Watch Dogs 2

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Tortuga: Two Treasures

Kalózszoftver a láthatáron! Arrrh!

2007.06.07. 00:00 | szerző: Playbahnosh | Ismertető/teszt

Vitorlát fel! Megérkezett az Ascaron Entertainment legújabb zászlóshajója, a Tortuga: A két kincs formájában. A játék második része még több kalózkodást tesz lehetővé, egy magával ragadó sztorival és teljesen új játékmenettel. A Darkstar One kiadója most újfent egy régi előd, a Pirates! babérjaira tör, és közelebb áll hozzá, mint eddig bármelyikük. Hogy végül miért nem sikerült elsüllyeszteni a kalózjátékok királyát? Lássuk...

Tortuga: Two Treasures

Kicsiny népünk történelmében elég kevés szó esik hajókról, tengerekről, vízi szörnyekről, de kalózokról meg főleg. Ha anno Árpád apánk egy-két ezer kilométerrel arrébb telepedett volna le... na de nem is baj. Így legalább kuriózum számba megy, ha kalózokról, különleges és izgalmas vízi kalandokról hall az ember. Ebben a műfajban vitathatatlanul Sid Meier Pirates! játéka az etalon, melynek modernizált változata is begyűjtött minden díjat a kategóriájában. Hatalmas hajócsaták, elásott kincsek, titkos szövetségek, árulások és karibi hangulat.

A Tortuga: A két kincs (eredeti címén Two Treasures) is ugyanezekre az alapokra épít, de nagyobb hangsúlyt helyez a történetre. Henry Morgan, minden idők leghírhedtebb kalóza a legendák szerint hatalmas mennyiségű kincset rejtett el halála előtt. Thomas ”Sólyom” Blythe, a Hawkwind nevű hajó kapitánya Fekete Szakáll, a hírhedt kalóz vezetésével elindul megkeresni a kincs rejtekhelyét. A térkép egy jól őrzött erődben van elrejtve, amit tengernyi hajó őriz. A terv az volt, hogy Thomas hagyja magát elfogatni egy hamis térképpel a birtokában, hogy majd erre az erődöt őrző flotta szépen elmegy kincset keresni. A majdnem üres erődöt pedig könnyűszerrel beveszi Fekete Szakáll legénysége, és kiszabadítják Thomast. „Sose bízz meg egy kalózban!”, tartja a mondás, amit persze Blythe rendszerint figyelmen kívül hagy a játék során, így itt is. Fekete Szakáll elárulja őt, és az igazi térképpel és Tom nőjével – aki mellesleg egy voodoo papnő – kereket old, és otthagyja Tomot a pácban. Ám egy másik titokzatos nő (az erőd, és talán az egész sziget egyetlen női illetőségű lakója) kiszabadítja hősünket, és elindul a hajsza a térkép és kincs után. Hatalmas csaták, voodoo mágia, árulások, intrikák, váratlan szövetségek és ellenségek különös kavalkádja vár mindenkit, aki belép a Tortuga világába.

A játék nagyon jól felépített történettel rendelkezik, ám ebből kifolyólag szinte semmi szabadságot nem kapunk. Ám még a betonba öntött játékmenet is tele van érdekességekkel, így nem fogjuk egyhamar megunni. Kétségtelenül a hajózás a játék legerősebb része. Sokféle, más-más tulajdonságokkal és felszereltséggel rendelkező, valóságos hajótípusokat próbálhatunk ki a játékban, a legkisebb vitorlás ladiktól egészen a hatalmas ”Ship-of-the-line”-ig. A hajócsaták eszméletlen látványosak, ami el is várható egy ilyen játéktól. Hajónk irányítása elég egyszerű: a vitorlákat külön-külön fel- és levonva változik a sebességünk, azon kívül pedig csak kanyarodni kell. Mondanom sem kell, hogy lassabb tempóban jobban fordul a hajónk, mint teljes vitorlázattal. Itt jegyezném meg, hogy valami okból kifolyólag a játékból kimarad az egyik legfontosabb elem: a szél. Teljesen mindegy ugyanis, hogy széllel szemben vagy annak háttal hajózunk, a sebességünk kizárólag a felvont vitorlák mennyiségétől függ. Ám ez még nem minden. Ha minden vitorlát hirtelen felhúzunk, már repülünk is, mint a szél, ha pedig hirtelen leengedjük őket, olyan mintha behúznánk a kéziféket, ami nagyon természetellenesnek hat és igen gyorsan visszarángat minket a csata hevéből a valóságba.

