Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Shinobido - Way of the Ninja - PS2

A PSP változat után a nindzsás játék PS2 verzióját is leteszteltük.

2007.05.13. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

Nem olyan rég jelent meg cikkünk a Shinobido PSP változatáról, mely talán túl sokat is vesztett, mikor elkészült a hordozható konzolra. A Way of the Ninja ellenben egy teljes DVD-vel gazdálkodhatott, mely meg is látszik a programon, itt végre igazán kihasználhatjuk egy nindzsa lehetőségeit, mindezt kellemes renderelt videókkal megtűzdelve.

Shinobido - Way of the Ninja - PS2

A történet kissé sablonosan kezdődik, egy folyóparton tér magához hősünk emlékek nélkül. Egy közeli kis bungalónál talál egy különös kristályt, mely az emlékei egy részét tartalmazza, épp azt a részt, amikor egy varázsló megpróbálta elragadni őket tőle. A tervbe kis hiba csúszott, egy segítő épp megérkezett, a mágus elejtette a követ, mely szilánkokra tört, a rövidesen bekövetkező robbanás pedig szétszórta őket a környéken. Ekkor esett a főhős is a folyóba, melynek partján később feleszmélt. Kap egy névtelen levelet is az emlékek mellé, mely egy közeli hadúrhoz küldi, állítása szerint ő volt korábbi munkaadója.

Mivel nem találja kielégítőnek a kapott információkat – mely csak egy becenév, Crow –, úgy dönt, hogy függetleníti magát és szabadúszóként vállal feladatokat. Ezek közül van, ami a történetet viszi előre, míg mások csak érdekességek vagy a pénz miatt éri meg végrehajtani őket. Három fél harcol a hatalomért, az egyik korábbi urunk Ichijo, bár Crow úgy gondolja, ő is csak megpróbálja megtéveszteni, Akame a rivális lord, akinek egy korábbi támadása során vesztettük el memóriánk, és Sadame, egy különös rend úrnője. Választhatunk magunknak egy szimpatikus támogatót vagy akár dolgozhatunk mindháromnak, csak akkor választva igaz patrónust, ha a háború már eldőlni látszik. De még mindig ott a kérdés, ki ismeretlen jótevőnk, aki a leveleket küldi?

Shinobido - Way of the Ninja - PS2

Egy kis rozoga kunyhóban lakunk mélyen az erdőben, innen indulhatunk küldetésekre, vásárolhatunk és olvashatjuk a leveleket. A küldetéseknél általában megtalálható egy pár olyan is, mellyel egy rivális bíz meg minket, és épp az eredeti feladat ellentétét szeretnék elérni. Általában komolyabb pénz jár ezekért, de nehezebbek is. Fontos szempont egy-egy küldetés elvállalásánál az is, hogy egy embert akarunk-e szolgálni, vagy mindegyikből hasznot húzni, mert a sikeres feladatok növelik a belénk vetett bizalmat. A cél lehet egy csomag megszerzése, elszállítása, orvgyilkosság, az ellenfelek elpusztítása és információszerzés is. A leveleket is érdemes mindig elolvasni, egyrészt az érdekes információkért, másrészt főleg ezekből lehet lemérni a háború állását. Kapunk tippeket is folyamatosan, hasznosságuk teljesen változó. Szintén a házból bonyolíthatjuk le a bevásárlásokat, egyre jobb és jobb felszereléseket vehetünk egyre komolyabb összegekért. A legtöbbnek jó hasznát lehet venni a küldetéseken, ha nem felejti el az ember berakni az összekészített felszerelés közé. A kertben gyakorolhatjuk az ugrálást és a különféle technikákat egy általunk berendezett helyzetben. A statisztika és a játékállás-mentés maradt csak a listában.

A pályák felépítése jó, a városi helyszínek teljesen visszaadják a filmek hangulatát a rozoga viskókkal, a fallal körülkerített kastélyokkal és a kis szentélyekkel. A méretük is ideális, nem telik unalmas percekbe átfutni az egyik végéről a másikra, de elég nagyok a taktikázáshoz és meneküléshez is. A természetben lévők már nem mindig ennyire jók, de még bőven megfelelnek az elvárásoknak. Az ellenfelek intelligenciája is megfelelő, az őrök tényleg őrködnek, nem csak állnak egyhelyben. Ha észrevesznek, először megbizonyosodnak róla, hogy ellenség van, csak aztán fújnak riadót. Ha viszont sikerül időben elrejtőzni, akkor csak a túlfeszített képzeletére fogja a dolgot. Ha csatára kerül a sor, segítséget kérnek, sokszor egész addig csak védekeznek és hátrálnak, míg meg nem jön az erősítés, és akkor kezdenek el támadni.

Shinobido - Way of the Ninja - PS2

A játék grafikája hozza a PS2 átlagot, nem tűnik ki úgy, mint a God of War játékok vagy az utolsó Final Fantasy rész. A karakterek mozgása kellemes, nincsenek irreális mozdulatok, sőt általában a falba se mozdulnak bele a karakterek. A helyszínek megvalósítása remek, bár a textúrák lehetnének jobbak néhol. A környezet hangjai is jól eltaláltak, a tetők cserepei különösen élethűek. A játék zenéi hangulatosak, de mint a grafika ezek sem nyernek semmi különdíjat nálam.

Összességében egy nagyon kellemes játék lett a Shinobido PS2-es változata, mely visszaadja a kelet hangulatát, a politikai konspirációk nyomasztó világát és a nindzsák már-már misztikus világát. Aki rajong a keleti orvgyilkosokért annak kötelező darab a program. ■

Shinobido - Way of the Ninja - PS2

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?