Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Matrix Games interjú

A hardcore háborús- és stratégiai játékokat kiadó cég főbb munkatársait kérdeztük.

2008.04.20. 00:00 | szerző: Lacko | Interjú

A főleg megszállott stratégáknak szánt rétegjátékokat kiadó Matrix Games portfóliója folyamatosan növekszik a mainstreamtől távol eső, grafikailag sokszor nem épp csúcskategóriás, de mégis remek játékélményt biztosító taktikai és stratégiai játékokkal. Interjúnkban a cég hátteréről, alakulásukról, terveiről kérdeztük a kiadó munkatársait. Kérdéseinkre Sean Drummy, PR- és marketingigazgató, Erik Rutins, fejlesztési és üzleti kapcsolatokért felelős igazgató, valamint David Heath, cégvezetésért, üzletfejlesztésért és felvásárlásokért felelős igazgató válaszolt.

Matrix Games interjú
A Matrix Games munkatársai (jobbra, kék pólóban), néhány fejlesztőcsapatuk társaságában

PC Dome: Hogyan kezdődött a cég története, kik voltak az alapítók és mi volt a kitűzött cél?
David Heath: Saját pénzünkből alapítottuk a Matrix Gamest, mivel játékosként úgy éreztük, hogy az akkor jelenlévő kiadók nem szolgálják ki megfelelően a mi piacunkat. Már több mint hét éve, hogy elindult a cég, és évről évre folyamatosan növekszünk, mind cégként, mind játékosként. Legfontosabb cégfilozófiánk, hogy szeretjük, amit csinálunk. Elsőként játékosok vagyunk, és megragadva a játékok iránti szeretetünket belerakjuk azt termékeinkbe. Úgy hisszük, hogy ez nagy sikert eredményezett. Cégünk célja, hogy újraizzítsuk a stratégiai és háborús játékok iránti rajongást. Úgy érezzük, hogy minden egyes nappal, melyen játékosokat segítünk hozzá régebbi játékok felfedezéséhez, vagy új játékosokat hozunk közel a háborús játékok fantasztikus világához, teljesítjük ezt a célt.

PC Dome: Emlékeztek még, honnan ered a cég neve?
David Heath: A Matrix Games név első tagja, a "Matrix" az azonos című filmben található egyes elgondolásokból származik. Megtetszett az ötlet, hogy körülöttünk a "mátrixban" minden számítógépes kód. Ha megnézed játékaink elején a bevezető videót, a logónkat is forráskód övezi. Ez gyakorlatilag a mozifilmben lévő ötletet másolja le.

Matrix Games interjú
Birth of America

PC Dome: Honnan jött az ötlet, hogy a hardcore taktikai/stratégiai játékosok kicsiny, de annál nagyobb elvárásokkal rendelkező közösségét célozzátok meg játékaitokkal?
David Heath: A Matrix Games mindig is a háborús játékok és a hardcore stratégiai játékok dicsőségét szerette volna visszahozni. Az, hogy évről évre jelentős növekedést értünk el, bizonyítja, hogy elég nagy az a közösség, amely élvezi az általunk kiadott játékokat, és igencsak örülünk annak, hogy olyan típusú játékokat adhatunk nekik, amilyennel játszani szeretnének. A Matrix Games minden munkatársa erős háborús játék háttérrel rendelkezik, mind táblás, mind PC-s játékok tekintetében. Ha a cég három fő emberének (Erik Rutins, David Heath és Marc Schwanebeck – művészeti és produkciós vezető valamint webmester) háborús játékkal eltöltött éveit összeadnánk, több mint egy évszázadnyi tapasztalatot kapnánk!
Az a döntés, hogy "hardcore" célközönségnek fogunk kiadni játékokat, nem egy marketingdöntés volt, nem azon alapult, hogy hogyan kereshetnénk a legtöbb pénzt. Egyszerűen tudtam, hogy olyan hardcore stratégiai játékokat akarok forgalmazni, melyeket szeretek és melyekhez fűződő megszállottságom segíti a dolgok előrehaladását. Igen boldog vagyok, hogy évekkel később elmondhatom, hogy igazam volt.

PC Dome: Milyen érzés egy kis, független kiadóként működni? Mit gondoltok a nagyokról, mint az EA vagy a Ubisoft, melyek folyamatosan vásárolnak fel kisebb cégeket? Mi a véleményetek a játékpiac jelenlegi állapotáról, és az abban betöltött szerepetekről?
Sean Drummy: Az iparág nagyjaihoz viszonyított kisebb méretünk egyáltalán nem befolyásol minket. A videojátékokkal játszó játékosok óriási tömegének egy nagyon specifikus csoportjára koncentrálunk. Ritkán adunk ki olyan terméket, melynek célcsoportja akárcsak a közelébe is kerülne az EA, Ubisoft és más kiadók által megcélzott közönségnek. Így miközben alapvetően ugyanabban az iparágban vagyunk, mint az óriáskiadók, gyakorlatilag teljesen más körökben működünk. A hardcore stratégiai és háborús játékok piaca nyilvánvalóan nem akkora, mint mondjuk a Guitar Heroval játszóké, de ez rendben van így. Sikeresek vagyunk abban, hogy a számunkra fontos célcsoportot szólítsuk meg, és minket csak ez érdekel.

