Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

World of Warcraft: The Burning Crusade

Januárban jön a kiegészítő, addig is a béta alapján szemügyre vettük, mire is számíthatunk!

2006.11.14. 00:00 | szerző: LeMon | Előzetes

A napokban kapott ismét új – immáron véglegesnek tekinthető – megjelenési dátumot a World of Warcraft kiegészítője, a The Burning Crusade. A méltán várt játék béta tesztelései még javában folynak, és ha valahol őszinték akarunk lenni, akkor jobbat tesz neki a januárra halasztott megjelenés. A Blizzard ezúttal szerencsére nem rendelt el semmiféle hírzárlatot új játékával kapcsolatban, így elég sok érdekes info kerül napvilágra nap mint nap. Csupán arra kértek mindenkit, hogy a félkész állapotú helyszíneket, küldetéseket, karaktereket ne terjesztgessék feleslegesen. De azt nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy rendkívül átgondolt és összetett kiegészítőt fogunk kapni kedvenc online játékunkhoz, sok humorral és újdonsággal.

World of Warcraft: The Burning Crusade

Gondolom, arról már minden komolyabb WarCraft rajongó tud, hogy melyek lesznek a kiegészítő legfontosabb újításai. Sőt, talán még azok is, akik még számítógépet sem láttak életükben. A két új faj, a Blood Elf és a Draenei körül épp annyi vita volt WoW közösségekben, mint a választható kasztjaikról. Sokaknak szúrta a szemét, hogy miért szövetkeznek elfek a Hordával, s hogy mit keres egy velejéig gonosz eredarhoz hasonló faj a Szövetség oldalán. Továbbá az sem volt világos mindenkinek, hogy egy korrupt Horda párti faj miért lehet paladin, egy szent lovag. Nos, a Blizzard felkészült ezekre a kérésekre és támadásokra, és olyan válaszokat adott a problémákra, melyekről már jó ideje mindenki csak múlt időben beszél. Az eredar és draenei fajok közös őstől származnak, ezért a hasonlóság. De szerencsére az utóbbi lények nem a rossz utat választották. Ők Exodar nevű hajójukkal zuhantak Azeroth világába, és csatlakoztak a jók szövetségéhez. A vér elfek ősei hajdanán egy mágiával foglalkozó kis elit csoportja volt az éj-elfeknek. A kis népcsoport aztán átvándorolt Kalimdorból a keletei sziget északi partjaihoz. Ők lettek a High Elfek. De aztán fővárosukat megfertőzte az Arthas herceg által vezetett élőhalott sereg a Harmadik Háború idején. Belőlük lettek a Blood Elfek, s Illidan ígéretei miatt nagy részük az Outlandre vándorolt, több mágikus erőforrást remélve. S az hogy egy Blood Elf lehet paladin (hordás nevén Blood Knight) igazából annyira furcsa, mint ahogy egy Undead lehet pap. Viszont az Alliance is kapott sámánt, s ha úgy vesszük, mindkét oldal elkötelezettjei játszhatnak új kaszttal is!

Érdekes lesz az új mesterség, az ékszerész is. Kibányászott fémekből és kövekből tudunk majd végre gyűrűket, nyakláncokat és mindenféle szobrocskákat gyártani. Egyelőre úgy néz ki a dolog, hogy igazán csak alacsony szinten hasznosak a receptek, de biztos gyárthatunk majd később olyan ékszereket is, melyek lesznek olyan jó minőségűek, mint lootolható társaik. A kis szobrocskák pedig a földre dobva hasznos varázslatokkal látnak el minket, mint például gyógyítás. A zöld nevű ércekből pedig újabb hasznos köveket, érceket tudunk majd kinyerni. Természetesen minden mesterség kap majd egy csomó új gyártható cuccot is, mint ahogy a kasztok is kapnak új talenteket és varázslatokat a 70-es szintig. A szintezésről annyit kell tudni, hogy 60 fölött csak Outlanden tudunk tapasztalati pontokat gyűjtögetni. Ami tulajdonképpen azért is jó, mert a megmaradt azerothi küldetések után 60-as szinten továbbra is XP helyett pénzt tudunk kapni.

