Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

GC 2007: Blizzard sajtótájékoztató

A StarCraft 2 és az új WoW kiegészítő volt természetesen a téma.

2007.09.14. 00:00 | szerző: Blade Runner | Egyéb

A Blizzard két játékával örvendeztette meg a rajongókat Lipcsében. Bár új bejelentés sajnos nem történt a részükről, a már ismert fejlesztéseik személyesen is kipróbálhatóak voltak az óriási standon. Az egyik játék a nagysikerű online szerepjáték, a World of Warcraft újabb kiegészítője, a másik pedig a régóta várt Starcraft második része volt.

GC 2007: Blizzard sajtótájékoztató

Elsőként a legsikeresebb stratégiai játékok egyikének, a StarCraftnak a második részét mutatták be a fejlesztők a sajtótájékoztatón. A játék egy űrhajó fedélzetén indul, és az első részből már megismert Jim Raynort láthatjuk viszont. A teljesen a 3D-s motorral készített interaktív fedélzeti jelentekben a játékos irányítja a főhőst. Jimen keresztül lehet dönteni arról, hogy milyen fegyvereket fejleszt a játékos, mit vásárol, hol támad, és néhány olyan jelenet is itt játszódik, ami majd továbbviszi a történetet. Amint a játékos eldöntötte, hol támad (a kampány dinamikus, és egy csillagtérképen játszódik – ebben hasonlít például az Empire at War játékhoz), lekerül a bolygó felszínére és a megszokott módon kezdheti a támadást.

A bemutató után alkalmam nyílt arra is, hogy kipróbálhattam a játékot kettő-kettő elleni üzemmódban. Első benyomásom az volt, hogy a játék nagyon hasonló az első részhez, így aki már játszott Starcrafttal, az itt is hamarosan otthonosan érzi magát. A játékmenet sebessége is hasonló az első epizódhoz, sokkal lassabb, mint például a gyors akciókra kihegyezett Command and Conquer játékok, az egységek viszont sokkal részletesebbek és jobban animáltak, mint ahogy azt az első részben láttuk. A kód annak ellenére, hogy a fejlesztés elején tartanak csupán, nagyon stabil volt, amíg ott voltam – és bizony hosszú sorokat kellett végigvárni, hogy leülhessek a gép mellé –, zökkenőmentesen folyt a játék vagy 20 gép mellett. Miután csak egy játékot engedélyeztek számunkra, a Terran oldalt választottam. A már ismert SVC és Siegetank mellett új egységként jelentek meg a Vikingek. Ezek olyan repülőgépek, amelyek miután leszállnak a földre, lépegetve közlekednek. Nem túl erős egységek, de már a játék elején rendelkezésre állnak, amennyiben a játékos rendelkezik gyárral. A kaszárnyát felépítve először csak tengerészgyalogosaink lehetnek, majd később felcser és ghost egységek is. Mivel csak néhány perc állt rendelkezésemre játszani, így az ennél fejlettebb egységekről, vagy a repülőkről nincs tapasztalatom. A játék grafikája már a jelenlegi stádiumban is kellemes, és ahogy azt a képeken is láthatjuk, a Warcraft III grafikai stílusához áll talán a legközelebb. A bemutató idején a játékostársam a Protoss oldalt választotta, játék közben néha-néha átpillantottam a bázisába, és úgy tűnt, hogy a Protoss oldal is nagyrészt megtartotta az eredeti építési sorokat és építési stílust. Mivel a fejlesztésből még nagyon hosszú idő maradt hátra, így várható, hogy folyamatosan egyre több információ lát napvilágot a játékról és előbb-utóbb a Zerg oldalról is kapunk érdekes híreket.