Arzenál tekintetében azonban nem szűkölködünk. A sima ágyúgolyó mellett találunk itt kartácsot, ami az ellen legénységének megritkítására való, így lassabban töltenek újra az ágyúi. A láncos golyók a vitorlákat szaggatják cafatokra, amitől egy idő után mozgásképtelenné válik az ellenség, a hatalmas ”palánktörő” töltet pedig eszméletlen károkat tud okozni a hajótesten, viszont baromi sok idő, mire betöltik. A szokványos ágyúgolyókon kívül van egy-két érdekesség is. A robbanó hordókat aknaként használhatjuk, ami nagyon jól sebez, viszont bele kell csalogatni a többieket. A Kraken-csali a vízbe dobva előhívja a legendás vízi szörnyet a tengerek legmélyéről, ami az első útjába kerülő ellenséget, hajót elkapja és alaposan megcincálja. A sortűz gombbal pedig egyszerre sütik el az összes ágyút hajónkon, jó párszor egymás után, amit nem tudom, hogyan oldottak meg, de képtelen pusztítást tud véghezvinni, ha sokan vannak körülöttünk. Van még egy pár power-up is, amivel menet közben tudjuk kijavítani a hajót és vitorlázatot, amit megint nem tudom hogy képzeltek el a készítők, de azért jól jönnek.

Tortuga: Two Treasures

A hajócsata kétségtelenül jó dolog, viszont itt korántsem ér véget a játék. Hősünkkel szárazföldön is bizonyítani kell rátermettségünket. A TPS részt nem vitték túlzásba a fejlesztők. Tulajdonképpen csak annyi a dolgunk, hogy körbefutunk és őrülten csépeljük az egérgombot vagdalkozás céljából. Vannak megszerezhető mozgáskombinációk is, de én személy szerint nem sokszor használtam őket. A megvehető segítségek között van HP ital, pisztoly, voodoo varázspor meg miegymás, de ha ügyesek vagyunk, használni sem fogjuk őket. A földi ellenfelek sem túl okosak, ránk rontanak és vadul hadonásznak a kardjukkal. A nagyobb ellenfelek még pisztolyt is használnak távolra, de nem jellemző. Ha szemfülesek vagyunk, eldugott ládikákban még több power-upot és néha még érdekesebb dolgokat találhatunk. A szárazföldi küldetések kétségtelenül nem a játék erősségei, de üdítő váltás néha a véres tengeri ütközetek után, habár egy idő után bele lehet unni a véget nem érő kaszabolásba. Egy kis poén: egyszer véletlenül felvettem egy ládát, amiben a játék szerint koktélrecept volt. Mivel nem találtam semmilyen koktélt (se molotov, se más) az elsüthető skillek között, így nem is foglalkoztam vele. A játék során találtam még pár ilyen ládát, de akkor sem tudtam hova tenni a dolgot. Aztán később bóklásztam a menüben, és egyszer csak elröhögtem magam. Ugyanis a koktélrecept, amit a ládában találtam, valóságos koktélrecept volt. Ott figyelt a menüben előttem a Sex on the Beach, a Mojito és még jó pár koktél valóságos receptje, hozzávalókkal és elkészítéssel. Szóval, aki nyitva tartja a szemét játék közben, egy amatőr mixer-tanfolyamot találhat, tokkal-vonóval :-D.

