Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Guild Wars: Eye of the North fejlesztői napló 2. rész

A küldetések tervezéséről.

2007.07.19. 00:00 | szerző: ArenaNet | Interjú

"Mi az, amit keresel?"
A Guild Wars első igazi kiegészítőjének, az Eye of the North-nak tervezése során tovább szerettünk volna javítani mindazon, ami eddig jól működött, elhagyni azokat a küldetéstípusokat, melyeket a játékosok alapból gyűlöltek, új küldetéseket és küldetéstípusokat tervezni, melyeket a játékosok még nem láttak, és minél több lehetőséget adni az embereknek, hogy minél többféle módon játszhassanak a játékkal, ahelyett, hogy ugyanarra az útra kényszerítenénk őket. A küldetésekről beszélve, Graham Chapman halhatatlan szavait idézve röviden annyit mondhatnánk, hogy "a szent kelyhet kerestük". [Vesd össze a bekezdés alcímével, és jelenjen meg szemeid előtt a hidat őrző öregember... - Dino]

Guild Wars: Eye of the North fejlesztői napló 2. rész
Törpék boxmérkőzése

A GW: EN fejlesztése során adott volt, hogy egy olyan bővítésen dolgozunk, mely a maximális [20-as] szintű karakterek számára készül. Ez azt is jelentette, hogy a kezdőknek szánt területeket és az új játékosok részére készült oktató módot teljes mértékben mellőző játékot tervezhetünk. Mindez lehetőséget adott arra, hogy a határokat feszegető küldetéseket tervezzünk. Ezt figyelembe véve minden küldetésekkel kapcsolatos erőforrásunkkal arra összpontosítottuk, hogy minden egyes küldetés valami őrülten jó, új, vagy az eddigiektől merőben más élményt biztosítson a játékosnak, vagy ami még ennél is jobb: a hármat együtt.

A legjobbak továbbfejlesztése, a többi eltemetése
Az Eye of the North küldetéseit tervezve két alapelvet tűztünk ki kezdetben magunk elé. Először is azt akartuk, hogy a jutalmak tényleg számítsanak. Minden tartalom 20-as szintű ebben a kiegészítőben, és azt akartuk, hogy a játékos minden küldetés teljesítésével érezze erőfeszítéseinek eredményét. Röviden: olyan quest-jutalmakat akartunk, melyek valóban hasznosak a 20-as szintű karaktereknek. Az egyik fő módja ennek, hogy visszahozzuk a Guild Wars játékosok által leginkább kért jutalmakat, a skilleket. Számos GW: EN küldetés új skilleket fog adni a játékosnak, melyeket aztán fel is használhatunk későbbi kalandjaink során. Ez az egyik legközvetlenebb módja annak, hogy a játékos olyat kapjon, melynek segítségével javíthat karakterén, és örülünk, hogy ez visszakerül a játékba.

Guild Wars: Eye of the North fejlesztői napló 2. rész
Asuran

A másik fő célkitűzésünk az volt, hogy a questeknek változatosaknak és szórakoztatóaknak kell lenniük. El akartuk kerülni a különböző tárgyak leszállítását elváró küldetéseket (amelyeket egyszerűen "fedex" néven illettünk). Egy táblát helyeztünk a quest tervezők ajtajára, melyen ez állt: "Valahányszor egy fedex questet készítesz, Abaddon kiskutyák szemeit fogyasztja el lakomául." Az Eye of the Nortth küldetéseiben a játékosoknak új célokat, új kihívásokat szeretnénk adni, valamint új módokat a játékkal való játszásra.

Például ahogy a Norn, Asuran és Törpe területeken haladsz előre, helyiekkel találkozol, akik szeretnek különböző ügyességi játékokban egymással versengeni, és téged is kihívnak. A Norn területeken Magni a Bölény, Norn történelmének egyik leghatalmasabb hőse egy harci viadalt rendez, melyen nemcsak nagy Norn harcosokkal, hanem a világtörténelem néhány legnagyobb hősével (vagy antihősével) is szembekerül a játékos. Ha elég jó vagy, még Magni ellen is harcolnod kell, megtapasztalva, milyen az észak veretlen bajnoka ellen kiállni. Ki tudja, talán meggyőzhetsz néhányat a legyőzöttek közül, hogy később csatlakozzanak hozzád egy-egy küldetésre.

