Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Rush for Berlin

A Stormregionnél tett látogatás során alapos betekintést nyertünk májusban megjelenő új stratégiai játékukba.

2006.04.26. 00:00 | szerző: Dino | Előzetes

A S.W.I.N.E. és a Codename: Panzers játékok fejlesztőinél is számos projekt fut jelenleg párhuzamosan. Május végén jelenik meg új stratégiai játékuk, a Rush for Berlin, mellette folyik a Codename Panzers folytatásának fejlesztése, Hidegháború munkacímmel, és nemrég jelentették be next-gen és handheld terveiket is, azaz Xbox360-ra és PlayStation 3-ra, valamint PSP-re és Nintendo DS-re is készülnek náluk játékok. Belvárosi irodájukban felkerestük hát a Stormregiont, hogy betekintést nyerhessünk a legközelebb boltokba kerülő játékuk rejtelmeibe. Nagy-Szakáll Ferenc, a Stormregion marketing és PR felelőse fogadott, majd egy tárgyalóba vezetett, ahol már egy projektorra kötött PC-n várta a Rush for Berlin (RfB) a bemutató megkezdését. Még nem a végleges verzió futott ugyan, így egy-két debug információt még meg kellett tűrni a képen, de mindez nem befolyásolta a látványt és természetesen a játékmenetet se. Nézzük hát, mi minden újdonság került a játékba a korábbi Stormregion fejlesztésekhez képest!

Rush for Berlin

Négy kampány található a játékban, orosz, szövetséges, német és francia oldalról kapunk küldetéseket, felenként hetet (kivéve a francia küldetéssorozatot). A történet 1944-45 között játszódik, a történelmi hűsége pedig felenként változó. Az orosz és szövetséges kampányban a cél, hogy Berlint minél hamarabb elérjük, míg a németek kampányában leginkább a védekezésre kell koncentrálnunk. Az orosz kampány történelmi alapokon nyugszik, az ellenfél pont annyit halad előre, amennyi a dátumnak és a történelemnek megfelel. Az orosz fél hetedik küldetésében így aztán elérhetjük és elfoglalhatjuk Berlint. A szövetséges kampány már nem 100%-ig ragaszkodik a történelemhez, de ott is létező csatákat kell megvívnunk. A valóságtól annyiban rugaszkodik el, hogy a kampány végén megelőzhetjük Berlin elfoglalásával a szovjeteket. A német kampány teljes mértékben fikciós, alternatív történelmi irányba viszi az eseményeket, de a háború megnyerésére így sem nyílik lehetőségünk. A második küldetésben feladatunk Hitler elmozdítása a vezetésből és a náci hatalom megdöntése, majd teljes mértékben átvehetjük a német hadsereg irányítását. A végső küldetésben aztán legfeljebb döntetlen pozíciót harcolhatunk ki magunknak a béketárgyalásokra. Bónuszként került bele a játékba a francia kampány, mely négy küldetést tartalmaz és Franciaország felszabadításáról szól. Ezek egyfajta levezető pályák, minden fő kampány teljesítése után lehetőségünk nyílik egy újabb francia küldetés lejátszására, majd miután mindegyiket teljesítettük, a negyedik, záró térkép is játszhatóvá válik.

Az RfB ugyan alapvetően ismét egy második világháborús valós idejű stratégiai játék, tervezése során igyekeztek minél több olyan dolgot belerakni, mely megkülönbözteti a tucatjával piacra kerülő II.VH-s RTS-ektől. Az egyik legfontosabb ilyen az idő kitüntetett szerepe. Gyakorlatilag egyetlen erőforrás áll rendelkezésünkre a játékban, ez pedig az idő. Ebből gyárthatunk új egységeket – ha rendelkezünk a megfelelő épülettel –, és a pályák előtt, csapatunk összerakásánál is másodpercben számolják „kreditjeinket”, melyek terhére összeállíthatjuk kiinduló hadseregünket. Így ha keveset használunk fel, akkor a teljesítménymutató helyből pozitívból fog indulni.

Rush for Berlin

A pályák megkezdése előtt a Codename Panzershez hasonlóan hadseregünket kell összeállítanunk. A hadsereg magja az ún. „core army”: olyan egységek, melyeket pályáról pályára tovább tudunk vinni. Tapasztalati pontot gyűjtenek, szintet lépnek, és ezzel javulnak képességeik. Velük szemben a pályákon gyártott egységeket már csak az adott helyszínen tudjuk használni, ott segítenek, de a következő küldetésre már nem vihetjük tovább. Ennek ellenére a core army is tovább bővülhet: ha a pályák titkos vagy másodlagos célkitűzéseit is teljesítjük, egy-két bónusz egységhez juthatunk. Az alap egységekkel is teljesíthető minden küldetés, de ha valaki jobb szeret mégis inkább tankokkal haladni, vagy például több gyalogosra vágyik, sokszor megvan a lehetősége, hogy ezek gyártásával növelje hadseregét egy-egy küldetéshez.

