Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Transformers: The Game

A nyáron bemutatott új mozifilmhez kapcsolódóan természetesen játék is készült.

2007.09.20. 00:00 | szerző: Moken | Ismertető/teszt

„Transformers játék rossz nem lehet”, mondtam magamban, mielőtt egyáltalán kibontottam volna a dobozt. Igen, tudom, hogy nem szabadna elfogultnak lennem egyetlen játékkal kapcsolatban sem, de a Transformers annyira közel áll a szívemhez, hogy erre képtelen vagyok. Azért megpróbálok majd lehetőleg minél reálisabb képet adni a játékról, melyben nagyot csalódtam, de mégis tudtam szeretni.

Transformers: The Game

Nem akarok túl sok szót fecsérelni a történet bemutatására, aki ezt a játékot megveszi, nagy valószínűséggel ismeri a Transformers univerzumot, de minimum látta a nemrég bemutatott mozifilmet. Az eseményszál nagyjából megegyezik a filmben lévővel, de van jó pár eltérés, és sok olyan dologra fény derül, amire ott csak utaltak. Sam és ük-ükapja szemüvege körül forog itt is minden, és persze nem maradhat el mellőle a szexi Mikaela sem. A szereplők kölcsönözték a hangjukat a játékhoz is, így természetesen Optimus Prime is Peter Cullen hangján szólal meg.

Már az intro végén a két logóból is kiderül, hogy lehetőségünk lesz mind az Autobotok, mind a Deceptionök (Álcák) irányítására. Bizony. mindkét fél kapott egy-egy külön kampányt, és ami még jobb: nem ugyanazokat a küldetéseket kell végigjátszani különböző szemszögből, hanem a legtöbb teljesen egyedi. Visszatérve egyébként az intróra; nagyon igényes munkát végeztek a készítők, ritkán látni ennyire részletes és minőségi videót játékokban. Szerencsére később is találkozhatunk rövidebb átvezető animációkkal, amelyek szintén hangulatosra sikeredtek.

Transformers: The Game

Bármilyen meglepő, de ha képet akarok adni a játékról, akkor azt kell mondanom, hogy olyan, mintha a GTA-t összegyúrták volna a Need for Speeddel. Egy pálya több küldetést is magába foglal, ezeket egy nagy zöld fénynyaláb jelöli, melyeken áthaladva tudjuk őket aktiválni. Általában jármű alakban kezdünk, és ilyenkor el kell jutnunk egy kijelölt pontra, ahol vár minket az igazi feladat. Ebben segítségünkre van a minimap amely pontosan jelzi az irányt, és a környező terep adottságait. Akadályokba elvétve ütközünk, de ha valami miatt mégis megtorpannánk, akkor egy szempillantás alatt átalakulunk, és a „kezes-lábas” formánkban már nem tud ellenállni nekünk semmi... Egyedül azt sajnáltam, hogy az épületeket teljesen nem tudjuk lerombolni, így néha bizony mászásra kényszerülünk. Útközben találhatunk eldugott titkos helyeket, különböző rejtett tárgyakat, amikkel felszabadíthatunk pár bónusz feature-t (képek, videók). Utoljára a GTA3-ban tudtak ezek a dolgok lekötni, talán azért mert ott tényleg volt értelme az ilyenfajta szöszmötölésnek.

Agyvérzést tudok kapni, amikor egy PC-s játék menüjében „Press Y/Press O/Press START, stb.” feliratokat látok, ez már alapból arra utal, hogy valószínűleg még a hangerőt se fogom tudni beállítani. Hál’ Istennek az Activision még a figyelmesebb kiadók közé tartozik, így a Transformers dacolva konzolos jegyeivel, viszonylag jól konfigurálható lett, és erre nagy szüksége is van. Minden grafikai opciót maximumra állítva vetettem bele magam az első küldetésbe, de hamar elszállt a lelkesedésem amikor egy fekete-fehér (!) diafilm jelent meg a monitoron. :-) Jó, gondoltam, a régi driver miatt lehet (CS-es idők kelléke), így hát felraktam a legújabbat a 7800 GT-hez. A kép most már normálisan nézett ki, de még mindig szaggatott. Kisebb tortúra után végre sikerült játszhatóvá varázsolnom a progit, de akkor is rosszul esett, hogy a BioShock előtt valami felfalta a gépemet. :-( Sajnos a látvány nincs egyenes arányosságban a gépigénnyel. A robotok viszonylag részletesek, de maga a környezet, az NPC-k, az ellenfelek mind-mind borzasztóan sivárak és egyszerűek. Bár a legtöbb épület és tárgy rombolható, de ezt valahogy úgy kell elképzelni, mint a Warcraft első részében, amikor az épület életpontja elért egy bizonyos szintet, akkor hirtelen a szép házikó átváltozott egy romhalmazzá. A kisebb pályaelemeket (például lámpaoszlopok, kocsik, gáztartály) fel is kaphatjuk és hozzávághatjuk az ellenséghez. Ez igazából kötelező, másképp nem lehet lenyomni az erősebb ellenfeleket.

