Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Two Worlds

Megkésve bár, de leteszteltük a lengyel Reality Pump tavaly megjelent alkotását.

2008.05.03. 00:00 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

A megjelenéskor valahogy kimaradt a PC Dome cikkei közül az Earth RTS sorozattal és a KnightShift játékkal ismertté vált Reality Pump lengyel fejlesztőcsapat tavalyi RPG-je, így kicsit megkésve, de most pótoljuk eme hiányosságot. A Two Worlds tulajdonképpen egy nagyon találó cím, hiszen a játék maga gyakorlatilag két világot egyesít magában. A Diablóból vették a karakterfejlődési rendszert (kis túlzással az egész karakterlapot), valamint a hatalmas mennyiségű, fellelhető varázstárgy és lekaszabolandó szörny elvét. Míg a játékmenet, a linearitás teljes hiányát tekintve Morrowind (vagy Might & Magic, tetszés szerint). Vagyis kapunk egy egész világot (Antaloor), amelyben saját belátásunk szerint barangolhatunk, teljesíthetünk küldetéseket.

Two Worlds

Antaloor történetéről elég annyit tudni, hogy volt egyszer egy Azirall nevű isten, aki zabos lett, amiért ő az egyetlen, aki nem adományozhat lelket teremtményeinek. Ezért rászabadította az orkokat (milyen meglepő) a világ másik felére. Természetesen mind az orkokat, mind Azirallt legyőzték. Utóbbinak jól lelakatolták a sírját, és a kulcsot eldobták jóóóóó messzire. Ezután furcsa változások történtek a világban, például megjelent a mágia új formája, a nekromancia, és az élőholtak, mely jelenséget a játékban Taintnek nevezik. 300 évvel később az orkok újra zabosak lettek és rátámadtak az emberekre (a frontvonal gyakorlatilag az Antaloort kettészelő folyó). Itt kapcsolódunk be a történetbe, mikor is az általunk alakított zsoldosnak elrabolják a húgát, és ő a keresésére indul.

A történtekért egy mágusokból álló titkos csoport vállalja a felelőséget, melynek minden tagja úgy néz ki, mint egy Darth Vader klón: fekete csuklya és maszk. Egy feladat elvégzésére akarnak rávenni, és a szokásos tiszteletkörök után („Honnan tudjam, hogy te betartod a szavad” stb.) közös megegyezéssel arra az álláspontra jutunk, hogy nincs választásunk, fel kell kutatnunk egy rég elveszett családi ereklyét. Ami az idők folyamán (teljesen véletlenül) öt darabra szakadt, és (természetesen) a világ öt legtávolabbi pontján van elrejtve. Ez a fő történeti szál első fele.

Two Worlds

A történet sajátosságából fakad, hogy zsoldosunk személyisége előre meg van írva. Szerepjátszásról ily módon nem beszélhetünk. A fontosabb párbeszédeknek legfeljebb csak a főbb csapásirányát határozhatjuk meg, de aminek el kell hangoznia, az úgyis elhangzik. Ez még önmagában nem lenne tragédia, ha zsoldosunk nem lenne (finoman szólva is) egy idióta. Például nem hisz a felkutatandó ereklye létezésében, mondván az csak egy családi mese. Ezt a nézetét, amikor csak lehet, hangoztatja is. Már szépen gyűlnek a varázstárgy darabjai, de „Neeem, ez csak egy mese!” Mindezt még súlyosbítja, mikor fejébe veszi, hogy majd jól átveri a csuklyás bácsikat és előáll egy tervvel, pont az egyik (szakadár) csuklyás sugalmazására. Szerencsétlen nem ismeri az egyik legalapvetőbb filmes közhelyet: „Soha ne bízz olyanban, akinek nem látod az arcát és/vagy világít a szeme!” Természetesen ezek után mondanom sem kell, hogy a történet második fele arról fog szólni, hogy helyrehozzuk, amit az elsőben elszúrtunk.

Szerencsére a fő történeti szál a legkevesebb gondunk, hiszen útközben elkerülhetetlen, hogy betérjünk emberek lakta településekre, melyek kis hegyi falucskától kezdve, nagy fallal körülvett erődítményig sokfélék lehetnek. A lakosok meg igyekeznek kihasználni a foglalkozásunkból fakadó előnyöket, vagyis felbérelnek különböző feladatok elvégzésére. Ha alaposan végezzük a dolgunkat, több tucatnyi mellékküldetést is teljesíthetünk. Ezek jó része az igen egyszerű "menj ide, öld meg" sémát követi, de akad köztük néhány eredeti is. Annál is inkább érdemes velük foglalkozni, mert az igazán nagy XP az ilyen küldetésekben van, a szint pedig fontos, hiszen - amellett, hogy erősebbekké válunk - minden boltban/szörnyön/ládában talált kincs minősége is ehhez igazodik.

