Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Shadowgrounds

Hamarosan a hazai boltokban is elérhető lesz eme hangulatos akciójáték.

2006.10.28. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Kedves Hölgyeim és Uraim! Amennyiben Önök is ellenállhatatlan késztetést éreznek eme bűzös sárgolyó elhagyására, hogy új életet kezdjenek a Naprendszer valamely másik planétáját, kérem ne tegyék! Hiszen igaz, hogy valamely másik bolygón szépen süt a nap, az űrtechnika segítségével lakhatóvá tett bolygók minden kényelmet megadnak Önöknek, de számos probléma merülhet fel ott-tartózkodásuk alatt. Első momentumként azt a szösszenetet emelném ki, mely szerint Önök reggeli, ebéd, avagy éppen vacsora formátumban szolgálhatnak ízletes falatokkal a különféle bolygókon lakó rémesebbnél rémesebb űrlények számára. Igen, jól hallották, az élet a végeken roppant nehéz. Ön csak éldegél békésen, elmegy a közértbe, hazaérvén megebédel, kimegy a kertbe, és ott máris ízes cafatokra tépi önt egy nyálát bőszen csorgató szörnyeteg.

Shadowgrounds

Akár a fenti bevezetővel is indulhatna a finn Frozenbyte Shadowgrounds játéka, amely egy igen régi alapokra épülő felülnézetes akciójáték. Magyarán szólva előre-hátra-jobbra-balra kacsázós, tömeghentelős szoftverszerű produktum, amelyben az üdvösséget a sötétből előtűnő monszták mielőbbi gyors likvidálása jelenti. A történetet fentebb ha nem is vázoltam fel, de legalábbis erősen céloztam rá: a helyszín egy frissen kolonizált bolygó, az időpont a XXII. század közepe, a főhős pedig egy mit sem sejtő ifjú titán, illetve a százfogú szörny. Bár a sztori a játék előrehaladtával némileg érdekesebbé válik, az elején szinte ásítoztam, annyira elcsépelt a „bázison elkezdenek fogyni az emberkék, és helyettük módfelett fura lények tűnnek elő a semmiből” c. népi mese. Mindezt viszont maximálisan ellensúlyozza maga a játékmenet, amely csöppet sem mondható unalmasnak, illetve a hangulat, amely főként akkor generálódik, mikor a sötétből nagy hirtelen mindenféle undormányok egész serege tűnik elő.

A Shadowgrounds ugyanis, mint arra fentebb már utaltam, alapvetően nem szól másról, mint a kisebb-nagyobb hullámokban érkező szörnyek mészárlásáról, és a menekülésről egy olyan bolygón, amit hirtelen elözönlöttek a határozottan nem földi eredetű létformák. Kezdetben a bázisokon illetve a szabadban fogunk kalandozni – ez utóbbi helyszínen a hangulat fokozása érdekében általában esik az eső, és mellé még villámlik is. A játék egy késői szakaszában magára az idegen hajóra is eljutunk, ahol tovább folytathatjuk az „én fegyverem nagyobb mint a tiéd” örökbecsű igazságra épülő nagy likvidálósdit. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy találjuk meg az egyre erősebb fegyvereket, illetve értelemszerűen ezzel szinkronban egyre több, és erősebb ellenfél jön ellenünk. A hasonló mérsékelt agyi igénybevételt sejtető játékok íratlan szabálya szerint a Shadowgroundsban is minden egyes pálya – ezekből 15 található összesen – végén egy-egy főszörnyet kell miszlikbe aprítanunk a továbbjutáshoz. Előrehaladásunk során karakterünket nem, fegyvereinket viszont annál inkább fejleszthetjük, legyen szó nagyobb tűzerőről, tárról, avagy éppen tűzgyorsaságról. A játék élvezeti értékéhez a sötétség, mint hangulatteremtő eszköz nagymértékben hozzájárul, ugyanis a sötétség mindenhol jelen van, ez ellen csupán egy nyamvadt kis „zseb”-lámpával védekezhetünk. Kezdetben a lehető legkisebb, pókszerű lényeg elkergetésére maga a lámpa is elég, legalábbis a fénycsóvából elmenekülnek a rosszarcú idegenek. A későbbiekben efféle üdvözítő hatást nem érhetünk el duracellen edzett kicsiny kézi készülékünkkel, akkor már az is módfelett örömteli lesz, hogy a teljes sötétségben némi fényt csiholhatunk, és látjuk, hogy pontosan mi is pályázik az á la natúre püspökfalatunkra. Ahogy haladunk előre, úgy fogunk újabb és újabb NPC-kkel találkozni, akik közül néhányan egészen sokáig kitartanak mellettünk, mások viszont rögtönzött natúr-szeletként funkcionálnak.

