Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Halo Wars előzetes

A Halo univerzumban játszódó konzolos RTS-t is megnéztük a GC-n.

2007.08.29. 00:00 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A nagy sikerű Age of Empires sorozat fejlesztő nagy fába vágták a fejszéjüket, a cég tulajdonosa, a Microsoft ugyanis azt a feladatot adta számukra, hogy a Halo nagysikerű akciójáték univerzumában egy stratégiai játékot készítsenek. A feladat pedig nem egyszerű, ugyanis a valós idejű stratégiai játékok vezérlését kifejezetten billentyűzetre és egérre találták ki, a gamepad mint vezérlő pedig nem igazán erre szolgál.

Halo Wars előzetes

Tekintve, hogy a játék csak Xbox 360-ra készül, a fejlesztők első lépése az volt, hogy kerestek egy olyan módot, melynek segítségével mégis hatékonyan lehet irányítani a játékot gamepad használatával. A GC-n tartott prezentáción természetesen így ezt is láthattuk. A játékos vagy egyenként vagy csoportonként tud kijelölni (azaz például csak gyalogos csapatokat), vagy egy nagyobb vegyes egységcsoportot is kijelölhet. Ez utóbbi esetben a kurzor jelentősen megnagyobbodik, és minden olyan egység kijelölésre kerül, amelyik a kurzor alá kerül. A kurzort a játékos mozgathatja, így mindazokat az egységeket kijelölheti, amelyekre az akcióhoz szüksége lesz. A fejlesztők munkáját dicséri, hogy az irányítás valóban egyszerű, a bemutató során a játékot kezelő fejlesztő könnyedén jelölte ki a csapatait, és azokat hatékonyan tudta harcba vetni. (Persze helyzeti előnye van, de tényleg nem tűnt bonyolultnak.)

A történet 20 évvel a Halo első epizódjának eseményei előtt játszódik, ez az emberiség és a Covenant első találkozása. A játékban a tengerészgyalogosok mellett a legendás warthogokat (egyfajta szuperdzsipek) is irányíthatjuk. Az ellenséget a Covenant egységei adják, ezek ellen kell a játékosnak felvennie a harcot. A Warthog egységek szuper mozgékonyak, akár csak a Halo eddigi részeiben, a bemutató során például átugrottak egy széles szakadék fölött. A fejlesztés még eléggé korai szakaszában járt, így sajnos nem lehetett mindezt személyesen kipróbálni.

Halo Wars előzetes

Az erőforrás-kezelésről csak azt sikerült megtudni, hogy lesz a játékban, de nem lesz annyira részletes, mint ahogy azt például az Age of Empires sorozatban megszoktuk. A játék ezen része még erősen fejlesztés alatt áll, így részleteket nem mondtak róla. A bázisokon lesznek egységtermelő épületek, ezek kezelése szintén teljesen a konzolos irányításra szabott, könnyen lehet mind a mennyiséget, mind a legyártandó típust meghatározni. Három gyártóépületet láttunk a játékban, a kaszárnyát, a gyárat és a repülőteret. A gyártás maga rendkívül egyszerű és logikus: amint az épületre kattintunk, egy nagyméretű választókerék jön fel a képernyőre, ahonnan kiválaszthatjuk a gyártandó egységtípust. A gyártáson kívül főépületet, javítóbázist és erőforrást tároló raktárépületet is mutattak a bázison. Maga a bázis pedig fallal volt körülvéve, a falakon mindenütt gépágyúállásokkal. Minden épület folyamatosan animált, a gépágyúk forognak, a raktárban a daruk pakolásszák a ládákat, a javítóbázisban hegesztenek valamit, szóval szépen folyik az élet, ahogy azt egy igazi bázison is tapasztalhatnánk.

A fejlesztők sem igent, se nemet nem mondtak arra, hogy a Covenant egységeit is vezérelhetjük-e a végleges játékban, én személy szerint úgy gondolom, hogy ha a kampányban nem is, a többjátékos módban biztosan lehet a Covenant oldat is irányítani majd. A grafika látványos, természetesen használnak az engine-ben fizikát és fényeffektusokat is. A konzolos játékokhoz igazodva a kamera alapbeállításban közelebb van az eseményekhez, mint ahogy azt a PC-s stratégiákban megszoktuk. Ez persze nem baj, így a játékos biztosabban meg tudja különböztetni az egységeket egymástól és könnyebb az irányítás is. A játék valamikor 2008. folyamán kerül majd a boltokba kizárólag Xbox 360-ra. ■

Halo Wars előzetes
Halo Wars
A legutóbbi Halo Wars cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.