Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Far Cry 2

"Párduc, oroszlán, gorilla..." - Afrikába visz majd a Far Cry folyatása.

2007.11.13. 00:00 | szerző: Playbahnosh | Előzetes

Gondolom senkinek sem kell bemutatnom a Far Cry-t. A Crytek fejlesztésében készült és a Ubisoft kiadásában három évvel ezelőtt megjelent FPS sikereit leginkább a fergeteges grafika és játékélmény jelentette. Az eredetileg tech-demónak indult projekt kinőtte a szerepét, és egy kis sztori, ellenfelek és miegymás hozzáadásával egy olyan FPS kerekedett a dologból, ami megdöbbentette a játékos-társadalmat. A nem kicsit brutális hardverkövetelmény megléte esetén ugyanis kolosszális, korábban még nem látott látványt produkált a képernyőkön. Ehhez jött hozzá az okos és taktikus MI, a frankón megtervezett pálya, valamint a sci-fivel bővel nyakon öntött történet. Végeredmény: elismerő bólogatások, hatalmas díjzápor és több millió eladott példány. Ez a játék jelentette talán igazán a "next-gen" kezdetét. (Még ha nem is konzolokra jelent meg.)

Far Cry 2

A Far Cry sikerein felbuzdulva, a Ubisoft azonnal egy második rész kiadását kezdte tervezgetni. Mivel azonban az eredeti gárda időközben egy másik projekten kezdett el ügyködni, egy másik kiadóval szerződve (igen, a Crysisról és az EA-ról van szó), a Ubisoft úgy döntött, mit neki Crytek, megcsinálják a folytatást házon belül. Így a fejlesztés montreáli stúdiójukhoz került, amely többek között a Splinter Cell és Prince of Persia sorozatokért, na és az épp a napokban megjelenő Assassin’s Creedért is felelős. Bele is vágtak hát a fejlesztésbe, és a jelenlegi tervek szerint 2008 tavaszára várhatjuk a Far Cry 2 megjelenését.

A kanadaiak nem tétováztak, a nagysikerű CryEngine-t azonnal kidobták, és helyette egy teljesen új, Dunia névre keresztelt motort raktak össze, kifejezetten az új részhez. Már a kezdetekkor is hintegették, hogy ez lesz az a motor, amelyik majd forradalmasítja a játékokat, a next-next-gen. Persze, hisszük ha látjuk. De ez nem az egyetlen gyökeres változás a játékban. Az előző részben megismert sziget sok ember szívéhez nőtt, ám a készítők magasabbra tették a lécet, és a második részhez valami teljesen mást álmodtak meg.

Far Cry 2

Így történt, hogy a Far Cry 2 története a forró és titokzatos Afrikában fog játszódni, azon belül sem egy kicsi szigeten valahol mellette, hanem az öreg kontinens belsejében. A fejlesztők egy csoportja el is utazott Afrikába, azon belül is Kenya és Nairobi vidékére, ahol a saját bőrükön tapasztalták meg, milyen is az öreg kontinensen az élet, és jó sok anyagot gyűjtöttek a játékhoz. A kirándulás képeit, élménybeszámolókat és egyéb érdekességeket a hivatalos DevBlogban találtok. Ha már itt tartunk, a fejlesztői blogból sok érdekesség kiderült a játékkal kapcsolatban. Első sorban a nem mindennapi történet.

A fejlesztők nem kisebb fába vágták a digitális fejszéjüket, mint a sötét valóság. A nyílt tikokként kezelt afrikai miniállamok droggal és gyémántokkal fűtött véres háborúi. Mintha egy Frei Dossziét néznénk. A történet szerint karakterünket elküldik Afrikába, hogy végezzen egy gonosz hadúrral, aki fegyvereket ad el egy helyi háborúban mindkét oldalnak. Hol az egyik, hol a másik oldalon harcba szállva, magányosan kommandózva, újdonsült barátokkal karöltve folyik majd a harc a végső célig. Barátokra szükségünk is lesz, ugyanis abból, amit a fejlesztők eddig elárultak, az derül ki, hogy nem lesz egyszerű dolgunk.

