Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Joint Task Force sajtóbemutató

Kerti partyval és játékbemutatóval várta az európai újságírókat a Most Wanted Entertainment.

2006.07.01. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

Június utolsó két napjára kerti partyra és játékbemutatóra kaptunk invitációt a Vivendi kedves PR-osától. Az európai sajtó mintegy 30 képviselője számára tartott kétnapos rendezvény során mi pénteken tekinthettük meg az esemény apropójaként szolgáló Joint Task Force-ot, a Most Wanted Entertainment fejlesztésében készülő új stratégiai játékot.

Joint Task Force sajtóbemutató

A csütörtök este a cég főhadiszállásának kertjében telt, ahol álcahálóval fedett sátor, csinos hostessek, Túró Rudi és finom ételek várták a megjelenteket. Egyértelműen látszott, hogy az eső ellenére mindenki jól érezte magát (különös tekintettel a szintén ebben az épületben dolgozó másik fejlesztőcég névnapos munkatársára... ;-) Igen szerencsés döntésnek bizonyult amúgy a sátor beszerzése, hiszen az elmúlt napok fülledt időjárását pont ekkorra váltották fel zivatarok, melyekből az este során is kaptunk bőven ízelítőt.

Másnap reggel 10 órakor kezdődött a bemutató az újságírók második felének, így olasz és angol zsurnalisztákkal együtt láthattuk a JTF-et. (Mint kiderült mindössze három hazai lapot hívtak meg hazánkból, a másik kettőt csütörtökre, így például a GameStart képviselő ZeroCoollal csak a partyn futottunk össze.) Nyulászi Zsolt (alias Nyúl) kb. háromnegyed órában összefoglalta a JTF újdonságait, majd a bemutató közben a játékot irányító Bánki-Horváth Attilával (Macival) közösen válaszoltak az újságírók kérdéseire. No de lássuk, mire is számíthatunk az év végén (jelenlegi tervek szerint a negyedik negyedév elején) megjelenő játékban!

A Joint Task Force alapjában véve egy háborús témájú stratégiai játék, azonban a bázisépítés és erőforrásgyűjtés kihagyásával inkább a taktikai aspektusra próbáltak a fejlesztők koncentrálni. A közeli jövőben a nyugati hatalmak alkotta katonai szövetség (a címadó Joint Task Force) harcol a terroristák ellen. A játék főhőse O’Connell őrnagy, egy ex-CIA ügynök – vele és maroknyi csapatával kezdhetjük meg az első küldetést. A játék során további hősök is csatlakozhatnak hozzánk, így a későbbi küldetéseket már több hőssel – egyszerre maximum öttel – is elkezdhetjük, a kezdőcsapatot azonban mindig a program adja számunkra. Főhősünk túlélése pedig elengedhetetlen momentum a pályák sikeres teljesítéséhez.

A játékban egyetlen erőforrás található, ez pedig a pénz, melyet a küldetések és részfeladatok teljesítéséért kapunk. Ebből a pénzből vehetünk a küldetések közben új egységeket, melyeket helikopterrel vagy repülővel hoznak be hősünk kérésére. Maga a szállítás is pénzbe kerül, így nem érdemes egyesével hozni a gyalogokat: egy helikopterbe öten-hatan is beférnek. Az erősítés összeválogatása után kijelölhetjük, hová érkezzenek hősünk közelében az új egységek, majd kisvártatva meg is hozzák őket – a gyalogság látványos módon kötéllel ereszkedik le. Az utánpótlást hozó helikoptert érdemes jól megválasztott pontra hívni, hiszen ellenségeink útközben le is lőhetik. A küldetés során fel nem használt pénzt nem vihetjük át a következő pályára, tehát érdemes mindet elkölteni erősítésre.

