Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Quotix Software: Bugok és új játékelemek

Ahogy közeledünk a fejlesztés végéhez, fogynak a tennivalók, leszámítva a bugokat, melyek a semmiből kerülnek elő :-).

2006.11.25. 00:00 | szerző: Quotix Software - Pompolic | Interjú

Az egyik dolog a feladatok listáján a tükröződések voltak. Már volt tükröződésünk a vízfelszínen, de határozottan jó lenne még tetszőleges felületeken is, mint például padlón. Ahogy általában, semmi se megy egyszerűen, de miért is menjen, ha mehet nehezen is. Emlékszem a víz renderelési problémáira. Napokba telt, mire rájöttem, mi a baj. Miután létrehoztam a renderelési textúrákat és rendereltem a képet, néhány textúra elromlott. Ez csak Radeon kártyákkal fordult elő, GeForce-okon tökéletesen működött. A probléma csak akkor adódott, amikor fragment shaderek nélkül használtam a vertex shadereket. Azóta mindig együtt használom ezeket az objektumok rendereléséhez. Ezúttal azonban minden tökéletesen renderelésre került, a tükröződés textúrája is jó volt, de amikor rávetítettem a felületre, a felső része levágódott. Ellenőriztem a vágási felületet, a vetítési mátrixokat, de minden tökéletes volt. Azt hittem, megint valami hasonló dolgot felejtettem el – egy kódsort beilleszteni a bug megoldására –, de ezúttal a renderelés céljául használt frame puffer objektum volt a hibás. Miután visszatértem a régi jó pixel pufferhez, minden jó volt.


Helyesen renderelt kép

A tükröződés felső része levágódott
Van egy új tárgyunk is a játékhoz, a "Ring of Freezing" (fagyasztó gyűrű). Használatakor a játékos körüli szörnyek lefagynak egy rövid időre. Hasznos lesz, amikor rengeteg szörny vesz körül. Az alap modell fölé még egy renderelési effektet tettem a fagyasztás látványának elérésére. Ez egyszerű volt, mert a shaderbe egyszerűen lehet új renderelési technikákat tenni. Az MI programozása se volt ehhez túl nehéz. Mindez jó példa arra, hogy a játékba új dolgokat berakni nem is nehéz. Jó hír, hogy a játék mellé kiadjuk az MI és a logikai részek teljes forráskódját, így aki új tárgyakat, szörnyeket akar készíteni, vagy módosítani szeretné a meglévő részeket, megteheti. Bátorítani is fogok mindenkit, akinek ötletei vannak kiegészítésekhez, hogy valósítsa csak meg bátran. Közel 100000 sornyi MI kód vár majd a mod-készítőkre.


Itt látható a fagyasztási effekt. Részecske-rendszert is adunk majd hozzá, hogy még látványosabb legyen. A képen nem látható, de a fagyasztás effekt textúra animálva van
Amíg én bugokat javítok, új tárgyakat és effekteket adok a játékhoz, a csapat másik fele a demón dolgozik. A modellezési és textúrázási fázisnál járnak. Az alap tervezés készen van, most a dekoráció van folyamatban. Természetesen amikor készen van a pálya modellezése, bekerül a térképszerkesztőbe, ahol fényeket, részecske-rendszereket, tárgyakat és szörnyeket adnak hozzá.

Két kép a modellező programból

Quotix Software: Bugok és új játékelemek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.