Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Resident Evil 4

A túlélő-horror sorozat újabb epizódja jelent meg PC-re.

2007.04.10. 00:00 | szerző: Corsten | Ismertető/teszt

A túlélő-horror műfaja mindig csak konzolon hódított igazán. PC-n valójában csak két név tartja rettegésben a rettegni vágyókat, és csak néha-néha esik be egy új kihívó, mint például a 2005-ös Cold Fear. A két etalon pedig nem más, mint a Silent Hill és a Resident Evil, melyek töretlenül tartja vezető pozíciójukat. Ez utóbbihoz érkezett meg nemrég a negyedik felvonás, melynek kapcsán vegyes érzelmek kavarognak bennem.

Resident Evil 4

A harmadik rész megjelenése óta már jó pár év eltelt, ezért jó néhány komoly, a játékmenetet is érintő változtatást kellett eszközölni. Az egyik legszembetűnőbb újítás talán, hogy végre valahára eltűnt a kamera kötött pozíciója. Aki esetleg nem találkozott az előző résszel, annak mondanám, hogy ott még az volt a szokás, hogy a kamerát felnyomták a szoba sarkába, és gyakorlatilag kívülállóként nézve idéztünk elő alapvető elváltozásokat a zombik anatómiai felépítésében. A negyedik részben már a kamera lekerült a főhős mögé, így azért jelentősen nőtt a félelemérzet is, hiszen így most már nem látjuk azt, ami mögöttünk van, ellentétben például a harmadik résszel. A másik szembetűnő újítás az ellenfeleket érinti, lévén a hőn’ szeretett élőhalott barátaink eltűntek. Helyettük kaptunk egy hadseregnyi feldühödött, meglehetősen sajátos normák szerint élő paraszt armadát. Akik nem halottak (ellentétben a korábbiakkal), de legalább anyanyelvi szinten képesek kommunikálni a kaszával, amit leginkább szerény személyünk piciny szívecskéjében akarnak tudni, nyilván halovány sikerrel, hehe.

Az új részhez természetesen új sztori is dukál. A készítők egy meglehetősen közhelyszagú történetet alkottak meg, de ugye ez a játék sohasem a hollywoodi csavarokról és meglepetésekről szólt. A sztori szerint az Umbrella felszámolásra került. Az amerikai elnök lányát elrabolták, és egy kiképzett szuperzsarut küldtek a jó borok hazájába, hogy próbálja meg a lehetetlent, és mentse ki egy francia csoport markából Ashley-t.

Resident Evil 4

A játék színtereit tekintve leginkább sajnos a világos helyszínek dominálnak, így véleményem szerint kissé agyoncsapták a hangulatot, s így a zseblámpát letuszkolhatjuk az első szembejövő torkán. Leginkább vidéki falvak, illetve erdők lankáin fogunk tenni a világbékéért, így az egész játékot átlengi egy különös, borongós hangulat. Azt hiszem, a legjobb szó talán a nyomasztó. Az első része a játéknak, ami maximálisan hozza a Resident Evil hangulatot, így a közepes grafikai megjelenítés ellenére a körítéssel meg voltam elégedve. Nézzük akkor, mit sikerült alkotni vizuális szempontból!

A játékért felelős engine már igen koros, és ez meg is látszik a végeredményen. Leginkább az átlagos, esetenként pedig az átlagon aluli jelzővel illethető. Különleges effektusokat ne is keressünk, a fejlesztők megelégedtek az átlagos grafikai megjelenítéssel. Azért nem kell kétségbe esni, a helyzet korántsem olyan rossz, hiszen amit lehetett, azt kihozták az engine-ből, a nagyon jól eltalált hangulat miatt pedig ez pont elég is lesz. A karakterek kidolgozottsága helyenként csapnivaló, máshol pedig egészen rendkívüli. Ez a furcsa kettősség egyébként a játék majd összes paraméterét átlengi, de erről később.

Resident Evil 4

A hanghatások területén már egy kicsit jobban teljesít a program. A szinkronszínészeket ismét egész jól eltalálták, bár a „nyálgép” főhőssel valahogy nehéz volt megbarátkoznom. A környezeti zajok, és a sejtelmes zenék pedig tovább fokozzák a hangulatot.

A mesterséges (un)intelligencia néhol egészen eredeti ötletekkel próbált előfurakodni, aztán szomorúan vettem tudomásul, hogy igazából nem is annyira okosak az ellenfelek, mint inkább szkripteltek. Amivel olyan túl sok baj nem is lenne, de ha valaki esetleg később arra vetemedne, hogy újrajátssza a programot (amit azért kétlek), akkor túl sok meglepetésben nem lesz része.