Joint Task Force sajtóbemutató

Vegyük sorra az egységeket. Az amerikai nemzetiségű ranger erős gyalogos egység, melyet különböző extra felszereléssel láthatunk el: kézigránáttal, rakétavetővel, telepíthető és később aktiválható bombával, stb. Ezek közül egyszerre csak egyfajta lehet nála, és külön pénzbe kerülnek. A brit illetőségű kommandósoknak közelharcban vehetjük legtöbb hasznát. A mesterlövészek németek, míg az orvosok a kiadó (HD Interactive) és a fejlesztőcsapat tiszteletére hollandok vagy magyarok. A francia mérnökök zárják a JTF gyalogos egységeinek sorát. A katonák nemzetisége inkább csak színfolt a játékban, az angol verzióban mindegyik angolul fog beszélni, maximum kis akcentus lesz érezhető. (A játékból egyelőre még nem tudni, készül-e magyar verzió is, ez a kiadó döntési körébe tartozik.) Különböző járművek is a rendelkezésünkre állnak: könnyű szállítójárművek, fegyverrel felszerelt humveek, ha pedig elfoglaltunk egy leszállópályát, repülővel is hozathatunk nagyobb páncélosokat, vagy légvédelmi egységet. Behívhatunk még harci helikoptereket is – például Apache-t, és megfelelő skillek birtokában kérhetünk műholdas felderítést is. Szintén helikopterrel hozathatunk felszerelés utánpótlást is: egységeink extra fegyvereit pótolhatjuk, vagy akár le is cserélhetjük a küldetés közben. De FPS játékokhoz hasonlóan a pályákon elszórva is találhatunk fegyvereket, melyeket felvehetnek gyalogosaink.

Egységeink tapasztalati pontot gyűjtenek, melyből megfelelő mennyiség elérése után szintet is lépnek, és javulnak képességeik. Akár arra is lehetőségünk adódik, hogy a legerősebbé váló egységet a pálya végén előléptessük hőssé, így továbbvihessük őt a többi küldetésre. Hőseink amúgy is kiemelt szerepet kapnak az RPG-jellegű fejlődésben: három tulajdonságuk 3-3 lépcsőben fejleszthető a szintlépésekkor. Mi választhatjuk meg, hogy melyik tulajdonság fejlődjön: a felderítő, a célzási vagy a csapatvezetői képesség.

A járművek közvetlen irányítását is átvehetjük, ilyenkor a nyilakkal vezérelhetjük azokat. Hasznos ez például, ha tankunkat egy aknamezőn szeretnénk biztonságban keresztülvezetni, vagy helikopterünkkel az ellenséges rakéták útjából szeretnénk kitérni. Azonban nemcsak saját járműveinket, hanem akár a pályákon lévő civil teherautókat is irányíthatjuk, ha ahhoz van kedvünk.

Öt különböző helyszínen – Szomália, Bosznia, Afganisztán, Kolumbia és Irak – összesen 21 küldetés vár majd ránk egyszemélyes játékban. A pályák igen nagyméretűek, de kezdetben csak egy-egy szektor látható belőlük: ahogy teljesítjük a feladatokat, úgy válik elérhetővé a többi terület. A sajtónap során látott küldetések megfelelően érdekesek, változatosak és összetettek voltak. Míg az első, bevezető feladatban egy hajóhoz kellett eljuttatnunk embereinket, a következő pályán már jelentős szerepet kaptak a szektorok: a repülőtér elfoglalása után megjelent a folytatásban szerepet kapó újabb zóna, melyben egy stadionban lévő menekülttáborba kell két teherautónyi civilt eljuttatni, útközben pedig újabb terület is megnyílt előttünk pár ellenséges csapattal. A pályákon szinte minden tereptárgy fedezékül is szolgálhat, de vannak kijelölt – nyilakkal jelzett – helyek, melyek külön védelmet nyújtanak gyalogosaink számára. Még az épületekbe is bemehetünk: a kisebbek csak fedezékként szolgálnak, a nagyobbakban pedig harcolhatunk is.

Joint Task Force sajtóbemutató

A játékban megjelenik a média is, mégpedig kétféle módon. Egyrészt a történeti szál előremenetét segítik az alkalmanként megjelenő kis „kép a képben” videobejátszások, másrészt pedig egyfajta passzív ellenségnek is tekinthetjük a pályákon lévő TV-s közvetítőkocsikat. Ha ugyanis a közelükben végzünk hadműveletet, és például civileket is lemészárolunk, a tévések közvetítésének köszönhetően negatív megítélést kapunk. Ez pedig a feladat teljesítéséért járó pénzösszegre lehet hatással.

