Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Rise of Nations: Rise of Legends

Brian Reynolds új játéka magyar felirattal került most a boltokba.

2007.07.27. 00:00 | szerző: Phoenix | Ismertető/teszt

Amikor kézhez kaptam a Rise of Legendset, kötelességemnek éreztem, hogy felfrissítsem az emlékezetemet azzal kapcsolatban, hogy honnan is indult ez a történet. A kissé sablonosra sikerült RTS címek között már nemigen tudtam hová tenni a dolgot, hiszen egy ilyen Rise of Nations könnyen elkeveredik a hasonló "felépítésű" egyéb nagy címek között. (Age of Empires, Age of Wonders, Act of War, Faces of War, Dawn of War, Mark of Chaos, hogy mást ne említsek, de biztos lehetne még találni...) Nos, hogy Nektek ne kelljen "frissíteni", röviden az elődről: A Rise of Nations volt az a játék, ahol jó pár történelmi korszakon átívelve kellett fejlődnünk a bogyószüretelős nomád kortól egészen az atomrakétáig. A korszakok fejlesztésén kívül persze több száz kisebb fejlesztés is volt, de mindezt úgy oldották meg, hogy mégis átlátható, kezelhető és élvezhető legyen. Ebben a játékban fordulhatott elő az az érdekesség, hogy ha multiban kicsit nagyobb tempóban fejlődtünk, mint az ellenfelünk, akkor tankokkal támadhattunk az ellenfél szablyát lengető lovasaira... meg az a még ennél is nagyobb érdekesség, hogy a lovasok a szablyával szétverik a tankokat...

Rise of Nations: Rise of Legends

Na ennyit a történelmi áttekintésről, neki is kezdenék a Rise of Nations: Rise of Legends taglalásának. Előrebocsátanám, hogy a kissé csalóka címe ellenére nem egy kiegészítőről van szó, hanem egy önálló játékról. Az elődben szereplő rengeteg nemzet helyett itt csak három faj között választhatunk, de nem is kell ennél több. A három csapatból az első a "Vinci", amely a technika segítségével, az acél és gőz erejével harcol. A második az "Alin", amely sokkal inkább fantasy beállítottságú faj, leginkább mágiát használ. És végül a "Cuotl", amelynek mitológiai jellegű lényei isteni erőkkel operálnak. Ha csak ezt a játékot vizsgálnánk egymagában, azt mondanám, hogy a három faj egyforma részletességgel, szépséggel és fantáziával van megalkotva, viszont az utóbbi kettő stílusa már ismerős lehet más játékokból. Ellenben steampunk stílust ilyen szépen kidolgozva még nemigen láthattunk stratégiai játékban – és úgy általában semmilyenben –, mint a "Vinci" faj mechanikus egységei és épületei. Nálam magasan ez volt a favorit, de még egyszer mondanám, a többi is ugyanolyan szép, csak az újdonság ereje hiányzik belőlük. Az elődhöz viszonyítva az egyéb jelentős különbségek: egyrészt itt nem korszakokat lépünk, hanem a politika, prosperitás és hasonló dolgok fejlesztése történik, másrészt a kisebb fejlesztéseket itt már sokkal jobban áttekinthető módon, a kezelőfelületen állandóan jelenlévő táblán találjuk meg, nem pedig a fejlesztőépületeknél. Mennyiségileg feltűnően nem marad el a "Nations" mögött, de így sokkal rendezettebb a dolog.