Shadowgrounds

A játékmenetben viszonylag üdítő változatosságot képeznek azok a részek, amikor célunk nem eljutni valahová, hanem egy adott terület megvédése, amelyhez különféle ágyúkat is telepíthetünk. Ezen felül azonban apróbb kivételektől eltekintve marad a hent, a hent, és végezetül meglepetésvendégként a hent, a hol hordákban özönlő, hol pedig mindössze pár darabonként felbukkanó monszták darálása. A játékmenetnek nem is az a legnagyobb hibája, hogy az ember egy idő után elkezd ráunni erre a finoman szólva sem túlzottan szofisztikált menetrendre, hanem az, hogy sok az üresjárat, mikor követünk valakit, avagy várjuk egy nagy halom szörny nyakunkba öntését. A feszültség fokozása néhol egészen kiválóan megvalósul, néhol viszont csapnivaló a koreográfia, ami nem válik a játék előnyére.

A grafika, mint olyan, jól illeszkedik a Shadowgrounds stílusához: nem egy mesteri vizualitást prezentáló műremek, de mindenképpen stílusos. A fényeffektek egészen pofásak, akárcsak a fény-árnyék játék, ami persze el is várható egy olyan játéktól, amely nagymértékben épít a sötétségre, félhomályra. A fentiektől függetlenül, szigorúan nézve, nem túlzottan részletgazdag textúrákkal, viszont pixer shaderrel alaposan teleszórt szörnyekkel harcolhatunk egy szintén nem túlzottan szemet gyönyörködtető terepen. Összességében elmegy, na. A hangokról viszont sok jót nem lehet elmondani: vérfagyasztó üvöltéseket és zörejeket nemigen hallani, inkább átlagos az egész.

Shadowgrounds

A Shadowgrounds kétségtelenül nem a 2006-os év leginnovatívabb játéka, azonban eredendően nem is akar az lenni. Ódon, a PC-s piacról mára már szinte kihalt kategóriát éleszt fel, visz tovább, amellyel egy darabig egészen jól elszórakozhat az ember fia/lánya/borja. Meglehet, számos hibája van, azonban ezek nagy részét ellensúlyozni tudja az az érzés, ami akkor tölt el minket, amikor a sötétben szörnyhullák halmain gázolunk át, a lámpánk majdnem lemerült, a lőszerünk is fogyóban, és minden oldalról körülvettek a monszták... ■

ShadowgroundsShadowgroundsShadowgrounds

értékelés

Shadowgrounds

Pozitívumok
  • Általában kellően hangulatos
  • Pofás effektek
  • Hiánypótló alkotás
Negatívumok
  • Unalmassá válhat
  • A grafika számos sebből vérzik
  • Néhol borzalmas átvezető jelenetek
Minimális rendszerigény: Windows XP/2000, 1,5 GHz-es processzor, 384 MB RAM, GeForce 4 Ti 4200/ATI Radeon 9000 vagy jobb videokártya (GeForce 4 MX-en nem
Ajánlott konfiguráció: 2 GHz-es processzor, 512 MB RAM, GeForce FX 5900 Ultra/ATI Radeon 9500 PRO vagy jobb videokártya, gamepad a co-op játékhoz
7,0
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 8
Shadowgrounds
A legutóbbi Shadowgrounds cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?