Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

TOCA Race Driver 3

Az autóverseny-sorozat harmadik része azt hozta, amit várni lehetett tőle.

2006.04.15. 00:00 | szerző: Toya | Ismertető/teszt

Azt hiszem, ha egy cég az egyik játékának már a harmadik folytatását adja ki, annak oka kizárólagosan a program népszerűsége lehet a játékosok körében. A Codemasters is így járt el a TOCA Race Driver sorozat esetében, amely a most érkező új résszel már trilógiává bővült. Kíváncsi voltam, hogy a relatív rövid idő alatt, ami a második rész megjelenése óta eltelt, milyen újdonságokat és újításokat sikerült a harmadik részbe belepréselni. A sorozat második része számomra nagyon kellemes emlékeket idéz a számtalan játékmódnak, a felvonultatott sok-sok autónak és pályának, valamint a szenzációs történettel megáldott karrier módnak köszönhetően. Természetesen a harmadik rész már a dobozon előrelépést ígért a második részhez képest, hiszen a versenytípusok és a pályák száma a duplájára, a bajnokságok száma pedig a négyszeresére nőtt. Ehhez társult még a több vezethető autó, a jobb fizika, a részletesebb sérülési modell ígérete, így kíváncsian vágtam bele a tesztelésbe.

TOCA Race Driver 3

A telepítés után a Starforce védelemnél már megszokottá vált, ám meglehetősen terhes procedúrát kell végigjátszanunk az újraindítással és a lemezellenőrzéssel. Első indításnál meg kell alkotnunk saját karakterünket, akivel a későbbiekben versenyezni fogunk a különböző játékmódokban. Szerencsére bőven lesz lehetőségünk válogatni a játékmódok között, de ezeket inkább nézzük sorban. Egyik versenymód a World Tour, ahol Rick segítségével mindig a felkínált, egyre nehezedő bajnokságok valamelyikén kell helytállnunk. Természetesen a futamok között Rick ellát bennünket tanácsokkal, megismertet bennünket az autókkal, valamint a futamok alatt is segít bennünket a versenyzésben. A másik játékmód a Pro Career mód, ami talán még érdekesebbre sikerült, mint a World Tour. Itt lényegében nyolc eltérő versenystílusban (Classic, GT, Oval, Touring Car, Off Road, Open Wheel, TMS, Honda) és számtalan bajnokságban kell a lehető legjobb eredményt elérnünk, amiért jutalmul számtalan extra járműhöz juthatunk hozzá. Természetesen van lehetőségünk a már szokásossá játékmódokban is versenyeznünk, így a Free Race, a Time Trial versenyeken kívül még az interneten vagy helyi hálózaton kívül, osztott képernyőn is versenyezhetünk, ha úgy tartja kedvünk. Ezen a területen tehát egyértelműen jól teljesít a játék.

A grafika a második rész óta nem nagyon változott, inkább csak apróbb finomításokat végeztek a Codemastersnél, de ez is éppen elég, hogy rendkívül látványos dolgokkal találkozzunk. Nekem nagyon tetszettek a rally szakaszok, amelyek szerintem gyönyörűen sikerültek, de azt hiszem, mindenki megtalálja majd a játékban azt a pályát, amire elégedetten csettint majd. Az autók kidolgozása is részletesebb lett a második rész óta, és ez, figyelembe véve a lényegesen több felvonultatott járművet nem kis dolog. Természetesen az autókat szabadon törhetjük is, így nem szabad meglepődnünk, ha leszakadó motorháztetővel, behorpadó lökhárítóval, defektes kerekekkel vagy éppen kiszakadó futóművel találkozunk.

