Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Pirates of the Caribbean: At World's End

A második két mozifilmhez kapcsolódóan egy igen gyenge konzolátirat készült.

2007.06.26. 00:00 | szerző: Moken | Ismertető/teszt

Nem mondható, hogy unalmas nyarunk lenne filmek terén, hiszen már eddig is jó pár blockbuster tette tiszteletét a mozikban, és a java még hátra van. Ezek közül az egyik legjobban várt a Karib-tenger kalózai harmadik része volt, és természetesen nem maradhatott el mellőle az azonos címet viselő játék sem. Bár ez esetben ez annyira nem volt egyértelmű, hiszen a második részt meglepő módon nem adaptálták semmilyen komolyabb platformra.

Pirates of the Caribbean: At World's End

Egye fene – gondolták a Disney-nél –, majd belegyömöszöljük mindkettőt ebbe! Ez tehát azt jelenti, hogy a címet megcáfolva a játék nemcsak a legújabb rész eseményeit dolgozza föl, hanem az előzőét is. Érdekes a története ennek a szériának. Anno az első Karib-tenger kalózai (továbbiakban legyen csak KTK) játék nem más volt, mint egy átnevezett Sea Dogs 2, kiegészítve pár aprósággal, hogy mégiscsak legyen valami köze a filmhez. Ezzel szemben az aktuális programocska már 100%-ig a Disney üdvöskéjére épül. Én sose értettem igazán, mi értelme van egy az egyben átültetni egy filmet, mert bár kapunk pár újdonságot a történetben, bejárhatunk néhány eddig ismeretlen helyszínt, de ettől függetlenül egyszerűen feleslegesnek érzi az ember az egészet. Anno az X-Men játék legalább teljesen elkülönült a mozitól, és így máris sokkal élvezhetőbbé vált. A KTK világa is adott volna számtalan lehetőséget egy új sztorihoz, de nyilván itt csak annyi volt a cél, hogy valami kerüljön a polcra, amit a cím úgyis elad majd.

Én is sikeresen benéztem azt a bakit, amit még jó páran az internetes fórumokon. Tudniillik szinte mindenhol kizárólag az X360-as képekkel reklámozták a játékot, és sokszor a PC-s képekhez is ezek kerültek be. Nos, ez azért baj, mert Xboxon a játék fényévekkel szebben néz ki, mint PC-n, köszönhetően a teljesen más engine-nek. Nagyot is néztem, amikor először megláttam a menüt, ahol a háttérben a játék motorjával készült animáció fut. Először azt hittem, kiégett a videokártyám a nagy hőségben. De sajnos (vagy szerencsére :-) ) nem erről van szó. Mint az egyből kikövetkeztethetővé vált, ez egy PS2 port. És azok igazából még a PS2 fénykorában se néztek ki túl jól PC-n, nemhogy manapság... Az első csalódást kiheverve nekiláttam a „Story mode”-nak, ahol egyből Jack Sparrow kapitányt vezérelve kell magunkat kiszabadítani a börtönből. A játék folyamán még belebújhatunk majd Will és Elizabeth bőrébe is, valamint a különböző extra játékmódokban a többi nevesebb karakter irányítására is lehetőségünk van.

Pirates of the Caribbean: At World's End

Bár nem az eredeti színészek adják a hangjukat a karaktereknek, a helyettesek igazán jó munkát végeztek, alig lehet észrevenni a különbséget. Egyébként tökéletesen lemásolták a filmbéli figurák jellegzetességeit. Jack Sparrow mozgása ugyanolyan mókás itt is, mint Johnny Depp előadásában, Elizabeth kecses, Will meg pont olyan semmilyen, mint eredetiben :-). Visszaköszönnek a filmbeli poénok is, bár néhol kissé erőltettetek (csakúgy, mint a címadó részben...).

A sztori módot elkülönülő pályákra osztották, melyeken szó szerint végig kell magunkat verekedni. Valamennyi pálya egy, a játék motorjával készített intróval kezdődik, majd megkapjuk a feladatokat és indulhat a hentelés. Útközben kaphatunk mellékfeladatokat, amelyek emelhetnek a rangunkon, vagy bónuszokban részesülhetünk a teljesítésükért, de szerintem kevés ember fog ezekre időt szánni. Alapjában véve a játékmenet rettentően egyszerű: beszélünk valakivel, ránk támad 5-10 ellenfél, megöljük őket, megint beszélünk valakivel, megint megtámadnak. Néha meghúzunk egy kart, de van, amikor egymás után ötöt is (!), hogy kinyissunk egy kaput és kész. Nem kell itt semmi komolyabb logikát igénylő feladatokra gondolni. Nagy ritkán találkozhatunk ún. „Jackanism” feladatokkal; ilyenkor annyi a lényeg, hogy a képernyőn megjelenő ikonokat kell időben és megfelelő sorrendben megnyomni, és így előnyös szituációba kerülhetünk, valamint jutalmat kapunk (általában valamilyen karaktert unlockolhatunk így). Ugyanilyen lehetőség előfordulhat csak úgy natúr formában is, viszont ezeket már nem lehet kikerülni, így ha elszúrjuk, kezdhetjük elölről. Az elején még nem igazán tetszett ez a dolog, de később már örültem, hogy van valami, ami megszakítja a monoton mészárlást.