A játék két része jól kiegészíti egymást, és gördülékenyen olvadnak a történetbe a különböző részek. A grafikára sem lehet egyáltalán panasz. Az Ageia PhysX beültetéssel megturbózott grafikai motor nagyon szépen muzsikál. Letisztult karakterek, szép és színgazdag textúrák, animációk. Abban szerintem egyetértünk, hogy egy ilyen játék alapját a vízmodell képezi, és mivel rengeteget fogunk hajózni, ezt fogjuk bámulni egész végig. Nagy meglepetésemre ez lett a legszebb része a játéknak. Ahol sok játék elvérzett, a Tortuga nagyot alakított. Gyönyörűen hullámzó azúrkék tengerek, a víz alól kísértetiesen felsejlő hajóroncsok, zátonyok, ahogy a nap sugarai megcsillannak a hullámokon, a parton fodrozódó habok... egyszerűen fantasztikus. A részletességre sem lehet panasz. Ha bezoomolunk, láthatjuk, amint legénységünk egy-egy tagja a fedélzeten sürög-forog, egy találattól akrobatikus ívben a vízben landol, majd – ha nem mentjük ki időben – hatalmas vörös pacaként cápaeledellé avanzsál. A fizikai motor révén az ágyúgolyók festői, de realisztikus ívben szelik a levegőt az ellenséges hajókig, hogy azok ugyanilyen valósághűen forgácsolódjanak szecskává a találatoktól a kiváló sérülésmodellnek köszönhetően. A hangok is jól eltaláltak és illenek a játékhoz, a zene pedig nagyon jó hangulatot teremt a kalózkodásra. Ahol kell, kellemes és megnyugtató, csata közben pedig heves és pattogós. A szinkronhangok néha egy kicsit szárazak, de nagyon jól illenek a karakterekhez.

Viszont a sok pozitívum ellenére van néhány dolog, amit nehezményezek. A nagyon jó sztori sajnos telesen leszűkítette a szabadságot. A játék mindig oda visz minket, ahol dolgunk van, nincs helye reklamálásnak. Hajózáskor sincs túl nagy szabadágunk. Szabadon eldönthetjük, hogy elmegyünk a kis sziget mellett, vagy megkerüljük, de kb. itt ki is merül a dolog. A nehézségi szint is elég rosszul lett eltalálva. Az elején nagyon könnyű a dolog, de a játék menetével sem az ellenfelek lesznek okosabbak, csak többen lesznek. Vízen több ellenséges hajót kapunk, szárazföldön pedig a játék vége felé már egész hadseregeket kell magányosan lemészárolnunk, ami még gázabb, mint amilyennek hangzik. A néhány érthetetlen hiba pedig magáért beszél. A szél befolyásának hiánya, a sebváltó módra működő vitorlázat, a történet utáni kötetlen játék hiánya mind-mind a játszhatóság rovására mennek.

A Pirates! nagy erőssége a kötetlen játékmenet és hatalmas szabadság volt, ami mellé jól elfért a történet. A Totugánál pont fordítva van. Itt a történet mellé kapunk némi szabadságot, ami azért kicsit kiábrándító a nagy öreg után, viszont meglepően hangulatos. Aki szeretne egy jót kalózkodni, hajókat süllyeszteni, vívni és szeretne átélni egy frankó történetet, az semmiképpen ne hagyja ki a Tortuga: A két kincs világát. ■

Tortuga: Two Treasures
Tortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two TreasuresTortuga: Two Treasures

értékelés

Pozitívumok
  • Gyönyörű grafika apróbb bugokkal
  • Frankó sztori
Negatívumok
  • Néhol kicsit száraz szinkron
  • Buta megoldás a sebességváltó vitorla meg a kézifék egy hajón
  • Túlzottan lineáris játékmenet

hozzászólások (2)

--=mgta™=--
--=mgta™=-- 2007.06.08. 23:30
Ebben is lehet kardozni, lopakodni és kicseket keresnni?
Moose
Moose 2007.06.09. 14:34
Nem igazán ém már kipőrgettem elég jó játék nekem nagyon tetszett de az egész küldetéskből áll nagyon nem koborolhatsz el , ezt én is sajnáltam de jó játék:)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?