Matrix Games interjú
Spartan

PC Dome: Az általatok képviselt fejlesztők többnyire egy-egy kis csapat lelkes játékost jelentenek – elég ez ahhoz, hogy a munkáik életben tartsanak titeket is?
Sean Drummy: Teljes mértékben. Úgy gondolom, hogy míg az általunk forgalmazott stratégiai játékok piaca messze nem akkora, mint mondjuk a Halo 3-é, ez egyáltalán nem jelenti, hogy nincs elég rajongója a mi játéktípusunknak, hogy életben tartsák azt. Sikerünk és létünk bizonyítja, hogy a háborús és stratégiai játéktípus még jelentős méretű és napról napra nő. Fáradhatatlanul azon dolgozunk, hogy minél többen megismerjék ezt a stílust, és ezen játékosokat erős közösséggé formálva segíteni tudunk a fejlesztőknek a célközönség megtalálásában. Bár néhány esetben ez csak másodlagos munka a fejlesztőknek, legtöbbször ez a főállásuk, és az ilyenek száma növekszik.

PC Dome: Kiket tartotok leginkább konkurenseiteknek? (Pl. Battlefront, Strategy First?) Milyen a kapcsolatotok velük?
David Heath: Ahelyett, hogy a konkurensekkel foglalkoznánk, minden időnket arra fordítjuk, hogy a kiadott játékaink a lehető legjobbak legyenek. Úgy gondoljuk, egészséges dolog a háborús- és stratégiai játékok szerelmesei számára, hogy több kiadó foglalkozik velük, de ugyanakkor úgy érezzük, hogy a nálunk lévő választék a legszélesebb a hasonló téren mozgó kiadók közül.

Matrix Games interjú
Carriers at War

PC Dome: Mik a terveitek a közeli jövőre nézve?
Sean Drummy: Hamarosan megkezdődik nyári utazási szezonunk. Minden nyáron számos kiállításra és showra látogatunk el, hogy terjesszük az igét termékeinkről, és lehetőséget adjunk a játékosoknak, hogy velünk és fejlesztőinkkel személyesen is találkozhassanak.
Arról, hogy mely játékok jelennek meg mostanában, még nem tudok semmit se mondani, de megnyugtathatlak, hogy a legfontosabb rendezvény, az amerikai Ohioban megrendezésre kerülő "Origins of Columbus" nem lesz unalmas. A nagy érdeklődéssel várt War in the Pacific - Admiral's Edition mellett van néhány más érdekes játék is a tarsolyunkban... :-)

PC Dome: Mondanál pár szót az új termékosztályozási rendszeretekről, a különböző kiadásokról? Miért döntöttetek ezen módszer mellett?
Erik Rutins: Örülök, hogy rákérdeztél! Működésünk hosszú évei során rengeteg változás történt a gyártási folyamatokban, melynek eredményeként a Matrix Games Store-ban számos különböző játékcsomag található meg. Az új rendszer célja, hogy vásárlóink számára könnyen átláthatóvá tegyük, mi is van a csomagokban. 2007 elejétől az új megjelenések és néhány régebbi játék nyomtatott kézikönyvet kapott. Vásárlóink viszont több információra vágytak arról, hogy mely termékekhez tartozik ilyen és melyekhez nem. Az új logók azt hivatottak megkönnyíteni vásárlóink részére, hogy információt kapjanak az egyes dobozok pontos tartalmáról.
Az új rendszer a termékeket három különböző kiadásra osztja. Mindegyik játéknak egyfajta kiadása van. Ez a következők valamelyike lehet: Digital Express Edition (elektronikus színes kézikönyv van hozzá PDF-ben), Standard Edition (színes PDF és fekete-fehér nyomtatott kézikönyv), valamint Collector's Edition (ugyanaz, mint a Standard, csak a nyomtatott kézikönyv is színes). A Collector's Edition változat lesz a legritkább, az év második felében két ilyen új megjelenés várható, és talán egy-két játék újrakiadása a korábbiak közül. Ennek igazából a célja, hogy a magasabb árú termékekhez valami extrát is adjunk.

Matrix Games interjú
Tin Soldiers: Julius Caesar

PC Dome: A Matrix Games forgalmazza a magyar Huszár Games fejlesztőcsapat játékait. Mi a véleményed róluk, szeretitek a játékaikat?
David Heath: Ha nem szeretnénk a munkájukat, nem forgalmaznánk a játékaikat! Csak olyan játékokat adunk ki, melyeken látszik a fejlesztők megszállottsága munkájuk iránt. A Huszár Games játékai se jelentenek kivételt ez alól. A tavaly megjelent Napoleon in Italy mind a kritikák, mind a játékosok részéről pozitív fogadtatásban részesült, leginkább azok számára, akiket érdekel a történelemben Napóleon kora.
Erik Rutins: Nagy örömünkre szolgált Bulcsúval [Várhegyi Bulcsú, a fejlesztőcsapat vezetője, korábban Black Void néven cikkírónk – a szerk.] és csapatával együttműködni, hogy a Napoleon in Italyból a legtöbbet hozhassuk ki. Úgy gondoljuk, igazán történelmi és ugyanakkor szórakoztató rendszert készítettek, mely elég rugalmas a három eddigi teljesen eltérő konfliktus modellezésére.

PC Dome: Köszönjük a válaszokat!
Sean, Erik és Dave: Mi köszönjük a lehetőséget, hogy beszélgethettünk veletek! ■

Matrix Games interjú
Close Combat Modern Tactics
Matrix Games interjúMatrix Games interjú

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.