Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

StarCraft 2

"Hell... it's about time!" - Az első információk a Blizzard új RTS-éről.

2007.05.24. 00:00 | szerző: Phoenix | Előzetes

Ez is megvolt... bejelentették! És mi mást jelentettek volna be, mint hogy készül a StarCraft 2. Nagy titkolózás övezte a dolgot, igaz, egy kicsit le is buktatták előre a nagy meglepetést. Először felröppentek a hírek – lehet, hogy csak pletykák –, hogy még az idén játszhatunk a StarCraft 2-vel, aztán ennek ellenében a hivatalos bejelentés már csak arról szólt, hogy a BlizzConon be fogják jelenteni az új projektet, de hogy mi lesz az, egyelőre legyen meglepi. Azt viszont biztosra lehetett tudni, hogy a rendezvény Dél-Koreában, Szöulban lesz, ahol tudniillik a StarCraftnak és a belőle rendezett bajnokságoknak nagyobb kultusza van, mint bármelyik sporteseménynek. A meccseket közvetítik a tévében, meg élőben is meg lehet nézni hatalmas kivetítőkön. (A "hivatásos-játékos" és a "játék-közvetítés" fogalmak a Blizzard nélkül nem is léteznének.) Hát mertek volna bejelenteni akármi mást az Olimpiai Arénában összegyűlt több ezer koreainak, mint a StarCraft folytatása? Szerintem nem is mentek volna haza élve :-).

StarCraft 2

Miután ugyebár Blizzard játékról van szó, a nagy bejelentés kíséretében bemutattak egy cinematic trailert is. De méghozzá micsoda trailert! A Blizzardnak van egy olyan rossz szokása, hogy megcsinálja a játékaihoz a render-animokat, hátradőlve, gonosz kis vigyorral az "arcán" figyeli a többi céget, ahogy vért izzadva próbál felfejlődni az új etalonhoz, majd amikor már valaki egy kicsit is megközelíti – na, nem mondanám, hogy megszorongatja, csak éppen "feltűnik a kanyarban" –, akkor aztán az új anim színvonalával durván a sárba tipor mindenkit. Na éppen ez történt most is. Kicsit körülményes úgy írni egy négy-öt perces kisfilmről, hogy ne spoilerkedjek, hátha valaki még nem látta, de azért megpróbálom. Merthogy a fent említett sárba tiprás úgy történik, hogy ebben a trailerben... hogy is mondjam csak... gyakorlatilag nem történik semmi... Legalábbis a StarCraft univerzumának, vagy akár csatáinak léptékéhez mérve egészen jelentéktelen dolog történik, az ember mégis csak tátott szájjal tudja bámulni. Én nem számoltam, hogy hányszor néztem végig zsinórban, de legalább tízszer... aztán elölről megint, kikockáztam, lelassítottam, visszatekergettem, és kerestem az apró finomságokat, amiket azelőtt nem vettem észre. És mindig találtam is, és a következő tíz megtekintésnél is fogok találni, egészen biztos vagyok benne.

A másik filmecske, ami nyilvánosságra került, az "Artwork and gameplay trailer", mely concept rajzokat vonultat fel, és néhány percnyit a játékból akció közben. Az artworkök között rengeteg régi "kedves" ismerőst találhatunk, mindegyiken van persze valami tuning, csak hogy kis fogalmunk lehessen róla, mik lesznek az újítások a játékban. Például a hydralisknek már nem egy, hanem három hatalmas karma van a karjain, a zerglingnek kis szárnya nőtt, a marine meg kapott valami jetpack-szerű cuccot, igaz, felfelé néző tolósugárral, aminek mindezidáig számomra tisztázatlan a szerepe. A teljesen új egységek sem maradhatnak el, amelyek első ránézésre kicsit furcsák, de hát annak idején furcsa volt a hydralisk is, ma meg már fel sem tűnne, ha szembe jönne velem az utcán... Új fajról viszont nincs infó. A hivatalos honlapon is csak a három régihez találunk linket, ebből a protoss adatlap már aktív, néhány egység leírásával, a zerg és a terran viszont még "coming soon". A FAQ-ban sem emlegetnek új fajt, sokkal inkább a három régi stílusát még jobban elkülönítő új egységeket, és ezeknek a tökéletes kiegyensúlyozását, éppúgy, mint a nagy elődnél, és amely kiegyensúlyozottság ilyen halhatatlan alkotássá tette azt.