Far Cry 2

Először is, az életszagú történet mellé az előző résznél sokkal életszerűbb játékmenetet akarnak belevinni a játékba. Mindenekelőtt a HUD spártai leredukálásával vagy teljes eltüntetésével. Ha meg akarjuk nézni, merrefelé megyünk, akkor szépen előkotorjuk a térképet és az iránytűt a zsebből, aztán navigálunk. Ha azt szeretnénk tudni, mennyi lőszerünk van, megnézzük a tárat és a töltényövet. Az életerőnk viszont már más kérdés. A fejlesztők egy teljesen új, über-realisztikus sebzési/gyógyulási rendszert akarnak bevezetni, amit a felbukkant videók némelyikében már működés közben is láthattunk. A HUD-dal együtt a megszokott HP csík is eltűnik. Felmerül tehát a kérdés: honnan fogjuk tudni, hogy vagyunk? Először is, amikor sérülés ér, vagy meglőnek, beremeg, bevörösödik és elhomályosodik a kép, érzékeltetve, hogy bizony eltaláltak. Ha még kapunk az arcunkba skúlót, a karakterünk homályosan fog látni a fájdalomtól, és ha lábon lőtték, sántítani fog, ha karon, akár el is ejthetjük a fegyverünket. Ha nagyon súlyosan megsebesültünk, alig fogunk látni valamit, nehezebben mozgunk, majd a következő találattól végleg elterülünk a földön eszméletlenül. És itt jönnek képbe a barátok, akik ilyenkor a segítségünkre sietnek. Kivonszolnak minket a tűzvonalból, bőszen darálva az ellent, és egy valamennyivel biztonságosabb helyre visznek minket, ahol legjobb tudásuk szerint összefoltoznak, hogy mehessünk vissza harcolni, de most már sokkal óvatosabban. A gyógyulás sem az itt-ott elejtett elsősegély-csomagok felszedésével történik. A moduláris sérülésmodell ugyanis számon tartja, hogy mi és hol talált el minket, így ehhez képest kell nekünk is cselekednünk, hogy rendbe hozzuk magunkat. Többféle sérülés létezik: golyó ütötte sebek, vágás, szúrás, égés és még a jó ég tudja mi. A végső verzióban a fejlesztők kb. 60 (!) ilyen animációt ígérnek. A golyókat például egy harapófogó vagy kés segítségével tudjuk eltávolítani, de az egyik videóban egy olyan, kissé morbid, jelenet is napvilágot látott, amikor hősünk egy ordas nagy fémszilánkot tép ki a saját oldalából, amit egy korábbi robbanás túl közeli megszemlélése eredményezhetett. Ezekhez a műveletekhez pedig az kell, hogy elvonuljuk valahová, ahol épp nem lőnek ránk, ami nem is olyan könnyű, ha előzőleg lángoló puskacsövekkel rontottunk be az ellenséges táborba. A játék bebizonyítja, hogy mi egyedül nem tudunk frontális rohammal lekaszálni egy egész hadsereget, és kénytelenek leszünk taktikázni, ami nagyon jó pont a fejlesztők részéről szerintem.

A másik dolog, amin rengeteget dolgoztak-dolgoznak a fejlesztők, az a mesterséges intelligencia. Már a Far Cry-ban is jól muzsikált az MI, de most persze még jobbat ígérnek. Sokkal agresszívebbek és taktikusabbak lesznek az ellenfelek, nem hagyják csak úgy annyiban, ha lepuffantunk valakit fényes nappal, hanem totális megtorlásban lesz részünk. Ha egy őrjáratot támadunk meg, és lelőjük az egyik katonát, számíthatunk rá, hogy a többiek azonnal a nyomunkba erednek, erősítést hívnak, és megpróbálnak bekeríteni. Ha nem halt meg a katona, akire rálőttünk, a többiek fedezékbe vonszolják, és ha van felcser, azonnal kezelésbe veszi. Az egyik kiadott videóban azt láthatjuk, ahogy a karakter megközelít egy kisebb őrposztot. Az egyik katona éppen ebédel, egy másik egy ládán ülve dohányzik, a harmadik körülnéz... tehát csinálják, amit a való életben is tennének. Ekkor a karakter hirtelen rálő az ebédelő katonára, és elszabadul a pokol. Az egyik katona a meglőtt szerencsétlen segítségére siet, a többiek pedig terepjáróra pattanva pillanatok alatt a karakter nyakán vannak, és el is intézik szépen. A második próbálkozásnál már inkább fű alatt lopózva közelíti meg a helyet, csendben felmászva a terepjáró platójára, a tetőre szerelt géppuskával azonnal lekaszál egy pár ellent. A hirtelen jött támadástól megzavarodva mindenre lőnek a katonák, ami mozog, de a karakter percek alatt elintézi őket. Ebből is látszik, hogy ebben a játékban sokszor jobb a taktikázás, mint a nyers erő.

