Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Guild Wars Nightfall

Hősök, két új karakterosztály, egy új kontinens - továbbra is havidíjmentesen az ArenaNet MMO játékában.

2006.12.13. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

A neten játszani jó. Jó játszani az össznépileg oly' sokszor csupán lövöldözősnek minősített játékokkal, továbbá stratégiákkal, szimulátorokkal, illetve sokak szerint a különféle kártyajátékokkal is. A fentieken kívül emberek tízmilliói játszanak a változatosabbnál-változatosabb MMORPG-kkel, amelyekben megadatik a lehetőség, hogy jó jediként megmentsük a királylányokat a gaz sárkány karmai közül, avagy gonosz varázslóként nem túlzottan etikus módon erőszakot tegyünk rajtuk. Lehetünk óriásrobotok vagy jópofa plüssfigurák, orkok avagy Barbie-babák, a választás csak rajtunk áll, hogy az ezernyi MMORPG közül melyiket választjuk több száz, avagy több ezer óra sokak szerint teljességgel értelmetlen eltöltésére. Régiónkban a tartalom és a stílus mellett jelentékenyen nyom a latba az adott szoftveripari produktum ára, hiszen nem mindegy, hogy egy játékért havonta tíz korsó sör árát kell kifizetnünk, avagy teljességgel ingyen játszhatunk vele egészen az idők és számítógépünk végezetéig.

Guild Wars Nightfall

A fent említett, a megvásárlás után ingyenes, professzionális MMORPG-k szélesnek nem mondható tárházát erősítené a Guild Wars is, ha a szóban forgó, s jelen cikk alanyát képező játék valójában nem CORPG lenne. A szinte karitatívnak is mondható koncepció értelmében a játék ingyenes, viszont a szokottnál sűrűbben, mintegy félévente érkeznek az újabb kiegészítők, amelyek megvásárlása nem kötelező, azonban tudjuk: aki kimarad, az lemarad. Ennek a folyamatnak a következő állomásaként a tavaszi Factions után nemrégiben megjelent a Guild Wars újabb folytatása, a Nightfall, amelyben a teljességgel havidíjmentes CORPG igazán baráti tartalmat kínál, baráti áron.

Ugyan már a második fejezetet, a Factionst is előszeretettel becézték "kiegészítőnek", és igaz, hogy az új epizódok ára is a hagyományos kiegészítőket idézi, azonban a tartalom mind a Factions, mint pedig a Nightfall esetében a teljes árú játékokat idézi. Hatalmas bejárható területek, új kasztok, új ellenfelek, és természetesen új történet dukál a Nightfallhoz is, amelyeket az utolsó pontig meg is kapunk, de vegyünk csak mindent szépen sorjában.

Guild Wars Nightfall

Mint új, bejárandó területet, Elona kontinensét kapjuk meg, amelynek desingja nagymértékben merít ihletet az ókori Egyiptom kultúrájából és éghajlati viszonyaiból, kiegészítve mindezt egyéb afrikai motívumokkal. Így tehát kalandozásaink során ipari mennyiségben találkozhatunk ősi szobrokkal, esőerdőkkel, kedélyes, napsütötte tengerpartokkal, sivatagokkal, és természetesen a tájhoz illő új, borzalmasabbnál is borzalmasabb ellenfelekkel. A fentieken kívül kapunk még két újabb kasztot, hősöket, illetve új tárgyakat valamint képességeket a régebbi kasztok számára, egyszóval mindent, mi szem-szájnak ingere.

A sokak által epekedve várt két kaszt, a dervish és a paragon kellően kiegyensúlyozott lett, igaz, némileg összetettebbek, mint az eddigi kasztok többsége. A dervish egy konszolidált kis csuklyát viselő, konszolidáltnak nem mondható, gigászi kaszával rohangáló kaszt, amely a közelharcra specializálódott. Ennek folyományaként képességeinek többsége is vagy megnöveli az erejét, gyorsaságát vagy ellenállását, vagy pedig különféle bónusz sebzést biztosít egy, avagy több találat erejéig. Ezzel ellentétben a paragon egy távolsági harcra szakosodott karakter, amely az ellent főként hajítódárdával irtja, és ezzel szinkronban különféle bónuszokkal hathat csapattársaira – egyszóval igazi támogató karakter. Ahogy az már a Factions érkezésekor is megnyilvánult, most is minden rendű és rangú játékos azonnal rávetette magát a két új karakterre, melynek folyományaként Elona földjét ellepték a dervishek – ugyanis egyelőre ezen harcos karakterosztály bizonyult népszerűbbnek.