A kezelőfelület része a felső részen egy sáv, melyen egy mutató kezdetben nagyjából középen áll. Az eltérés abból adódhat, hogy a core army összeállításakor mennyi helyet használtunk fel. Ha sokat, akkor negatív irányba tolódik a mutató, ha keveset, akkor pozitívba. Teljesítményünktől függően ez aztán jobbra-balra mozog: jobbra, ha jók vagyunk, balra, ha gyengén teljesítünk. Az idő múlása balra viszi a mutatót, egy-egy titkos küldetés teljesítése pedig pozitív irányba lendíti. Így gyakorlatilag folyamatosan képben lehetünk, hogy állunk a küldetésben.

Rush for Berlin

Újdonság tehát, hogy egységeket is gyárthatunk a pályákon. Ahogy említettük, ennek során egyetlen erőforrásként az idővel kell gazdálkodni. Ennek megfelelően a barakknál vagy gyárnál másodpercben láthatjuk, hogy mennyi egy egység „gyártási ideje”, ha pedig kiválasztjuk az egyiket, a megadott idő elteltével sétál vagy gördül ki az épületből az új egység. Egységek gyártásához persze először birtokunkba kell, hogy kerüljön a gyár vagy a katonai barakk. Ha kiirtottunk körülöttük minden védőt, és csapatunkkal az épület közelében maradunk meghatározott ideig, a zászló lecserélődik rajta és a mi tulajdonunkba kerül. Ezután megkezdhetjük az épületnek megfelelő egységek gyártását.

Minden nemzetnek (a franciákat leszámítva) négy különböző officere, azaz tisztje van. Ezek is harmadik szintig fejlődhetnek, és mindegyik szinthez egy-egy újabb skill jár. Az első két skill minden esetben passzív, nem kell aktiválni: például a körülötte lévő egységeknek ad bónuszt, vagy a gyártást gyorsítja. A harmadik, aktív skill elsősorban támadó jellegű, de például olyan is található köztük, mely rövid időre megszünteti a Fog of Wart az egész térképen. Az aktív skillek használata után bizonyos ideig (pár percig) várnunk kell, hogy újra elérhető legyen. A skillek kombinálhatóak is egymással, így például egyik officerrel ha leszedjük a Fog of Wart, egy másiknak pedig a skilljével látható pontra kérhetünk légicsapást, akkor hirtelen bárhova irányíthatjuk bombázóinkat, az ellenség nagy meglepetésére. Ezeket elsősorban multiplayer játék során lehet majd jól kihasználni. Ha egy officer meghal a pályán, akkor lehet kérni a pótlásukat, igaz, az ejtőernyővel bedobott új tiszt első szintről indul. Egy típusú officerből egyszerre eggyel rendelkezhetünk, és egy küldetésben maximum háromféle officer lehet jelen egy oldalon.

Rush for Berlin

A skill rendszerrel összesen több mint 50 képesség került az RfB-be. A normál egységek is kapnak egy-egy skillt, illetve némelyikük (például a szerelőkocsi) kettőt. A tankok nem rendelkeznek skillel, viszont beleültethetünk olyan officert, akinek tankkal kapcsolatos képessége van. Például az egyik officer javítani képes a tankot, amiben ül, vagy van olyan német officer skill, melynek hatására egy lövéssel kilőhető az ellenséges tank. Egyik gyalogos egység mágneses aknával rendelkezik, az orvos pedig lerakhat a pályán egy gyógyszercsomagot, amely ugyanúgy gyógyítja a körülötte állókat, ahogy az orvos, de emberünk közben kivonhatja magát a tűzvonalból. (Ilyenkor a gyógyszercsomagot is támadhatja az ellenfél, annak is van életerő csíkja.) A mesterlövész skillje segítségével gyakorlatilag teleportálni tud, igen gyorsan megváltoztathatja a helyét, egyszerűen kihozhatjuk a harc közepéről. A felderítőkocsi a hasonló játékokban megszokottak szerint gyors és messze lát, cserébe viszont nagyon gyenge. Ezt három skillel ellensúlyozták a fejlesztők: ők kérhetik a felderítő repülőt, a stratégiai és taktikai bombázást. A skillek egy része nem valóságos képesség vagy eszköz, inkább a játékélményt akarták velük fokozni. A nemzeteknek a skilleken felül egy-egy külön sajátossága is van. Az oroszok a gyalogos egységeket 10%-kal olcsóbban gyártják, a szövetségesek több idővel rendelkeznek, a németek pedig több tapasztalati pontot kapnak, így gyorsabban lépnek szintet. Az egységek moráljának is fontos szerepe van. Ha pozitív, akkor jobban lőnek, többet sebeznek, de negatív is lehet, például ha sok csapattársat kilőnek egy egység mellől.

