Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Crytek - Interjú Faruk Yerlivel

A nemrég nyitott budapesti irodával kapcsolatosan kérdeztük a frankfurti cég egyik főnökét.

2007.09.29. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

A Games Conventionön az egyik bemutatóra várakozás közben Faruk Yerli, a Cryteket alapító testvérek egyike mellett álldogáltam, és kihasználva a lehetőséget néhány kérdést tettem fel a nemrég nyílt budapesti stúdiójukkal kapcsolatosan.

Crytek - Interjú Faruk Yerlivel

PC Dome: Mik a terveitek a Magyarországon nyitott stúdióval, a Crysis befejezésében segédkeztek az elmúlt időben, vagy egy teljesen új projekten dolgoznak?
Faruk Yerli: A Crysis kiegészítőjének készítésére állítottuk rá a magyar fejlesztőket, emellett pedig egy új franchise-ba is belekezdtek, melyet még nem jelentettünk be, így nem beszélhetek róla.

PCD: Miért pont Magyarországot választottátok az új stúdióhoz?
F.Y.: Már korábban is dolgozott nálunk három magyar játékfejlesztő. Nagyon elégedettek voltunk a hozzáállásukkal és munkájukkal. Ők említették, hogy van néhány fejlesztő itthon, akik épp váltáson gondolkodnak, ha esetleg egy budapesti irodát nyitnánk, őket rögtön fel is vehetnénk. Megnéztük hát Budapestet, nagyon tetszett a város, a költségek alacsonyabbak, mint Németországban, a megélhetés is olcsóbb, és ezek alapján meghoztuk a döntést, hogy ott lesz az új stúdiónk. 25-en dolgoznak jelenleg az új irodában.

Crytek - Interjú Faruk Yerlivel

PCD: Ha jól emlékszem, a grafikai részleget erősítették korábban a magyar munkatársak.
F.Y.: Ketten valóban ott dolgoztak, a harmadik közülük azonban a kutatás-fejlesztés részlegnél volt.

PCD: A két grafikus kapcsán esetleg egy különálló grafikai részleg alakult Budapesten, vagy más beosztású munkatársak is dolgoznak itt?
F.Y.: Egy teljes értékű csapatot hoztunk össze a budapesti irodába: programozók, designerek, grafikusok, stb.

PCD: És mi a helyzet a kijevi irodával?
F.Y.: Azt már kb. 18 hónappal ezelőtt indítottuk el, gyakorlatilag outsourcing céllal, olcsóbbá téve a játékba kerülő tartalmak legyártását. Mivel igen nagyok az elvárások a projektünkkel kapcsolatosan, nem egyszerűen arról volt szó, hogy kiadjuk a munkát, annak egyúttal tökéletesnek is kell lennie. Ehhez pedig saját emberekre van szükség, nem egy egyszerű alvállalkozóra. És természetesen a megbízhatóság is fontos szempont, legjobban pedig ugye egy saját tulajdonú cégben bízhatunk meg. Mostanra pedig már egy új játék fejlesztését is rájuk bíztuk.

PCD: A közelmúltban pletykákat lehetett hallani arról, hogy Németországban szigorú szabályzást vezetnek be az agresszív játékok fejlesztésére vonatkozóan, ez volt esetleg az oka a külföldi terjeszkedésnek?
F.Y.: Nem, nem igazán. Mivel mindkét új iroda is Crytek cég, ugyanazok a szabályok vonatkoznának ilyen tekintetben rájuk is. A kijevi bővítés után láttuk, hogy ott egyes dolgok nehézkesek – például vízum intézése –, ezért a cég további növekedéséhez egy kényelmesebben elérhető helyet kerestünk.

PCD: Azt mondtad, hogy nagyjából huszonöt alkalmazott dolgozik jelenleg a budapesti részlegnél. Tervezitek a bővítését is?
F.Y.: Igen, elég nagy irodát béreltünk, hogy legyen terünk a létszám növelésére. A budapesti kapacitást akár 80 fősre is tudjuk így bővíteni. Megfelelő munkakörülményeket szeretnénk biztosítani alkalmazottainknak, és nem szeretnénk az évek során állandóan irodát váltani, így választottuk ki az irodát.

PCD: Köszönjük az interjút! ■

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.