Pirates of the Caribbean: At World's End

Mivel a három karakter itt tulajdonképpen ugyanarra képes, így a harcok képe nem fog megváltozni, ha valaki mást kell irányítanunk. A sima kardvíváson kívül egyébként használhatunk pár másodlagos fegyvert is (pl. kések, pisztoly, gránát), amelyek nagyon hasznosak tudnak lenni. Amire igazán oda kell figyelni, az a védekezés. Ennek van egy külön taktikája, hiszen azon túl, hogy hárítunk egy ütést, akár el is ugorhatunk az ellenfelünk elől, aki így a társait sebezheti meg, vagy akár beleeshet egy hordóba is. Néha tényleg vicces helyzeteket lehet így kialakítani. Az ellenfelek nagy része nem jelent különösebb kihívást, bár azért akad egy-két idegesítőbb fajta. Mesterséges intelligenciáról beszélni természetesen felesleges. :-) Néha találkozhatunk amolyan főellenség-félékkel akik igazából annyiban különböznek a többiektől, hogy jóval több élettel rendelkeznek és ügyesebben védekeznek. Ha nagyon legyengülnénk, akkor csak előkapunk a zsebünkből egy sült csirkecombot és máris újult erővel vághatunk neki az újabb küzdelmeknek...

Ami meglepett viszont, az a két beépített mini-játék, a kalóz kocka és a kalóz póker. Ezeket bizonyos karakterek ajánlják fel, általában valami kocsma előtt... Sok értelmük egyébként nincs, de manapság úgyis nagy a póker-mánia, és legalább picit pihennek az ujjaink a kattintás-maratonok után.

Pirates of the Caribbean: At World's End

Sajnos a játék alapból elvérzik a szörnyen elavult grafika miatt. Bár láttam már rosszabbat is... kb. 5 éve. :-) Minden szögletes, a textúrák elmosódottak, effektekre meg ne is számítsunk. Az egyedüli, ami dicséretet érdemel, az a karakterek mozgása, bár nem túl reális, de valahogy mégis jópofa. A kamera valami rettentően idegesítő, teljesen fix és sokszor azt se látjuk, hogy éppen merre megyünk. A hirtelen nézőpontváltások sem könnyítik meg a dolgunkat harc közben. Hangokból nincs nagy választék: van kard a kardon és kard az ellenfélen csattanó zörej... A zene a filmekből már jól ismert dallamokra épül, itt sem ér minket semmi meglepetés.

Én nagyon szerettem a Karib-tenger kalózai első részét, de a folytatások enyhén szólva se sikerültek olyan jól véleményem szerint. A játék pedig tényleg nagyon feleslegesnek hat. Bár a hangulatot sikerült eltalálni, de ez édeskevés. A technika és maga a játékmenet is korszerűtlen, a történetben pedig túl kevés az újdonság ahhoz, hogy bárkit is a kipróbálására motiváljon. Ha legalább úgy nézne ki, mint az Xboxos testvére, akkor máris változna a helyzet, de sajnos ebben a formában nevetséges. Nem is tudom, hogy kiknek ajánlhatnám. Esetleg a megrögzött KTK rajongók (ha vannak még egyáltalán ilyenek a harmadik film után), vagy a fiatalabb korosztály képviselői tehetnek vele egy próbát. ■

értékelés

Pirates of the Caribbean: At World's End

Pozitívumok
  • A jól ismert szereplők és helyszínek visszaadják a film hangulatát
  • Kalóz póker
Negatívumok
  • Minden más
Minimális rendszerigény: Pentium 4/Athlon 1,5 GHz, 256 MB RAM, DVD-ROM, 1,4 GB HDD, GeForce/Radeon 3D kártya T&L támogatással
Ajánlott konfiguráció: 1,8 GHz-es processzor, 512 MB RAM
4,5
grafika 3
hangok 5
játszhatóság 5
hangulat 5
Pirates of the Caribbean: At World's End
A legutóbbi Pirates of the Caribbean: At World's End cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?