Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Crackdown (Xbox 360)

A GTA egyik alkotója új csapatával a Microsoft újgenerációs konzoljára készített egy jól sikerült GTA-klónt.

2007.04.03. 00:00 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

A Grand Theft Auto sorozat a folyamatos támadások ellenére (vagy épp azok miatt) folyamatosan növekvő népszerűséget könyvelhet el, különösen az autórablást és vérengzést 3D környezetbe helyező harmadik epizód óta. Így aztán nem véletlen, hogy mindenki szeretné a játéktípus kedveltségét minél inkább kihasználni, és sorozatban készülnek a folytatások, no meg a különböző klónok. Az utóbbi kategória legújabb darabja a Microsoft újgenerációs konzoljára jelent meg nemrégiben.

Crackdown (Xbox 360)

A Crackdown fejlesztéséért a skót Realtime Worlds csapat a felelős, melynek alapítója David Jones, aki annak idején a DMA Design csapat alapításában is társ volt. Ez pedig mindjárt meg is magyarázza a játék alapjait, hiszen Jones volt az egyik kulcsember az egész GTA franchise mögött. Új játéka alapvetően a neves előd hagyományait követi, azonban telepakolták számos új elemmel, melyek egyedivé teszik a Crackdownt a konkurensek között. Ilyennek tekinthetők például karakterünk speciális tulajdonságai vagy a játék alaphangulatát megadó rajzfilmszerű grafika.

A játékteret három plusz egy sziget alkotja, ezek együtt alkotják Pacific City-t. A plusz egy az ügynökség központja, főhősünk innen indul, hiszen egy rendfenntartó szerepét osztják ránk. A három további szigeten egy-egy bűnbanda (Los Muertos, Volk és Shai-Gen) csoportjait kell felszámolnunk a játék során. Az egész terület szabadon bejárható, gyalogosan, vagy a sofőr kirángatása után egy tetszőleges autóval mászkálhatunk fel-alá. Az elsődleges feladatunk, azaz a különböző bandákkal való leszámolás mellett rengeteg különböző mellékküldetésbe vághatunk bele. Ezek kiindulási helyét színes fénycsóvák jelzik a pályákon. Belekezdhetünk autós száguldásba ellenőrző pontok mentén, vagy a háztetőkön ugrálva szaladhatunk végig a hasonló fénycsóvák által kijelölt pontokon, mindezt a meghatározott időkorláton belül.

Crackdown (Xbox 360)

Az egyes szigeteken 7-7 banda vár ránk, és a kötelező feladat gyakorlatilag ezek vezetőinek eliminálása. Persze ezt nem ússzuk meg egykönnyen, a hozzájuk vezető út tele van az embereikkel, akikbe sokszor több tárnyi lövedéket kell beleeresztenünk, hogy a végén még több lövéssel leteríthessük a főnököt. A hét banditacsoport mellett meg az utcák is tele vannak a bűnszövetkezetek képviselőivel, így mindig akad kit irtanunk. Az utcákon azonban segítségünkre jönnek néha az ügynökség emberei is, így egy fokkal ott könnyebb a dolgunk. Történet mindehhez nem sok van, a rosszakkal szinte bármilyen sorrendben leszámolhatunk (persze csak miután rátaláltunk egy-egy csoport búvóhelyére). Ugyan kapunk mindenkiről jelentést a központból, de ezek megnézése nélkül is ugyanaz a feladat: öljük meg a vezetőket. Persze célszerű a három szigeten egymás után végigmenni, mert a nehézségi szint növekszik, de ha mazochisták vagyunk, nem kell betartanunk a sorrendet.

Ügynökünk képességei azok használata során folyamatosan javulnak, fejlődnek. Összesen öt ilyen képesség van: ügyesség, erőnlét, járművezetés, lőfegyverek, robbanóanyagok. Fejlesztésükhöz egyrészt használnunk kell a képességeket (tehát például minél többet lövöldözni vagy ugrálni), de különböző helyeken fellelhető gömbök segítségével is javíthatunk rajtuk. Ügyességünk fejlődésével egyre magasabbra fogunk tudni ugrani. Ez igen hasznos a város bejárása során: sokszor sokkal gyorsabban juthatunk el a háztetőkön végigugrándozva a célponthoz, mintha mindezt az utcákon tennénk. Az erőnlét a pályákon mindenfelé található tárgyak hajítgatását segíti, legerősebb állapotunkban akár autókat is hajíthatunk ellenségeinkre. A járművezetés az autók irányíthatóságán javít, a lőfegyverek képesség javulásával pontosabban fogunk célozni, a robbantást mesteri fokozatra fejlesztve pedig bombáink hatóköre nő meg jelentősen.

Crackdown (Xbox 360)

Grafikáját tekintve rajzfilmszerű, cel-shaded megjelenítést használó programmal van dolgunk. És ez tökéletes atmoszférát ad a játéknak. 1280*720 pixeles felbontásban pedig igazán részletes is mindez. Zenét az autókba beszállva hallhatunk, rengeteg licencelt zeneszámot tartalmaz a játék, különböző stílusokból. Például hallhatjuk a Total Overdose-ból már megismert Control Machete mexikói hip-hop számait, de több dal került a játékba Amon Tobintól, a Molotovtól, Daniel Lenztől, DJ Krushtól, stb.. Az Xbox 360 történetében pedig ez a második játék, mely teljes magyar verzióban jelent meg, beleértve a szinkront is. Ennek köszönhetően szélesebb közönség számára válik teljes mértékben élvezhetővé az akció. Az irányítás viszonylag hamar elsajátítható, egyetlen idegesítő momentum talán, hogy a célpont befogásakor miután valakit megöltünk, és ismét megnyomjuk a célpont gombot, a holttestet rögzíti a program, arrébb kell mozgatnunk a célkeresztet, hogy a másik mellette álló embert támadhassuk.

A Crackdown egy jól sikerült GTA-klón, látványos grafikájával, ügynökünk speciális képességeivel és a nyitott játékmenetével hosszú időre leköti a játékost. Mivel nem sok ilyen van az Xbox 360-ra, a stílus kedvelőinek mindenképpen jó választás, azonban a rendelkezésre álló rövid tesztelési időszak alatt arról nem tudtam megbizonyosodni, hogy hosszú távú játékélményt biztosítana, újrajátszhatóság tekintetében nem tűnt annyira magával ragadónak, hogy a 21 főellenséggel való leszámolás után valaki elölről kezdené a játékot... ■

Crackdown (Xbox 360)
Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)Crackdown (Xbox 360)

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.