Guild Wars Nightfall

A maximálisan elérhető húszas szintlimit nem változott a Nightfall megérkeztével sem, amely lassacskán kezd erősen szűkössé válni. Igaz ugyan, hogy a Guild Wars nem arra a fajta tápolásra megy rá, mint amire példának okáért a World of Warcraft, hiszen a fő szempont a különféle különleges fegyverek, páncélok és egyéb nyalánkságok megszerzése, netán egész szettek összeállítása. Mégis, én személy szerint például igényelném a maximális szinthatár feljebb állítását, lévén a huszadik szint, még ha nem is egykettőre elérhető, azért korántsem tart ki olyan sokáig, hogy elérése után a lelkesedés ne lanyhuljon egy kicsit.

A Nightfall újdonságainak tárházát növeli a már említett hősök bevezetése is, akik voltaképpen az eddigi, a legtöbb városban szabadon kiválasztható gépi segítőket helyettesítik. A gépi segítőket csupán felbérelte az ember fia-borja, ha nem talált megfelelő szintű másik játékost az adott misszióhoz, és annak teljesítése után el is hagyta őket. A hősök ezzel ellentétben addig maradnak a csapatban, amíg ki nem rakjuk őket. Bár továbbra is főként az MI irányítja őket, beállíthatjuk viselkedésüket, fegyverzetüket, felszerelésüket, sőt, a képességeiket is – igaz, a páncélzatukat nem módosíthatjuk. Amint fő karakterünk szintet lép, úgy a csapatban lévő összes hős is, és képességpontjaikat ugyanúgy oszthatjuk el, mint saját karakterünk esetében.

Guild Wars Nightfall

A Guild Wars továbbra is megtartotta azt az igen szimpatikus vonását, mely szerint atombiztos csapatok, illetve képesség-összeállítások nincsenek: megfelelő képességek kellenek a megfelelő missziókhoz, amiket így igen sűrűn váltogathatunk.

A történet, mint olyan, több értékkel bír, mintsem hogy pusztán funkcionálisnak nevezzük, azonban aligha akad olyan játékos, aki idegességében és kíváncsiságában tövig rágná a körmeit. Alapjaiban véve most is jön egy módfelett gonosz, nagyra törő személy, aki egy roppant gonosz, és nonpluszultraként ősi gonoszt akar a világra szabadítani. Ugyan ennek a történeti alapnak az erőltetettsége a Született feleségek rosszabb epizódjait idézi, egyrészt szódával elmegy, másrészt pedig aki izgalmas történetet akar átélni, az játsszon egyjátékos módra fókuszáló RPG-vel.

Guild Wars Nightfall

A pozitívumok mellett természetesen árnyoldallal is rendelkezik a Nightfall. Ilyen például az a momentum, melynek értelmében továbbra sincs megfelelően megoldva a játékosok közti kereskedelem, nincsenek aukciós-házak, hanem csupán egy adott városban a chat-ablakba írhatjuk be szép nagybetűkkel, hogy mit is akarunk eladni és mennyiért. A missziókhoz szükséges csapatokba kerülés szintén ezt a meglehetősen kaotikus módszert teszi kötelezővé, azaz tíz másodpercenként beírhatjuk a városban tartózkodó játékosoknak, hogy melyik misszióhoz is keresünk embereket, és hány hely van még. Remélem, a következő kiegészítőben már orvosolják ezeket az igazán elemi problémákat is, lévén a jelenlegi helyzet távol esik attól, hogy üdvözítőnek nevezhessük.

A grafika maradt a régiben, mindössze pár apró csiszolást végeztek a motoron, kitoldották azt pár effekttel, ami nem is baj, hiszen a Nightfall által prezentált látványvilág megállja helyét napjaink MMORPG-i között, sőt, jelentős részüket túl is szárnyalja. Számos rendkívül hangulatos helyszínt teremtettek a pályatervezők, legyen szó kies sivatagokról, avagy éppen őserdőkről – néhol szabályosan a Karib tenger kalózai egyik epizódjában éreztem magam a varázslatos környezet miatt. A szinkronhangok, illetve a különféle hangeffektek bár nem kiemelkedők, különösebben nem is rosszak, a zenei aláfestés pedig kifejezetten klasszisra sikerült.

Guild Wars Nightfall

Ha nem is annak szánták, kétségkívül egy kellemes karácsonyi ajándékra emlékeztet a Nightfall. Rengeteg újítást tartalmaz, hosszú időre leköti az embert, és biztosít kellemes szórakozást, ezen felül igencsak baráti áron került a boltok polcaira. Kapunk két új karakterosztályt, egy új kontinenst, és havidíjat továbbra sem kell fizetnünk – hát kell ennél több? ■

értékelés

Guild Wars Nightfall

Pozitívumok
  • Új földrész
  • Két új karakterosztály
  • Rengeteg új küldetés
  • Új képességek
  • Továbbra is gyönyörű grafika
Negatívumok
  • Árucsere nehézségei
  • Kissé bárgyú történet
  • Számos apró, de bosszantó hiba megmaradt
8,5
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 8
Guild Wars Nightfall
A legutóbbi Guild Wars Nightfall cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?