Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Spider-Man 3

A harmadik pókemberes film is megérkezett a PC-kre.

2007.06.20. 00:00 | szerző: Gerry | Ismertető/teszt

Vannak örökbecsű közmondások, amelyeket népünk bölcs tagjai mindig és mindenkor tetszőlegesen felhasználhatnak. Ilyen például az „Úgy kiváglak, mint a macskát...” kezdetű, és némiképpen rusztikusan befejeződő darab. Aztán vannak olyanok, amelyek szépek s jók, azonban némi korrekcióra szorulnak, mert valamely elemük már erősen elavult. Ilyen például az „Oroszok már a spájzban vannak” című hősköltemény, amit manapság sokkal inkább a „Szuperhősök már a spájzban vannak” módosítással lehetne alkalmazni. A klingonokról már nem is beszélve. Hiszen a képregény-adaptációk csak jönnek, jönnek, és kevéssé mennek, a pénz ömlik, a nép pedig örül. Tiszta sor. Ezen a téren mindenki szeretett Pókemberének igazán nincs szégyenkezni valója, hiszen az eddigi három film mindegyike rekordokat döntögetett, és Sam Raimi árnyékában az elmaradhatatlan játékadaptációk is hoztak némi pénzmagot a konyhára. A fentiekből következően tehát túlzottan nagy meglepetést nem okozhat a rendkívül kreatív, azonos nevű filmmel majdnem egy időben debütált játékverzió, amely nagyjából azt nyújtja játékformában, mint a film a mozikban: nem túl sokat.

Spider-Man 3

Az alapfelállás nem változott a korábbi játékváltozatokhoz képest, azaz egy halvány és bátortalan történeti vonalka emlékeztet az éppen aktuális harmadik filmre, azonban a hasonlóságok terén túlzottan sokat ne várjunk. A fő szálon persze ki más is lehetne az übergonosz, a világot nagy elánnal elpusztítani vágyó ellenfél, mint Sandman, illetve Peter Parker régi cimborája, Harry Osborn, és persze az elmaradhatatlan szimbióta, Venom. Mivel a filmekkel ellentétben egy efféle, szürkeállományunkat mérsékelten megmozgató játékban vajmi kevés három főellenfél szerepeltetése, az alkotók még egy lórúgásnyi adag gonoszkát gyömöszöltek programjukba. Így feltűnik a színen Lizard, Scorpio, és Kingpin is - voltaképpen csupán az Oroszlánkirályban megismert Pumbát hiányoltam a mesés állatseregletből.

A helyszínt, mint mindig, most is New York digitalizált verziója adja, amelyben a bejárható terület, az épületek és lakosok száma aligha mondható óriásinak, ahogy a framerate sem. A Spider-Man 3 ugyanis kétségkívül sokkal szebb, mint elődje, ez azonban annak bő három éves mivolta miatt aligha jelent egyet az üdvözüléssel magával. Azzal a kitétellel viszont már inkább azonosulhat a Kedves Olvasó, miszerint az öregebb vasakat lehet nagyüzemben kihajigálni az ablakon, hiszen akár az optimalizálatlanság melegágyaként is aposztrofálható a Spider-Man 3 alatt dohogó motor. Az épületek szépek, a karakterek kidolgozottak, a pókláb viszont a hibásan számított pixelütközések miatt néhol erősen kilóg, avagy a falba belóg.

Spider-Man 3

Maga a játékmenet nem változott túlzottan sokat az előző részekhez képest, azaz most is előbb a kisebb csatlósokkal kell megküzdenünk, mire eljutunk a nagyfőnökökig. Ez persze minden hasonszőrű játékban így van, szeretett Pókemberünk harmadik felvonása azonban némiképp lazít a gyeplőn, azaz ad némi választási szabadságot annak tekintetében, hogy melyik küldetésfolyamnak is akarjuk nekivágni. Összességében 42 küldetésen keresztül harcolhatunk a jó és igaz ügyért, a szép lányokért, az elesettekért, és persze a demokráciáért, ami usque tízórányi szórakozást biztosít. Természetesen amennyiben tengernyi szabadidőnkkel nem tudunk mit kezdeni, és minden egyes, néha igen lehetetlen helyekre eldugott tokent össze akarunk szedni, ez az időintervallum kiegészülhet még pár órával.

