PC-re.

GT Legends

A GTR óta azonban sok víz lefolyt a Dunán és sok minden megváltozott a SimBin-nél is. Első és legfontosabb változás, hogy nyugdíjazták az ISI-től licenszelt gMotor1-et, és helyette az új fejlesztésű, és a kor követelményeinek mindenben megfelelő gMotor2-re váltottak. Változott a koncepció is: a SimBin úgy gondolta, hogy a sok gyakorlást és tapasztalatot igénylő GTR után egy sokkal populárisabb, többek számára élvezhető programot készít majd, olyan karrier móddal, ami nem kizárólag a szimulátorosok szívét dobogtathatja majd meg.

Természetesen ezúttal is a FIA túrakocsi szakágán belül kell próbára tennünk magunkat és megnyerni a bajnokságokat, de ezúttal kicsit visszautazunk az időben, és a FIA Historic Racing versenysorozat autóival kell megpróbálnunk sikert sikerre halmozni. A FIA HR sorozat minden évben megrendezésre kerül, és érdekessége, hogy a mai kor biztonsági követelményeinek megfelelően átalakított, de a 60-as, 70-es évekre jellemző klasszikus versenyautókkal (pl. DeTomaso Pantera, BMW CSL Alpina, Ford Capri RS2600, Porsche 906, Ford GT40, stb.) kell sikereket elérnünk Európa különböző versenypályáin. Mivel a Grand Prix Legends és a Rally Trophy is nagy kedvenceim közé tartozik mind a mai napig, így kíváncsian vártam, hogy milyen programot is készített másodjára a SimBin és vajon sikerült-e túlszárnyalnia minőségileg a GTR-t.

GT Legends

A bevezető film megtekintése után (nem egy emlékezetes darab) azonnal a főmenüben találtam magam, ahol minden jól áttekinthető és logikusan felépített. Természetesen itt is, mint minden más autóverseny programban, több játékmódból választhatjuk ki a nekünk legjobban tetszőt. Játszhatunk gyors versenyt, gyakorolhatunk, részt vehetünk a kupabajnokságokon, indulhatunk multiplayer versenyeken helyi hálózaton vagy az interneten, de akár a garázsban is ismerkedhetünk a megszerzett autóinkkal és tesztelhetjük őket vagy az autókereskedőnél újabb járgányokat vásárolhatunk magunknak. Természetesen a program lelkét a kupabajnokságok adják, így én is ebben a módban teszteltem leginkább a játékot, és az itt szerzett élményeimet osztom meg veletek.

Első, ami rögtön szembetűnt, az a látvány területén tapasztalható hatalmas előrelépés. A GTR is kitűnt az autós játékok tömegéből rendkívül aprólékosan kidolgozott grafikájával, de a GT Legends ezen a területen messze túllép minden várakozáson. Az autók kidolgozása tökéletes, és a vezetőülésbe huppanva észrevehető, hogy a belső kidolgozást itt sem hanyagolták el a készítők, és olyan apróságokra is figyelmet szenteltek, mint a versenyző pedálokat nyomogató lába. Sajnos a sérülések kidolgozása viszont messze elmarad a GTR-ből megismertekhez képest. Az okát igazából nem tudom, de sajnos tény hogy nem nagyon fogunk komolyabb sérüléseket beszerezni: maximum egy-két horpadással, vagy egy-egy elveszett hűtőráccsal vagy lámpával „színesíthetjük” az autónkat.

GT Legends

A pályák kidolgozása is jól sikerült, bár a színek néhány pályán bántóan rikítóak lettek. Ezt azonban feledteti a napszakok változása, a lemenő nap szemünkbe sütő fénye, az éjszakai csillagos égbolt, a fényszórónk pásztázó fénye, a pályavilágítás kigyulladása és még számtalan apró, de annál fontosabb versenyzést feldobó részlet.

