Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Ubi Days 2007: Splinter Cell: Conviction

A játék producere beszélt a párizsi rendezvényen a sorozat új epizódjáról.

2007.06.09. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

A Ubi Days rendezvényen bemutatták a Splinter Cell sorozat újabb epizódját is, mely a Conviction címet kapta. A Double Agent egyik lehetséges befejezését folytató részben a sötétben lopakodás helyett inkább a tömegben való elvegyülés és a tömeg manipulálása kapja a fő hangsúlyt. A sajtótájékoztatót követően személyesen is szerencsém volt beszélni a játék vezető producerével, Mathieu Ferlanddal az év végén megjelenő játékról.

Ubi Days 2007: Splinter Cell: Conviction

Mint megtudhattuk, a fejlesztők többek között a Die Hard, Bourne Identity filmeket, a 24 sorozatot és hasonló akciófilmeket vettek alapul az új Splinter Cell rész tervezése során. Mivel Sam Fisher ezúttal szökevényként tér vissza, a játékmenet felgyorsul, nem lesz annyi időnk gondolkodni, mint eddig, hiszen üldözőink folyamatosan a nyomunkban lesznek. Annak érdekében, hogy mindig legyen valami cselekvési lehetőségünk egy adott szituációban, főhősünk az eddiginél dinamikusabb környezetbe kerül, minden tele lesz különböző tárgyakkal, melyeket fegyverként, védekezési eszközként, vagy akár a figyelem elterelésére használhatunk.

Míg az előző részekben Sam bejárta a világot, ezúttal a helyszín Washingtonra és környékére korlátozódik, hiszen szökevényként nem is lenne olyan egyszerű utazgatnia. A valóságban is meglévő épületek között mászkálhatunk majd Sammel. Bemehetünk például egy múzeumba, hiszen mi sem lehet jobb menedék, mint egy tömeggel és rengeteg tárggyal teli helyiség, ahol jól megbújhatunk. Mivel szökevények vagyunk, a korábbi játékban megszokott high-tech arzenál ezúttal nem áll azonnal a rendelkezésünkre. Samnek a feketepiacról kell beszereznie a felszerelését, hogy ismét a korábbi eszközöket használhassa.

Ubi Days 2007: Splinter Cell: Conviction

Mint Mathieu elmondta, az egyik legnagyobb kihívás az új játék mesterséges intelligenciájának programozása során az volt, hogy minden karakternek mintegy gondolkodnia kell, fel kell ismernie, hogy az adott helyszínen mi van körülötte, és ha például egy tárgy akad az útjába, akkor azt át tudja-e lépni, avagy ki kell kerülnie. Emellett rengeteg kutatást igényelt a tömeg-MI programozása is. A tömeg figyelmének elterelése hosszabb-rövidebb ideig tarthat, attól függően, hogy mivel próbálkozunk. Például kirabolhatunk valakit, vagy bedobhatunk egy füstgránátot az emberek közé, ezáltal kisebb-nagyobb szintű káoszt okozva. Ez aztán megfelelő esemény ahhoz, hogy eltereljük a figyelmet arról, hogy mi például be szeretnénk törni egy ablakot és bemászni rajta egy épületbe. Egy fénygránát (flashbang) elhajítása csak pár másodpercre vonja el a figyelmet, de ez is elég lehet arra, hogy alatta gyorsan elintézzük, amit szerettünk volna. Persze ha lassúak vagyunk, elrontjuk az időzítést, de még nincs veszve semmi, csak újra kell gondolnunk a szituációt, és más megoldással kell próbálkoznunk.

A beszélgetés során Mathieu-től megtudtam, hogy egy adott helyszínen maximum olyan 150 főt képes kezelni a rendszer, azonban jellemzően ennél kisebb tömegek lesznek a játékban egy-egy helyen.

Ubi Days 2007: Splinter Cell: Conviction

Az irányítás is átalakításra kerül az előző részekhez képest, ezúttal szándékunk kifejezésére használhatjuk a gombokat. Ha például egy asztal mellett állva megnyomjuk az interakció gombot, Sam felemeli az asztalt, és utána azt csinálhatunk vele, amit akarunk. Ha azonban ehelyett az agresszív gombot nyomjuk meg, Sam ráborítja az asztalt az ellenfelekre vagy a civilekre, míg a lopakodás gomb hatására elbújhatunk az asztal mögé.

Nem fog kimaradni most se a multiplayer mód, de erről egyelőre még nem beszélhetett a producer. Annyit azért megtudhattunk, hogy a szóló módra alapozzák a multiplayer játékot: ami képességet elsajátítunk az egyszemélyes játék során, azt mind használhatjuk multiban is.

Ubi Days 2007: Splinter Cell: Conviction

A Splinter Cell: Conviction karácsonykor kerül a boltokba, PC mellett Xbox 360-ra. ■

Ubi Days 2007: Splinter Cell: ConvictionUbi Days 2007: Splinter Cell: Conviction
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
A legutóbbi Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction cikkek, hírek

hozzászólások (10)

Balikiraly
Balikiraly 2007.06.11. 20:14
Hát figy azér tuti kitalálnak vmit. Nem most kezdték a szakmát, és a splinter cellnek sztorija igazándiból a Double Agent-óta van. Ha jó lesz a sztori, pörgős lesz a játékmenet és lesznek azért high-tec cuccos betörős akciók (a feketepiacon való börzézés erre utal), akkor megint egy bombajó játékkal lesz dolgunk sztem. Az mondjuk elég vszínü hogy utánna megint szupertitkos-kommandós-ügynököt fogunk jáccani, mert azért a Splinter Cell akkoris az, és nem egy Szökés-játék. Bízom bennük, HAJRÁ UBI!!! (Az meg külön jó pont hogy ps3-ra nem jön ki:-D:-D:-D)
GustyX
GustyX 2007.06.12. 15:29
Ha lehet lesz majd benne verekedni á'la snake/raiden, és el lehet majd venni az ellen fegyóját saját használatra, akkor álmaim gaméja lesz:D
Chrono
Chrono 2007.06.13. 21:17
nekem tetszik így leírás alapján, kicsit más lesz mint a többi, sztem.
Chavez
Chavez 2007.06.14. 11:19
Hmm, nem rossz-nem rossz ez a szökevényes dolog... meg h a helyszín ezúttal csak Washington lesz, érdekes db lesz, sztem.

Ui: Lambert, és talán Grim visszatér ezen részben?
konrad
konrad 2007.06.15. 16:09
"splinter cellnek sztorija igazándiból a Double Agent-óta van"

Volt sztorija a többi CS-nek is: a történetvezetés csupán azért nem tűnhetett ki a DA előtti részekből, mert ott Samu sima- és nem "kettős ügynök" volt. A CT storyline-ja például szerintem kiemelkedő!

Mivel én kétkedve fogadtam a DA-t (és sajnos csalódtam is benne), ezzel az új résszel is így vagyok: természetesen kíváncsian várom a folytatást! Az ötletek és a cikkben leírtak nem hangzanak rosszul, de majd karácsonykor kiderül.
cikkajánló

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.

Ernest Cline: Armada [könyv]

Egy olyan erős kezdés után, mint a Ready Player One, nagyon nehéz újra megugrani a szintet. Ernest Cline-nak sikerült.