Guild Wars: Eye of the North fejlesztői napló 2. rész
Polymock játék

Az inkább az agyát használó Asura nép tagjai kitaláltak egy játékot, melyet polymocknak neveztek el, és örömmel megtanítanak, hogyan is kell játszani (bár lehet, hogy előbb meg kell győznöd a polymock-mestert, hogy kicsiny emberi agyad egyáltalán képes arra, hogy megértse a játék fortélyait). Ebben a játékban gondosan összeválogatott kártyákat kell az ellenfeled hasonló lapjai ellen kihasználni. Ha nyersz, új elemeket gyűjthetsz, melyeket későbbi polymock játékok során felhasználhatsz. Ha veszítesz, a többi játékos jól kigúnyol.

Ha jobban szereted a törpék boxolását, összebarátkozhatsz Kilroy Stonekinnel, aki Far Shiverpeaks területére jött régi tartozását elrendezni. Ütések, döfések és horgok kombinációival telnek majd napjaid, ahogy Kilroyjal közösen gyűjtitek be az adósságokat. De a közelharcnak ezzel nincs vége, képzeld el, milyen lenne egy Destroyer ellen puszta ököllel kiállni...

Guild Wars: Eye of the North fejlesztői napló 2. rész
A Nornok szeretik a küzdelmet

Ezek a játékok a Guild Wars történelmének újabb darabját hozzák vissza: tervezésük során a játékbeli éves fesztiválok hangulatát akartuk visszaadni, úgy, hogy ezeket egész év során játszani lehessen.

Kitől kapod a küldetéseket?
A Guild Wars: Eye of the North másik jelentős változása, hogy a fő történeti szál mellett közel minden küldetést hozzákapcsoltunk az északi területek egyik csoportjához. Ha teljesíted ezeket az opcionális questeket, nemcsak tapasztalatot, tárgyakat, skilleket és aranyat szerzel, hanem az adott csoport felé hírnevedet is növeled. Míg mindez nem elengedhetetlen a történetben való előrejutáshoz, a törpe, Norn és Asura csoportokkal kialakuló jó kapcsolatod segítségedre lehet a későbbiekben. Minden fajnak különleges, gondosan őrzött skilljei vannak, melyeket csak azokkal osztanak meg, akikben teljesen megbíznak. Ahogy nő a hírneved, úgy javul ezen skilljeid hatékonysága is.

De a küldetések a hírnév erősítésének csak az egyik módját jelentik. A korábban említett harci játékokban való részvétel, vagy egy adott csoport számára fontos feladat teljesítése is növelheti azt. Ezek a feladatok túlmennek az egyszerű küldetéseken, például egy területen problémákat jelentő főellenség megölése, vagy Charr haditervek megfejtése lehet a céljuk. Szinte minden cselekedeted hatással lesz hírnevedre a Guild Wars: Eye of the North területeit benépesítő csoportok szemében.

Visszatérő kazamaták
Ahogy az Eye of the Northban lévő 18 többszintes kazamatába ereszkedsz le, még több lehetőséged lesz hírneved öregbítésére, mivel ezen labirintusok többségébe olyan küldetések vezetnek, melyeket valamely csoport részére hajtasz végre, vagy olyan tárgyakat tartalmaznak, melyek egy csoport túléléséhez elengedhetetlenek. Gyűjts össze belőlük eleget, és nézd, hogy növekszik a hírneved.

Sokat beszéltünk a földalatti labirintusokról a fejlesztői naplónk első részében, de azért néhány pontban hadd térjek vissza a kazamatákban lévő küldetésekre. Amikor belépsz egy labirintusba és nekikezdesz egy küldetésnek, ne hidd, hogy a sötétben kell majd botladoznod. Ugyanazok az eszközök lesznek segítségedre, mint amelyek a felszínen történő kalandok során. Rengeteget tanultunk a Sorrow's Furnace tervezése óta, és ennél sokkal több élményt fognak adni a GW: EN kazamatái. A küldetés térképe például folyamatosan kerül felfedésre, ahogy haladsz előre, így mindig látni fogod, hol vagy és merre kell menned.

Azon Guild Wars játékosok, akik élvezték a népszerű Sorrow's Furnace helyszínt, ugyanarra a dinamikus élményre számíthatnak játék közben, mint annak a hatalmas labirintusnak a bejárása során. Mindegyik GW: EN kazamata tele van egyedi szörnyekkel és NPC-kkel, melyek mindegyike saját háttértörténettel bír. De ahogy az Eye of the North összes küldetésében, a Mélységekben is kitoltuk az RPG játék korlátait. Mindegyik labirintus saját sztorival rendelkezik, melyet a mélységekbe való hatolás során ismerhetsz meg, az NPC-kkel való interakciók, a kihívások leküzdése és a jutalmak összegyűjtése segítségével.