A hangok területén a szokásos SinBin minőséget kapjuk. Az autók motorhangja magával ragadó. A Mercedes csendes duruzsolása, a Pantera bömbölő motorja, a Porsche jellegzetes hangja egészen biztosan megdobogtatja majd minden játékos szívét. A zeneválasztás is dicséretet érdemel, a SimBin által választott számok tökéletesen idézik a 70-es évek hangulatát.

GT Legends

A játékélmény szempontjából sajnos nincs azon a szinten a GT Legends mint a GTR volt. Ennek talán a tapasztalatlanság az oka az új gMotor2-vel kapcsolatban. Az autókat igazán öröm vezetni, így a versenyzés minden percét élvezzük majd a rendkívül jól beállított fizikának, a folyamatosan változó körülményeknek és az eltérően vezetést igénylő autóknak köszönhetően. Ami azonban egészen biztosan szitkozódás tárgya lesz majd játék közben, az a gépi ellenfelek viselkedése. Furcsának és szokatlannak találtam hogy a gépi ellenfelek a jóval gyorsabb autók elé is kivágnak, a kanyarokban ránk húznak, vagy ha úgy alakul, egyszerűen kilöknek bennünket a pályáról. Nagyon zavart engem a szabályok laza kezelése is. Idegesített, hogy bár figyelmeztetéseket kaptam a kanyarlevágások miatt, büntetésre csak egyszer ítélt a gép. Hasonlóan bosszantónak tartottam, hogy lényegében a rajtoknál mindenféle következmény nélkül rágurulhattam az előttem lévő autóra, csak arra kellett figyelnem, hogy a rajt pillanatában éppen álljon az autóm.

A tesztre a magyar nyelvű változatot kaptunk meg, és elmondható, hogy a lokalizáció nagyon jól sikerült, a készítők minden dicséretet megérdemelnek érte. Sajnos a tesztelésre kapott verzióval nem volt lehetséges az internetes versenyzés, így erről nem tudok írni, de egészen biztos vagyok benne, hogy ezen a területen sincs oka szégyenkezésre a játéknak.

GT Legends

Hogy összességében milyen játék is lett a GT Legends, azt nehéz néhány mondatban megfogalmazni. Első és szerintem legnagyobb probléma, hogy igazából a SimBin sem tudja megmondani, kinek is készítette ezt a játékot. Akik szimulátorra vártak, azok elégedetlenségét egészen biztosan kiváltja majd a karriermód, a szabályok laza kezelése és a gépi ellenfelek tökéletlensége. Az arcade játékosok szintén elégedetlenül csóválhatják a fejüket a karriermód 60 körös versenyeit látva és az autók kezelhetőségét megtapasztalva. Ami azonban mindenki önfeledt szórakozását elrontja majd, az az elképesztően magas gépigény. (A nappali versenyekre való megfelelő – értsd: szaggatásmentes játékot biztosító – részletesség-beállítás kiválasztása sem egyszerű dolog, de az autók számának növekedésével, az időgyorsítás használatával vagy az éjszakai versenyekkel biztosan két vállra fektetjük majd a gépünket, legyen akár 3 GHz-es processzorunk...)

Azonban mindezek ellenére valami mégis van a GT Legendsben ami, odaülteti a játékost a gép elé, és arra készteti, hogy újabb és újabb trófeákat szerezzen. Az autós játékok kedvelői sok felejthetetlen időt fognak eltölteni vele, ez egészen biztos. ■

GT Legends
GT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT LegendsGT Legends

értékelés

GT Legends

Pozitívumok
  • Gyönyörű grafika
  • Jó irányítás billentyűzettel és kormánnyal is
  • Élvezetes versenyek
  • Magyar verzió
Negatívumok
  • Ostobán viselkedő gépi ellenfelek
  • Hosszadalmas karriermód
  • Érthetetlenül magas gépigény
Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 1,3 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os 3D kártya, DVD-ROM, 2,5 GB HDD
Ajánlott konfiguráció: Pentium IV/Athlon 2 GHz, 1 GB RAM, 256 MB-os DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya, force feedback kormány
8,5
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 7
hangulat 9
GT Legends
A legutóbbi GT Legends cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.