TOCA Race Driver 3

Mindezek a látványos törések nem sokat érnének, ha a fizikában nem vehetnénk észre a változásokat. Szerencsére a TOCA Race Driver 3 esetében erre is figyeltek a Codemasternél, így minden ütközésnél, koccanásnál érdemes odafigyelnünk, mert az autónk rongálódik. Előfordulhat, hogy a kisebb sérülések esetén csak a teljesítményünk romlik (elveszítjük a motorerőt, vagy a felfüggesztés szenved apróbb sérüléseket), de az is megtörténhet, hogy a verseny feladására kényszerülünk egy súlyosabb balesetet követően. Természetesen ezen kívül még olyan fontos dolgokra is kellő gondot fordítottak a fejlesztők, mint a gumik melegedése vagy a szélárnyékban autózás, hogy csak néhány dolgot emeljek ki a teljesség igénye nélkül. A fizika területén azonban nincs minden rendben a játékkal. Néhány szériában az autók viselkedése kiábrándító (számomra ilyen volt a rally Audi S1-es), ez különösen annak fényében meglepő, hogy más versenysorozatban indulva viszont minden kanyarvétel egy külön élményt jelent. Amivel szintén nem sikerült egész teszt alatt megbékülnöm, azaz esős időjárásban zajló versenyek.

Már a fizikában található hiányosságok is csorbítják a játékélményt, azonban van még néhány olyan negatívum, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Első, amit feltétlenül meg kell említeni, az a gépi ellenfelek viselkedése. A második részben a MI rendkívül élvezetesen, ugyanakkor óvatosan versenyzett velünk, nos, ezt a harmadik részben elfelejthetjük. Számtalanszor szitkozódunk majd a hátulról körültekintés nélkül érkező és a mi autónkat kitaszító gépi ellenfelek miatt, de idegeskedünk majd azért is, amikor a kanyarokban indokolatlanul lassú tempóba fordulnak a gép által irányított ellenfeleink. Sok idegeskedésre ad okot az értelmetlen és logikátlan büntetési rendszer, aminek minden esetben mi leszünk a kárvallottjai. A billentyűzettel autóversenyzőknek is akadhatnak gondjaik a programmal, bár csak néhány nagyon erős versenyautó irányítása nehézkes gombokkal. Az autók túlnyomó részének a vezetése kormánnyal és billentyűzettel is egyaránt élményt jelent. A hangokról sincs túlságosan hízelgő véleményem, azonban azt hiszem, az itt tapasztalható hiányosságok tűnnek majd fel legkevésbé a játékosok számára.

TOCA Race Driver 3

Összességében azt mondhatom, hogy azt kaptam a programtól, amit vártam. Egy hosszú játékidőt biztosító, érdekes versenyekkel színesített autóverseny játékot, amelyet szívesen tölt be az ember egy félórára mindenféle előzetes gyakorlás és felkészülés nélkül is. Nagyszerű dolgokkal bővült a játék a második rész óta, amelyek miatt dicséretet érdemelnek a Codemasters fejlesztői. Gondolok itt elsősorban a kibővített és jól elkészített autóbeálltás részre, de megemlíthetném a rengeteg pályát, bajnokságot és autót is. Talán az egyetlen dolog, ami számomra nagyon hiányzott az a történeti szál, ami a második részben a legjobban tetszett – azonban szerencsére ebben a részben is van célja a versenyzésünknek... Hogy micsoda? Nem lövöm le a poént, inkább azt tanácsolom mindenkinek, játssza végig saját maga a játékot.

Bátran ajánlom mindenkinek a játékot, aki kicsit is érdeklődik az autóversenyek világa iránt, és szívesen tölti könnyed versenyzéssel az idejét offline vagy online, de a szimulátorok iránt nyitott játékosok is biztosan jó mókának találják majd a versenyzést a TOCA Race Driver 3-mal. ■

TOCA Race Driver 3
TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3TOCA Race Driver 3

értékelés

TOCA Race Driver 3

Pozitívumok
  • Jól fut gyengébb gépeken is
  • Nagyszerűen paraméterezett fizika
  • Látványos törések, amelyek hatnak az autó viselkedésére is
Negatívumok
  • Néhány nehezen irányítható autó
  • Ostobán viselkedő gépi ellenfelek
  • Néha érthetetlen és bosszantó büntetések
Minimális rendszerigény: Pentium 4/Athlon 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os 3D kártya, DVD-ROM, 6 GB HDD
8,0
grafika 8
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 7
TOCA Race Driver 3
A legutóbbi TOCA Race Driver 3 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?