Resident Evil 4

Ez idáig mind szép és jó, de akkor hol itt a baj? Bizonyára lepislantottatok már a végső értékelő boxra, és ha már ott jártok, vessetek egy pillantást a játékélményre is. Na igen, a játékélmény... Mindenekelőtt érdemes megemlíteni azt, hogy a játék bizony pokoli nehézre sikeredett. Megint. Kezdő szinten még nincs nagy baj, de normál fokozaton már hirtelen fele annyi golyót kell beosztanunk. A derék parasztok meg csak jönnek, jönnek, nekünk pedig a végére nem marad más, mint a jó öreg „bicska”, de ez egyenlő az öngyilkossággal, lévén ezzel képtelenség elbánni egyszerre kettőnél több ellenféllel. Szerencsére a dinamikus – mondom dinamikus –, környezetnek köszönhetően általában egyetlen golyó kilövése nélkül is megoldható egy-két szituáció.

Ok, még ezzel sincs baj. Mégis akkor mi a frász ronthatja le ennyire az összképet? Mi az, amin tíz konzolos átiratból kilenc megbukik? A port minősége. Hát, igen. Egy kicsit pofátlannak érzem azt, ami ezzel kapcsolatban történt (még jó, hogy a játék nem teljes árú termékként került forgalomba). Az egyik számomra megemészthetetlen tény, hogy PC-s játék ellenére nincs egér a programban! A kissé puritán menüben végig a jó öreg klaviatúrát kell koptatni. Finom beállításokat ne is keressünk, egyedül a felbontáson állíthatunk, spártai egyszerűséggel, egy külön kis segédprogrammal, játékon kívül persze. A port gyenge minősége persze hordozza magában az irányítás sajátosságait. Billentyűzetről gyakorlatilag játszhatatlan, egy jobbfajta gamepad beszerzése esetén viszont már egész baráti az irányítás.

A cikk negatív kicsengése után nyilván azt várjátok, hogy azt mondjam: ez egy nagyon rossz játék, kerülje el mindenki, aki jót akar magának. De nem teszem. Hogy miért? Minden hibája ellenére azt kell mondanom, hogy a játék kis belerázódás után kellemes perceket okozhat a rajongóknak. Ők bizonyára hajlandóak szemet hunyni az apróbb hiányosságok felett. A többieknek meg úgyis mindegy. ■

értékelés

Resident Evil 4

Pozitívumok
  • Resident Evil feeling
  • Alacsony gépigény
Negatívumok
  • Gyenge irányítás
  • Túl világos helyszínek
Minimális rendszerigény: Pentium 4/Athlon 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya (GeForce 3Ti, Radeon 8500 vagy jobb), DVD-ROM
6,5
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 5
hangulat 6
Resident Evil 4
A legutóbbi Resident Evil 4 cikkek, hírek

hozzászólások (9)

Bigdawe
Bigdawe 2008.12.25. 23:08
hát én mindössze 1 órát jáccottam ezzel a játékkal, de nem nyűgözött le annyira:-/ mondjuk a 3-mal elég sokáig jáccottam de azt se sikerült végigvinnem, mivel elég nehéz, főleg h azt is többféleképpen lehet végigjáccani:-) de mindenesetre jobban teccett mint a 4. Irányításban és grafikában télleg nem jobb de a hangulata és a város amiben jáccódik engem jobban megfogott. én sztem hagyom a 4et és visszarakom a 3at:-P;-)
xPREDATORx
xPREDATORx 2009.06.21. 15:28
Nekem ez a kedvenc game-em már 3-omszor kipörgettem most megint viszem de elég nehéz módba.Viszont kinyitottam az összes bónusz fegyvert. És ha nem tudjátok hogyan kell kérdezz engem:.
speedy249
speedy249 2009.09.26. 08:54
Megkérdezném ti hogy játszottátok konzolon vagy pc-n?
Mert én egy haveromnál pc-n és nagyot calodtam negatív értelemben.
Teljesen olyan volt mintha a konzolos verzióból semmit sem javitottak volna
pc-re.Minden ugyanolyan fosbarna szinű volt. és az irányitás.....Jó persze nem vagyok tulélős horror imádó de szerintem nem volt jó. Az osztálytársaimtól sokkat hallottam a híres resident evil filmekről személy szerint eggyet sem láttam még denekem calódás volt jó persze alapból konzolra készült de pc re azért jobban is megcsinálhatták volna....
munszu
munszu 2009.09.26. 10:15
Re4 nagyon jó játék volt,adta a hangulatot.
És nem árt 4-hez leszedni a grafika javító 'patcheket'.
A filmeknek meg szinte semmi köze a játékhoz, sőt...
Az első része volt a nem rossz kategória, onnantól nem mondanék semmit.
Ha más lenne a címük és nem Resident Evil, akkor jobban tetszene,mert egy átlagnál picit feljebb elhelyezkedő alkotásokról beszélhetnénk.
Amúgy én ps2-ön is játszottam, és pc-n is.
Pc-re le szeded hogy lehessen egérrel is célozni,onnantól tök jó!
És a játék direkt nem színes csilli villi, inkább sötétebb , borongósabb atmoszférát akartak teremteni a 4-el.
Nem kell össze hasonlítani a Re5-el, bár ott is elég jó lett a hangulata a játéknak.
speedy249
speedy249 2009.09.28. 17:42
én sem azt akartam mondani hogy egy horror játéknak világosnak kell lennie de azért ne minden egy színű legyen
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.