A küldetéseket igyekeztek elég változatosra venni a designerek. Van, ahol egyáltalán nem tudunk gyártani a pályán, máshol több bázis is elfoglalható, és így akár óriási hadsereget összeállíthatunk. A fő küldetés mellett másodlagos és titkos feladatok is várnak ránk mindegyik pályán. A bemutató során például az egyik pályán opcionális feladatként két tankot kell átküldenünk a jégmezőn. Csakhogy ha ezeket egyenesen elküldjük a cél felé, akkor beszakadnak a jégbe, így először meg kell gyújtani a jelzőfényeket (farakásokat), és azokat követik majd a tankok. Mivel eddigi játékaik után sokszor a Stormregion szemére vetették, hogy túlzottan a tankokra koncentrálnak, ezúttal igyekeztek ettől is elszakadni: a küldetések 70%-a a gyalogosokra fog elsődlegesen építeni.

Rush for Berlin

Két pályát személyesen is kipróbálhattam a bemutató után. Az egyikben három épület megvédése volt a feladat, így ezeknél az idő külön kitüntetett szerepet töltött be, hiszen ha nem irtottuk ki az ellenséges egységeket egy-egy megtámadt épület körül, azt bizony felrobbantották. A másik küldetés az egyik francia pálya volt: csapatunk összegyűjtése után Charles De Gaulle érkezésére kellett biztosítani a helyszínt a Notre Dame előtt, majd elkísérni a további útján, és megvédeni minden további támadástól. Plusz mindezek előtt még kiegészítő feladatokat is kaptam, például a Louvre kirablását is meg kellett akadályozni, cserébe kaptam egy járművet korlátozott mennyiségű üzemanyaggal. A látottak alapján elmondható, hogy a küldetések tényleg jól szerkesztettek, és mindenki eldöntheti, hogy inkább csak a fő feladatra koncentrál, vagy időt és fáradságot nem kímélve alaposan bejárja az egész térképet és megkeresi az összes másodlagos illetve titkos feladatot. A grafikára se lehet panasz: a Gepard engine továbbfejlesztett változata igen szépen teljesített, az egységek és épületek kidolgozottsága aprólékos, és a környezet is részletes, élettel teli.

Nem marad ki természetesen a többszemélyes játéklehetőség sem: öt játékmód vár majd ránk. A kooperatív, deathmatch és domination játékmódok mellett két teljesen újfajta játéktípussal találkozhatunk, ezek a R.I.S.K. és R.U.S.H. elnevezéseket kapták. A R.I.S.K. (Race-Intensive Strategic Kombat) lényege, hogy minden játékos véletlenszerűen kap egy feladatot, azonban az egyes játékosok nem tudják, mi a többiek célja (a Rizikó táblás játékhoz lehet hasonlítani ezt az alapötletet). Az nyer, aki elsőként teljesíti saját feladatát. Ennek érdekében persze akár félre is lehet vezetni az ellenfeleket arról, hogy mi valójában a célunk. A kapott feladatok között lesz például adott célpont védelme, egy csapat legyőzése, repülőgépekről ledobott tárgyak összegyűjtése, vagy bizonyos egységtípus megsemmisítése. Ha az egyik játékos közel áll céljának eléréséhez, egy számláló indul meg, és a kapott időn belül ellenfelei még megakadályozhatják, hogy megnyerje a játékot. (Vagy felgyorsíthatják a saját tevékenységüket, hátha sikerül hamarabb befejezniük.) A R.U.S.H. (Relentlessly Utilized Score Hunt) játékmódban adott célpontot vagy célpontokat kell megrohamozni, amiért pontot kap a játékos. Az nyer, aki az idő lejártakor a legtöbb ponttal rendelkezik, vagy a leghamarabb eléri a meghatározott pontszámot. Minden objektumért az azt elsőként elérő játékosnak jár bónusz (illetve csökkentett bónusz, ha a célpont megsemmisül).

Rush for Berlin

Az eddigi Stormregion játékokhoz hasonlóan ezúttal is lesz magyar verzió, ez azonban csak a kezelőfelületre és szövegekre vonatkozik: az egységek nemzetiségüknek megfelelő nyelven fognak megszólalni.

Még ha sokan ellenszenvvel viseltetnek a második világháborús RTS dömpinggel szemben, kétségtelen, hogy a Rush for Berlin képében egy újabb gyöngyszemmel gazdagodik a hazai fejlesztésű szoftverek sora. A fejlesztés már a végéhez közeledik, május végére várható a boltok polcaira a játék, így hamarosan mindenki bevetheti magát a harcba. ■

Rush for Berlin
Rush for Berlin
A legutóbbi Rush for Berlin cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.