World of Warcraft: The Burning Crusade

Az új helyszínek hangulata parádésra sikeredett! Összesen 11 új külső kalandteret kapunk, ebből 2-2 az új kasztok kezdő pályái, 7 termetes rész pedig Outlandhez tartozik. A koncept rajzolóknak sikerül megint olyan mesés helyszíneket megálmodniuk, melyek minden játékost biztosan magukkal ragadnak. A Draenei kezdő helyszíne, Azuremyst Isle a Night elfek Teldrassil szigete alatt található. Jellegzetes türkiz zöldes színbe öltözik a táj, égből hullott rózsaszín, óriás kövekkel, s földbe csapódó villámokkal. Fővárosuk, Exodar szintén rózsaszín és lilás fényárban úszik, de mégsem Barbie World. Az egésznek van egy kis Star Trek hangulata a hologram szörnyektől, az áttetsző üveg hidaktól és a szikrázó kövektől. A vér elfeknél inkább a világosabb zöld, valamint a piros és narancssárga árnyalatai dominálnak. A fajra jellemző nárcisztikusság erősen visszaköszön építészetükben. Fővárosukban, Silvermoonban minden sarokban ott díszeleg egy égig érő snájdig elf férfi vagy egy nádszál elf menyecske aranyszobra.

A másik két alacsony szintű helyszínről nem írnék semmit, azt fedezze fel mindenki magának. Szemet gyönyörködtető, az a nagy igazság. Outland területei közül talán az első, Hellfire Peninsula az ami kicsit szegényesen van díszítve. A későbbiekben, Zangarmars mocsarai közt viszontláthatjuk a WarCraft 2 kiegészítőben megcsodált óriás gomba fákat. Terokkar erdei közt bújik meg a semleges város (itt nincs PvP) Shattrath, ami a készítők állítása szerint Draenei város, de szerintünk inkább a Protoss (StarCraft) kultúra hagyatéka. Nagrand vidéke ismét felfrissülés a szemnek és a léleknek, igazi élmény lesz az élénkzöld, mediterrán hangulatú fái és hegyei közt repkedni. Blade's Edges Mountains, ahogy nevéből is lehet következtetni szúrós kis hely lesz. Netherstorm pedig környezetvédelmi területté volt nyilvánítva, vagyis még zárt volt mikor arra jártunk. Shadowmoon Valley úgyszintén. Sajnos ebből kifolyólag a repülő hátast sem tudtuk még kipróbálni, mivel az utóbbi területen lehet csak hozzá jutni.

World of Warcraft: The Burning Crusade

Természetesen az új tájakkal nem csak a játék flórája hanem faunája is gazdagabb lett. Számos új faj (beast) várja hogy egy lelkes vadász befogja őket. Ilyen család például a rojtos szárnyú sárkánysólyom (Dragonhawk), a négylábú, de kezetlen droideka predátor (Ravangers), a csápos, repülő ráják (Sporebats), naga szerű óriáskígyók (Serpents), és még megannyi fura teremtmény. Némelyik lény új képességgel is rendelkezik, pl. az óriáskígyók mérget köpnek, a Dragonhawk tüzet okád. Utóbbi faj hátránya egyébként, hogy elég termetes és magasan repked, éppen ezért soha nem látunk tőle. Számomra még mindig a disznaj a nyerő.

Említésre méltóak az új zóna- és aláfestő zenék. Ismét sikerült a zeneszerző csapatnak olyat alkotni, mellyel nagyot dobnak a játék hangulatán. A főcímzenét is kicsit felturbózták, főként a vér elfek fővárosának, Silvermoon fantasztikus témájával. A Draenei dallamok pedig olyanok mintha valami kiadatlan Peter Gabriel filmzenét hallgatnék.

World of Warcraft: The Burning Crusade

Még 2 hónap van hátra a megjelenésig, és biztos vagyok benne, hogy ez idő alatt sokat fog változni a játék. S amint lesz valami gyökeres változtatás, beszámolunk róla. Addig is kitartás, és mindenki gyúrja tökéletesre a talent fáját! ■

World of Warcraft: The Burning CrusadeWorld of Warcraft: The Burning CrusadeWorld of Warcraft: The Burning CrusadeWorld of Warcraft: The Burning Crusade
World of Warcraft: The Burning Crusade
A legutóbbi World of Warcraft: The Burning Crusade cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Devil8
Devil8 2007.07.08. 08:30
naon király:-D
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.