StarCraft 2

A YouTube tele van elmosódott shakycames cuccokkal a WWI-n felvett játékmenetről, de röviddel a rendezvény után a hivatalos oldalra is felkerült az egész bemutató anyaga HD felbontásban. A leginkább a Protoss fajra épülő bemutató a hivatalos honlapon is bemutatott egységeken kívül néhány másikat is bemutat, képességeikkel és rövid kerettörténetükkel együtt. A grafikán már most látszik, hogy nem viszik túlzásba a dolgot, nem lesz a játéknak horribilis gépigénye, de azért már így is látszanak az új engine apró finomságai, még ha elsőre olyan érzése is lehet az embernek, hogy csak egy moddolt WarCraft III-at lát. Végül is a grafika színvonalát majd az első játszható demo megjelenésekor tudjuk igazán megítélni, de akármilyen is lesz, biztos vagyok benne, hogy kiváló játék lesz, és ugyanannyi időre fog lekötni minket ez is, mint az elődje. Gondoljunk csak bele! Mikor is adták ki a StarCraftot? 1998-ban! Majd' 10 éve! És arról is azok voltak az első benyomások, hogy bizony csúnya, meg elavult a grafikája, meg hogy még a házon belül készített WarCraft II is szebb volt nála, ennek ellenére a mai napig nem tudtak nála jobb, népszerűbb RTS-t csinálni. El is kelt belőle 9,5 millió darab. Én már akkor mondogattam, hogy a StarCrafttól a "Best RTS Ever" titulust majd csak a StarCraft 2 fogja elvenni, mikor még szó sem volt róla, hogy készítik... hát most már reménykedhetem, hogy igazam is lesz.

Az új egységek többségéről csak találgatni tudunk a concept rajzok alapján, részletesebb infót csak néhány Protoss egységről találunk a hivatalos honlapon. Természetesen újra találkozhatunk a Zealotokkal, akik a karjaikon lévő fókusz-kristályok által Pszi-pengékkél formált energiájukat használják fegyverként. Új képességük, hogy testüket képesek tiszta energiává alakítani néhány pillanatra, ami alatt villámgyorsan tudnak mozogni, csúnya meglepetéseket okozva ezáltal az ellenségnek. A jó öreg Dragoonokat most Immortalok képében fogjuk viszontlátni, erősebb fegyverzettel és energiapajzzsal felszerelve. Feladatuk továbbra is a közelharcosok, leginkább a Zealotok támogatása. Az energiapajzsuk kis szépséghibája, hogy csak nagy sebzést okozó lövésekre aktiválódik, így kézifegyverekkel szemben sérülékenyebbek, mint a Siege Tankok lövéseivel szemben. A Stalkerek már egy újfajta egységet képviselnek. Őket a dark templarok hozták létre a Dragoonok mintájára készült fémtest formájában, amit a Templar árnyék-esszenciája irányít. Feladatuk a felderítés, és a teleportáló képességük által lehetővé tett, váratlan helyekről végzett rajtaütés. A Phase-Prism nem teljesen új egység, a régi csapatszállító repülő utódja. Az egységeket – legyenek organikusak vagy mechanikusak – tiszta energiává alakítja, ilyen formában a megfelelő helyszínre szállítja, majd ott visszaalakítja. Új képessége, hogy letelepítve képes a körülötte lévő Protoss épületeket energiával ellátni, így a megsemmisült Pylonokat tudjuk gyorsan pótolni, vagy előretolt állásokat tudunk villámgyorsan felépíteni. A honlapon nincs még kint, de a koreai bemutatón említést tettek a Colossus nevű hatalmas lépegető egységről is, amely a kisebb sziklafalakat, szintkülönbségeket nemes egyszerűséggel átlépi, erőssége a földi egységek ritkításában mutatkozik meg, ám légvédelme nincs. Ilyenkor jön be a képbe a Phoenix air superiority fighter, azaz légi fölényt biztosító vadászgép, melynek speciális képessége fegyvereinek túltöltése, ezáltal nagyobb sebzést okozva, viszont ha ettől az ellenfél még nem semmisül meg, akkor kezdődnek a problémák, mivel túltöltés után néhány másodpercig tehetetlen. A légi nehéztüzérség a Warp Ray, amely komolyabb páncélzattal bíró egységekre és épületekre specializálódott. Ez eddig mind szép és jó, de ami igazán lélegzetelállító volt, az a Protoss anyahajó, amiből egyszerre csak egy lehet a játékosnak, de amint azt láthattuk, az is több mint elég. Speciális képességeinek egyike, hogy környezetében az ellenség számára lelassítja az időt, a légvédelmi rakéták egyszerűen megállnak a levegőben, esélyük sincs az anyahajóban kárt tenni, és amint a védőburok megszűnik, csak ártalmatlanul lepotyognak a földre. Ha pedig az anyahajó nagyobb légitámadást kap, generálni tud egy fekete lyukat, ami beszippantja az egész légiflottát, ha hatósugáron belül van.

