Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kütyü+hardver

Ergodex DX1 Input System

Az utóbbi évek legegyedibb játékvezérlőjén oda helyezhetjük a gombokat, ahova kedvünk tartja.

2006.04.09. 00:00 | szerző: Dino | Kütyü+hardver

Miközben a periféria-gyártó cégek időről időre kijönnek egy-egy új termékkel, mellyel a játékok vezérlését akarják forradalmasítani, az elmúlt időben igazából semmi korszakalkotó újdonság nem született. Szinte minden új eszköz a meglévő elemekből építkezett és rendezte el azokat olyan módon, melyek szerintük a játékosoknak a leginkább megfelelő. Gondolok itt például a Belkin Nostromo SpeedPadekre vagy a Microsoft SideWinder Strategic Commanderre, melyek elsősorban gombokat és görgőket helyeztek kényelmes elrendezésben bal kezünk alá, vagy az Ideazon Zboardra, melyben a hagyományos billentyűzetet válthatjuk fel speciálisan kialakított kiosztásra. Nos, ezen perifériák mellett azt hiszem, bátran állíthatjuk, hogy az Ergodex tényleg egy forradalmi újdonsággal állt elő a tavalyi évben: a DX1-es vezérlőt ugyanis mindenki szinte teljes mértékben testre szabhatja, ízlésének megfelelően.

Ergodex DX1 Input System

A kaliforniai cégtől egy egyszerű karton dobozban érkezett a teszt-termék: valószínűleg a praktikusság miatt tervezték úgy a csomagolást, hogy az rögtön postára adható is legyen, ne kelljen külön csomagolóanyagot használni hozzá. (Persze így a boltok polcain nem lenne igazán mutatós, de úgy tűnik, egyelőre inkább az online értékesítési módot részesítik előnyben, és keresik világszerte az offline forgalmazókat a DX1-hez, így ez nem is olyan fontos.) A rendszer lelke egy ujjnyi vastag, 28*24 cm méretű, döntött műanyag lap, alsó részén csuklótámaszul szolgáló kicsit magasabb résszel. Az egészet USB csatlakozón köthetünk a számítógépre. Egy kis fehér kartondobozban 25 darab, normál billentyű méretű gombot találunk. Az aljukon lévő védőfólia eltávolítása után stabilan rögzíthetjük ezeket a műanyag lap felső rétegét alkotó – amúgy szükség esetén pillanatok alatt eltávolítható – átlátszó plexi lapra. A ragasztó masszívan tartja a gombot, ám ha valamelyik rossz helyre került, vagy csak át szeretnénk helyezni, kicsit el kell forgatnunk, és máris elengedi a tapadó felület, majd újra pozícionálhatjuk a plexin.

A dobozban találunk még két lapot tele kis kerek matricákkal, melyeket a billentyűkre ragaszthatunk az egyértelmű beazonosítás érdekében. Van köztük minden, amire csak egy játékhoz szükség lehet: a sima nyilaktól és betűktől/számoktól kezdve egészen az olyan ikonokig, mint a távcső, gránát vagy például a guggoló, fekvő és futó figura. De egy rakás üreset is kapunk, ha mi szeretnénk dekorálni a gombokat. Végül egy CD korong is került a dobozba, melyen a telepítendő szoftver van.

Ergodex DX1 Input System

A konfigurálás megkezdése előtt érdemes jól végiggondolni, milyen játékhoz szeretnénk elsősorban használni a DX1-et, és ahhoz milyen gombokra van szükség. Ezután elkezdhetjük az egyes gombokat ráragasztgatni a plexi lapra, úgy, ahogy jól esik (pontosabban ahogy jól kézre esik :-). A billentyűk mindegyikén egy-egy sorszám található, ezzel azonosíthatjuk azokat a programozás során. Miután a szükséges mennyiségű gomb a helyére került, megkezdhetjük a programozást a CD-ről installált Ergodex Manager szoftverrel. Ebben az 1-től 25-ig számozott billentyűk jelennek meg egy táblázatban (ha a DX1-en lenyomjuk valamelyiket, akkor is mutatja, hogy épp melyiket nyomjuk). Külön profilt hozhatunk létre minden egyes játéknak, és ezek a beállított program futtatásakor maguktól aktiválódnak. Mindegyik gombhoz tetszőleges makrót definiálhatunk. Egy ilyen makró állhat egyetlen billentyűleütésből vagy azok egész sorozatából, jelentheti egy hosszabb szöveg beillesztését, vagy egy program elindítását, ill. URL megnyitását. Billentyűsorozat makró esetén igen precíz beállításokra ad lehetőséget a program: nemcsak a billentyűket és sorrendjüket határozhatjuk meg, hanem lenyomásuk hosszát is, az olyan módváltó gomboknál pedig, mint a Shift vagy az Alt, megadhatjuk, mely más gombok kerüljenek lenyomásra, miközben a módváltó még lenyomva van. A programozás szabadsága pedig egészen odáig terjed, hogy akár külön billentyűsorozatot adhatunk meg az Ergodex gombjának lenyomásához és felengedéséhez is. (Alaphelyzetben a definiált billentyűsorozatot a gomb lenyomásának pillanatában továbbítja számítógépünknek.) Az Ergodex Manageren kívül egy további lehetőség is van a programozásra: a DX1 jobb felső sarkában található makrórögzítő gombbal akár játék közben is hozzárendelhetünk új funkciót egy-egy gombhoz.