A single player kampányban bevallom, még vannak hiányosságaim, de ahogy látom, a különböző fajokkal egymás ellen nem nagyon tudunk harcolni, inkább frakción belüli konfliktusokban veszünk részt. Ez nem különösebben zavaró, csak éppen feltűnt, de remélhetőleg nem a fajok közötti kigyensúlyozatlanságot próbálják a készítők ezzel takargatni... Viszont ami tagadhatatlan: a single player pályák nagyon szépre és részletgazdagra sikerültek. Korábban láttam screenshotokon olyan pályarészleteket, meg fél képernyőnyi egységeket, amelyek ugyan nagyon tetszetősek voltak, de nem igazán tűntek "működőképesnek" és játszhatónak. Ilyenek például a nagy légiplatformok, a Leviathán nevű óriás robot-pókok, stb. Ezekből néhányat meg is találtam a játékban, és megkönnyebbülve tapasztalhattam, hogy semmiféle problémát nem okoznak. A városainkat is úgy tudjuk fejleszteni, hogy különböző körleteket építünk hozzájuk, ezek is igen érdekes formációkat tudnak felvenni az idő előrehaladtával, de ezekkel sincs semmi gond. A leviathán pedig jóval nagyobb, mint a csapatszállító repülőgép, ennél fogva nem is szállíthatjuk, viszont van alagútfúró képessége, amivel a pálya bármely részére eljuthat. A küldetések között a stratégiai térképre kerülünk, amely ugyanolyan szép, mint maga a játék, csak egy kicsit más. Itt láthatjuk a területeinket, városainkat és a hőseink aktuális helyzetét, itt dönthetjük el, melyik területet támadjuk meg, és itt oszthatjuk szét a küldetésekért kapott pontokat, amelyekkel a hőseinket és a városainkat fejleszthetjük.

Rise of Nations: Rise of Legends

Multiplayerben természetesen lehetőségünk adódik a különböző fajokat egymásnak ugrasztani, ahhoz ugyan rengeteget kellene játszani, hogy a fent említett balance-kérdésről érdemben tudjak nyilatkozni, de ha valami nagyon el lenne szúrva, az biztos feltűnt volna hamar. A többjátékos pályák szemlátomást egyhangúbbak, sivárabbak, mint az egyjátékos pályák. Ezt persze nem negatívumként mondom, ez a bevett szokás, multiban pörögni kell, nem a tájban gyönyörködni. Skirmish játékok során próbáltam a fajok minden egységét megismerni, ugyebár a kampány alatt ez egy kicsit nehézkesebb. Az egységek változatosak, sokszínűek, és van belőlük bőven. Csak sajnos minél változatosabb a dolog, annál nehezebb mindent tökéletesre megcsinálni. Találkoztam néhány darabos animációval, néhány gyengécske hanggal, de nem zavaró, csak éppen észrevehető mennyiségben.

A menürendszer jellegzetességeit is bemutatnám röviden. Először is, ami fontos, és az elődben még nem volt: tudunk már widescreen felbontásokat is beállítani. Úgy egyébként a menü egyszerű, áttekinthető és sok beállításra ad lehetőséget, de a gyorsbillentyűk beállításánál már akadhatnak problémák. Az ugyan nem lenne baj, hogy ennyi mindenhez lehet hotkey-t hozzárendelni. Sok opcióhoz többet is. Ez más játékokban is előfordul. Viszont itt rendezetlenül, keverve, ömlesztve... Amihez több hotkey tartozik, az többféleképpen van lefordítva, a listában pedig teljesen logikátlanul szétszórva. Apropó fordítás: újabb erőltetett magyarítással van alkalmunk megismerkedni, néhol ráadásul a magyar szövegek túl hosszúak is, nem férnek ki oda, ahova kéne, és ez nem könnyíti meg a dolgunkat.

Rise of Nations: Rise of Legends

Az intrót itt is megemlíteném, a ritka igényes fajtából való ugyanis. A pörgős és látványos csatajelenetet bemutató rövidfilm tökéletesen megállja a helyét az egyre erősebb élmezőnyben. Szintén örvendetes tény, hogy az olcsóbb játékoknál elterjedőben lévő tendencia itt nem mutatkozik, a csomagolás nagyon igényes, a vastag DVD tok még egy szép papír borítót is kapott, belül pedig kézikönyvet és posztert találunk. A Rise of Legends mindezek ellenére alig 4000 forint, és még csak nem is kiegészítőről, hanem teljes játékról van szó. ■

Rise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of LegendsRise of Nations: Rise of Legends

értékelés

Rise of Nations: Rise of Legends

Pozitívumok
  • Gyönyörű pályák
  • Kellemes újdonságok a fajok és egységek tekintetében
  • Szép intro
Negatívumok
  • Kaotikus hotkey-beállítások
    Hibák a magyarításban
8,5
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 9
hangulat 8
Rise of Nations: Rise of Legends
A legutóbbi Rise of Nations: Rise of Legends cikkek, hírek

hozzászólások (1)

norik
norik 2007.08.13. 19:53
a rendszerkövetelményeket valaki leírná hozzá
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.