Far Cry 2

Ha már nyers erőnél tartunk, akkor arra - megfelelő hardveres háttér formájában - igencsak szükségünk lesz. Ugyanis azt a grafikát, amit a képeken és a videókban láttunk, még a most kiadott erős videókártyák és procik is igencsak meg fogják sínyleni. Nem hiába hagytam a grafikát a végére, ugyanis, mint az első részben is, ez a legnagyobb durvaság, amit eddig láttunk. A fejlesztők simán választhattak volna más helyszínt a folytatásnak, például várost, prérit vagy sima erdőt. De nem, ők a burjánzó dzsungel, a gyönyörű szavannák és félelmetes hegycsúcsok világát választották, aminek a grafikai megvalósításához még a legjobb fejlesztők is vért izzadnának. De nem úgy a kanadai srácok, akik már most egyszerűen olyan csodálatos látványvilágot prezentáltak a videókban és a képeken, hogy ha a kész verzió csak fele ennyire lesz szép, még akkor is jobb lesz, mint amit eddig valaha látott a világ számítógépes játék címén. (Persze meglátjuk, hogy teljesít majd a Crysishoz képest...) A fejlesztők még az Obliviont is megszégyenítő, több mint 50 négyzetkilométeres bejárható területet ígérnek, mindenféle látható töltögetés nélkül, ami azért valljuk be, elég hihetetlen így első hallásra. Ami még durvább, hogy a környezet totálisan interaktív. Minden, amit a valóságban rongálni lehet, itt is rongálható. Bokrok, fák, épületek, talaj... minden. Golyók, vagy egyéb más időjárási tényező hatásár, a fákról és bokrokról levelek és ágak törnek le, az épületek ott rongálódnak, ahol meglőjük őket, végül összedőlnek. Dinamikus időjárás-effektek lesznek, zivatarok, homokviharok, minden ami kell. Az időjáráson és a golyókon kívül még egy dolog van, amivel hatalmas károkat lehet okozni, és ez a tűz. A fejlesztők nem véletlenül rakták be a videókba a lángszórót. Ez az elem ugyanis rengeteg taktikázásra ad lehetőséget. Túl sokan vannak a táborban? Nem probléma, gyújtsd rájuk az egészet. A hatalmas kavarodásban pedig könnyen leszedheted a túlélőket egyesével. Minden, ami éghető a valóságban, éghető a játékban is. Fák, fű, aljnövényzet, járművek, épületek, még az emberek is. Szóval pirománok előnyben. A Dunia motor egyébként DX9 és DX10 effektekkel is operál, szóval a végsőkig kihasználja majd a hardvert.

A 2008. tavaszi megjelenés még igencsak odébb van, és addig rengeteg dolog történet a játékkal, de a mostani állás szerint nagyon ígéretes a Far Cry 2. Ha a fejlesztőknek hinni lehet, és mindazt belepakolják a játékba, amit eddig hallottunk róla, akkor egy valóban korszakalkotó FPS lesz a végeredmény. A videókat látva minden jel arra mutat, hogy a kanadai srácokon nem fog múlni a dolog. Már csak a határidőket kell tartani, és jó esetben minden rendben lesz. Kíváncsian várjuk a végeredményt. ■

Far Cry 2
Far Cry 2Far Cry 2Far Cry 2Far Cry 2Far Cry 2Far Cry 2Far Cry 2
Far Cry 2
A legutóbbi Far Cry 2 cikkek, hírek

hozzászólások (10)

Jackboy
Jackboy 2008.02.23. 19:09
A Far Cry első részével én is nyomultam és a mutánsok nekem se jöttek be! (valahogyan az olyan zomis meg ilyen játékoknak nem látom értelmüket én inkább ilyen Indiana Jones rajongó vok!:-D) De szerintem ezek a zebrás vadregényes tájak tényleg büntetni fognak!:-D
Makmano
Makmano 2008.05.11. 14:01
Szerintem ez egy JÓÓÓ játék.
Sokáig kerestem a leírást,most legalább itt van.Nem is paszkodom.
Speed666
Speed666 2008.08.14. 13:03
Én a Far Crynak az elsőrészével játszottam és az bejött.(Talán a másodikrésze jobb?:-) )Szeretnék a Far Cry 2-vel is játszani.:-D
B-13
B-13 2008.08.26. 22:17
Szerintem nagyon király lesz már régóta várom szerintem jobb lesz mind a crysis végre nem trópusi dzsungelben megyünk majd egy szigeten a videók alapján gyönyörűen néz ki én ha megjelenik végre tuti csak ezt fogom tolni akár megjelenik a fallout 3 vagy a maffia 2.far cry 2 forever.csak jönne már:-D:-D:-D
1174
1174 2008.12.13. 11:58
én játszotam vele meg is van és kurva jó a másiik hogy valami betegsége van az embernek feltehetőleg malária és néha rosszul lesz és tabletákat szed . ha a fegyvernél tartunk ez harközbe jött rá a másik dolog hogy tul sokat löttem 1 fegyoval és beragadt. megjavitotam majd megint beragadt . ugyhogy javaslom a fegyver cserét akár ugyazt a fajtát mindegy csak ne legyen használt
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.