Two Worlds

A játékmenethez hasonlóan a karakterünk fejlesztésében is szabad kezet kapunk. Hogy harcos, íjász vagy varázsló lesz-e zsoldosunkból, attól függ, milyen képességekbe nyomjuk a szintekért/küldetésekért kapott pontokat. Ezeket persze kombinálhatjuk is tetszés szerint. Például nagyobb csapat monsztát érdemes kicsit megpuhítani nyilakkal vagy varázslatokkal, mielőtt leaprítjuk őket a csatabárdunkkal. Valamint vannak skillek, amiket mindentől függetlenül megéri fejleszteni. Mint a zárnyitás, ami az egyetlen mód, hogy kinyissuk a lezárt ládákat vagy ajtókat. Vagy az alkímia, amivel varázsitalokat készíthetünk a talált hozzávalókból. Az igazán komoly cuccokból olyan főzet is készíthető, amely permanensen megnöveli valamely képességünket.

A grafikát szép tájak és impozáns városok jellemzik. Textúra illesztési hibákat csak elvétve találni. Ez, a napszakok és az időjárás váltakozásával együtt hozzájárul egy kellemes alaphangulat megteremtéséhez. Csakúgy, mint a párbeszédek, melyeknek szinte minden sorát beszinkronizálták.

Two Worlds

A Two Worlds semmilyen forradalmi újítással nem rukkol elő, sőt, eleve azzal kezdtem, hogy különböző játékokban már fellelhető elemeket gyúrt egybe. Azt viszont jól. Az összhatást még a gyenge, minden katarzist nélkülöző fő történeti szál sem képes elrontani, ez csak a másik ok, amiért nem válik majd klasszikus belőle. A Two Worlds kellemes időtöltést nyújthat mindazoknak, akik szerették a fent említett játékok valamelyikét. És azt hiszem, egy játéknál ez a lényeg. ■

Two WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo WorldsTwo Worlds

értékelés

Two Worlds

Pozitívumok
  • Hatalmas felfedezhető, bejárható terület
  • Szép tájak
  • Kevés szerepjáték elem
Negatívumok
  • Gyenge fő történeti szál
  • Rossz szerepjáték elemek
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 8
Two Worlds
A legutóbbi Two Worlds cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Dark Archon
Dark Archon 2008.05.06. 13:15
Mondjuk ez csak a gépedet minősíti, nem a játékot :-) Laptoppal... ne csodálkozz ezen.
darkforce
darkforce 2008.05.07. 13:28
Hát, nem olyan gyenge laptopom van azért. De elfogadom, hogy azokat nem játékra tervezték. Ettől függetlenül idegesítő a dolog. A játék is hibás ebben mondjuk, mert ha csalás nélkül el lehet jutni ilyen szintre, akkor sem 500 orkot kellene minden sarokra beállítani, hanem mondjuk erősebb ellenfeleket.
Dark Archon
Dark Archon 2008.05.07. 13:56
Egy játékra alkalmas laptop 3-400eFt. Annak lehet, meg sem kottyanna az 500 ork :-)
darkforce
darkforce 2008.05.08. 01:32
AMD Turion x64 X2, 2GB DDR2 ram, GeForce 7600 (256mbyte fizikai memória)
Mondd, hogy több kell egy ilyen játékhoz. Mellesleg ez a laptop se 150e forint volt =)
Egyébként meg tisztában vagyok vele, hogy ez a gép mennyire képes, és azzal is tisztában vagyok, hogy ennek gond nélkül el kellene vinnie ezt a játékot. Persze láttam én már többször is olyat, hogy problémák akadtak laptopokkal, de azok nem szaggatásban nyilvánultak meg. Meg egyébként is, ilyen géppel ilyen szintű szaggatás az már egyértelműen a szoftver hibája.
Mindenesetre ha sikeresen beszerzek majd egy rendes asztali gépet, akkor lehet újra megpróbálkozok a régi mentett állásommal, addig is ezzel a tudattal kell élnem =)
Dark Archon
Dark Archon 2008.05.08. 11:59
Nem próbálgattam a minimumot, ami viszi a játékot :) Sőt, emlékeim szerint csak a demóval játszottam.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?