Multiplayer módban további két fél jelenik meg: a terroristák és a diktatúra erői, mind a saját egységeivel. Őket csak és kizárólag többszemélyes játékban irányíthatjuk. Multiban 8 játékos vehet részt, akár 4 csapatban. A pályákon lévő zászlók elfoglalása után kapjuk folyamatosan a pénzt, melyből az erősítést rendelhetjük menet közben. A boltokba kerülő változatban lesz ugyan néhány előre definiált többszemélyes mód, azonban a számtalan játékparaméter tetszés szerinti beállításával saját szájízünk szerint konfigurálhatjuk a multiplayer játékot. Megadható például, hogy bizonyos időnként mindenki kapjon adott pénzösszeget, vagy csak bizonyos pontokra rendelhessünk utánpótlást. A legérdekesebb módosító pedig az "Danger Zone" mód, melyben a pálya folyamatosan szűkül, ha pedig az épp lezárásra kerülő szektorban tartózkodtak egységeink, azoknak búcsút mondhatunk. Természetesen lehetőség lesz a beállítások elmentésére is, és meg is oszthatjuk majd azokat a többi játékossal. Mindemellett a játékhoz pályaszerkesztőt is kapunk, így a lelkes játékosok újabb pályákkal bővíthetik a kezdetben kb. 20 darabos multiplayer térképgyűjteményt. Végül a többszemélyes játékhoz tartozik a kooperatív egyszemélyes mód, melyben két játékos közösen viheti végig az egyszemélyes kampány 21 küldetését. Az első játékos gazdálkodik az erőforrásokkal, de segítségére van a csapatok irányításában a másik játékos.

A grafika látványos és aprólékos, az egységek és a terep mind részletesen kidolgozott és megfelelően változatos. A tankok például kétféle festéssel jelennek meg a játékban: zöld terepszínű és sivatagi színezéssel, pályától függően. Az időjárás változása – például az eső – elsődlegesen látványeffekt, katonáinkat nem lassítja, azonban lecsökken látótávolságuk. Komoly fizikai engine is került a játék alá, melyet tovább erősíthetünk majd egy Ageia PhysX kártya segítségével. Egységeink elhalálozáskor rongybabaként repülnek, ennek igazából jelentősége nincs, de mókásan (látványosan) néz ki, így a fejlesztők úgy döntöttek, benne maradhat a játékban. Az épületeket lerombolhatjuk, ezek látványosan esnek darabjaikra, azonban az egységekre omló falak nem tesznek kárt bennük. Tehát elsődlegesen a fizikai engine is a hangulat növelését segíti elő.

Első ránézésre egy átlagos háborús RTS-nek gondolhatná az egyszeri játékos a Joint Task Force-ot, azonban a fejlesztők a bemutatón megmutatták, hogy igyekeztek rengeteg kisebb-nagyobb újítást vinni játékukba. Ezek után igen kíváncsian várjuk a megjelenését. Új screenshotokat hétfőre ígért a Vivendi PR-osa, amint megérkeznek, megosztjuk azokat is olvasóinkkal. (Frissítés: galériánkban találhatóak a képek.) ■

Joint Task Force sajtóbemutató
Joint Task Force sajtóbemutatóJoint Task Force sajtóbemutatóJoint Task Force sajtóbemutatóJoint Task Force sajtóbemutatóJoint Task Force sajtóbemutató
Joint Task Force
A legutóbbi Joint Task Force cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Zup
Zup 2006.07.04. 21:51
Huu, ilyen csajokhoz én is elmentem volna. Miért nem hívtatok? :-D:-((
cikkajánló

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.

Ernest Cline: Armada [könyv]

Egy olyan erős kezdés után, mint a Ready Player One, nagyon nehéz újra megugrani a szintet. Ernest Cline-nak sikerült.