Transformers: The Game

És elérkeztünk minden Transformers leglényegesebb pontjához, az akcióhoz. Érdekes és sajnálatos, hogy ez a játék talán leggyengébben sikerült része. Hihetetlen, hogy voltak képesek egy ilyen rettentő gyenge és unalmas csihi-puhi rendszert összehozni pont ebben a témában. Semmi kihívás nincs a harcokban, a pulzusunk pedig inkább csökkenni, mint emelkedni fog a monoton billentyű-csapkodásban. Abszolút nincs kihasználva a robotok „kettős énje”, a fegyverek szinte semmit sem érnek, a felvehető tárgyak viszont túlságosan is erősek. Fizikát kár keresni a játékban, a készítők valami sajátos rendszert dolgoztak ki, ami csak annyira borzasztja el az embert, mint Kelemen Anna a plasztikai műtétek előtt. De legalább nosztalgiázhatunk; szerintem mindenkinek a Mortal Kombat vagy a Street Fighter jelenetei fognak beugrani arról, ahogy egy-egy komolyabb ütés után az ellenfél tehetetlenül elszáll a pálya másik végébe. Persze elmaradhatatlanok a boss-harcok amelyek élvezeti értéke már-már megközelíti a Half-Life-ban látott arctámadók elleni vérfürdőkét :-) Nem javít a helyzeten a katasztrofális irányítás sem. Főleg jármű alakban – legyen az autó vagy akár helikopter – szembesülünk ezzel igazán. Felváltva válik alul- vagy túlkormányzottá a kocsi (vagy bármi más) minden ok nélkül, vagyis teljesen kiszámíthatatlan az irányítása. Ahogy olvastam, sokaknak leginkább ez vette el a kedvét a játéktól, de ha képes valaki megerőltetni magát és hosszabb időt ráfordít, akkor egy idő után meg lehet szokni.

Ez a játék kulcsszava: megszokás. Rengeteget töprengtem rajta, mígnem egy külföldi fórumon beírta ezt a szót valaki. Nem tudtam, mi miatt nem töröltem le én is az első óra után a játékot, de aztán rájöttem, hogy szép lassan, minden egyes pályával egyre inkább hozzászoktam. Az addig idegesítő hibákról megfeledkeztem, az irányítással is kezdtem kibékülni, végül azon kaptam magam, hogy egész jól szórakozom. Azért mégiscsak Optimus Prime és a többi nagy kedvenc szaladgál a monitoron. Oly' kevés lehetőségünk volt belekóstolni ebbe a franchise-ba PC-n, talán ezért esik ennyire jól. Más körülmények között valószínűleg nálam is rövid életű lett volna a Transformers: The Game, de aki hozzám hasonlóan szerette a képregényeket vagy a rajzfilmet, netán Michael Bay „remekműve” keltette fel az érdeklődését, azok adhatnak neki egy esélyt... Lehetőleg ne csak egy órát. :-) ■

Transformers: The Game
Transformers: The GameTransformers: The Game

értékelés

Transformers: The Game

Pozitívumok
  • Robotok :-)
  • Két játszható oldal
Negatívumok
  • Az egyetlen kihívást az idegesítő irányítás jelenti
  • Viszonylag magas gépigény
Minimális rendszerigény: Pentium 4/Athlon 2 GHz, 256 MB RAM, GeForce 4 Ti 4200/Radeon 8500 vagy jobb, 64 MB memóriával
5,5
grafika 5
hangok 6
játszhatóság 6
hangulat 4
Transformers: The Game
A legutóbbi Transformers: The Game cikkek, hírek

hozzászólások (20)

balint1097
balint1097 2009.04.16. 19:45
nem tudjátok hol van az utolsó tranformers alárc kérlek írjatok
előreis köszi::-D
makra657
makra657 2009.06.18. 11:55
Pls segítsetek az álcáka vok és végig vittem de nem adott semmi bónuszt:-((:-((:-((:-((:-/
gabor0606
gabor0606 2011.12.30. 17:25
Hello hogy lehet autóvá átváltozni?
gabor0606
gabor0606 2011.12.31. 09:15
Megköszönöm aki válaszol
gabor0606
gabor0606 2011.12.31. 09:16
Van ilyen ahhoz le kell győzni optimust
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?