GC 2007: Blizzard sajtótájékoztató

A legismertebb és legkedveltebb online szerepjáték újabb kiegészítőt kap, mely a World of Warcraft: Wrath of the Lich King címet viseli. A jelenleg kilencmillió előfizetővel rendelkező MMORPG mintegy 1,5 millió játékosa európai. A kiegészítő a zord északi tájakra viszi majd a kalandozni vágyó játékosokat. A játék új kontinensét Northrendnek nevezték el, amelynek néhány területét be is mutatták. Az új területen túlmenően egy teljesen új, úgynevezett hős osztályt is kap a játék, a halállovagot (Death Knight). Az egyik legfontosabb újdonság pedig az, hogy a legmagasabb szintet 80-ra emelik, és újabb tulajdonságokat, fegyvereket és egyéb felszerelést használhatnak majd a játékosok. Új foglalkozásként az Inscription (magyarul talán feljegyző lehetne) kerül be a játékba, aki képességeket és varázslatokat tud majd feljavítani saját magának, vagy akár a többi játékosnak is. Például képes egy tűzgolyó varázslatot kiegészíteni mondjuk egy vakságot okozó varázslattal. Újdonság még az is, hogy a játékosok a hajviseletet is átalakíthatják ezentúl.

Nézzük először az új kontinenst. A nerubianok által lakott Northrend a Warcraft 3-ban volt először látható. Itt él Arthas, a Lich King, az Icecrown gleccseren. A korábbi kiegészítővel ellentétben a játékosok ezúttal két, egymástól távol eső helyen, gyakorlatilag a kontinens két végén kezdhetik majd a kalandozást, választásuk szerint. A különböző területek egymástól különböző környezeteket kaptak, bár a kontinens helyzete miatt a sarkvidéki jelegű területek dominálnak, így találunk erdős, tundrás és fjordos területeket, de teljesen kietlen, hófödte fennsíkot is. A szokásos kalandozós területek mellett egy elég nagy területet kifejezetten PvP küzdelemre szántak. Új elemként jelennek meg az ostromfegyverek és a lerombolható épületek, így egész kis háborúkat vívhatnak egymással az erre vágyó játékosok. Erre pedig egy új, nem instance típusú hatalmas PvP zóna, Lake Wintergrasp is lehetőséget biztosít majd.

GC 2007: Blizzard sajtótájékoztató

A halállovag előreláthatólag nagyjából 55-60-as szint fölött lesz majd játszható, a fejlesztők még finomítják a szinteket, így ez még kissé változhat. A Death Knight elsősorban fegyveres harcban jeleskedik, de képes lesz sötét energia felhasználásával varázslatokra is. Páncélzattal rendelkezik, és egy- vagy kétkezes karddal harcol. A páncélzata olyan erős és olyan jellegű, hogy nem szükséges pajzsot hordania. A többi varázsló karakterrel ellentétben a halállovag a fegyverére rajzolhat rúnákat, és ezek segítségével hívhatja majd a sötét erőket. Háromféle rúna kombinációjával szabható testre tetszésünk szerint a fegyver: blood, frost és unholy. Harcon kívül bármikor elláthatjuk hatféle rúnával fegyverünket. Mivel a belépési szint elég magas, így a fejlesztők azt tervezik, hogy a játékosok egy pár feltétel teljesülése esetén indíthatnak egy új halállovag karaktert, amely a létrehozó játékos szintjével rendelkezik majd. Különleges questek is várnak majd a Death Knight karakterekre.

Bár a StarCraft II fejlesztése még hosszú ideig eltart, azt most is bátran kijelenthetjük, hogy a megjelenési évének legsikeresebb játékai közé fog tartozni. A Wrath of the Lich King pedig a már eddig is kiemelkedő, igen sikeres játékot fogja új magasságokba emelni. Sem a StarCraft II, sem a WoW kiegészítő nem rendelkezik még konkrét kiadási időponttal, a pletykák szerint jövő év elejére várhatjuk az utóbbit. ■

GC 2007: Blizzard sajtótájékoztató

hozzászólások (1)

Hofi
Hofi 2007.09.15. 00:58
Tuti csúszni fog a megjelenése. A marketinget nem sajnálják rá. Ilyen hamar nem kellett volna bejelenteni. Bár a Warcraft 3 megjelenése is csúszott és milyen jó játék lett.
cikkajánló

John Scalzi: Vének történetei és más írások

A Vének háborúja sztori két még hiányzó része érkezett meg végre magyarul, mellettük rövidebb írásokkal.

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.