StarCraft 2

Az egységek mellett egy épületről is kapunk némi infót: a Gateway ismét megjelenik, feladata a kisebb Protoss földi egységek – közöttük a fent említett Zealot, Stalker, és Immortal – "gyártása", de ha Warp Gate-re felfejlesztjük, akkor már nemcsak a közvetlen közelében tudja az elkészült egységeket kirakni, hanem bárhol a felépített Pszi-mátrix területén. (Ez – ha jól sejtem – a Pylonok által lefedett területet jelenti.)

A teljesség igénye nélkül még válogattam ezt-azt a FAQ-ból: természetesen lesz sztori alapú egyjátékos mód, és az elmaradhatatlan multi. A pályaszerkesztőt jó szokásukhoz híven most is kiadják. A PC és a Mac változat – csakúgy, mint a különböző nyelvű verziók – egyszerre fognak megjelenni. A Battle.net néhány új feature-rel lesz gazdagítva, de hogy mik lesznek ezek, az egyelőre nem tudni. Voltak már nevetséges próbálkozások arra nézve, hogy RTS játékot konzolra adjanak ki, a Blizzard nem tervezi elkövetni ezt a hibát. Korosztály-besorolást tekintve a "Teen" kategória van megcélozva. A játék Vista és XP alatt is futni fog, kompatibilis lesz a DirectX 10-zel, de hogy lesznek-e benne csak a DX10 által megjeleníthető effektek, az még nem biztos. A realizmus fokozása érdekében a már jól ismert Havoc fizikai rendszer lesz kerül az SC2 engine-jébe. A legfontosabb, legérdekfeszítőbb kérdésekre azonban nem kapunk választ: még azt sem tudhatjuk, hány átvezető film lesz a játékban, vagy hogy lesznek-e a sztoriban visszatérő régi kedves ismerősök, esetleges bétáról, játszható demóról, és rendszerigényről meg aztán abszolút semmi hír. A megjelenés időpontját meg már említeni sem merem... ■

StarCraft 2
StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2StarCraft 2
StarCraft II: Wings of Liberty
A legutóbbi StarCraft II: Wings of Liberty cikkek, hírek

hozzászólások (7)

noname84
noname84 2007.05.28. 20:57
Jah...értem kicsit elbeszéltünk egymás mellett....
De akkor sem értek egyet....Szerintem ott is egyértelmű a helyzet....látszik, hogy behelyeznek valami kis energiaforrást a MARINE (nem reaper) páncéljába...szóval a páncélt nem izomerőből mozgatja a fazon, hanem valamilyen erőforrás segítségével (mint a terminátor :-)...lényeg, hogy az amiről ti beszéltek valamilyen turbina fúvókája, nem pedig egy sugárhajtómű...egyszerűen valamilyen égéstermék vagy nagyon meleg levegő távozik ott a páncélzatból (igaz nagyon hasonlít, elengedték a fiúk a fantáziájukat) ....jó ezt lehet belemagyarázásnak vagy okoskodásnak hinni....de szerintem ésszerű és az alapkoncepció is valószínűleg ez volt
balu999
balu999 2007.06.01. 16:51
Kit érdekel a jatpack sugara?Vágre van StarCraft 2!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Playbahnosh
Playbahnosh 2007.06.02. 17:19
egyetértek az előttem szólóval. VÉGRE VAN STARCRAFT 2, más nem számít! :D
Barthezz
Barthezz 2007.06.03. 12:14
azaz pontosítva: még nincs, csak lesz ;-)
nvizharan
nvizharan 2007.11.05. 20:20
Pontosítani szeretnék... a Starcraft eredeti original változata 1995-ös nem pedig 98-as, a 98 a méltán nagy sikert aratott brood wars volt... tehát a starcraft lassan már tinédzser korba lép, azon se csodálkoznék ha pont a 14. évfodulóján adnák ki a második részét... tény viszont, hogy türelmetlenül várom már a DEMO megjelenését is
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.