Mit kapok én?
Régen sok Guild Wars játékos egyszerűen egymás után végigrohant a sztori küldetésein, hogy mielőbb a játék végére érjen. Bár ez a fajta játékmód mindig választható lesz, meg szeretnénk jutalmazni azokat a játékosokat, akik rászánják az időt a játékvilág teljes területének felderítésére. Ez az oka az Eye of the North-ban bevezetésre kerülő, kizárólag PvE módban használható skilleknek.

Ezek a skillek csak a szerepjátékos részben lesznek elérhetőek, PvP játék során nem lehet használni azokat. A legtöbb skill valamely csoporthoz kapcsolódik, és a tőlük kapott küldetések teljesítése során tanulhatjuk meg, vagy úgy juthatunk hozzájuk, hogy barátai leszünk az adott csoportnak. Közvetlenül kapcsolódni fognak ahhoz, amit épp tesz a játékos, ezáltal aki szereti felfedezni a teljes területet, az jobban megérti az adott csoport kultúráját, és többféle módon is teljesíteni tudja a feladatot.

Vigyázunk arra, hogy ezek a skillek ne rontsák el a játékbeli egyensúlyt, attól tehát nem kell tartani, hogy valamelyik hírnévtől függő skillre feltétlenül szükség lesz ahhoz, hogy a játékot, vagy akár egy küldetést teljesítsünk. Nem mi akarjuk megszabni, milyen skilleket válogasson össze a játékos a küldetéshez. Egyszerűen több lehetőséget szeretnénk biztosítani mindenki számára abban, hogy hogyan játssza a játékot, anélkül, hogy a PvP játékmód kiegyensúlyozatlanná válna a rengeteg új skill hatására. Élvezd a játékot, fedezd fel a területeket, teljesíts néhány mellékküldetést, és használd fel az új világban megszerezhető különböző tárgyakat!

Ahogy kedved tartja
De persze nem lenne ez egy Guild Wars játék fő történeti szál nélkül, mely végigvezet az egész játékon. Küldetések egész sorozata (és számos mellékszál) vár majd az Eye of the Northban, melyek a játék elejétől a végéig vezetik a játékost. De mellékküldetések, kazamatabeli questek és változatos események széles skáláját nyújtva bízunk abban, hogy sikerül rávenni a játékosokat, hogy "eltérjenek a könyvtől".

Akkor se aggódj, ha nagyon eltérsz a fő sztoritól: útmutatást adunk a játékosoknak az egész játék során. Mindig lesz valami jelzés, hogy hogyan lehet visszatérni a fő történethez, de ha jól szórakozol a Kilroy-jal való pusztakezes küzdelmekben, tarts vele, amíg csak kedved tarja. A fő sztori megvár, és ott lesz, amikor úgy érzed, folytatni szeretnéd.

A játék tervezése során alapelvünk ez volt: "játssz, ahogy, amikor és akivel szeretnél!". Az évek során jó érzéssel töltött el azt látni, mennyi időt töltenek a játékosok a Guild Wars világában, ezért lesznek küldetések az alkalmitól a hardcore játékosokig mindenkinek. Ezen felül olyan tartalmat készítettünk, melyek egyedül és csapatban is élvezetesek. Reméljük, hogy valahányszor belépsz a játékba, mindig fogsz tudni csinálni valamit, függetlenül attól, hogy milyen típusú játékos vagy, vagy mennyi időd van éppen a játékra.

A Guild Wars: Eye of the North-beli világ él, mindig történik benne valami. Függetlenül attól, hogy hőseiddel kelsz csak útra, vagy hét másik játékostársaddal, mindenki számára lesz valami a küldetésekben. A Norn viadal újabbnál-újabb hőseivel való megküzdéstől az Asura rég elveszettnek hitt ritka polymock darabjának megtalálásáig, vagy a Sorrow's Furnace-szel vetekedő kazamatákba leereszkedéstől a Tyriát romokba döntő nagy földrengések rejtélyéig – úgy gondoljuk, egyetértesz velünk abban, hogy ezek lesznek a legnagyobb jutalommal járó küldetések a Guild Wars történetében. ■

Guild Wars Eye of the North
A legutóbbi Guild Wars Eye of the North cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.