Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

A Sony kommandós játéka újabb kézikonzolos résszel folytatódik.

2008.03.29. 00:00 | szerző: Madrac | Ismertető/teszt

PC-s körökben ugyan elég ismeretlen név a Syphon Filter, a Sony konzoljain azonban az egyik legnagyobb sikerű kommandós játék, mely szinte csak a Splinter Cell sorozathoz mérhető. A legújabb PSP-s rész komoly fejlesztéseken esett át, sok új lehetőség és fegyver várja a játékosokat.

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

Gabe Logan sosem vállal külsős megbízatást, most mégis megszegi ezt a szabályt, hogy egy régi, félbemaradt ügyet rendezzen egy nemzetközi terroristával. Nagyon hamar kiderül, hogy a szinte minden háttérinformációt nélkülöző feladat meglévő adatai is hamisak, nem egy véletlenszerű rajtaütésről van szó egy fegyverszállító hajó ellen, hanem egy profi akcióról egy gondosan kiválasztott célpont ellen. Hamarosan megvádolják a társát, Lian Xinget azzal, hogy kettősügynök és épp az érintett terrorista szervezetnek dolgozik, az ügynökséget pedig bezáratják. Hogy miért hazudott a megbízó és mit akarnak a terroristák, csak a hosszú és izgalmas kaland végére derül ki teljesen, mint az is, hogy sikerül-e tisztázni társunkat, vagy igazak a vádak.

A játék komoly fejlesztéseket kapott az előző részhez, a Dark Mirrorhoz képest. Megjelent a víz alatti harc, új fegyverek kerültek bele, és sok régi kapott új lőszereket. Sok helyen ha Gabe-nek csinálnia kell valamit, akkor azt a God of Warhoz hasonlóan a megfelelő gombok lenyomásával tehetjük meg. Maga az irányítás nem változott sokat, még most sem értem, miért nem az analóg stick a célzás és a gombok a mozgás, miért kell fordítva lennie, de idővel ez is megszokható, csak pár részen zavaróbb, amikor időre kellene eltávolodni valahonnan.

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

Az oktató rész szinte mindent elmond az irányításról, amit kell, bemutatja a vízi manőverezést és harcot is. Itt külön figyelni kell arra, hogy a szigonypuska lövedékei lassúak, így elé kell célozni. A mesterlövész fegyver is komoly fejlesztésen esett át, így megkapta a saját oktatórészét. Főleg a lőszerkészlet bővülése jelent változást ennél. Már nem csak arra van lehetőség, hogy lelőjünk egy ellenfelet: akár robbanó lőszerrel egy egész csoportot ártalmatlanná tehetünk, vagy az elektromos sokkoló változattal megvárhatjuk, míg likvidálása előtt célpontunk kisétál a többiek látóköréből.

A felszerelések összegyűjtése nem változott sokat, egy induló alap mellé főként az ellenfelektől szedegethetjük össze a további darabokat. Egyszerre egy pisztoly, egy géppisztoly, egy gépkarabély, egy mesterlövész puska, gránátok és közelharci fegyver lehet nálunk, ilyenkor Gabe már úgy néz ki, mint egy karácsonyfa. Végre nem kell állandóan a gyógyszercsomagokra vadászni: ha egy ideig nem találnak el, automatikusan felgyógyulunk. Ez nem igaz a páncélunkra, mely jelentősen képes csökkenteni a golyók hatását, de ezt is pótolhatjuk időnként az ellenfél készleteiből.

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

A harcokban megjelent a vak tüzelés lehetősége is. Mikor folyamatos tűz alatt tartják a fedezékünket, végre nem muszáj kihajolni, lőhetünk célzás nélkül is, többnyire a szerencsére bízva a találatokat. A másik új lehetőség, hogy elkaphatjuk az ellenfeleket és élő pajzsnak használhatjuk őket, vagy éppen csak elrángatjuk egy félreeső helyre és ott végzünk velük. Nem garantált a sikere az elfogásnak, itt is a GoW jellegű gombnyomogatással tudjuk kijátszani a védelmüket, ráadásul egy idő után kitörnek, ezt egy kijelző is mutatja a képen.

A játék grafikája nem sokat változott, hisz szinte teljesen kihasználta a kézikonzol lehetőségeit már eddig is. Kicsit kimunkáltabb karaktermozgások jellemzik és jobb a pályafelépítés. A hangok eddig is teljesen rendben voltak, ahogy most is - semmi külön kihangsúlyozandó jó vagy rossz jellemzőjük nincs.

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

A játék negatív pontjaira kitérve az egyik a történet, mely sok helyen tökéletesen kiszámítható és az indokok is egészen banálisak néhol. Ilyen eset például, amikor elvállaljuk az egész feladatot. Gabe tiltakozik, hogy ő sose fogja megtenni, erre a „Te vagy az utolsó lehetőségünk!” mondat hatására azonnal kötélnek áll. A másik problémás rész az ellenfelek unintelligenciája. Ez is az egyik ok, hogy a játék játszható marad a fordított irányítással, támadóink ugyanis egyszerűen lassúak, sok helyen pedig elég buták is. Gépfegyverrel lelőhetsz valakit a fal egyik oldalán úgy, hogy a bent lévők ebből semmit se vesznek észre. A fedezék keresése is elég furán működik, néha elbújnak és szinte ki se néznek, ránk se lőnek, máskor pedig beállnak a szoba közepére egymás mögé… Összességében ezek a dolgok még nem teszik játszhatatlanná a programot, de nem igazán tartoznak a pozitív jellemzői közé se.

A többjátékos részben igen sok hibát orvosoltak, melyek a Dark Mirrort hamar megunhatóvá tették. Itt már nem csoportosulhatnak a jó játékosok egy oldalra és alázhatják porrá a másik csapatot, rangok szerint kerülnek automatikus elosztásra egy kiegyensúlyozott játék kedvéért. A játékmódok emellett nem sokat változtak, de az új elemekkel azért sokkal színesebb és izgalmasabbak a csaták.

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

Összességen a hibái ellenére is egy igen impozáns folytatás lett a Logan’s Shadow, mely komoly fejlesztésekkel és egy jó egyjátékos küldetéssel várja a játékosokat. Nem kell egy Splinter Cellt várni, mivel a konzol lehetőségei nem teszik lehetővé, de szerintem már igen a határon játnak, hogy meddig fejleszthető a program. ■

Syphon Filter: Logan’s Shadow (PSP)

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?