A játék elődeinek egyik neuralgikus pontja a harcrendszer volt, amelynek minőségét mi sem jellemzi jobban, mint az a tény, miszerint már ahhoz is igen nagy adag empatikus érzés és türelem kell, hogy egyáltalán harcrendszerről beszélhessünk. A probléma ezen formában nem áll fenn a Spider-Man 3 esetében, hiszen valamiféle ütés-rúgás-lassítás hármasról beszélhetünk, sőt, nonpluszultraként különféle kombókat is összenyomkodhatunk a billentyűzettel avagy gamepaddal. A fő probléma most a változatosság, illetve az élethűség akár csak egészen minimális szintű szerepeltetésének hiánya. Élethűségről persze aligha beszélhetünk egy olyan játék esetében, amelynek főhőse hatalmas ereje és képességei dacára is fotóriporterként dolgozik, tiszta sor. Az azonban elvárható lenne, hogy az egyes küzdelmek esetén a mozgásanimációk legyenek kidolgozottabbak, illetve csupán egy picit lehetnének élettel telibbek, kevésbé plasztik hatásúak az összecsapások. További probléma, hogy most is szerepelnek olyan missziók illetve megoldások a játékban, amelyek abszolút nem illenek a pókemberes hangulathoz. Bár az is tény, hogy ezúttal a belső helyszíneken játszódó küldetések számát lecsökkentették, ráérezvén arra az egyébiránt nem túlzottan komplex összefüggésre, miszerint Pókember nem Batman, hogy szűk sikátorokban legyen a törvény ökle. Ami jelentős mértékben taccsra vágja a játékélményt, az a kamerakezelés. Ezt jellemezhetném nagyon csúnya szavakkal is, de inkább nem teszem, hiszen kultúremberek között vagyunk, ugye. Így marad a hosszadalmasabb körülírás, miszerint a harmadik évezred elején egy akciójátékra még mindig borzalmas veszélyként leselkedik a kritikán aluli kamerakezelés. Harcolna az ember, ha a kamera követné, nem akadna le, nem lenne túlzottan lassú, és nem tökéletesen inkompetensek programozták volna.

Spider-Man 3

Hangok terén fel lehet emlegetni az igen terjedelmes átlagot, annak minden közepes puffanásával, reccsenésével és durranásával együtt. Sivár. Ami ezen a téren nagyot lódít az értékelésen, az az a voltaképpen magától értetődő tény, hogy a szinkronért a filmekben látott színészek a felelősek, s bár ez hatalmas mértékben nem lök a hangulaton, mindenképpen pozitívumként értékelendő.

Összességében egy erős közepes játékot kaptunk a Spider-Man 3 személyében. A grafika nem lenne rossz, azonban az optimalizáció puszta lehetősége is a távolba veszik, akárcsak a kiegyensúlyozott játékmenet. Vannak ugyan használható ötletek, azonban az összképre rányomja a bélyegét az összecsapottság. Ami persze nem baj, hiszen mint tudjuk, pénzt keresni lehet gyorsan is. Csak közben szegény Pókember félúton fennragadt a légypapíron. ■

Spider-Man 3
Spider-Man 3Spider-Man 3Spider-Man 3Spider-Man 3

értékelés

Spider-Man 3

Pozitívumok
  • Néhol átjön a pókemberes feeling
  • Egyes helyeken egészen pofás grafika
  • Eredeti szinkronhangok
Negatívumok
  • Optimalizálatlan
  • Csapnivaló kamerakezelés
  • Oda nem illő feladatok
  • Élettelen összecsapások
Minimális rendszerigény: Pentium IV 2,8 GHz/Athlon XP 2800+, 1 GB RAM, DVD-ROM, 5 GB HDD, 256 MB-os 3D kártya (GeForce 7300/Radeon X1300 vagy jobb)
6,5
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 6
hangulat 6
Spider-Man 3
A legutóbbi Spider-Man 3 cikkek, hírek

hozzászólások (15)

Gerry
Gerry 2007.08.02. 17:39
Hát persze! Csak el ne feledkez arról a nüanszról, miszerint a Spider-Man 2 mintha 2004 nyarán jött volna ki, a Spider-Man 3 meg most, 2007 nyarán:-X
MagicMoment
MagicMoment 2007.10.03. 12:43
itt is van olyan,mint az első részben,h a világ összes pénzéért sem lehet tovább menni? :D
Neozema
Neozema 2008.04.22. 17:17
Most töltöttem le a játékot, telepitettem. Hát nem azért a 2 FT-ért de ennyire nem lehet sz*r a gépem hogy állandóan töltsön. L-inditom, tölt tölt tölt tölt... azóta nem jutottam tovább. :-(
Neozema
Neozema 2008.04.22. 17:19
Ja hozzáteszem...
Celeron 3Ghz
1 GB RAM
nVidia Geforce 7600 GS
Gigabyte alaplap...(többet nemtok)
Magyarock
Magyarock 2008.05.14. 13:26
:-((Segítsetek, nem tudom elmenteni a játékot, azt írja ki hogy save unsucsselfull:-((SEGITSETEK!!!!!!!!!!!!!!!
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?