A DX1 felszínét alkotó plexi lap úgy került kialakításra, hogy alá egy papírlapot lehet behelyezni. Így tetszésünk szerint designolhatjuk a DX1 külsejét: például egy játék artworkjét felhasználva készíthetünk hátteret a gomboknak, de akár az egyes játékokhoz kitalált billentyű-eloszlások rajzát is elkészíthetjük, így segítve az átállást a különböző kiosztások között. Mindebben ráadásul az Ergodex Manager program is segítségünkre van: a „skin” megtervezésére is használhatjuk. Ekkor egy négyzetháló segíti a gombok képének pontos elhelyezését.

Ergodex DX1 Input System
Ergodex Manager

Tekintve, hogy a DX1-es gombjaira tetszőleges funkció programozható, nem csak játékokhoz használhatjuk azt. Definiálhatunk például külön kiosztást vagy beállításokat böngészéshez, médialejátszó program vezérléséhez, vagy egy grafikai alkalmazás gyorsbillentyűinek elérésére. Csak a képzeletünk szab határt a felhasználási lehetőségeknek.

A DX1 alapkészlet ára 150 dollár, ezért a cikk elején említett tartalmú készletet kapjuk meg. Vehetünk hozzá 50 dollárért további gombokat (26-50-es sorszámozással, így ezt az alapkészlet kiegészítéseként is felhasználhatjuk, akár egyszerre 50 gombot elrendezve). FPS-ekhez általában elég szokott lenni az alap 25 gomb, MMORPG játékok esetében azonban jól jöhet a dupla mennyiség. Végül 15 dollárért a plexilapból is vásárolhatunk tartalékot, így megspórolhatjuk a gombok átrendezését, ha más játékhoz más kiosztást preferálunk – persze ehhez megfelelő mennyiségű gombra van szükségünk. A gyártó amerikai kiosztású billentyűzet melletti használathoz ajánlja a DX1-et (máshoz nem garantálja a működést, de nem tapasztaltam problémát se), és a rendszerkövetelmény alapján angol Windowsra van szükség (XP vagy 2000 SP3).

Ergodex DX1 Input System
A skin-tervező

Az Ergodex DX1 olyan játékvezérlő, mely mindenképpen sokak érdeklődését váltja ki, ha valaki ilyet kezd használni például egy LAN party alkalmával. Az első konfigurálással elég sok időt el lehet tölteni, de miután megfelelő helyre került minden gomb, és a makrók konfigurálása is jól sikerült, már nem nagyon kell ezzel foglalkoznunk, maradéktalanul átadhatjuk magunkat a játék örömeinek. Egyedül talán az ára az, ami még kicsit távolivá teszi a játékosok számára, no meg hogy egyelőre csak netes rendeléssel, külföldről lehet megvásárolni. Mindenesetre bízunk benne, hogy előbb-utóbb leküzdi az Ergodex ezeket a problémákat, és bárki számára elérhetővé válik a DX1, hiszen tényleg egy nagyszerű innovációval van dolgunk. ■

hozzászólások (0)

cikkajánló

Logitech G900 Chaos Spectrum

Nagyszerű gamer egér brutális áron.

Oculus Rift játékok a gamescomon

Három Oculus Touch-vezérlésű VR-játékot mutatunk be.

Scanneléstől a 3D-s nyomtatásáig - video Enji Nighttal

Megnéztük, hogyan készül el egy 3D-nyomtatott, élethű minifigura. Most Te is nyerhetsz ilyen szobrot!

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A szerencsésebbek jövő héttől játszhatnak otthonukban a Sony VR-headsetjével.

HyperX Cloud Stinger gamer headset

Belépő szintű prémium kategóriás gamer füles érkezett. Cikk és videobemutató.